IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Без да му споделям позицията, обаче, има нещо добро в случая, което приветствам: Не е безразличен. Контра е но, поне ясно е заявил позиция и последователно, я отстоява.
    Човека толкова се е фиксирал на тема анти Мъск, че търси под вола теле.

    Има една приказка „if you torture the data long enough, it will confess to anything“. С други думи от време на време се появяват спонсорирани проучвания (познай от кого), които интерпретират данните много интересно.

    В Шведското например се взема предвид, че за производството на 100 kWh батерия (максималната на пазара) са необходими 150-200 kgCO2/kWh. Една камара проучвания, които между другото се обновяват ежегодно данните са съвсем различни (виж снимката по-долу). От модела GREET е видно че за kWh са необходими 37kgCO2. Разликата е има-няма 4 пъти
    Значи, сравнява се максималната батерия (100 kWh) с ДВГ разход на Приус (мноого икономична количка).

    Хайде да сравним (сравними неща) – Тесла Модел 3 и БМВ 3.
    Тесла 3 long range – 75 kwh. 37kgCO2/ kWh при 75kWh. Батерията ще има CO2 отпечатък от 2,775 kg. При 12 000 мили на година
    БМВ 3 – при среден разход от 27mpg са 312 галона (който иска да конвертира) или 8430 мили. При 12 000 мили на година

    Простичко казано за околко 8 месеца и половина теслата е на breakeven с БМВто. Тези данни са при съществуващия микс от енергоизточници. А сме наясно, че делът на зелените източници постоянно расте (основно по икономически причини)

    И тук разбира се не са взети предвид рафинирането на бензина, транспорта, изпаренията, загубите ……….

    Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	88.8 КБ
ID:	3518622
    Last edited by ED; 21.11.2019, 13:46.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

      Нищо добро не виждам. Лесно е да заемеш погрешна позиция. Лошото е е да се привържеш към нея и да продължаваш упорито да я отстояваш дори и когато има неопровержими доказателства че е погрешна. Че май вече са и две позиции.

      - eл автомобили с литиеви батерии никога няма да променят пазара на автомобили с двг

      - може и да го променят, но няма да е благодарение на Тесла, а на китайски vaporware

      А реалността вече е друга. Пазарът е дълбоко променен, традиционните производители трескаво се опитват да догонят Тесла, виждаме вълна от сливания, съкращаване на работната сила и истерични вопли за оцеляване
      Има свободата да греши. Чудо голямо.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът[/B]. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес...
        А микса се променя в полза на газ и ВЕИ !

        те ти факт - газова турбина с 60%кпд срещу 1тон въгледвуокис дава над 5Мвтч
        Сам си реши колко е вярна сметката за батерията и 15-20т....

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Без да му споделям позицията, обаче, има нещо добро в случая, което приветствам: Не е безразличен. Контра е но, поне ясно е заявил позиция и последователно, я отстоява.
          Нищо добро не виждам. Лесно е да заемеш погрешна позиция. Лошото е е да се привържеш към нея и да продължаваш упорито да я отстояваш дори и когато има неопровержими доказателства че е погрешна. Че май вече са и две позиции.

          - eл автомобили с литиеви батерии никога няма да променят пазара на автомобили с двг

          - може и да го променят, но няма да е благодарение на Тесла, а на китайски vaporware

          А реалността вече е друга. Пазарът е дълбоко променен, традиционните производители трескаво се опитват да догонят Тесла, виждаме вълна от сливания, съкращаване на работната сила и истерични вопли за оцеляване

          General Motors filed a federal racketeering lawsuit against Fiat Chrysler and its former executives on Wednesday, accusing the automaker of bribing United Auto Workers officials to receive more favorable terms in labor negotiations.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Претопляш стари манджи. Тези статии вече ги дъвкахме преди месеци.
            Без да му споделям позицията, обаче, има нещо добро в случая, което приветствам: Не е безразличен. Контра е но, поне ясно е заявил позиция и последователно, я отстоява.

            Коментар


            • Според Блумбърг NPS (net promoter score) за модел 3 на Тесла е 91.
              Само за сравнение през 2010 епъл е бил 73. За инфо всичко над 70 се счита за топ класа.

              И за онагледяване ето как е позициониран спрямо други брандове:

              Click image for larger version

Name:	NPS - Tesla.jpg
Views:	1
Size:	92.9 КБ
ID:	3518538

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                [h=2][SIZE=14px]Проучване на шведския Институт за екологични изследвания казва, че батерията за електромобила е изхвърлила тонове ...
                Претопляш стари манджи. Тези статии вече ги дъвкахме преди месеци.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                  Проучване на шведския Институт за екологични изследвания казва, че батерията за електромобила е изхвърлила тонове въглероден двуокис преди въобще да стигне до вграждане в него.


                  Според проучването на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), проведено по поръчка на Шведската енергийна агенция и Шведската транспортна администрация, зад което стоят Лисбет Дахльоф и Миа Ромеро, много важно е да се намали екологичният отпечатък в производствения процес.

                  Авторите на проучването посочват, че производството на литиево-йонни батерии за леки електрически автомобили отделя средно 150-200 килограма въглероден двуокис на киловат час капацитет на батерията. Nissan Leaf използва една от най-слабите батерии на пазара (30 kWh), но повечето модели разчитат на батерии с капацитет 60 и 100 kWh. Това означава, че за производството на батерията на Leaf се отделят малко над 5 тона въглероден двуокис. При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес.

                  Срещу тези точни пресмятания може да се противопостави една по-опростена сметка с много условности. Да вземем 2,0-литров бензинов двигател, който отделя 150 г/км. Допускаме, че средно с този автомобил се изминават 15 000 км годишен пробег. Това значи, че годишно той отделя 2250 кг СО2, а за да достигне въпросните 15 тона (минимум), които се отделят при производството на една 100kWh батерия, на същия този автомобил му трябват 7 години движение по пътищата. Ситуацията е още по-плашеща при самолетите, но там никой и не повдига въпроса.

                  Учените отбелязват, че технологията се развива много бързо и тези цифри касаят настоящия момент, като за по-точна картина е нужна информация от производителите. Данните варират и спрямо дизайна на батериите.

                  Автомобилните батерии съдържат ЛИТИЙ, КОБАЛТ и НИКЕЛ. Тъй като извличането на тези метали е сложен химичен процес, като се изразходва голямо количество енергия, проучването сочи, че се налага да се постигне съществен напредък в тази сфера.
                  ОТНОВО СРИВ В ПЛАТФОРМАТА на „Инвестор-а”:
                  преди малко повече от час, публикувах изказване с твърдението, че разходите са толкива високи само при първичен добув на суровината, като при неминуемото рециклиране , предвид високите цени на батериите, себестойността и приведените разходи ще се сринат с пъти.
                  Да, аз публикувам но...„изведнъж”, се оказва, че „няма видими следи” да съм го сторил.

                  Инвесторе, че поддържайте ги тези свои сървъри, де. Да не броим безчетните им аборти...

                  Коментар


                  • Проучване на шведския Институт за екологични изследвания казва, че батерията за електромобила е изхвърлила тонове въглероден двуокис преди въобще да стигне до вграждане в него.

                    Според проучването на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), проведено по поръчка на Шведската енергийна агенция и Шведската транспортна администрация, зад което стоят Лисбет Дахльоф и Миа Ромеро, много важно е да се намали екологичният отпечатък в производствения процес.

                    Авторите на проучването посочват, че производството на литиево-йонни батерии за леки електрически автомобили отделя средно 150-200 килограма въглероден двуокис на киловат час капацитет на батерията. Nissan Leaf използва една от най-слабите батерии на пазара (30 kWh), но повечето модели разчитат на батерии с капацитет 60 и 100 kWh. Това означава, че за производството на батерията на Leaf се отделят малко над 5 тона въглероден двуокис. При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес.

                    Срещу тези точни пресмятания може да се противопостави една по-опростена сметка с много условности. Да вземем 2,0-литров бензинов двигател, който отделя 150 г/км. Допускаме, че средно с този автомобил се изминават 15 000 км годишен пробег. Това значи, че годишно той отделя 2250 кг СО2, а за да достигне въпросните 15 тона (минимум), които се отделят при производството на една 100kWh батерия, на същия този автомобил му трябват 7 години движение по пътищата. Ситуацията е още по-плашеща при самолетите, но там никой и не повдига въпроса.

                    Учените отбелязват, че технологията се развива много бързо и тези цифри касаят настоящия момент, като за по-точна картина е нужна информация от производителите. Данните варират и спрямо дизайна на батериите.

                    Автомобилните батерии съдържат ЛИТИЙ, КОБАЛТ и НИКЕЛ. Тъй като извличането на тези метали е сложен химичен процес, като се изразходва голямо количество енергия, проучването сочи, че се налага да се постигне съществен напредък в тази сфера.

                    Коментар


                    • Опссс, ама не са само немските..., май...

                      Коментар


                      • Гадни немски учени! Вървят срещу "бъдещето"! ))

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                          Тия немски учени напоследък станаха като стария лаф "група съветски учени". Нека си дращят глупости, това няма да спаси немската света троица.
                          Да неби да искаш да каже че немските политици ще слязат от последните, луксозни модели с осем цилиндрови двигатели на "светата троица"? Някой от зелените им депутати ще подкара електричка за пред избирателите и толкова.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел /Тесла/ отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория, който е с дизелов двигател /Мерцедес/. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

                            Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

                            В изследването се подчертава, че добивът и преработката на ЛИТИЯ, КОБАЛТА и МАНГАНА, необходимИ за производството на батерии за електромобилите, също изисква голямо количество енергия. Според немските учени, йон-литиевите батерии могат да имат срок на експлоатация от 10 години, при среден пробег от 150 000 км., след което се превръщат в опасен отпадък! Неговото рециклиране добавя още 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км...

                            .................................................. ...

                            Обръщам внимание на опонентите на фактите: КОМЕНТАРИ - по ФАКТОЛОГИЯТА, моля!

                            Много добре познавам моите недостатъци, както и вашата морална извисеност и ерудицията ви...

                            Не ви казвам да си пиете хапчетата /което някои от вас не пропускат в постовете си/, а това е, поради увереността ми, че ерудитите /във ваше лице/не пият хапчета...

                            .................................................. ...

                            Значи: опровергаването на фактите е важно, а не празните приказки тук!
                            Само не са казали, на кой етап колко емисии правят електричките...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел /Тесла/ отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория, който е с дизелов двигател /Мерцедес/. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

                              Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

                              В изследването се подчертава, че добивът и преработката на ЛИТИЯ, КОБАЛТА и МАНГАНА, необходимИ за производството на батерии за електромобилите, също изисква голямо количество енергия. Според немските учени, йон-литиевите батерии могат да имат срок на експлоатация от 10 години, при среден пробег от 150 000 км., след което се превръщат в опасен отпадък! Неговото рециклиране добавя още 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км...

                              .................................................. ...

                              Обръщам внимание на опонентите на фактите: КОМЕНТАРИ - по ФАКТОЛОГИЯТА, моля!

                              Много добре познавам моите недостатъци, както и вашата морална извисеност и ерудицията ви...

                              Не ви казвам да си пиете хапчетата /което някои от вас не пропускат в постовете си/, а това е, поради увереността ми, че ерудитите /във ваше лице/не пият хапчета...

                              .................................................. ...

                              Значи: опровергаването на фактите е важно, а не празните приказки тук!
                              Тия немски учени напоследък станаха като стария лаф "група съветски учени". Нека си дращят глупости, това няма да спаси немската света троица.

                              Коментар


                              • Сравнително проучване на автомобилите от средния клас Tesla Model 3 и Mercedes C-Class 220d показа, че първият модел /Тесла/ отделя повече въглероден диоксид в атмосферата от втория, който е с дизелов двигател /Мерцедес/. Това е заключението на учените от изследователската група CESifo към Института за икономически изследвания в Мюнхен.

                                Въпреки ширещото се мнение, че масовото въвеждане на електрически превозни средства ще бъде безопасно за околната среда, се оказва, че един електромобил произвежда 25% повече вредни емисии в сравнение с кола, задвижвана от дизелов двигател. Така например, Mercedes C-Class 220 d излъчва 117 г въглероден диоксид на 1 км, а Tesla Model 3 - 159 г.

                                В изследването се подчертава, че добивът и преработката на ЛИТИЯ, КОБАЛТА и МАНГАНА, необходимИ за производството на батерии за електромобилите, също изисква голямо количество енергия. Според немските учени, йон-литиевите батерии могат да имат срок на експлоатация от 10 години, при среден пробег от 150 000 км., след което се превръщат в опасен отпадък! Неговото рециклиране добавя още 73-98 грама на въглероден диоксид на 1 км...

                                .................................................. ...

                                Обръщам внимание на опонентите на фактите: КОМЕНТАРИ - по ФАКТОЛОГИЯТА, моля!

                                Много добре познавам моите недостатъци, както и вашата морална извисеност и ерудицията ви...

                                Не ви казвам да си пиете хапчетата /което някои от вас не пропускат в постовете си/, а това е, поради увереността ми, че ерудитите /във ваше лице/не пият хапчета...

                                .................................................. ...

                                Значи: опровергаването на фактите е важно, а не празните приказки тук!

                                Коментар

                                Working...
                                X