Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Има една приказка „if you torture the data long enough, it will confess to anything“. С други думи от време на време се появяват спонсорирани проучвания (познай от кого), които интерпретират данните много интересно.
В Шведското например се взема предвид, че за производството на 100 kWh батерия (максималната на пазара) са необходими 150-200 kgCO2/kWh. Една камара проучвания, които между другото се обновяват ежегодно данните са съвсем различни (виж снимката по-долу). От модела GREET е видно че за kWh са необходими 37kgCO2. Разликата е има-няма 4 пъти
Значи, сравнява се максималната батерия (100 kWh) с ДВГ разход на Приус (мноого икономична количка).
Хайде да сравним (сравними неща) – Тесла Модел 3 и БМВ 3.
Тесла 3 long range – 75 kwh. 37kgCO2/ kWh при 75kWh. Батерията ще има CO2 отпечатък от 2,775 kg. При 12 000 мили на година
БМВ 3 – при среден разход от 27mpg са 312 галона (който иска да конвертира) или 8430 мили. При 12 000 мили на година
Простичко казано за околко 8 месеца и половина теслата е на breakeven с БМВто. Тези данни са при съществуващия микс от енергоизточници. А сме наясно, че делът на зелените източници постоянно расте (основно по икономически причини)
И тук разбира се не са взети предвид рафинирането на бензина, транспорта, изпаренията, загубите ……….
Коментар