IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • В России запатентован новый электромобиль Zetta
    В базе Федерального института промышленной собственности были размещены патентные изображения автомобиля Zetta – первого российского электромобиля. Производство компактных трехдверных электрокаров Zetta должно начаться уже в 1-м квартале 2020 года. Как сообщалось ранее, машина будет представлять собой городской трехдверный хэтчбек, визуально напоминающий популярную модель — Smart ForTwo.

    Согласно заявленным техническим характеристикам – транспортное средство сможет развивать скорость до 120 км/ч. В основе машины лежит рама, которая обшита легкими панелями из прочных композитных материалов. В базовой комплектации автомобиль будет переднеприводным, а встроенный аккумулятор позволит преодолеть на одном заряде 200 км.

    Одна из особенностей автомобиля – использование преимущественно отечественных компонентов. Единственной импортируемой деталью станет батарея – их производитель закупает в Китае.

    Согласно предварительным данным, за базовую версию придется заплатить порядка 450 тыс. рублей. Модели в более богатых комплектациях могут получить не только аккумулятор большей емкости, но и полный привод. https://nvdaily.ru/info/181130.html

    Коментар


    • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

      Пишеш за бързото зареждане, а то рядко се практикува при коли имащи пробег над 300км.

      Но дори и с него, ток->движение средностатистически е над 71%
      никакъв шанс няма бутален двигател да стигне такива нива на кпд гориво->движение
      а цената на ДВГ с КПД над 28% расте по експонента, (сравнете ценатата на някоя от ефективните Скании, с масовите им конкуренти)

      Метанът(ниската му цена) е това което ще задържи ДВГ в играта още дълго време,
      както и липсата на достатъчно батерии (техния цикъл рециклиране още не се е завъртял)
      Ще се, ще се. И цикълът за рециклиране, ще се завърти. Тъкмо, ще се натрупа и ресурс.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
        satz, не забравяй обаче, че КПД на ток -> зарядно -> нагряване на батерията при зареждане -> заредена енергия в батерията.... е около 75%
        Пишеш за бързото зареждане, а то рядко се практикува при коли имащи пробег над 300км.

        Но дори и с него, ток->движение средностатистически е над 71%
        никакъв шанс няма бутален двигател да стигне такива нива на кпд гориво->движение
        а цената на ДВГ с КПД над 28% расте по експонента, (сравнете ценатата на някоя от ефективните Скании, с масовите им конкуренти)

        Метанът(ниската му цена) е това което ще задържи ДВГ в играта още дълго време,
        както и липсата на достатъчно батерии (техния цикъл рециклиране още не се е завъртял)

        Коментар


        • d333 , може и 95% и зависи пак от режима при бързо зареждане и разреждане загряват а отделената топлина е енергия която няма да се превърне в механична и съответно е загуба и електромоторите загряват - те пък са с голяма мощност но за кратко време, а в режим на постоянно натоварване и породължително мощността която развиват е значително по малка.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • satz, не забравяй обаче, че КПД на ток -> зарядно -> нагряване на батерията при зареждане -> заредена енергия в батерията.... е около 75%

            Коментар


            • satz при стационарна работа в оптимален режим двг на метан плюс малко количество водород може да направи кпд 60 процента, ако се оптимизира газоразпределението, компресията като на дизел и съответно прецизно подаване и на горивото. Няма нищо общо с двг с непостоянен режим на работа и натоварване. Дори охладителната система на такъв двг е силно разтоварена и ще има проблем зимата с отоплението..

              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Ейй, безименен, Велико МрънкАло си. Признахме те. Я кажи, по-добре, как са акциите на Тесла.

                КОЙ задава въпроса? Ти да не си се чалнал - с подобен въпрос?

                Ще ти отговоря: АКО си успял да излъжеш двама човека и си им продал от чуждите тръбички - ще може да си купиш ЕДНА акция, но ако почакаш - не се знае...

                Това не е препоръка, разбира се: сигурен съм, че не си продал и една от "твоите" /откраднати/ тръбички... ))

                .................................................. ...

                Ако схващаш за какво става въпрос, долу съм ти обяснил нещата нагледно, но това също НЕ Е препоръка!

                Хайде, оставай със здраве - и повече консултациите по непонятни за теб въпроси - само срещу заплащане! /поне 10 продадени тръбички!/ ))








                Коментар


                • Ейй, безименен, Велико МрънкАло си. Признахме те. Я кажи, по-добре, как са акциите на Тесла.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    ...Постоянния режим на работа на двг е най икономичен и най екологичен съответно, ..
                    Кпд гориво -> движение на най-ефективните ДВГ
                    е поне на половина по-зле от Ток->ел.двигател->движение

                    Най-ефективните ДВГ по някои Скании, и по доста кораби е ~50%
                    Най-смотаните ел.двигатели (сглобени в гараж) са с КПД поне 88%, средностатистическия добър ел.двигател е с КПД над 95%

                    средностатистическия ДВГ е с КПД гориво->движение <28%...
                    Last edited by satz; 11.02.2020, 22:29.

                    Коментар


                    • nachev , от електиромибилите ще остане само ел.трансмисия за бъдещите автомобили с двг. Освен батерии има и кондензатори и те могат да служат за енергиен буфер и автомобил с двт с мощност 30 киловата да ускорява като днешните с 200 киловата. Постоянния режим на работа на двг е най икономичен и най екологичен съответно, но цената на тези автомобили няма да е никак ниска и пак е по добре от навързани последователно 100 бр батерийки от която една като се предаде не работят 100.

                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Чудно ми е като чета някои тук...

                        Какво ровене пада, за да се опровергаят качествата на съвременните автомобили, с които ЧОВЕЧЕСТВОТО задоволява своята необходимост от придвижване. Да: еволюцията отрича каруцата и електродвигателя, поставен на задната ѝ ос. Над столетие продължава да се усъвършенства превозното средство - с топлинен двигател, което има всички параметри, които задоволяват и самите критици и отричащи уникалността на автомобила.

                        Критикуват автомобила, но сутрин се качват именно на този - същият автомобил! ))

                        Постоянно се чудя, кое би било интересно за нас и как да го представя нагледно, за да се противопоставя на лъжата в "рекламата"...

                        Няколко пъти опитвам да сравня продажбите на трите ГИГАНТА в продажбите на съвременни превозни средства. Точният мащаб не дава възможност да сравним смешните продажби на електрички /1 - 1.5 милиона в световен мащаб/, сравнено с над 10 милиона продажби на ВСЯКА от водещите марки.

                        Но ТУК се говори как Тесла - "цъфти", въпреки мижавите си продажби, които нямат база за сравнение с МИЛИОНИ продадени от Фолксваген, Тойота, Рено-Нисан...

                        ...............................................

                        Обещавам да направя сравнение и с луксозните марки возила, които отново НАДХВЪРЛЯТ В ПЪТИ продажбите на Тесла!

                        ...............................................

                        Тая вечер ще обърна вниманието ви към една УЖ непретенциозна марка - от северната ни съседка... Става дума за Дачия. Пускам графиката на продажбите за миналата година. Дачия работят тихо, без много шум, но работят!

                        За сметка на това, Мъск - няма време от приказки, самохвалебствия и обещания в стил "ЩЕ, ЩЕ, ЩЕ!" И това продължава десетилетие!

                        Я да видим какво показват продажбите за 2019 г... ))


                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                          Не видях другата гледна точка. Но пък виждам коментар относно автора:

                          "Там е работата, че НЕ СА "ГЕРМАНЦИТЕ"

                          Въпросната повръщня е ХЕБРИДБА РУСКА ПРОПАГАДНА

                          съчинена от СЪВЕТСКИЯ ГРАЖДАНИН

                          НИКИТА Александрович ЖОЛКВЕР - син на СЪВЕТСКИ НОМЕНКЛСТУРЧИЦИ

                          завършил "журналистика" в СССР през 1981г.

                          Това че НЯКОЙ Е ПЛАТИЛ въпросното нещо да се публикува в Дойче Веле

                          е друг въпрос...."

                          На такива статии сме се нагледали. Странно само как все пропускат в сметките да сложат емисиите при производство на ДВГ коли, все едно те падат от небето, при преработка и транспорт на петрола, на маслата, консумативите и т.н. Тяхната "гледна точка" винаги смята всички емисии около производството, експлоатацията и ел. енергията на електричките и единствено емисиите от изгарянето на бензина/дизела при ДВГ колите. Доста плоско.
                          Впечатлението ми е че начев се опитва да показва по-балансирана позиция с "лек" уклон към статуквото показвайки не толкова нови и не толкова достоверни статии срещу електричките.

                          Работата е там че много пари са заложени на масата, като почнеш от петрола, производството на енергия, автомобилостроене и пр. Та тези заинтересовани страни (с приходи за трилиони годишно) трябва да се сети непредубедения наблюдател полагат доста усилия и финансови ресурси за манипулуране на общественото мнение.

                          Истината е че го правят изключително успешно от десетилетия, но за разлика от преди, сега е много по-трудно да ограничиш разпространението на информация, която не е канализирана в мас медиите.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

                            Ти си се превърнал в политически полицай, обладан от някаква нечиста сила.
                            Не разговаряш, а крещиш!
                            Загрижен съм за теб!
                            Не може в момента на изтъкване на аргументи против харесвана от теб идея, да ти пада пелена пред очите и да изключваш тока. Това е болно!
                            Биографията на родителите не е срамно петно за поколението.
                            Дори не бях забелязал предполагаема руска връзка. Оказа се, че този от 3-годишен живее в Германия, има германско гражданство и дори няма да изключа хипотезата, че е по-правоверен либерал и от най-бесните соросоиди. Апропо, у нас децата н а номенклатурана са най-пострадалите от режима и най-яростни привърженици на криминалните лицемери.

                            Не си видял пасажите, които пряко или индиректно обслужват харесваната от теб идея. Моля, заповядайте:

                            Коментарът не е мой, затова съм го оградил в кавички. А моя коментар е веднага след това и задавам въпроси относно множество сметки за емисии при ДВГ колите, удобно пропуснати при съпоставката. В тези абзаци които си извадил няма отговор на нито един от тези въпроси.

                            Коментар


                            • Мен не ми е ясно защо кликата на зелените толкова са обсебени със забраняването на ДВГ въобще, като много по-бързо биха постигнали търсения от тях ефект – разбира се частично, но пък бързо – със забраната да се карат тези ненужно мощни ЛПС, особено из градовете? Прочее, такава беше идеята в началото на движението на зелените, но сега, види се, са я забравили в пропагандното си пъчене пред наплашените от тях овчици (наплашени пак от тях, от Зелената мафия) в събиране на електорален вот... Политика... а политиката е големи пари, ха!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                                Не видях другата гледна точка. Но пък виждам коментар относно автора:

                                "Там е работата, че НЕ СА "ГЕРМАНЦИТЕ"

                                Въпросната повръщня е ХЕБРИДБА РУСКА ПРОПАГАДНА

                                съчинена от СЪВЕТСКИЯ ГРАЖДАНИН

                                НИКИТА Александрович ЖОЛКВЕР - син на СЪВЕТСКИ НОМЕНКЛСТУРЧИЦИ

                                завършил "журналистика" в СССР през 1981г.

                                Това че НЯКОЙ Е ПЛАТИЛ въпросното нещо да се публикува в Дойче Веле

                                е друг въпрос...."

                                На такива статии сме се нагледали. Странно само как все пропускат в сметките да сложат емисиите при производство на ДВГ коли, все едно те падат от небето, при преработка и транспорт на петрола, на маслата, консумативите и т.н. Тяхната "гледна точка" винаги смята всички емисии около производството, експлоатацията и ел. енергията на електричките и единствено емисиите от изгарянето на бензина/дизела при ДВГ колите. Доста плоско.
                                Ти си се превърнал в политически полицай, обладан от някаква нечиста сила.
                                Не разговаряш, а крещиш!
                                Загрижен съм за теб!
                                Не може в момента на изтъкване на аргументи против харесвана от теб идея, да ти пада пелена пред очите и да изключваш тока. Това е болно!
                                Биографията на родителите не е срамно петно за поколението.
                                Дори не бях забелязал предполагаема руска връзка. Оказа се, че този от 3-годишен живее в Германия, има германско гражданство и дори няма да изключа хипотезата, че е по-правоверен либерал и от най-бесните соросоиди. Апропо, у нас децата н а номенклатурана са най-пострадалите от режима и най-яростни привърженици на криминалните лицемери.

                                Не си видял пасажите, които пряко или индиректно обслужват харесваната от теб идея. Моля, заповядайте:

                                През 2019 година данните за продажбите на този вид автомобили дори накараха министъра на околната среда Свеня Шулце да се обърне към сънародниците си с призив да се ориентират към "по-икономични коли, които не харчат толкова гориво", а още по-добре, ако може да се откажат напълно от автомобила.







                                През 2020 година се очаква пазарният им дял да достигне 34%, казва пред "Дойче веле" професор Фердинанд Дуденхьофер от Университета Дуисбург-Есен, който е след водещите автомобилни експерти в Германия.







                                Такова изследване е проведено от експерти на престижния германски институт ИФО, които са сравнили общия обем на парниковите газове, произвеждани през целия "живот" на един дизелов "Мерцедес" С 220d и на една електрическа "Тесла" модел 3.


                                ADAC: карайте автомобили на газ!



                                От германското Министерство на транспорта и от Федералната служба за околна среда възразиха срещу изследването на ИФО, защото били сравнявани два автомобила с различна мощност.







                                Аника Регет от изследователския център на енергийната компания FfE обаче обръща внимание на факта, че електромоторът изразходва значително по-малко енергия на километър пробег. Оттук тя прави извода, че "електрическите автомобили са по-екологични от бензиновите - още след 50 000 километра".







                                При ADAC и ИФО данните изглеждат по-различни, защото те отчитат структурата на германския енергиен баланс и това, че дори и през 2030 година около 35% от електроенергията ще бъде от въглища. Наскоро германското правителство прие план за спиране на електроцентралите на въглища - поетапно до 2038 година.








                                Министерството - твърдо зад електромобилите









                                С времето производството и експлоатацията на електромобили ще става все по-екологично, защото ролята на възобновяемите източници - вятър, слънце, вода и биомаса - също ще нараства, казват от германското министерство на околната среда. На неговия сайт е поместена информация, според която и в момента електрическите автомобили са с 16% по-чисти от дизеловите и с 27% по-чисти от бензиновите.





                                Според оценката на експертите на министерството средният обем на изхвърляните емисии въглероден диоксид през целия живот на един автомобил с бензинов двигател е 168 грама на километър, при дизеловите - 148 грама, а при електрическите - 101 грама на километър пробег.


                                Коментар

                                Working...
                                X