За да отговорим на въпроса: "Свирен ли е мачът в Европа?" - можем да обърнем внимание на най-предпочитаните от Европейците марки превозни средства, СПОРЕД РЕАЛНИТЕ им ПРОДАЖБИ за ДЕКЕМВРИ 2019 година... ))
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Сменяй сюжета че тоя се изтърка:
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Предлагам отговорите на опонентите да започват с:
- Високата цена на Тесла, която почва МИНИМУМ от $ 100 000.
В действителност 40 000 - Високата цена по каталог на нова батерия – МИНИМУМ $ 40 000.
В действителност под 150$ / квч - Малкият ресурс на батерията и прогресивно намаляващ капацитет – ДО 2-3 година на експлоатация на Тесла, зависещ от ниските температури и от липсата на нагласа да изчакваме зареждане от порядъка на ЧАС и ПОЛОВИНА /и повече/, защото живеем в достатъчно динамични времена, когато дори 10 минути понякога са прекалено много в забързаното ни ежедневие...
В действителност над 500 хил. км - Моля да се въздържаме от фантазии и да сведем до минимум използването на частицата „ЩЕ” и спрягането на глагола след нея в бъдеще време. )
Днеска. Представи си какво ЩЕ постигнат след 1-2 години
- 1 like
Коментар
- Високата цена на Тесла, която почва МИНИМУМ от $ 100 000.
-
Хайде да коментираме темата по същество...
Преди време разбрахме, че каталожната цена на НОВА батерия на Тесла е $ 40 000.
Не зная, защо не се говори открито за цената на най-важния модул /батерията/ - на електромобила на Мъск – Тесла, Модел 3.
Има причини, за да не се говори... Мълвата определя Мъск като инженер. Ако е така, то той познава основните проблеми, за които сам говореше на Акционерно събрание на Тесла – в този стил: литиево-йонните батерии са СЛАБОТО ЗВЕНО на Тесла /разбира се – и на съвременните електромобили/.
Думи на Мъск! Малко негови думи, изречени без пословичните му: патос и плам...
Защо батериите са СЛАБОТО звено? Нали вървят едни зарибяващи данни за стотици хиляди километри! Сложно е човек да повярва на нещо, за което се говори само в... социалните мрежи... НямаЛО реклама и Теслата много се харчЕЛА...
Определението за „слабо” звено – свързват и с „неопределената” цена... Как пък така „неопределена”? Нали горе разбрахме, че цената на една нова батерия, по каталог – струва $ 40 000. Това си е една съвсем определена цена!
Наскоро изтече друга информация: целият акумулаторен блок определя половината от цената на електромобила Тесла... Е, това вече е доста по-различна – от и така - ВИСОКАТА цена от $ 40 000! Масовата Тесла е с цени в интервала: $ 100 000 – 150 000. Има и доста по-скъпи.
По правилото: акумулаторният блок струва половината от електромобила, нещата доста „се утичат” – над $ 50 000.
Самият Мъск обаче – „успокоява” феновете си в социалните мрежи... Мъск коментира, че Тесла предлагаЛА замяната само на отделНИ „най-износенИТЕ” модулИ на акумулаторния блок. Това ставаЛО при цени, за един акумулаторен блок - в интервала $ 5 000 – 7 000.
Много „успокояващ” е следният факт: вместо да се закупува целият акумулаторен блок – казва Мъск – заменят се само отделни модули! Мъск обаче избягва да съобщи, колко точно струва акумулаторния блок – и отново недоумявам защо не се съобщава толкова важна информация /от толкова известен в световен мащаб „инженер” като Мъск!
..............................
Мисля, всички знаем, че в рамките на акумулаторния блок има около 7000 батерии, които са свързани по между си и в модули... Всеки от тези модули можеЛ да се подмени за „незначителните” $ 5 000 – 7 000...
.............................
Това са проблемите на бъдещето.
Това бъдеще не е така далечно. Проблемите почват от момента, в който решите да имате Тесла:
- Скъпо превозно средство с висока начална стойност /нека са едни $ 100 000, т.е. – минали сме по „тънката” лайстна, като сме спестили от някои екстри – и това – в името на нашето тщеславие: видиш ли – караме Тесла/... )
- „Мрежата” от зарядни станции се оказва, не точно мрежа, а най-обикновена /РЕХАВА/ ЛИНИЯ – за цяла Европа /ако помним фактите, още ПРЕДИ 5 години имаше едно споразумение между едни много уважавани институции, че ДО ТАЗИ 2020 година – ЩЕЛИ „да бъдат пуснати” в експлоатация цели 400 зарядни станции... СмЕх! J)) И още: ТИЯ 400 зарядни... ЩЕЛИ да бъдат ДОРИ да бъдат снабдени с възможности за СУПЕР-бързо зареждане..., т.е. – зе едни САМО 6 /шест/ минути – си готов /заредил/... ) Смешници!!!
- Зареждането, което се прави ПОД ЕДИН ЧАС – намалява рязко ресурса на батерията, т.е. – „бързото” зареждане НЕ СЕ ПРЕПОРЪЧВА, но се допуска в изключително редки случаи – това тук си го знаемЕ, разбира се, но „инженерите” по света – къде да са го чувалЕ!
- Ъпдейтите на софтуера се извършват САМО от Тесла, която допълнително, без съгласието на собственика може и СИ ПОЗВОЛЯВА да ограничава капацитета на батерията. С това се променят параметрите на електромобила, които е очаквал да има купувача при покупката.
- Зимно време очакваме проблеми: разходът на електроенергия, която се черпи от батерията - не се определя само от пробега, но и от поддържането на нормална температура в купето, а също и от останалите консуматори на ел. енергия. Всичко това намалява пробега на електромобила – средно с 40 %, а при по-евтините батерии – и с повече!
.................................................. .......................
Предлагам отговорите на опонентите да започват с:
- Високата цена на Тесла, която почва МИНИМУМ от $ 100 000.
- Високата цена по каталог на нова батерия – МИНИМУМ $ 40 000.
- Малкият ресурс на батерията и прогресивно намаляващ капацитет – ДО 2-3 година на експлоатация на Тесла, зависещ от ниските температури и от липсата на нагласа да изчакваме зареждане от порядъка на ЧАС и ПОЛОВИНА /и повече/, защото живеем в достатъчно динамични времена, когато дори 10 минути понякога са прекалено много в забързаното ни ежедневие...
- Моля да се въздържаме от фантазии и да сведем до минимум използването на частицата „ЩЕ” и спрягането на глагола след нея в бъдеще време. )
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Зазчо ти някакъв хабер какво е ПАВЕЦ Чаира имаш ли?
нещо по темата ще напишеш ли?
Коментар
-
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
За тия сметки първо ще ти трябват налични батерии и електрички
За конкретната задача - ще ги зареждат в Гърция. майтап, дан се вържеш нещо сега..
Безспорно преходът ще е интересен.
пп.
За Гърция в един ден да заминават над 50х.каляски. е рядкост (разширението на ПАВЕЦ Чаира ще стигне? )
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Я кажи сега ако хипотетично си накупим шопите електрички.
И дойде 24 май и 100к се засилим към Гърция.
Дека ще ги заредим тея теслИ?
Трябва да имаме и 100к зарядни станции. х100кв/ч = 10млн кв/ч. зА 10 часа 1 нощ трябва да се заредят = 1млн кв/ч мощност = 1 АЕЦ реактор - само да се разходят Шопите.
А като се разходят и другите - има няма 4-5 АЕЦ-а ще трябват. Откъде ще ги вземем.
Трябва да ги построим - демек трябва едни 20-30млрд да извади НЕК/Държавата.
Преди 2050 година няма да стане
За конкретната задача - ще ги зареждат в Гърция. майтап, дан се вържеш нещо сега..
Безспорно преходът ще е интересен.
пп.
За Гърция в един ден да заминават над 50х.каляски. е рядкост (разширението на ПАВЕЦ Чаира ще стигне? )Last edited by satz; 21.02.2020, 17:19.
Коментар
-
v_tin , на Фолксваген са тези мотори но са двугоривни пак и с бензин работят, степента на сгъстяване може да отиде още нагоре и въпреки това 70-80 грама на километър, непостижими са такива емисии с друга технология за сега. И при положение че съществува вариант който е най добър е необяснима манията по батерийките, ще сложиш половин тон батерийки и ще ги разкарваш из града и енергията ще отива в спирачките и рекуперацията не е 100 процента ефективна а е с големи загуби на енергия също. Ако ти прави впечатление разхода в град е доста по висок и при тези мотори и проблема се решава с меки хибриди с LTO батерия с малък капацитет или кондензатори и в града могат да станат много по икономични.
Дори тази технология е трудно да се направи масова поне за градски автомобили от гледна точка на инфраструктура а за батерийките е направо невъзможно, някога технологията на коли с двг пробила за няколко години пред каруците, защото вземали каруци и сковали по един двг и промяната била лесна. Сега условията са други, техниката е усложнена и няма как да стане чак толкова бързо. Прогреса е спиран от боричкането за пазари в момента най вече, ако него го няма и нещата са установени зеления план ще се случи за много малко време. Тока от ВЕИ -тата да го правят на водород и без това за друго трудно се употребява, водорода е добра добавка за метана и трудно ще достигнат да добавят 3% а може теоретично да стига до 15 но няма смисъл защото ще трябва тока за водорода да го правят с въглища. ВЕИ мощностите са надути в много пъти, в действително електроенергията се добива по старите начини преди ВЕИ "революцията" която не им се получи но те случайно забравят да отчетат. Не знам какво им пречи да направят един истински и реалистичен план, има смисъл от план и по чист въздух..не е лошо.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение78-10, ще стане защото целта им са само милиардите да ги съберат, за другото абсурд - ще спрат ли въртенето на планетата. А и тя е в групата дето я лови коронавируса та за какво са и милиардите.Понеже плана веднага ще цъфне ако става въпрос за батерии за които дори няма литий откъде да вземат и затова измислиха водород, ако трябва да позная водорода ще се окаже природен газ когато трябва да се отчете плана с добавен малко водород и в интерес на истината 3% водород много подобряват природния газ и изгарянето му в двг.За автомобили на природен газ има голяма ниша, но да не са конвертирани а с двг с компресия като на дизел и същото кпд, могат да бъдат и меки хибриди което е евтино и осъществимо в мащаби, съответно и със стар -стоп който работи лесно и е много бърз.
Коментар
-
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение
Е накрая ще вземем дървото и кака ти Урсула като и го усуча два пъти в главата много бързо ще и доде акъля у празната глава.
Коментар
-
78-10, ще стане защото целта им са само милиардите да ги съберат, за другото абсурд - ще спрат ли въртенето на планетата. А и тя е в групата дето я лови коронавируса та за какво са и милиардите.Понеже плана веднага ще цъфне ако става въпрос за батерии за които дори няма литий откъде да вземат и затова измислиха водород, ако трябва да позная водорода ще се окаже природен газ когато трябва да се отчете плана с добавен малко водород и в интерес на истината 3% водород много подобряват природния газ и изгарянето му в двг.За автомобили на природен газ има голяма ниша, но да не са конвертирани а с двг с компресия като на дизел и същото кпд, могат да бъдат и меки хибриди което е евтино и осъществимо в мащаби, съответно и със стар -стоп който работи лесно и е много бърз.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от 78-10 Разгледай мнениеЩе трябва и енергия за зареждането. Кака ти Урсула иска Европа в 2030 година да мине напълно само на слънце и вятър... Сега събира милиардите за тази цел... На твой и мой гръб.
В такъв случай няма да има опашки пред зарядните станции, защото енергията ще стига само за най-заслужилите, за "наши хора". Останалите – пеша или на магарета.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеТесла ще набере нови 2 милиарда долара от борсата. Айде на новите пресни акции.
https://techcrunch.com/2020/02/13/te...tock-offering/
Коментар
-
Тесла ще набере нови 2 милиарда долара от борсата. Айде на новите пресни акции.
https://techcrunch.com/2020/02/13/te...tock-offering/
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение78-10, само има един проблем за зеленото - някой трябва да произведе батериите и това трябва да стане от суровини каквито не съществуват в необходимите за това количества на планетата. Обаче това не пречи на целта да се постави нали.
В такъв случай няма да има опашки пред зарядните станции, защото енергията ще стига само за най-заслужилите, за "наши хора". Останалите – пеша или на магарета.
Коментар
Коментар