IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Ами по-долу, приведох една сметка, Валентий още не може да я опровергае...
    Даже не се и опитва да опровергава никакви схеми и сметки. До като се изравнят по цена и възможности електрокарите и бензинките дотогава валентин ще кара бензинка. Тоест в следващите 5 години съм на бензин, газ или дизел. Попитах няколко пъти, ама никой от електролобито не казва- не се ли изкривява пазара с тези премии които дават държавите за да си купим електрокар. Щом една технология е толкова добра сама ще се наложи на пазара. Само си помислете- за да си купя рено зои ми дават 10000 евро премия- в момента мин раб заплата в германия е около 14000 евро- тоест почти една годишна заплата- защо- наистина ли някой смята че правителствата са се загрижили толкова за природата или истината е нещо съвсем различно.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Ако си на път да те изхвърлят от бизнеса (традиционните автомобилни компании; петролни и пр.) ще приказваш и дезинформираш колкото можеш за да отложиш момента! Примера са тютюневите компанни, след това петролните и т.н.

      Ето Ви едно обективно изследване на „Eindhoven University of Technology (TU/e)“ за емисиите на електрички спрямо ДВГ автомобили. В него са сравнявани директно три класа автомобили като се наблюдава едно и също – необходими са м/у 11 и 30 хиляди километра, за компенсиране производството на батерията.
      [ATTACH=CONFIG]n3651301[/ATTACH]


      Подробностите са в доклада, но в самърито са описани основните причини за „подвеждащите“ доклади представяни на публиката от „спонсорирани“ учени:

      What follows is a list of the six biggest mistakes in studies that find electric vehicles have similar green house gas emissions as fossil fueled counterparts. The summary concludes with a matchup in terms of CO2 emissions of electric vehicles versus fossil fuel vehicles in different segments:
      1 Exaggerate GHG emissions of battery production
      2 Underestimate battery lifetime
      3 Assume electricity will not get cleaner over the lifetime of the car
      4 Use laboratory tests paid for by manufacturers themselves
      5 Exclude or downplay fuel production emissions
      6 Ignore the larger system
      Ами по-долу, приведох една сметка, Валентий още не може да я опровергае...
      Last edited by Pyramid; 17.09.2020, 11:10.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
        Бе какви таралясници караш- що не си купиш нова кола, а тази я дай на трансинс за вторични
        Обяснението за тарлясниците е, че тези, като М., след като са добили някакво благосъстояние и са станали първи на село, са помислили селото за град, след което, са си изключили мозъците и бият спирачки на всичко, до което, ги е домързяло да се приближат и обхванат, обричайки се, завинаги, да си останат на село №затварят си очите, мислят го за град, в техните съзнания, стават ехехе-хе, едва ли не, първиби в града)Затова, такива като ннас, още ще караме таралясници, а същите тези „умници” от по-горе никога няма да станат фактор в световния бизнес и само, ще разчитат на подачки от поредния корумпиран диктатор, за да останат на същия клон, т.к.освен форма, и съдържание са изгубили.
        Ама ТОВА е друга бира.
        Last edited by Pyramid; 17.09.2020, 11:13.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
          Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли


          Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40
          Ако си на път да те изхвърлят от бизнеса (традиционните автомобилни компании; петролни и пр.) ще приказваш и дезинформираш колкото можеш за да отложиш момента! Примера са тютюневите компанни, след това петролните и т.н.

          Ето Ви едно обективно изследване на „Eindhoven University of Technology (TU/e)“ за емисиите на електрички спрямо ДВГ автомобили. В него са сравнявани директно три класа автомобили като се наблюдава едно и също – необходими са м/у 11 и 30 хиляди километра, за компенсиране производството на батерията.
          Click image for larger version

Name:	GREEN HOUSE.jpg
Views:	1
Size:	61.9 КБ
ID:	3651301



          Подробностите са в доклада, но в самърито са описани основните причини за „подвеждащите“ доклади представяни на публиката от „спонсорирани“ учени:

          What follows is a list of the six biggest mistakes in studies that find electric vehicles have similar green house gas emissions as fossil fueled counterparts. The summary concludes with a matchup in terms of CO2 emissions of electric vehicles versus fossil fuel vehicles in different segments:
          1 Exaggerate GHG emissions of battery production
          2 Underestimate battery lifetime
          3 Assume electricity will not get cleaner over the lifetime of the car
          4 Use laboratory tests paid for by manufacturers themselves
          5 Exclude or downplay fuel production emissions
          6 Ignore the larger system

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            В
            Бе какви таралясници караш- що не си купиш нова кола, а тази я дай на трансинс за вторични
            Всичко с времето си. Виж, опровергай числата, Валентий. Ако можеш.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              14+41=56
              24+23=47.
              Ако с всеки още 100 К км, прибавяме по 41 и 23 Т съответно, още ли твърдите, че електричките са по-мръсни? Моята бензинка, е на 450 К км. Дай да сравним, с колко тона повече, би отделила електричка за този пробег, став ли?
              Бе какви таралясници караш- що не си купиш нова кола, а тази я дай на трансинс за вторични

              Коментар


              • Н
                Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                Да, и аз съм слушал за разни разкази с Тесла.... На няколко км преди зареждачката става "low battery" и търсиш кой да те дръпне до там с въже.
                Или друг случай... Стигнал до село, там зареждачка няма. Но в гараж с трифазен ток правят кабел по инструкция от интернет за да се свърже към старите трифазни контакти - онези, на които контактите са 4-тири в редичка.

                Иначе в София, в един МОЛ видях зареждачка, на която пише "22kW" и има и цена на тока "0.48 лв/kWh".

                А на ED-чо да му припомня само, че всъщност електричесткия автомобил е направен още преди автомобила с двигател с вътрешно горене. И оттогава електричестките автомобили има все един и същ проблем - батерията.
                ...който, беше разрешен миналата седмица.
                Ха сега, кажете едно „МЕРСИ”.

                Коментар


                • Да, и аз съм слушал за разни разкази с Тесла.... На няколко км преди зареждачката става "low battery" и търсиш кой да те дръпне до там с въже.
                  Или друг случай... Стигнал до село, там зареждачка няма. Но в гараж с трифазен ток правят кабел по инструкция от интернет за да се свърже към старите трифазни контакти - онези, на които контактите са 4-тири в редичка.

                  Иначе в София, в един МОЛ видях зареждачка, на която пише "22kW" и има и цена на тока "0.48 лв/kWh".

                  А на ED-чо да му припомня само, че всъщност електричесткия автомобил е направен още преди автомобила с двигател с вътрешно горене. И оттогава електричестките автомобили има все един и същ проблем - батерията.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли

                    Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40

                    Петър Захариев16.09.2020 17:11Прочитания: 1448

                    Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.





                    По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.

                    „Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.

                    Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.

                    На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).

                    За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км
                    14+41=56
                    24+23=47.
                    Ако с всеки още 100 К км, прибавяме по 41 и 23 Т съответно, още ли твърдите, че електричките са по-мръсни? Моята бензинка, е на 450 К км. Дай да сравним, с колко тона повече, би отделила електричка за този пробег, став ли?

                    Коментар


                    • Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли

                      Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40

                      Петър Захариев16.09.2020 17:11Прочитания: 1448

                      Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.





                      По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.

                      „Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.

                      Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.

                      На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).

                      За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        На едно и също мнение сме с уточнението, че ДВГ е в последна фаза от развитието си (и последващ упадък), докато електрификация е едва в начална фаза. Описаният проблем е при нас ДНЕС, в урбанизираната част на Зап. Европа вече не съществува. както казах е въпрос на време.
                        Относно Сравнението между моел 3 на Тесла и Ауди S8 не е сериозно. Едното струва 40-50 х. евро, другото двойно и тройно (ако са нови от магазина). Това сравнение можеш да го правиш с Тесла S (Raven) и се съмнявам, че ще е в твоя полза
                        Не искам да ме разбираш погрешно - аз съм за електричките и следващата ми кола вероятно ще е такава, но да си кажа честно, много се разочаровах след като изгледах снощи оня дългия клип за приключенията на украинеца от Киев до Унгария и обратно. Е те такива приключения не са за мене, а за някой младеж с луда глава, който не си цени времето, и парите му ги дава мама и тати.

                        За разлика от него аз искам сигурност, надеждност и планиране на времето, в което например трябва да пристигна в София с точност +/- 10-15 минути. Също така искам да спра на паркинга например пред дадено министерство, а не на 5 километра от него при някоя зареждачка, и после да търся такси да ме разкарва из София. Все дребни неща, но за мене са важни, и то не като пари, а най-вече като време.
                        Last edited by Mateev; 16.09.2020, 17:34.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                          ......
                          Е тоя пич прави редовно ревюта на почти всички EV марки модели. Който иска да види каква е реалната картина по марки може да му разгледа клиповете. Bottom line-a е че 1000км в Европа се изминават за 10-11ч. при нормални условия (средна скорост 100км/ч)..
                          Това е другият сериозен проблем на електричките - имаш почти състезателна кола, дал си пари като за състезателна кола, а караш със средна скорост от 100 km/h и дори спираш климатика, за да правиш икономия на енергия. Нали осъзнаваш колко смешно е това, да не кажа колко е трагично.

                          Друго си е да изпреварваш за секунда всеки, когото настигнеш, дори и да караш с 200 - просто крака ти трепва на педала, и повече от 400 конски сили те изстрелват напред и прелиташ покрай него все едно другия е спрял на място...

                          Колкото до енергията (бензина) - нея въобще не я мислиш. Има я под път и над път в огромни количества, зарежда се бързо (за 5 минути), а дори и ако я няма, хвърляш 2-3 туби с бензин в багажника и правиш преход 1000-1500 km от раз и без зареждане (така правехме преди време в гладните руски години).
                          Last edited by Mateev; 16.09.2020, 17:31.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                            Всъщност това е основният проблем - че в Източна Европа няма достатъчно добра развита инфраструктура от зареждащи станции. Правят ги основно частници за себе си, и пускат гювеч на останалите еладжии. Мощноста е предимно малка, и зареждането си е живо мъчение.

                            Имам съученик от Стара Загора, които си купи една от първите Тесли в България. Беше по времето, когато даваш пари на Tesla като аванс, и после чакаш месеци и дори години на опашка, докато ти се произведе точно твоята кола. Имах щастието още тогава да я пробвам - ами първото впечатление е фантастично. После обаче започват едно по едно ако-тата ......

                            Организирахме си състезание на магистралата - той с Тесла-та, а аз с Audi S8. Ами би ме на старта (дръпна много бързо), но после окапа като вдигнахме висока скорост. Само за 2-3 минути го оставих в далечината като точица след мене, а дори не бях стигнал лимита от 250 km/h.

                            После на чашка обсъждахме колите, и тогава той си призна, че Тесла-та я ползва само за градско. Не си и помисля да прави дълги пътувания като например от Стара Загора до София. Пробвал се е веднъж и това му е било първото и последното приключение.
                            На едно и също мнение сме с уточнението, че ДВГ е в последна фаза от развитието си (и последващ упадък), докато електрификация е едва в начална фаза. Описаният проблем е при нас ДНЕС, в урбанизираната част на Зап. Европа вече не съществува. както казах е въпрос на време.
                            Относно Сравнението между моел 3 на Тесла и Ауди S8 не е сериозно. Едното струва 40-50 х. евро, другото двойно и тройно (ако са нови от магазина). Това сравнение можеш да го правиш с Тесла S (Raven) и се съмнявам, че ще е в твоя полза

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                              ....
                              Дали в Източна Европа има развита инфраструктура като в Западна – определено НЕ! Дали ще има такава – ВЪПРОС НА ВРЕМЕ.
                              Всъщност това е основният проблем - че в Източна Европа няма достатъчно добра развита инфраструктура от зареждащи станции. Правят ги основно частници за себе си, и пускат гювеч на останалите еладжии. Мощноста е предимно малка, и зареждането си е живо мъчение.

                              Имам съученик от Стара Загора, които си купи една от първите Тесли в България. Беше по времето, когато даваш пари на Tesla като аванс, и после чакаш месеци и дори години на опашка, докато ти се произведе точно твоята кола. Имах щастието още тогава да я пробвам - ами първото впечатление е фантастично. После обаче започват едно по едно ако-тата ......

                              Организирахме си състезание на магистралата - той с Тесла-та, а аз с Audi S8. Ами би ме на старта (дръпна много бързо), но после окапа като вдигнахме висока скорост. Само за 2-3 минути го оставих в далечината като точица след мене, а дори не бях стигнал лимита от 250 km/h.

                              После на чашка обсъждахме колите, и тогава той си призна, че Тесла-та я ползва само за градско. Не си и помисля да прави дълги пътувания като например от Стара Загора до София. Пробвал се е веднъж и това му е било първото и последното приключение.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                Човек ще се ужаси, ако изгледа няколко клипа на реални собственици на ел. коли, които се опитват да направят малко по-дълги пътешествия от по 1000-2000 км. Ситуацията е повече от ужасяваща и явно трябва да си мазохист, за да се опитваш да го правиш това с ел. кола. Освен всичко друго пътешествието излиза по-скъпо и се прави 2-3 пъти по-бавно, отколкото с ДВГ кола.

                                Основния проблем разбира се са зарядните станции, които в момента са:
                                1. Малко на брой
                                2. Невинаги има съвместимост на куплунзите
                                3. Често са заети и понякога с часове трябва да се чака ред
                                4. Често са маломощни и вместо час и половина зареждането трае много часове наред или дори цяла нощ
                                5. Често около тях няма заведение, тоалетна или хотел, така че трябва да си носите палатка, храна и вода

                                Един шофьор на ел. кола се превръща в маниак, който непрекъснато смята километри, проценти заряд и часове път. Често изпада в ситуация да не му стига енергията до следващата зарядна станция, и той е принуден да спира климатика или например да кара със скорост около 100-110 km/h и да се ядосва , че го надминават дори и трабанчетата.

                                Времето на път е около 2-3 пъти по-малко от времето на чакане около поредната зареждачка. Цената на заредената енергия някъде е безплатна (в Унгария), а на други места е 7-8 пъти повече отколкото цената на тока. Често се случват и приключения, когато заради няколко недостигнати километра се налага да търсите камион за теглене, пътна помощ или дори отиване с такси до близкото населено място, и купуване на генератор и няколко литра бензин, за да се зареди поне малко ел. колата.

                                Като цяло за икономия въобще не може да става въпрос, защото сумарния харч около ел. колите като време и като пари е по-голям отколкото при ДВГ-тата. Приключенията по пътя са стократно по-много при ел. колите. Шофьорите със сигурност стават набожни, защото си прекарват времето в смятане на километри и в молби към всички богове следващата зареждачка да е съвместима, да е мощна и да няма опашка от коли около нея.

                                Вижте долния клип и след това кажете бихте ли се подложили на такова садо-мазо самонаказание, като си купите ел. кола ...

                                Старата песен на нов глас. Всичко това е видно и ясно за хората. Знае се чия инфраструктура е най-добрата, знае се кой инвестира най-много и е една от основните причини за огромния пазарен дял на Тесла в ел автомобилите.
                                Впечатленията са верни, НО за елетрически автомобили различни от Тесла.

                                Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                                Основния проблем разбира се са зарядните станции, които в момента са:
                                1. Малко на брой / НЕ валидно за Тесла
                                2. Невинаги има съвместимост на куплунзите / НЕ валидно за тесла
                                3. Често са заети и понякога с часове трябва да се чака ред / НЕ валидно за тесла
                                4. Често са маломощни и вместо час и половина зареждането трае много часове наред или дори цяла нощ / НЕ валидно за тесла
                                5. Често около тях няма заведение, тоалетна или хотел, така че трябва да си носите палатка, храна и вода / НЕ валидно за тесла
                                Е тоя пич прави редовно ревюта на почти всички EV марки модели. Който иска да види каква е реалната картина по марки може да му разгледа клиповете. Bottom line-a е че 1000км в Европа се изминават за 10-11ч. при нормални условия (средна скорост 100км/ч).
                                Click image for larger version

Name:	Range.jpg
Views:	1
Size:	31.1 КБ
ID:	3650857


                                Дали в Източна Европа има развита инфраструктура като в Западна – определено НЕ! Дали ще има такава – ВЪПРОС НА ВРЕМЕ.
                                Last edited by ED; 16.09.2020, 16:25.

                                Коментар

                                Working...
                                X