IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Аве, Дейви - този пингвин откъде го намери, ве? Много е разноглед! Ако целта ти е да предизвикваш смях, още преди да сме ти прочели постовете - става...

    Направи го да гледа напред и нагоре, оптимистично..., в бъдещето! Все пак говорим за бъдещето на чистата ни планета, посредством електромобилите!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Брътвежи. Нема такова животно, и туй то.

      Ти коментирай фактите и чети, ве, човек!

      Добиването и обработката на литий, кобалт и манган, влагани в батериите на електромобилите, е изключително енергоемко. Авторите на изследването /други автори!/ са установили, че при производството на една-единствена батерия, чийто живот е най-много 10 години, се отделят между 11 и 15 тона въглероден двуокис. Ако Теслата изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия Мерцедес този показател е 112 грама на километър.

      Това е само за една батерия...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        Още преди 2-3 години, експертите от шведското Министерство на транспорта и Стокхолмския Институт за околната среда (IVL) изчислиха, че производството само на една зарядна батерия за електромобила Tesla S изхвърля в атмосферата забележителните 17 тона CO2!

        Това прави този "автомобил на бъдещето" не по-малко замърсяващ околната среда, отколкото един модерен бензинов или дизелов автомобил след пробег от 200 хиляди километра! Казано по друг начин: още преди да е изминал и един километър, този екоавтомобил /Тесла/ вече е нанесъл на природата същите щети, каквито ѝ причиняват колите с двигатели с вътрешно горене, но след дълъг пробег и много години експлоатация.
        Брътвежи. Нема такова животно, и туй то.

        Коментар


        • Още преди 2-3 години, експертите от шведското Министерство на транспорта и Стокхолмския Институт за околната среда (IVL) изчислиха, че производството само на една зарядна батерия за електромобила Tesla S изхвърля в атмосферата забележителните 17 тона CO2!

          Това прави този "автомобил на бъдещето" не по-малко замърсяващ околната среда, отколкото един модерен бензинов или дизелов автомобил след пробег от 200 хиляди километра! Казано по друг начин: още преди да е изминал и един километър, този екоавтомобил /Тесла/ вече е нанесъл на природата същите щети, каквито ѝ причиняват колите с двигатели с вътрешно горене, но след дълъг пробег и много години експлоатация.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            И замърсяването, още не е престанало да се случва. Просто, се е преместило другаде.
            Ето конкретна разбивка къде е замърсяването. Изгледай го и кажи пак дали държиш същата позиция



            https://www.youtube.com/watch?v=wHX96Qf7X4w

            Коментар


            • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение


              А дано, аз съм за всички електрически коли защото не замърсяват. На мен лично ми все тая дали около мен карат Тесли или китайски.
              Въпроса е друг. Ти лично би ли си взел в момента друго ЕВ като знаеш че батерията ще издържи само няколко години? Това нали ако изобщо си разбрал това което се пише в темата вече година нали.

              Има и друго, в момента всички се прескачат през глава да пуснат някакво EV. Буквално използват каросерии и части от ДВГ и скалъпват каквото могат. Слагат ел двигател и някаква батерия от който им я продаде. Ето даже ти казваш че някои си е произвел повече бройки. Евала. Само че, в момента Тесла имат линия от всички нужни коли, приключен дизайни и изтествани, само разрастват производството. В момента в който някой каже ЕВРИКА - ето по добра кола от Тесла, вторите вече ще имат пълен автопилот и другите са пак на кота нула. Никой в момента не се интересува дори от автопилот, а то това е важното. Тесла не е автомобилна компания, но това е друга тема която ще засегнем по натам
              Интересуват се от автопилот, повярвай ми, но са мноооого далече. Най-близо са Уеймо, а те дори не са автомобилна компания. Фолксваген още с елементарния софтуер на ID3 не могат да се оправят, ти искаш FSD...
              Иначе да, Тесла са софтуерна компания от Долината, облечена в овча кожа, освен това са и енергийна компания, но там тепърва ще гледаме шоуто.

              Впрочем още преди 4-5 години един приятел от Вистеон Кьолн му предлагаха да иде в Ауди, имат нов софтуерен център специално за пълен автопилот.
              Като гледам още доникъде не са стигнали, най-важното им липсва на всичките - данни в реално време, които всяка движеща се Тесла в момента качва към облака.
              Last edited by BobyB; 21.02.2021, 17:08.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Николайко Перник Разгледай мнение

                Как така?

                Откъде взимат енергия? От Бил Гейтс, или от оная Грета Тунберг (май я вкараха вече в психиатрично отделение), или от зелените талибанки АОК и вицепрезидентката на САЩ ли?

                Или от електроцентрали?
                Този въпрос сме го обсъждали много пъти, за да не се повтаряме и обясняваме наново ето едно видео което обяснява с чертежи и сметки от къде ще дойде аджеба тока:



                И нещо което не е споменато тук, но по принцип нефтените кладенци и рафинери ползват много повече ток от колкото EV тата биха ползвали изобщо.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение


                  А дано, аз съм за всички електрически коли защото не замърсяват. На мен лично ми все тая дали около мен карат Тесли или китайски.
                  Въпроса е друг. Ти лично би ли си взел в момента друго ЕВ като знаеш че батерията ще издържи само няколко години? Това нали ако изобщо си разбрал това което се пише в темата вече година нали.

                  Има и друго, в момента всички се прескачат през глава да пуснат някакво EV. Буквално използват каросерии и части от ДВГ и скалъпват каквото могат. Слагат ел двигател и някаква батерия от който им я продаде. Ето даже ти казваш че някои си е произвел повече бройки. Евала. Само че, в момента Тесла имат линия от всички нужни коли, приключен дизайни и изтествани, само разрастват производството. В момента в който някой каже ЕВРИКА - ето по добра кола от Тесла, вторите вече ще имат пълен автопилот и другите са пак на кота нула. Никой в момента не се интересува дори от автопилот, а то това е важното. Тесла не е автомобилна компания, но това е друга тема която ще засегнем по натам
                  И Тесла трябва да се зарежда, Дейви. Намали малко. И замърсяването, още не е престанало да се случва. Просто, се е преместило другаде. И автопилотът, грешиш, НЕ Е най-важното. Най-важното е, че процесът вече започна и само се усилва. За което, някои ще черпят, а други, ще лапат бахура...
                  ...Ама това, е друга тема.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение


                    А дано, аз съм за всички електрически коли защото не замърсяват.
                    Как така?

                    Откъде взимат енергия? От Бил Гейтс, или от оная Грета Тунберг (май я вкараха вече в психиатрично отделение), или от зелените талибанки АОК и вицепрезидентката на САЩ ли?

                    Или от електроцентрали?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                      Напротив, китайците са много, преди Тесла!

                      Китайците всяка година правят над 2 милиона ДОСТЪПНИ и от ВИСОКИЯТ сегмент - електрички.

                      А дано, аз съм за всички електрически коли защото не замърсяват. На мен лично ми все тая дали около мен карат Тесли или китайски.
                      Въпроса е друг. Ти лично би ли си взел в момента друго ЕВ като знаеш че батерията ще издържи само няколко години? Това нали ако изобщо си разбрал това което се пише в темата вече година нали.

                      Има и друго, в момента всички се прескачат през глава да пуснат някакво EV. Буквално използват каросерии и части от ДВГ и скалъпват каквото могат. Слагат ел двигател и някаква батерия от който им я продаде. Ето даже ти казваш че някои си е произвел повече бройки. Евала. Само че, в момента Тесла имат линия от всички нужни коли, приключен дизайни и изтествани, само разрастват производството. В момента в който някой каже ЕВРИКА - ето по добра кола от Тесла, вторите вече ще имат пълен автопилот и другите са пак на кота нула. Никой в момента не се интересува дори от автопилот, а то това е важното. Тесла не е автомобилна компания, но това е друга тема която ще засегнем по натам

                      Коментар


                      • Раздразнени от собствени проблеми...

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Ти уцели десятката. Главният проблем на компресора е, че няма равностойно охлаждане. Ама нали имаме мозъци, за какво са ни дадени?
                          Ти сега и мозък ли имаш?

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Ти уцели десятката. Главният проблем на компресора е, че няма равностойно охлаждане. Ама нали имаме мозъци, за какво са ни дадени?
                            Да ви болят главите, кат гледам резултатите ви.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                              Пирамиде, чудесно хрумване за компресора. Но като КПД, КОП... това колко е ефективно?
                              За лятото остава проблема обаче с охлаждането... Там какво става - още една система с фреон за охлаждане ли?... Много ще се оскъпи автомобила. Или друг вариант с твоя компресор, но работещ наобратно - компресира отвън, сваля налягането вътре за да охлажда. Ок... но защо всички автомобилни производители използват системи с фреон, а не с въздушен компресор?.... Сигурно няма достаъчна ефективност... или нещо друго, не знам...
                              Ти уцели десятката. Главният проблем на компресора е, че няма равностойно охлаждане. Ама нали имаме мозъци, за какво са ни дадени?

                              Коментар


                              • Шофьорите, които се ОТКАЖАТ от автомобилите си, ще получат 3 000 британски лири „ваучер“, които да похарчат за обществен транспорт, велосипеди, електрически скутери и таксита по новия зелен план във УК.
                                Това е част от макро плана до 2030 год - Нищо няма да притежаваш и ще си щастлив.

                                Производството на Ягуар преминава изцяло на електрически коли от 2025 год.
                                Въпрос за един милион, ако цените на комфортния най-евтин Ягуар и Тесла 3 са със близки параметри, кого ли ще изберат хората ?
                                Ягуар е продал 510к коли за 2019.
                                Last edited by распутин; 21.02.2021, 00:02.

                                Коментар

                                Working...
                                X