IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    И на мен ще ми е любопитен отговорът му, а ти - ТИ, попадна в десетката. Само да вметна, че вътр.съпротивление на много добър елемент литий-йонен, около 2200 mAh, е около 33-35 милиома, като с увеличаване индивидуалния капацитет, съпр.расте , (т.к.фолиото изтънява, вдига се дължината му, има повече навивки и т.н.). Фолиото е дълго ок.метър-метър и половина ( много са навивките). Сега, за по-лесни сметки, нека са 40 милиома. Умножи ги по 96, и имаш това на един стринг в модула. Т.е., доста си е. И, понеже броят модули е малък (сравнявам с моята конструкция, стотици до над хиляда, щото са МИКРО В ПАРАЛЕЛ) то, и цялото вътр.съпротивление на батерията, е отн.високо. Да, интересен ще ми бъде отговорът на Матеев. Щото, когато говоря, някои си мислят, че приказвам...
    Слушам с интерес и аз.

    На теб БИ ТИ БИЛ интересен "отговорът" му, но това тук НЕ е отговори на въпроси, които сте си наумили...

    На Матеев вероятно НЕ БИ МУ БИЛО интересно да ви отговаря..., а пари да ви дава - още повече НЕ БИ МУ БИЛО приятно да дава... Защо, ли? Ами така: защото ги има!

    Когато ви ги даде - няма да ги има. А той, много по-добре знае КЪДЕ да ги вложи.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
      Митове и легенди. Идеята на Дизел е двигател със сравнително постоянно налягане по време на работния ход което, при ниските обороти на тогавашните машини, мнохомпо-лесно, се осъществява с бавно горящи горива.
      Както и да е, вече изяснихме, че двг и електричка се изравняват по въглероден отпечатък някъде около 150 хил.км.. Дори сега, двг-тата навъртат по 300-400 хил.км., откъдето следва, че електричката, като транспорт, вече е по-екологична. Ако не помниш -беше преди около половин година - пий си гинкото. Оля се с брътвежи.

      Та, да припомним, че не си наясно с това, що е направил Рудолф Дизел, който не е дочакал лекият автомобил с дизелов двигател (и горе - "отговорът" ти няма нищо общо с мнението ми, което цитираш.А, ама гинкото ти е останало? Забравил си да го изпиеш? Оля се с брътвежи!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Mateev, би ли дал коректно и искренно мнение за батерията на електромобилите на Тесла, чисто професионално на човек който не е на вие с електротехниката. Има видеа в интернет какво представаляват тези батерии като устройство, начин на свързване на отделните клетки и система за управление на батерията BMS. И по конкретно какво според теб се случва с отделните клетки в тази батерия когато дефектират - увеличено вътрешно съпротивление или случай на късо съединение, добре ли е изпълнено охлаждането. Как мислиш ако една батерия се охлажда по външната и повърхност предвид това че тя загрява доста бързо в случай на рязко увеличена консумация успява ли да се охлади в ядрото си или при края на зареждането или разреждането? Просто мнение искам, електрониката и електротехниката не са нещо което съм изучавал специално и по скоро механиката би трябвало да ми е силата както се казва, с електроника съм се занимавал както има една приказка в която викат "НЕВОЛЯТА" на помощ..не че не се справям но все пак да си кажа защо искам помощ. Предварително ти благодаря.
        И на мен ще ми е любопитен отговорът му, а ти - ТИ, попадна в десетката. Само да вметна, че вътр.съпротивление на много добър елемент литий-йонен, около 2200 mAh, е около 33-35 милиома, като с увеличаване индивидуалния капацитет, съпр.расте , (т.к.фолиото изтънява, вдига се дължината му, има повече навивки и т.н.). Фолиото е дълго ок.метър-метър и половина ( много са навивките). Сега, за по-лесни сметки, нека са 40 милиома. Умножи ги по 96, и имаш това на един стринг в модула. Т.е., доста си е. И, понеже броят модули е малък (сравнявам с моята конструкция, стотици до над хиляда, щото са МИКРО В ПАРАЛЕЛ) то, и цялото вътр.съпротивление на батерията, е отн.високо. Да, интересен ще ми бъде отговорът на Матеев. Щото, когато говоря, някои си мислят, че приказвам...
        Слушам с интерес и аз.

        Коментар


        • Mateev, би ли дал коректно и искренно мнение за батерията на електромобилите на Тесла, чисто професионално на човек който не е на вие с електротехниката. Има видеа в интернет какво представаляват тези батерии като устройство, начин на свързване на отделните клетки и система за управление на батерията BMS. И по конкретно какво според теб се случва с отделните клетки в тази батерия когато дефектират - увеличено вътрешно съпротивление или случай на късо съединение, добре ли е изпълнено охлаждането. Как мислиш ако една батерия се охлажда по външната и повърхност предвид това че тя загрява доста бързо в случай на рязко увеличена консумация успява ли да се охлади в ядрото си или при края на зареждането или разреждането? Просто мнение искам, електрониката и електротехниката не са нещо което съм изучавал специално и по скоро механиката би трябвало да ми е силата както се казва, с електроника съм се занимавал както има една приказка в която викат "НЕВОЛЯТА" на помощ..не че не се справям но все пак да си кажа защо искам помощ. Предварително ти благодаря.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


            Внушаваш неверни неща. Първият прототип на Дизел НЕ се е взривил, колкото и на теб да ти е удобно, за да докажеш твоята теза...

            Първоначалната идея на Дизел е да изработи двигател, който да работи с въглищен прах. Прахът трябвало да се подава в цилиндъра, където има въздух под налягане от 250 бара. Това не било възможно и след различни опити, налягането е намалено до 40 бара. Въздухът, подаван под налягане, се нагрявал до висока температура и горивото е трябвало да се самовъзпламенява, без за това да е нужна искра. Машината трябвало да работи без външно охлаждане.
            Идеята претърпява крах: двигателят прегрявал, прахът оставял наслоявания и цилиндрите блокирали, а технологията не позволявала да се постигнат толкова високи степени на сгъстяване.

            Това, че двигателят е прегрявал /продължително време/ и прахът се е наслоявал /продължително време/ - прилича ли ти на взривяване?

            ...................................

            Ако "вашего" брата кара 20 и повече годишни - си носи последствията - срещу 5-10 К лв.

            Ако, обаче "вашего" брата кара електромобил за 100-150 К /и повече/ лв. - как ли ще си носи последствията В ДНЕШНО ВРЕМЕ?
            Митове и легенди. Идеята на Дизел е двигател със сравнително постоянно налягане по време на работния ход което, при ниските обороти на тогавашните машини, мнохомпо-лесно, се осъществява с бавно горящи горива.
            Както и да е, вече изяснихме, че двг и електричка се изравняват по въглероден отпечатък някъде около 150 хил.км.. Дори сега, двг-тата навъртат по 300-400 хил.км., откъдето следва, че електричката, като транспорт, вече е по-екологична. Ако не помниш -беше преди около половин година - пий си гинкото. Оля се с брътвежи.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
              С риск да бъда оплют , че не съм в крак с времето или поста ми да бъде изтрит да си кажа че си купих хюндай и30 комби дизел евро 5, който когато го заредих за около 70 евро ми показа на екрана че мога да карам 907км
              Браво. Така се прави.

              Коментар


              • С риск да бъда оплют , че не съм в крак с времето или поста ми да бъде изтрит да си кажа че си купих хюндай и30 комби дизел евро 5, който когато го заредих за около 70 евро ми показа на екрана че мога да карам 907км. Самото зареждане стана за около 2-3 минути- нищо общо с няколкото часа нужни на електричката да се зареди

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ford_perfekt Разгледай мнение
                  По техническите параметри, които изброи, няма какво да отговоря, тъй като не съм запознат като теб в детайли. Ще кажа само, че на Рудолф Дизел първият му прототип се е взривил, пък сега нашего брата кара дизеловите кочини на цяла Европа. Вярно, тук-там на улицата, пламне някой и друг дарак, ама медиите не вият като линейки от това.
                  Сега, не мисля да влизам в технически спор, за който не съм подготвен. Това е съвсем ново като изпълнение и е логично да има фалове в началото. За няколко пламнали EV от стотици хиляди са изписани хиляди статии. Задавам си въпроса cui bono?

                  Внушаваш неверни неща. Първият прототип на Дизел НЕ се е взривил, колкото и на теб да ти е удобно, за да докажеш твоята теза...

                  Първоначалната идея на Дизел е да изработи двигател, който да работи с въглищен прах. Прахът трябвало да се подава в цилиндъра, където има въздух под налягане от 250 бара. Това не било възможно и след различни опити, налягането е намалено до 40 бара. Въздухът, подаван под налягане, се нагрявал до висока температура и горивото е трябвало да се самовъзпламенява, без за това да е нужна искра. Машината трябвало да работи без външно охлаждане.
                  Идеята претърпява крах: двигателят прегрявал, прахът оставял наслоявания и цилиндрите блокирали, а технологията не позволявала да се постигнат толкова високи степени на сгъстяване.

                  Това, че двигателят е прегрявал /продължително време/ и прахът се е наслоявал /продължително време/ - прилича ли ти на взривяване?

                  ...................................

                  Ако "вашего" брата кара 20 и повече годишни - си носи последствията - срещу 5-10 К лв.

                  Ако, обаче "вашего" брата кара електромобил за 100-150 К /и повече/ лв. - как ли ще си носи последствията В ДНЕШНО ВРЕМЕ?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                    Ти не се офлянквай и не губи време с деконструктивна критика, ами най-конструктивно и изобретателски почвай да мислиш за батерии за антиелектрони, то ест позитрони. Там в магнитно поле ли ще ги държиш, във Вихрови токове ли, но двеста-триста позитрона току-виж стигнали за Варна - София - Варна и обратно.
                    Тея келяви елуктрохимични бактерии ги остави...

                    Ше ги пускаме един по един в дълбочината на некое топче от високотемпературен матрял, то ше се нагрева, а от там - я парна машина, я нещо с ефекта на Зеебек... ти по-добре знаеш.
                    Това ми мирише на каската на Матеев.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      ...и, при една-единствена грешка, да се анихилираме сами, щото грешки са ставали, стават и ще продължат да стават.
                      Ти не се офлянквай и не губи време с деконструктивна критика, ами най-конструктивно и изобретателски почвай да мислиш за батерии за антиелектрони, то ест позитрони. Там в магнитно поле ли ще ги държиш, във Вихрови токове ли, но двеста-триста позитрона току-виж стигнали за Варна - София - Варна и обратно.
                      Тея келяви елуктрохимични бактерии ги остави...

                      Ше пускаме позитроньето един по един в дълбочината на некое топче от високотемпературен матрял, то ше се нагрева, а от там - я парна машина, я нещо с ефекта на Зеебек... ти по-добре знаеш.

                      Коментар


                      • Wedbush Securities: „Инвестициите на Tesla в биткойни са по-печеливши от продажбите на електромобили за една година“

                        Толкова за електричките

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                          А, най-големият скок, от химическа към ядрена енергия, 5 800 000 пъти по-"концентрирана", вече сме го направили.

                          https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...B3%D0%B8%D0%B9

                          Остават още 4 пъти до термоядрената енергия и още 250 пъти до анихилационната.

                          То ест остава ни 1/5 800, грубо една шестхилядна от изминатия вече път, за да достигнем теоретично възможната енергоемкост и генерация.

                          ​​​​​
                          ...и, при една-единствена грешка, да се анихилираме сами, щото грешки са ставали, стават и ще продължат да стават.
                          Last edited by Pyramid; 13.03.2021, 14:00.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Хубав таван, но ние сме все още в мазата, така че има още много да се учим ....
                            А, най-големият скок, от химическа към ядрена енергия, 5 800 000 пъти по-"концентрирана", вече сме го направили.

                            https://ru.m.wikipedia.org/wiki/%D0%...B3%D0%B8%D0%B9

                            Остават още 4 пъти до термоядрената енергия и още 250 пъти до анихилационната.

                            То ест остава ни 1/5 800, грубо една шестхилядна от изминатия вече път, за да достигнем теоретично възможната енергоемкост и генерация.

                            ​​​​​

                            Коментар


                            • А, относно технологиите... Важни са. Ама не решават проблема, когато, не си наясно, защо и какво да правиш. И имаш развити технологии, които, НЕ ИЗПОЛЗВАШ ПЪЛНОЦЕННО. "Когато не знаеш накъде си тръгнал..."

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                За да се развива човечеството за в бъдеще, трябва да се научи да съхранява и употребява все по-големи и по-големи енергии, натъпкани във все по-малък и по-малък обем. Така че трябва да се свиква и с риска, че от време на време нещо може да се обърка.

                                Иначе количеството на нанесените щети, когато нещо се обърка, е правопропорционално на количеството енергия и обратно пропорционално на времето, за което тя се отделя. Ако можем да го увеличим това време, ще можем да намалим щетите - например взрива да се преобразува в пожар, а пожара - в прегряване с постепенно охлаждане.

                                От тази гледна точка най-опасни са превозните средства със суперкапацитори - при тях винаги има взрив с човешки жертви. По-безопасни са литиевите акумулатори - има пожар и унищожена техника, но няма човешки жертви, защото имат време да успеят да избягат.
                                Информацията е различна от изказаното: Периодично, си изгарят семейства в колите с ел.мотор. И ти /и аз, и всички тук/ НЕ желаеш да изгориш в колата си, нали? "Да свикват"...АМА ДРУГИ. НЯКЪДЕ ТАМ. С това, което в момента има, жертвите ще продължат. И не само те. Аз ги наричам жертви на (засега) НЕсъстоялия се прогрес. Едва ли от добро, хората взеха да проектират и други системи ядрени реактори, други ДВГ и т.н. А за суперкондензаторите...абе, прогрес може и да има но,и той си има граници. Взривна мощ огромна, а напрежението бясно спада при разряд. И дори старите въздушно-цинкови батерии, са по-полегати като разрядна характеристика,ни капацитетът им по-висок...

                                Коментар

                                Working...
                                X