IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

    Когато кажеш как се измерва вътрешното съпротивление на една батерия, яла пак.
    Точно на теб ли? ХА!
    (Ядец. Няма!)

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Трябва да знаеш, че си в грешка. НОМИНАЛНОТО напрежение е това, за което, е проектирана и произведена. Има още вътр.съпротивление и фактическо напрежение, +капацитет и т.н. Ще рече, фактите са други и напразно лъжеш човека.
      Когато кажеш как се измерва вътрешното съпротивление на една батерия, яла пак.


      ПП
      какво е това "фактическо" напрежение?
      Леле-мале!


      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        Трябва нещо да знаеш. А то е че всичко в една батерия независимо каква се измерва само с напрежението.
        За това казах че не се "приема" стойност. Единственото вярно е номиналното напрежение. Номиналното напрежение на една литиева батерия е 3.8V (
        според Тесла). Достигането на 4.2V е само при заряд, след което зареждането трябва да се прекрати.
        За да измериш напрежението на която и да е батерия - в случая на Тесла - след достигане на 4.2 V зареждането се прекратява и батерията се оставя да "отлежи" 24 часа. Ако напрежението върху нея е различно от 3.8V то тя е негодна.
        Както казах всичко се следи чрез напрежението - товарът върху батерията, колко е разредена, при определени условия колко се е загряла... всичко.
        Преди няколко дена показах една картинка на "модул" на Тесла за 85Квт батерия.
        Данните му са
        5.3Квт,
        22.8V номинално, 25.2V максимално, 18V минимално напрежение
        444 батерии.
        Трябва да знаеш, че си в грешка. НОМИНАЛНОТО напрежение е това, за което, е проектирана и произведена. Има още вътр.съпротивление и фактическо напрежение, +капацитет и т.н. Ще рече, фактите са други и напразно лъжеш човека.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Матеев напълно съм съгласен че графиката не е съвсем коректна, зависи от електрохимията също мога да кажа и литиевата има разновидности . Дори не можем да ги обхванем, а също и при химията може да има много неща които производителите пазят в тайна успешно. Просто взех тази графика като най общ случай, не че е направено прецизно и коректно изследването.
          Трябва нещо да знаеш. А то е че всичко в една батерия независимо каква се измерва само с напрежението.
          За това казах че не се "приема" стойност. Единственото вярно е номиналното напрежение. Номиналното напрежение на една литиева батерия е 3.8V (според Тесла). Достигането на 4.2V е само при заряд, след което зареждането трябва да се прекрати.
          За да измериш напрежението на която и да е батерия - в случая на Тесла - след достигане на 4.2 V зареждането се прекратява и батерията се оставя да "отлежи" 24 часа. Ако напрежението върху нея е различно от 3.8V то тя е негодна.
          Както казах всичко се следи чрез напрежението - товарът върху батерията, колко е разредена, при определени условия колко се е загряла... всичко.
          Преди няколко дена показах една картинка на "модул" на Тесла за 85Квт батерия.
          Данните му са
          5.3Квт,
          22.8V номинално, 25.2V максимално, 18V минимално напрежение
          444 батерии.

          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Матеев напълно съм съгласен че графиката не е съвсем коректна, зависи от електрохимията също мога да кажа и литиевата има разновидности . Дори не можем да ги обхванем, а също и при химията може да има много неща които производителите пазят в тайна успешно. Просто взех тази графика като най общ случай, не че е направено прецизно и коректно изследването.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
              https://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda

              А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите
              Тесла не е най-големият производител на електромобили. Има и по-голям от Тесла, но е в Китай, и малко хора са чували за него. Въобще в Китай се творят чудеса, за които западняците дори и не подозират. Истината е, че Китай технологично е изпреварил всички държави по света и хората там живеят 10-20 години напред в бъдещето, а всички ние, включително и Европа и Америка вече сме безнадеждно изостанали в технологично отношение.

              Ето ви един интересен филм, който направо ще ви впечатли толкова много, щото да започнете да завиждате на китайците:

              Коментар


              • https://www.economic.bg/bg/a/view/kr...lkoto-izglejda

                А, тука някои пишеха, че тесла щели да останат единствен хегемон на пазарите

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Така е, но за затоплянето се хаби енергия, така че танто за кукуриго. Истината е, че през зимата не може да се разчита на Тесла-та за далечни преходи. Не само че енергията е много по-малко, ами и парното трябва да работи. Същото е и през пролета и есента. Само лятото може да се вярва на километрите, дадени от производителите, но дори и тогава тези километри се намаляват от климатика. През нощта пък се намаляват от фаровете.

                  Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.
                  "Хабенето на енергия", се случва и върху вътрешното съпротивление на батерията и я загрява при работа. Една по-добра система за терморегулиране, в която, да се заложи по-добра термоизолация на корпуса и подгрев по време на зареждане (разбира се, на студено) може да гарантира по-ниски загуби на пробег. Вече го споменавах, ще повторя: И термопомпено (компресорно) отопление по студено, също, е стъпка в тази насока. Духалката, въпреки своето 100% кпд, е в пъти по-неефикасна от климатик със 70% кпд. НЕ Е парадокс.
                  Last edited by Pyramid; 25.03.2021, 10:58.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    ...Но, това "намаляване на капацитета", е твърде условно, т.к.зарядът никъде не е изчезнал (поради утечки и т.н.), а по-рано спада напрежението, заради понижена интензивност на химичните реакции, които, го генерират. И "понижението" Е ОБРАТИМО. Т.е. когато, такава батерия с "понижен капацитет" поради студа, се затопли, "изгубеният капацитет" се завръща. КОЕТО, Е ЕСТЕСТВЕНО.
                    Така е, но за затоплянето се хаби енергия, така че танто за кукуриго. Истината е, че през зимата не може да се разчита на Тесла-та за далечни преходи. Не само че енергията е много по-малко, ами и парното трябва да работи. Същото е и през пролета и есента. Само лятото може да се вярва на километрите, дадени от производителите, но дори и тогава тези километри се намаляват от климатика. През нощта пък се намаляват от фаровете.

                    Въпросът е как човек да прогнозира колко километра ще измине колата му, за да си направи предварително сметката да тръгва ли на приключение с екшън по пътищата, или да използва добрата стара ДВГ кола.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                      Волтамперната характеристика на твоята картинка съвсем не е вярна. Няма такъв хоризонтален участък в 90% от времето на разряд. Участъка е наклонен, и освен това зависи от температурата.

                      Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.

                      ...Но, това "намаляване на капацитета", е твърде условно, т.к.зарядът никъде не е изчезнал (поради утечки и т.н.), а по-рано спада напрежението, заради понижена интензивност на химичните реакции, които, го генерират. И "понижението" Е ОБРАТИМО. Т.е. когато, такава батерия с "понижен капацитет" поради студа, се затопли, "изгубеният капацитет" се завръща. КОЕТО, Е ЕСТЕСТВЕНО.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Ето защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
                        Волтамперната характеристика на твоята картинка съвсем не е вярна. Няма такъв хоризонтален участък в 90% от времето на разряд. Участъка е наклонен, и освен това зависи от температурата.

                        Ето една много по-вярна картинка. В нея се вижда как с намаляването на температурата се намалява и капацитета на батерията и при -20 градуса е буквално 2 пъти по-малък.

                        Last edited by Mateev; 25.03.2021, 10:19.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Ето защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
                          Има определена логика но, виждаш на графиката, за тази система, е средно, е 3,7-3,6 [V]. Което, е много добро но, чак 4 не е. Де факто, те НЕ работят при тези стойности, т.к.напрежението, се измерва и нормира под товар, а не по ЕДН. Пак повтарям, 3,6 V, е много добро за акумулаторен елемент.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                            Ето един преглед на различните видове химии за батерии и сравнителен анализ между тях, както и анализ на възможноста им да се използват за захранване на електромобили.

                            http://www.emic-bg.org/files/files/5_AKUM.pdf

                            Докладът е от 2009-та година, когато литиевите батерии все още са били в зората на своето развитие, и затова автора препоръчва Ni-MH батериите.
                            Благодаря за хубавия доклад. Както вече бе доказано, специфичният капацитет на оловните батерии, при използваме на определена конструкция, е двойно по-висок от посочения в доклада, което, ги прави достойни конкуренти на литиевите, за ред приложения, в момента, НЕизползван (заради недостатъците, определени не от химията, а от конструкцията). Тъкмо тях, избягва тази конструкция затова, Е перспективна, което, много дразни определени кръгове.

                            Коментар


                            • Ето защо приех че напрежението на литиевойонните батерии е 4 волта а не 4.2, причината е че още в началото на разряд го много бързо пада. На тази графика се вижда че не е изразходван повече от 2-3 процента от капацитета а то е под 4 волта. Между другото някой беше написал, че от Тесла софтуерно като ограничили заряда до 80 процента много били ощетили собствените на модел 3, не са ги ощетили а са направили едно добро дело - да не се съсипва скъпата батерия.
                              Attached Files
                              Last edited by supertrader; 25.03.2021, 03:08.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Ето един преглед на различните видове химии за батерии и сравнителен анализ между тях, както и анализ на възможноста им да се използват за захранване на електромобили.

                                http://www.emic-bg.org/files/files/5_AKUM.pdf

                                Докладът е от 2009-та година, когато литиевите батерии все още са били в зората на своето развитие, и затова автора препоръчва Ni-MH батериите.
                                Last edited by Mateev; 25.03.2021, 02:36.

                                Коментар

                                Working...
                                X