IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

    Ха-ха-хаааа!
    На тоя ако му дадеш да завие една бурма и ще я завие грешно.

    Ей хо нА, още един, завиващ правилно. Що ли не те вземем в нашия ел.отдел, ти да ги завиваш вместо мен?

    Коментар


    • Гледам, че па как сте се вихрили. И Матейко сипал огън и жупел по "измамника" който... Ей, не е добре да си шашав търгаш. И да си въобразяваш че светът се върти около теб.
      1.Матейко забравя защо в електродите има собствено, проводяща и, отделно, активна маса.
      2.Забравя, също така, че има и мъртва маса, между активната и полюсните изводи на елемента.
      3.Забравя Матейко, че не е абониран за световната правда и пише още глупости, като онази за снаждането на тръбичките, о-пръстени, голямото налягане на Помпата, "херметичността" и особено, за "200-те хиляди диоди".
      4.Пише се Матейко за психиатър, без да е подготвен по много още теми, воден от собствено отклонение. АКО беше внимавал, можеше да си спести изричането и написването на повечето изсипани глупотевини и относно "тръбичката", нейния СОР и т н. Светъл пример за подражание, накратко. Затова, ще задам няколко контролни въпроса и, да видим отговорите.
      1.Колко, според Матеев, съм казал аз, че се изтъняват електродите? И колко съм бил казал, че се изтъняват?
      2.Къде съм бил казал, че "съединяваме тръбичките" на клетките?
      3.Колко диода има в един електронен ключов пакет и защо, според Матеев, мощността на разряд на останалите НЕ СЕ СТОВАРВА върху дефектиралата клетка? Обзалагам се, пропуска МНОГО причини.
      4.Колко е "налягането на Помпата" и в какви И ОТ КАКВИ посоки действа И НЕ ДЕЙСТВА върху клетките? Какъв дебит прекарва, през колко и какви отвори?
      5.Защо Матеев забравя масата на корпуса на литий-йонните батерии, пресмятайки тази на цялата набутана натора в Тесла? Има 7-8000*40-45 грама. Те какво, да не би, да НЕ тежат? Или са по-леки от 1000 бр. пластмасови термосвиваеми тръбички, всяка по 10-15 грама? Не може ли разликата от около 300 кг, да се придаде към масата на веществото в същинските електроди, увеличавайки капацитета?
      6.Защо според Матеев, да е по-добре 7-8000 елемента в десетки модули, вместо една батерия от само 1000 микромодула, приличащи, всеки един, на малко по-голяма батерийка?

      Имам и други въпроси, нека отговори първо на тези.
      "Експерт"? ХА!
      Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 09:13.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        То всичко в неговата нелепа измислица е наопаки - ако той каже евтино, значи е скъпо, ако каже леко, значи става по-тежко, ако каже лесно за производство, значи е свръхсложно за автоматизирано производство. Ако каже високо КПД или КОП, разбирай че са много ниски. Ако каже аз съм изобретател, разбирай "аз съм невеж и неук". Ако каже "давам ти многомилиарден пазар в ръцете", разбирай "ще те ошушкам до дупка". Въобще - винаги лъже, винаги мами, и си няма хал хабер представа от топлотехника, пък и от електроника/електротехника. Бос е в химията, скаран е с математиката, и дори е скаран с правописа и правоговора.
        Ха-ха-хаааа!
        На тоя ако му дадеш да завие една бурма и ще я завие грешно.

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Добре щом в Уикипедия пише ще трябва да се примирим че сме се прецакали, тази батерия която е лека като перце и няма активна маса трябва да я върна на производителя и. Само че става загадъчно защо ги навиват тези електроди вместо между две медни или алуминиеви плочки да поставят активното вещество, не са прочели в Уикипедия иначе щяха да знаят. Извинявай за отговора.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Още едно разобличение на Pyramid по един друг аспект от неговата недомислица, която той нарича с гръмкото име "откритие":

            Ако дори и за секунда приемем, че някъде по света ще се намери глупак, който да реализира тъпата идея за малки таблетки, наредени в стек една над друга, то тогава той ще получим високоволтов пакет, но с нищожен капацитет. За да се организира батерия на лека кола с такива елементи, то трябва да се сложат в паралел например 100 000 парчета.

            При това положение ако се повреди една единствена таблетка на една единствена клетка, то тогава върху нея ще се стовари цялата мощност на всичките останали 99 999 клетки, и това буквално ще доведе до взрив на повредената таблетка, а от там и клетка. За да не се случи това, трябва на всяка една клетка да се сложат по 2 развързващи диода - единия за заряд, а другия за разряд. Ха сега си представете 200 000 диода на една огромна печатна платка от 4 квадратни метра, и колко според вас ще струва това удоволствие. Ако не знаете, аз ще ви кажа - това удоволствие ще е по-скъпо от самите батерии.

            Няма как тези диоди да се вградят в самите клетки, защото тогава клетките ще станат с 3 извода, което е конструктивен кошмар, който е на практика почти невъзможен за разрешаване, особено пък ако има и дупка по средата на таблетките.

            Та и по този параметър разбихме на пух и прах недомислицата с таблетките с дупка по средата.

            Коментар


            • Ето един елементарен линк от Wikipedia, който всеки един третокласник първо ще прочете, преди да напише някоя глупост във форума:

              https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90...82%D0%BE%D1%80

              При акумулаторите имаме два електрода с електролит между тях. По време на заряд/разряд през този електролите минават не електрони, а ЙОНИ !!!

              Тоест прехвърля се вещество от единия електрод към другия електрод, в резултат на което единия електрод става по-тънък, а другия - по дебел. И колкото по-голяма е началната дебелина (маса) на електрода, толкова по-голям капацитет има акумулатора.

              Можеше по косвен път да се досетиш за същото. Тоест ако с утъняване на електродите можеше да се направи по-лек акумулатор, досега щяха да са го направили един милион пъти, и автомобилния акумулатор например щеше да бъде по-тънък от тетрадка. Да, ама след като не го правят това, значи има нещо, което не го знаеш. Така е и с Pyramid - измисля "открития" защото е невеж и има много-много неща, които не ги знае.

              Трябва човек да е много психясал, за да си повярва, че никой друг не се е досетил до момента да утъни електродите на акумулаторите. И трябва човек да е наистина болен от параноидна шизофрения, за да си повярва, че е направил откритие, и нито за момент да не допусне, че грешката може да е в неговия телевизор и в неговото незнание.

              Още веднъж повтарям, ако има и други пирамидоподобни в темата:

              Утъняването на електродите на един акумулатор води не до неговото олекотяане, а до НАМАЛЯВАНЕ НА НЕГОВИЯ КАПАЦИТЕТ !!!
              Last edited by Mateev; 31.03.2021, 02:15.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Матеев, капацитета зависи от площа на електродите, грешиш......
                Не се излагай като кифладжия с некомпетентни технически твърдения !!!
                Стига ни един Pyramid, не ни трябва втори ....
                Ти обаче си по-умен и следващия път преди да напишеш някоя недомислица, първо прочети в интернет.

                Капацитета зависи от площта на електродите само при кондензаторите. При тях има наелектризиране на двата електрода, но ток през диалектрика не тече.

                При химическите акумулатори обаче капацитета зависи от МАСАТА НА АКТИВНОТО ВЕЩЕСТВО, която влиза в двупосочна химическа реакция при заряд/разряд. През електролита вече текат токоносители, но това са ЙОНИ, а не електрони. Тоест извършва се прехвърляне на вещество от единия електрод на другия. Да, производителите се опитват да увеличават и площта на електродите, но това е само и единствено с цел намаляване на вътрешното съпротивление, а от там и увеличаване на зарядния/разрядния ток.

                При всички видове химии със започване на заряда започва и химическа реакция, която постепенно започва да преобразува масата на активното вещество от едно химическо съединение към друго. Процеса е бавен и затова заряда трае дълго време. Когато се преобразува и последната молекула от масата, тогава заряда завършва. Обратния разряд започва обратната химическа реакция, и тя трае дотогава, докато отново реагира и последната молекула от масата на активното вещество.

                Тази глупост с тънките електроди поради безкрайното си невежество ни я пробутва Pyramid, и ти сега като папагал повтаряш същото, все едно че си втори негов ник. Ако не вярваш на мене прочети в интернет или в някой учебник, за да видиш със собствените си очи каква е истината. Pyramid изръси една камара лъжи или поради тотална некомпетентност, или поради психическото си заболяване. И в двата случая обаче лъжата си е лъжа.

                Вече написах постинг, който ти като кон с капаци пропусна да го прочетеш. В този постинг дадох доказателства, че неговото "изобретение" ще доведе до по-тежки батерии с по-голям обем, с по-ниска надеждност и с по-висока цена. Творението му е абсолютна недомислица както в техническо отношение, така и във финансово. Трябва някой да е абсолютен технически профан, за да повярва на тези недомислици и лъжи на Pyramid.
                Last edited by Mateev; 31.03.2021, 02:27.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  То всичко в неговата нелепа измислица е наопаки - ако той каже евтино, значи е скъпо, ако каже леко, значи става по-тежко, ако каже лесно за производство, значи е свръхсложно за автоматизирано производство. Ако каже високо КПД или КОП, разбирай че са много ниски. Ако каже аз съм изобретател, разбирай "аз съм невеж и неук". Ако каже "давам ти многомилиарден пазар в ръцете", разбирай "ще те ошушкам до дупка". Въобще - винаги лъже, винаги мами, и си няма хал хабер представа от топлотехника, пък и от електроника/електротехника. Бос е в химията, скаран е с математиката, и дори е скаран с правописа и правоговора.
                  +100 Трябва да се разобличават измамниците като Pyramid, докато не са въвлекли много хора в своите измислици

                  Коментар


                  • Матеев, капацитета зависи от площа на електродите, грешиш. Имам една литиева батерия която има съвременен аналог от най съвременен тип който е с тънки електроди, много тънки и е лека като перце а капацитета е малко по висок. Проблема с по тънките електроди е максималната сила на тока който батерията може да отдава, при електромобилите проблема ще се прояви по време на ускорение. Неговия дизайн не е таблетки, при него електрода работи двустранно и от там се печели площ. За цената не споря, тя е неизвестна и относителна. Честно казано цената на литиевите в момента не виждам на каква база е толкова висока освен поради това че са търсена стока.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                      Пирамиде, това с дисковете и дупка в дисковете за охлаждане...
                      Много хубаво, но има само един проблем : )
                      Ще струват много скъпо, спрямо както е сега да се навие едно "рулце". А и без това електричките са скъпи заради батериите си. А капиталистите търсят оборот, максимална печалба и т.н., а не най-добро инженерно решение.
                      То всичко в неговата нелепа измислица е наопаки - ако той каже евтино, значи е скъпо, ако каже леко, значи става по-тежко, ако каже лесно за производство, значи е свръхсложно за автоматизирано производство. Ако каже високо КПД или КОП, разбирай че са много ниски. Ако каже аз съм изобретател, разбирай "аз съм невеж и неук". Ако каже "давам ти многомилиарден пазар в ръцете", разбирай "ще те ошушкам до дупка". Въобще - винаги лъже, винаги мами, и си няма хал хабер представа от топлотехника, пък и от електроника/електротехника. Бос е в химията, скаран е с математиката, и дори е скаран с правописа и правоговора.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Батериите е възможно да имат и много дълъг живот, дори не подозираме. Например с очите си съм виждал батерия от типа АА цинк- въглерод произведена 85 - та и преди не повече от 5 години беше работоспособна. На някаква неизвестна фирма, не е панасоник. Как ги оптимизират днес в рамките на няколко процента и ги "подобряват" е доста загадъчно и не им се пък получават такива батерии.
                        Нали не бъркаш обикновените батерии с акумулаторните, защото разликата между тях е светлинни години ...

                        Също така не се самозаблуждавай, че с утъняването на електродите ще намалиш теглото. Всъщност да, ще го намалиш, но с това пропорционално ще намалиш и капацитета, защото той е правопропорционален на масата на електродите.
                        Last edited by Mateev; 30.03.2021, 22:51.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Теглото на батерията ще падне наполовина и очакванията ми дори са скромни, какво ще кажеш ако този конструктивен подход махне две трети от масата на батерията, имаш и спад на консумирана енергия за ускоряване поради по ниското тегло което ни е известно много добре от физиката. Две трети от теглото на батерията ще напуснат електромобила и ако се преодолее и химерата за ЧИСТ електромобил при този енергиен разход, ако се добави модул за генериране на електричество на борда например от въглеводороди при които концентрацията на енергия спрямо теглото е много висока и направо фантастична 14 киловатчаса в килограм гориво ще се получи нещо наистина фантастично като параметри - например запас от пробег хиляди километри, фантастика какво ще кажеш ?
                          Стига си се връзвал на недомислиците и на некомпетентноста на Pyramid. При концепцията с таблетки с дупки ще нарастне не само теглото, но и обема на батерията, при това не с 5-10%, а цели 2 пъти. Ще нарастне и цената, при това с много.

                          Причината за това е много проста - капацитета се налива вътре в акумулаторите. Тоест необходимо е определено количество вещество, което няма как да се намали, защото капацитета е в преобразуването на неговата маса от едно съединение в друго. Тоест масата на това вещество ще си остане същата, за да се запази същия капацитет, но ще се появи и допълнителна маса от хилядите ненужни прегради и херметизации. Ще се появи и обем от хилядите ненужни тръбички вътре в таблетките.

                          Pyramid е измислил тази простотия с тръбичките, но не е правил никакви топлотехнически изчисления. Той и не знае как да ги направи, иначе нямаше да измисля такава простотия, а щеше да се усети, че няма нужда от флуид за да се охлажда батерията. Също така бас ловя, че е пропуснал да измисли как ще се съединяват десетки хиляди тръбички в обща херметична система, работеща под налягане заради напора от помпата.

                          Разбирам, че е болен на тема тръбички, но досега нито една негова тръбичка не е успяла. Също така десет години той не успя да изчисли старата тръбичка и да разбере, че КОП-а е нищожен, а от там и икономисаната енергия е нищожна. В момента не е изчислявал абсолютно нищо и по новото "изобретение", защото ако го беше направил, щеше да разбере огромното количество не предимства, а недостатъци:

                          1. Теглото на неговата батерия ще е 2 пъти по-голямо от стандартните.
                          2. Обема на неговата батерия ще е поне 1.5 пъти по-голям.
                          3. Конструктивната сложност на неговата батерия ще е 10 пъти по-голяма заради хилядите снадки на тръбичките отгоре и отолу на батерията.
                          4. Написаното в т.3 ще доведе до поне 5 пъти по-скъпа батерия спрямо съществуващите
                          5. Надеждноста ще е безкрайно ниска, защото няма как една система с 20 000 връзки и колена да остане херметична дори и един единствен ден
                          6. Ще има абсолютна невъзможност за подмяна на един единствен елемент пак заради мрежата от тръбички отгоре и отдолу, и невъзможноста да се измисли куплунгиране за бърза и лесна смяна.

                          Параноидната шизофрения се състои в това, че той първо добавя много много допълнителна маса под формата на тръбички, херметизации на табпетки, колена, о-пръстени и всичко това умножено по 10 000 бройки, а в същото време ЛЪЖЕ КАТО ДЪРТ ЦИГАНИН, че батерията му ще е по-лека, с по-малък обем и по-евтина. Мисленето му е тотално сбъркано, логиката му куца отвсякъде, никакви изчисления за каквото и да било, и много-много утопични сънища, откъснати от реалноста, които той си ги мисли, че са "откритие". Не, не са откритие, а чиста проба шизофрения (откъсване от реалноста и живеене в измислен свят, в който законите на физиката не важат)
                          Last edited by Mateev; 30.03.2021, 22:46.

                          Коментар


                          • Батериите е възможно да имат и много дълъг живот, дори не подозираме. Например с очите си съм виждал батерия от типа АА цинк- въглерод произведена 85 - та и преди не повече от 5 години беше работоспособна. На някаква неизвестна фирма, не е панасоник. Как ги оптимизират днес в рамките на няколко процента и ги "подобряват" е доста загадъчно и не им се пък получават такива батерии.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                              Пирамиде, това с дисковете и дупка в дисковете за охлаждане...
                              Много хубаво, но има само един проблем : )
                              Ще струват много скъпо. А и без това електричките са скъпи заради батериите си. А капиталистите търсят оборот, максимална печалба и т.н., а не най-добро инженерно решение.
                              Смея да твърдя обратното, т.к. доста неща съм обмислил, месеци, преди изобщо, да публикувам каквото и да е. Дисковете се щамповат много лесно, еднаквостта - по важните за случая, показатели, се достига лесно и, с няколко дребни трика, стъпват на стотинки. БУКВАЛНО. За това, не бих се тревожил но, с интерес, очаквам всички забележки по същество. Защо не съм карал аспирантура и не съм станал професор, е извън темата. (Съвсем накратко, тогава, имах други приоритети.)

                              Коментар


                              • Пирамиде, това с дисковете и дупка в дисковете за охлаждане...
                                Много хубаво, но има само един проблем : )
                                Ще струват много скъпо, спрямо както е сега да се навие едно "рулце". А и без това електричките са скъпи заради батериите си. А капиталистите търсят оборот, максимална печалба и т.н., а не най-добро инженерно решение.
                                Last edited by d333; 30.03.2021, 22:01.

                                Коментар

                                Working...
                                X