Колите с двигатели с вътрешно горене също след 12 години обикновенно са с изчерпан ресурс на двигателя, 250 хиляди километра средно дават производителите за двг на колите произведени преди 12 години. Цените на тези автомобили съответно стават много ниски на пазара за втора употреба. Електромобилите пък имат батерия и за сега толкова дават 12 -13 години за най хубавите и сполучливи батерии. Разлика същественна няма и както се ремонтират двигателите, по същия начин ще се присаждат нови неоригинални батерии. Потърсете за Нисан Лиив в интернет има информация как им правят батерии, дори при тях могат да им повишат пробега с по нова генерация батерии и от 260 км да стане на 400.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?
В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.Толкоз е верна и глупостта ти за БМВ 7 серия и обезценка за 1 година с 50%. Инак най-красиво се вижда тесла колко струва след 9тата година, а след 12тата хептен.. опа, те нямат толкова история на производството въобще
Ама имат сметка от мин. $20 000 за нова батерия, че да може да мръднат и метър после, тотален отпадък.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Тесла 3 също, въобще всички Тесли и другите ел. коли държат цена много по-дълго от ДВГ. Това е положението в момента и не се вижда да се промени скоро.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНе става въпрос за скъпите коли, това че Теслите ги бият като ускорение е съвсем друга работа, гледай Тесла 3 , но те пък са с още напълно в ред с батериите. Такива с батерии за смяна има Нисан Лийв и цените им са много ниски, като пример просто ти го давам. А това ка на много скъпи коли им падат главоломно цените за една година е вестникарска работа, обикновенно такива коли са собственост на хора на които им пушат главите и въобще не забелязват че стоят зад волана на такъв автомобил..защото проблемите им са на друго ниво, например с големи бизнеси които при една промяна с икономиката и вземат че тръгнат на загуба вместо на печалба. Може някой някъде да е продал такава кола на половин цена, пък може и да не е.
Коментар
-
Не става въпрос за скъпите коли, това че Теслите ги бият като ускорение е съвсем друга работа, гледай Тесла 3 , но те пък са с още напълно в ред с батериите. Такива с батерии за смяна има Нисан Лийв и цените им са много ниски, като пример просто ти го давам. А това ка на много скъпи коли им падат главоломно цените за една година е вестникарска работа, обикновенно такива коли са собственост на хора на които им пушат главите и въобще не забелязват че стоят зад волана на такъв автомобил..защото проблемите им са на друго ниво, например с големи бизнеси които при една промяна с икономиката и вземат че тръгнат на загуба вместо на печалба. Може някой някъде да е продал такава кола на половин цена, пък може и да не е.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИма и Тесла на ниска цена, например 2014 година произведена модел S, е на 7 години само и се продават по 27к долара. Спрямо първоначалната и цена това е евтино. За по евтините спада на цените е голям, ако се продава без батерия понеже тя е нефункционираща.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?
В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.
Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.
Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.
Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.Last edited by BobyB; 12.10.2021, 08:51.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.
Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.
Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.
Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
- 1 like
Коментар
-
Матеев сега ще се появят такива коли, това което пишеш е много вярно, но за литийполимерните желязно фосфатни имат големи очаквания. Пишат 25 години, ако веднага след като я разредиш я зареждаш на 100 процента казват 25 години. Дали не е защото не е изпробвано понеже не са минали 25 години откакто ги произвеждат, не е ясно. Обаче очакванията са големи и им дават 4000 цикъла на заряд и разряд, което са изпробвали и казват че е реално. Все пак хората най много ги притеснява за ел.колите да не им свърши тока на пътя, това май остава основен недостатък и ако имаш една собственна електроцентралка в багажника с която 2-3 киловатчаса да заредиш и да се добереш до контакта ...D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеПри 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.
Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.
Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.
Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.Last edited by Mateev; 12.10.2021, 01:53.
Коментар
-
При 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеСтандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.
Коментар
-
Стандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.D.Y.F-091066
Коментар
Коментар