IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Колите с двигатели с вътрешно горене също след 12 години обикновенно са с изчерпан ресурс на двигателя, 250 хиляди километра средно дават производителите за двг на колите произведени преди 12 години. Цените на тези автомобили съответно стават много ниски на пазара за втора употреба. Електромобилите пък имат батерия и за сега толкова дават 12 -13 години за най хубавите и сполучливи батерии. Разлика същественна няма и както се ремонтират двигателите, по същия начин ще се присаждат нови неоригинални батерии. Потърсете за Нисан Лиив в интернет има информация как им правят батерии, дори при тях могат да им повишат пробега с по нова генерация батерии и от 260 км да стане на 400.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?

      В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.
      Те нямат толкова живот общо Толкоз е верна и глупостта ти за БМВ 7 серия и обезценка за 1 година с 50%. Инак най-красиво се вижда тесла колко струва след 9тата година, а след 12тата хептен.. опа, те нямат толкова история на производството въобще Ама имат сметка от мин. $20 000 за нова батерия, че да може да мръднат и метър после, тотален отпадък.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

        Тесла 3 също, въобще всички Тесли и другите ел. коли държат цена много по-дълго от ДВГ. Това е положението в момента и не се вижда да се промени скоро.
        Така или иначе, процесът на преход се задълбочава и, по някое време, батери(йк)ите ще започнат масово да се дънят. До момента, няма значими купчини по вторични но, в рамките на 5-8 години, и това ще стане.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Не става въпрос за скъпите коли, това че Теслите ги бият като ускорение е съвсем друга работа, гледай Тесла 3 , но те пък са с още напълно в ред с батериите. Такива с батерии за смяна има Нисан Лийв и цените им са много ниски, като пример просто ти го давам. А това ка на много скъпи коли им падат главоломно цените за една година е вестникарска работа, обикновенно такива коли са собственост на хора на които им пушат главите и въобще не забелязват че стоят зад волана на такъв автомобил..защото проблемите им са на друго ниво, например с големи бизнеси които при една промяна с икономиката и вземат че тръгнат на загуба вместо на печалба. Може някой някъде да е продал такава кола на половин цена, пък може и да не е.
          Тесла 3 също, въобще всички Тесли и другите ел. коли държат цена много по-дълго от ДВГ. Това е положението в момента и не се вижда да се промени скоро.

          Коментар


          • Не става въпрос за скъпите коли, това че Теслите ги бият като ускорение е съвсем друга работа, гледай Тесла 3 , но те пък са с още напълно в ред с батериите. Такива с батерии за смяна има Нисан Лийв и цените им са много ниски, като пример просто ти го давам. А това ка на много скъпи коли им падат главоломно цените за една година е вестникарска работа, обикновенно такива коли са собственост на хора на които им пушат главите и въобще не забелязват че стоят зад волана на такъв автомобил..защото проблемите им са на друго ниво, например с големи бизнеси които при една промяна с икономиката и вземат че тръгнат на загуба вместо на печалба. Може някой някъде да е продал такава кола на половин цена, пък може и да не е.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Има и Тесла на ниска цена, например 2014 година произведена модел S, е на 7 години само и се продават по 27к долара. Спрямо първоначалната и цена това е евтино. За по евтините спада на цените е голям, ако се продава без батерия понеже тя е нефункционираща.
              Нима? Я виж другите премиум марки висок клас. Например БМВ 7 серия е рекордьор - 50%.загуба още след първата година.

              Коментар


              • Има и Тесла на ниска цена, например 2014 година произведена модел S, е на 7 години само и се продават по 27к долара. Спрямо първоначалната и цена това е евтино. За по евтините спада на цените е голям, ако се продава без батерия понеже тя е нефункционираща.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                  Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?

                  В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.
                  Ами в щатите, вече се продават втора ръка. И батериите - ама колкото и да ни се ще да са практически вечни, няма да станат. Защо? Причините са цял куп но, една, ще преобладава поне, докато сме в капитализъм: Планираното остаряване. Разбираш ли? ДОРИ ВСИЧКО ОСТАНАЛО ДА ЦЪФНЕ И ДА ВЪРЖЕ, производителите, ще искат да произвеждат и продават нови, и нови, и нови бройки дори на наситен пазар. Което, става с излизането на старите от строя. Затова, на мен, и 10 години, ми се виждат проблем за бранша. И ще гледат, и тях дори, да намалят.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.

                    Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.

                    Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.

                    Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
                    Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?

                    В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.
                    Last edited by BobyB; 12.10.2021, 08:51.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.

                      Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.

                      Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.

                      Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
                      Ето нещо вярно и съществено. И се отнася до всички електрохимични системи. А нападате мен, дето решавам повечето от проблемите. Е, браво.

                      Коментар


                      • Матеев сега ще се появят такива коли, това което пишеш е много вярно, но за литийполимерните желязно фосфатни имат големи очаквания. Пишат 25 години, ако веднага след като я разредиш я зареждаш на 100 процента казват 25 години. Дали не е защото не е изпробвано понеже не са минали 25 години откакто ги произвеждат, не е ясно. Обаче очакванията са големи и им дават 4000 цикъла на заряд и разряд, което са изпробвали и казват че е реално. Все пак хората най много ги притеснява за ел.колите да не им свърши тока на пътя, това май остава основен недостатък и ако имаш една собственна електроцентралка в багажника с която 2-3 киловатчаса да заредиш и да се добереш до контакта ...
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          При 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.
                          Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.

                          Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.

                          Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.

                          Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
                          Last edited by Mateev; 12.10.2021, 01:53.

                          Коментар


                          • При 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Стандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.
                              Животът на батериите, се измерва с цикли заряд/разряд. 25 год.е прекалено. Къде по-важни са едни друго показатели. А стандартите...кой превари, той товари.

                              Коментар


                              • Стандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X