IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
    Твоя голяма самозаблуда, която я плещиш от месеци, е че си мислиш, че намаляването на капацитета ще направи клетките негорими. Глупости на търкалета.

    Истината е, че колкото и да намаляваш капацитета, клетката ще си остане запалима, и ще гори с жив пламък при достъп на кислород или при окъсяване или при презареждане.

    Last edited by Mateev; 15.11.2021, 21:50.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп

      Moje i dwete
      Željko Ražnatović
      https://www.vbox7.com/play:2a0182f3a8

      Коментар


      • Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • τ=RC zariad ili razriad mAh

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Оранжеви батерии.
            Очевидно беше че сте експерти по въпросите с микромодулите.

            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Оранжеви батерии.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Къкъв вид електрохимия ли имаш впредвид ?
                Абе попитах какви батерии, за електрохимия ако трябва ще кажеш.



                Понеже си се редактирал, хайде и аз:

                Посочи батерия която е сто милиампера.
                Last edited by Имхотеп; 15.11.2021, 19:03.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • много е важна стехиометричната смес в почерпушката на малкия engine
                  https://www.youtube.com/watch?v=NpkLhDa-jqQ
                  Last edited by mikimaus; 15.11.2021, 18:12.

                  Коментар


                  • Какъв вид електрохимия ли имаш впредвид ? Напрежението на елемента зависи от електрохимията, да кажем за литиевойонната номиналното е 3.7V.
                    Тока обаче зависи от вътрешното съпротивление на потребителя, но е ограничен като максимално възможна стойност и тя е пропорционална на площа на електродите. Например ако площа е 1 квадратен сантиметър само, максималния ток при литиевойнна електрохимия е около 5 милиампера, за да се получи ток 100 милиампера площа на електродите трябва да бъде 20 квадратни сантиметра.
                    Last edited by supertrader; 15.11.2021, 18:28.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      То всички вдянаха. Особено тези хиляда модула по сто милиампера.
                      За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
                      Е, не можеш да смяташ, ама ми е през тая. През шапката.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
                        Ти като очевиден специалист обясни с какви батерии ще направите стотици волти и сто милиампера.
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            И сега, батериите се правят от модули.
                            Обаче,
                            Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
                            Защо?
                            Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
                            При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
                            При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
                            Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
                            Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
                            ...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
                            И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
                            После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
                            Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
                            1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
                            2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
                            3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
                            С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
                            С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
                            ...

                            АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".
                            Е така, да не се загуби.
                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Хеле. Вдяна.
                              То всички вдянаха. Особено тези хиляда модула по сто милиампера.
                              За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                Това е голям пробив и принос в електротехниката.

                                Хеле. Вдяна.

                                Коментар

                                Working...
                                X