IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • много е важна стехиометричната смес в почерпушката на малкия engine
    https://www.youtube.com/watch?v=NpkLhDa-jqQ
    Last edited by mikimaus; 15.11.2021, 19:12.

    Коментар


    • Какъв вид електрохимия ли имаш впредвид ? Напрежението на елемента зависи от електрохимията, да кажем за литиевойонната номиналното е 3.7V.
      Тока обаче зависи от вътрешното съпротивление на потребителя, но е ограничен като максимално възможна стойност и тя е пропорционална на площа на електродите. Например ако площа е 1 квадратен сантиметър само, максималния ток при литиевойнна електрохимия е около 5 милиампера, за да се получи ток 100 милиампера площа на електродите трябва да бъде 20 квадратни сантиметра.
      Last edited by supertrader; 15.11.2021, 19:28.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        То всички вдянаха. Особено тези хиляда модула по сто милиампера.
        За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
        Е, не можеш да смяташ, ама ми е през тая. През шапката.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
          Ти като очевиден специалист обясни с какви батерии ще направите стотици волти и сто милиампера.
          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Обяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              И сега, батериите се правят от модули.
              Обаче,
              Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
              Защо?
              Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
              При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
              При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
              Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
              Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
              ...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
              И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
              После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
              Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
              1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
              2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
              3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
              С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
              С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
              ...

              АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".
              Е така, да не се загуби.
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Хеле. Вдяна.
                То всички вдянаха. Особено тези хиляда модула по сто милиампера.
                За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Това е голям пробив и принос в електротехниката.

                  Хеле. Вдяна.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    При последователно свързване на източници на ток, напрежението е равно на сумата от напреженията на единичните източници, в случая елементи и тока е равен на този на един от единия от еднаквите елементи. При успоредно свързане се сумират капацитетите и съответно тока, напрежението пък остава ниско колкото е напрежението на един от елементите. В случая става въпрос за последователно свързани елементи, например ако напрежението на един от тях е 3.7волта, и имаме свързани последователно 10 елемента, ще получим напрежение 37 волта и ток равен на тока който може да отдава един от елементите. За да получим например напрежение 370 волта, ще трябва да свържем последователно 100 елемента, а тока ще е равен на тока който може да отдаде един от тези елементи, например ако е 10 ампера, тока който могат да отдадат последователно навързаните елемени ще бъде 10 ампера. Това са елементарни неща от електротехниката, при свързането на елементите в батериите на електромобилите те се използват разбира се, но се използват и в много устройства захранвани с батерии.
                    Това е голям пробив и принос в електротехниката.

                    Last edited by Имхотеп; 15.11.2021, 16:25.
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • И сега, батериите се правят от модули.
                      Обаче,
                      Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
                      Защо?
                      Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
                      При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
                      При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
                      Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
                      Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
                      ...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
                      И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
                      После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
                      Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
                      1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
                      2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
                      3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
                      С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
                      С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
                      ...

                      АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".
                      Last edited by Pyramid; 15.11.2021, 16:01.

                      Коментар


                      • При последователно свързване на източници на ток, напрежението е равно на сумата от напреженията на единичните източници, в случая елементи и тока е равен на този на един от единия от еднаквите елементи. При успоредно свързане се сумират капацитетите и съответно тока, напрежението пък остава ниско колкото е напрежението на един от елементите. В случая става въпрос за последователно свързани елементи, например ако напрежението на един от тях е 3.7волта, и имаме свързани последователно 10 елемента, ще получим напрежение 37 волта и ток равен на тока който може да отдава един от елементите. За да получим например напрежение 370 волта, ще трябва да свържем последователно 100 елемента, а тока ще е равен на тока който може да отдаде един от тези елементи, например ако е 10 ампера, тока който могат да отдадат последователно навързаните елемени ще бъде 10 ампера. Това са елементарни неща от електротехниката, при свързането на елементите в батериите на електромобилите те се използват разбира се, но се използват и в много устройства захранвани с батерии.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          Интересно е в каква връзка си го изпльоскал това?

                          Чу се по едно време за "стотици волти и сто милиампера ", а после нищо...
                          https://en.wikipedia.org/wiki/Kelvin..._generator.svg

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Тодоре, 100% ще са на модулни батерии всичките не 30 -35. Тези варианти които правят в момента не стават и като им наслагали едни куплунги за бързо и бавно зареждане и мъчат някакви стандарти уж, детска играчка е куплунга да бъде един.
                            Човек се учи от грешките си. Надявам се, все някога, да се осъзнаят.

                            Коментар


                            • Тодоре, 100% ще са на модулни батерии всичките не 30 -35. Тези варианти които правят в момента не стават и като им наслагали едни куплунги за бързо и бавно зареждане и мъчат някакви стандарти уж, детска играчка е куплунга да бъде един.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Импотеп, не става въпрос да ги обслужват много бързо защото ще са много квалифицирани или тренирани. Защото смяната на модул няма да е такава философия, сега особенно в ел.колите с тези батерии плоските са едни рамки, едни канали за охлаждаща течност в тях, които се образуват от отвори в рамките..едни чудеса и накрая се палят, че и изгоряла къщата заедно с гаража. Този който сменя модула има да го отщипе и да сложи нов на неговото място, тя работата е толкова че ако много иска да бърза и за секунди ще го смени. Те елементите загряват, защото слоевете в тях са притиснати един към друг неравномерно и се получават места с по високо и с по ниско съпротивление.
                                За топлинно говориш, нали? Иначе, токът, отдаван от модулите на Тесла, е много висок (как се хранят 300+ kW) и, местата на свързване, следва да са съответно по-сериозни. Уж. Как точно ги правят, не съм гледал но, хем нямат избор, хем при проблем, могат да прегреят, разбира се. Още едно нещо пропускат бръмчители като Импотеция и червенкретен: Колкото по-тънък е проводникът, в естествена охлаждаща среда, толкова по-висока средна дълговременна плътност на тока по нагряване, допуска той. Причината е в увеличеното отношение площ/обем. От друга страна, обаче, спада краткотрайното допустимо превишение на тока, поради по-ниската маса, сиреч, самият проводник, може успешно да защитава модула от к.с.през прегаряне. Следствието е че, микромодулна батерия не е задължително да съдържа повече мед (при еднакви мощност и капацитет) от привичните а също,представя по-малко на брой, с общо по-ниско контактно съпротивление и по-висока сигурност, контакти от обикновена тесларка. Времето напредва и, поне 25-39% от всички електрички, ще движат с такива батерии.
                                Last edited by X_Y; 14.11.2021, 10:55.

                                Коментар

                                Working...
                                X