IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • 10-15% са символични, суровините за батерии скочиха с много проценти и някои се удвоиха, а никой производител на батерии не се обажда че ще фалира защото трябва да купува за повече пари изходните суровини, отколкото струват на пазара после произведените от тях батерии. А 2-3% за лиценз по патент, който осигурява монопол и забранява със силата на закона някой друг да произвежда обекта на патента е направо фор фрии. Не се сърди но понякога гениалните хора са големи наивници. По принцип хората ориентирани към науката и притежаващи вече уникални знания, никак не ги бива да изкарват пари.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      По-скоро, си мисля до 10-15%. Ама може и да пропускам нещо.
      Пропускаш.!
      Не трябваше да взимаш парите.!!!
      г-жа Фирдевс.2015г.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Pyramid, в момента производството на батерии е най малко с 400% режийни, разхвърлени по целия цикъл на производство - от материали до готова батерия. Цената на материалите съотнесена към цената на едро на един елемент. 2%...ако да са някои хора които слагат 20-30%..не знам. Чак 2 %..не са ли прекалено символични.
        По-скоро, си мисля до 10-15%. Ама може и да пропускам нещо.

        Коментар


        • Pyramid, в момента производството на батерии е най малко с 400% режийни, разхвърлени по целия цикъл на производство - от материали до готова батерия. Цената на материалите съотнесена към цената на едро на един елемент. 2%...ако да са някои хора които слагат 20-30%..не знам. Чак 2 %..не са ли прекалено символични.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Именитите опоненти тръпнат, друг път невидели подобна Прозорливост.

            Коментар


            • Да цитирам един мъдър българин и аз:

              Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              ...иначе, на Мъск батериите, наистина, са най-смислените от всички досегашни, влезли в производство. Те, са най-доброто в настоящето. За разлика от микромодулната концепция която, е Бъдещето и, до нея, и Тесла и Ко, ще трябва да вложат много време и усилия, докато дорастат...
              Ето, натам отиват нещата. Нали?

              Коментар


              • ...А, само в Европа, се произвеждат между 12 и 16 млн таралясника годишно.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Между другото Мъск е тръгнал сключвайки голяма сделка за продажба на интелектуален продукт, не материален. В момента на Тесла не и е много леко положението.
                  В смисъл голяма конкуренция се задава, много SUV модели на други производители и някакви завишени гарниции, не знам дали са толкова здраво направени тези коли но предлагат доживотна гаранция някой, други 12 години мернах някъде. Май най свободен остана сегмента за летящи автомобили, от тях няма много още.
                  На мястото на мениджърите на Тесла, той Мъск едва ли я управлява толкова пряко колкото се говори, според мен е медийна пушилка че едва ли не той конструира Теслите..та на тяхно място бих се замислил за повече патенти и патентни защити в сравнение с тези на другите компании. В един момент ще започнат война чрез патенти за пазара, прекалено много производители са, а говорят за някакви милиони бройки на година..произвеждали 5 милиона коли някакви и мислели до няколко години да ги увеличат на 8 милиона.
                  Мъск дали ги знае тези неща или му ги спестяват управляващите Теслата реално мениджъри ?
                  Ето...5млн батерии годишно, условно, по 100kWh, при $50/kWh, 2% лицензна такса= $ 500 млн годишно, само за лицензодателя.

                  Коментар


                  • Между другото Мъск е тръгнал сключвайки голяма сделка за продажба на интелектуален продукт, не материален. В момента на Тесла не и е много леко положението.
                    В смисъл голяма конкуренция се задава, много SUV модели на други производители и някакви завишени гарниции, не знам дали са толкова здраво направени тези коли но предлагат доживотна гаранция някой, други 12 години мернах някъде. Май най свободен остана сегмента за летящи автомобили, от тях няма много още.
                    На мястото на мениджърите на Тесла, той Мъск едва ли я управлява толкова пряко колкото се говори, според мен е медийна пушилка че едва ли не той конструира Теслите..та на тяхно място бих се замислил за повече патенти и патентни защити в сравнение с тези на другите компании. В един момент ще започнат война чрез патенти за пазара, прекалено много производители са, а говорят за някакви милиони бройки на година..произвеждали 5 милиона коли някакви и мислели до няколко години да ги увеличат на 8 милиона.
                    Мъск дали ги знае тези неща или му ги спестяват управляващите Теслата реално мениджъри ?
                    Last edited by supertrader; 12.12.2021, 11:35.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Има едно интервю, Мъск го питат как така решил да купи Тесла за 100 милиона и лесно ли е взел решението ? Той казва, че много трудно е решил и никак не му се давали тези 100 милиона, казва въобще не ми се даваха. Ако не беше купил тази Тесла, сега електромобили щяха да правят само и изключително в Азия, защото японците ги пуснаха първо както и хибридите. Поне до момента нещата винаги тръгват от Япония. Японците са много положително настроени към иновациите, те са луди на тази тема и много я уважават и също и плащат за иновации луди пари както се казва. Например един англичанин има Дюсън, който е изобретил филтър - циклон за прахосмукачки. Японците за това негово изобретение са му платили 1 милиард долара мисля някъде четох. Не 100 милиона, а 10 пъти по толкова за нещо което е много просто но гениално. Никъде и никога на тази планета до сега няма нация която да е с толкова позитивно отношение към иновациите и развитието им, и после завист защото толкова много японци били милионери..ами те просто са си така. Другото е че плащат на някой който измисли нещо и го използват и то с идеята че той ще измисли нещо друго и пак тях ще търси да го реализира.
                      Ами, самураите, са мъдър народ.

                      Коментар


                      • Има едно интервю, Мъск го питат как така решил да купи Тесла за 100 милиона и лесно ли е взел решението ? Той казва, че много трудно е решил и никак не му се давали тези 100 милиона, казва въобще не ми се даваха. Ако не беше купил тази Тесла, сега електромобили щяха да правят само и изключително в Азия, защото японците ги пуснаха първо както и хибридите. Поне до момента нещата винаги тръгват от Япония. Японците са много положително настроени към иновациите, те са луди на тази тема и много я уважават и също и плащат за иновации луди пари както се казва. Например един англичанин има Дюсън, който е изобретил филтър - циклон за прахосмукачки. Японците за това негово изобретение са му платили 1 милиард долара мисля някъде четох. Не 100 милиона, а 10 пъти по толкова за нещо което е много просто но гениално. Никъде и никога на тази планета до сега няма нация която да е с толкова позитивно отношение към иновациите и развитието им, и после завист защото толкова много японци били милионери..ами те просто са си така. Другото е че плащат на някой който измисли нещо и го използват и то с идеята че той ще измисли нещо друго и пак тях ще търси да го реализира.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • ...иначе, на Мъск батериите, наистина, са най-смислените от всички досегашни, влезли в производство. Те, са най-доброто в настоящето. За разлика от микромодулната концепция която, е Бъдещето и, до нея, и Тесла и Ко, ще трябва да вложат много време и усилия, докато дорастат...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            На Мъск батериите са най смислените в сравнение с тези на другите, първите стандартни които са поставени в Теслите просто са избрани като най доброто в магазина и наистина на Панасонк бият като качество другите. Сега тези новите с диаметър 4см и височина 8 см, не знам доколко може да им направи електрохимията и материалите но като дизайн пак са добре че са навити цилиндрични и имат и тази капачка заместваща табулатора - металната лентичка за връзка с терминала. Другите които правят плоски батерии и смачкват навивката от електродите, те направо са нацелили посоката на развитие обаче наобратно. Но всичко това са батерии които не са специално разработени за електромобили, да навързваш много елементи последователно външно е труд и разход който по никакъв начин не се оправдава. Неизбежно е да се отиде към еднокорпусни модулни батерии, инженерите на Тойотата са нацелили посоката. Те са раздъждавали правилно, при положение че ти трябва напрежение 360волта е много по добре от еднокорпусна батерия да го получиш на терминалите и, вместо да правиш упражнението - навързване на единични елементи с шини..само свързването предполагам струва една трета от стойността на модула..ако не е половината от стойността.
                            Ти обаче се заблуждаваш и притесняваш на пусто, модул който е разработен до най малкия детайл за масово, с висока скорост производство е толкова високотехнологичен че няма нужда от патентна защита според мен. Въпроса е да се разработи много добре и да се създаде поточната линия която ще бълва модули, но това нещо ще струва милиарди и то не един. Много голямо значение има производителността, а за дизайна ..той е толкова гъвкав и с такива възможности че в тези модули могат да влязат материали направени по технологиите за които сега само се говори. Така че възможностите са такива че могат да надхвърлят и най смелите очаквания, това огъване на електродите ако структурата е твърда и изградена чрез инфузия - смесване на материали на ниво атоми, например алуминий с въглерод..такъв електрод да го сгънеш само ще го повредиш и осакатиш а както очакват той ще е с много голяма активна повърхност и много малка площ, за какво ти е да го сгънеш и повредиш ? Така че огромно надграждане, имай поточната линия и само като се явят нови материали просто ги влагай, подменяй старите варианти и се движи напред с най добрата възможна скорост са се развива това нещо батериите. Разбира се тези материали които много хора разработват ще струват пари, плащаш си и те идват при теб защото си най бърз по пътя им към пазара.
                            Виждаш ли, онези тука с пълните мозъци, пак ще те охулят, че си бил "неграмотен", "фантазьор" и т.н. Ала това - линията ти на размисъл - е Правилната, към момента, от много гледни точки. И нека не те бърка, че Мармотейков, Импитехът, Червения и още няколко серсеми, не ти се били точно радвали. На твое място, аз, от глупави хора, да зададат правилните въпроси, дори, не бих очаквал ( тук, Въпросите, са по-важни от отговорите ) Ала не съм точно на твоето място и, току правя пореден отчаян опит са събудя заспали кратуни. Напразно, разбира се...

                            Коментар


                            • На Мъск батериите са най смислените в сравнение с тези на другите, първите стандартни които са поставени в Теслите просто са избрани като най доброто в магазина и наистина на Панасонк бият като качество другите. Сега тези новите с диаметър 4см и височина 8 см, не знам доколко може да им направи електрохимията и материалите но като дизайн пак са добре че са навити цилиндрични и имат и тази капачка заместваща табулатора - металната лентичка за връзка с терминала. Другите които правят плоски батерии и смачкват навивката от електродите, те направо са нацелили посоката на развитие обаче наобратно. Но всичко това са батерии които не са специално разработени за електромобили, да навързваш много елементи последователно външно е труд и разход който по никакъв начин не се оправдава. Неизбежно е да се отиде към еднокорпусни модулни батерии, инженерите на Тойотата са нацелили посоката. Те са раздъждавали правилно, при положение че ти трябва напрежение 360волта е много по добре от еднокорпусна батерия да го получиш на терминалите и, вместо да правиш упражнението - навързване на единични елементи с шини..само свързването предполагам струва една трета от стойността на модула..ако не е половината от стойността.
                              Ти обаче се заблуждаваш и притесняваш на пусто, модул който е разработен до най малкия детайл за масово, с висока скорост производство е толкова високотехнологичен че няма нужда от патентна защита според мен. Въпроса е да се разработи много добре и да се създаде поточната линия която ще бълва модули, но това нещо ще струва милиарди и то не един. Много голямо значение има производителността, а за дизайна ..той е толкова гъвкав и с такива възможности че в тези модули могат да влязат материали направени по технологиите за които сега само се говори. Така че възможностите са такива че могат да надхвърлят и най смелите очаквания, това огъване на електродите ако структурата е твърда и изградена чрез инфузия - смесване на материали на ниво атоми, например алуминий с въглерод..такъв електрод да го сгънеш само ще го повредиш и осакатиш а както очакват той ще е с много голяма активна повърхност и много малка площ, за какво ти е да го сгънеш и повредиш ? Така че огромно надграждане, имай поточната линия и само като се явят нови материали просто ги влагай, подменяй старите варианти и се движи напред с най добрата възможна скорост са се развива това нещо батериите. Разбира се тези материали които много хора разработват ще струват пари, плащаш си и те идват при теб защото си най бърз по пътя им към пазара.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Той стандарта им е да копират един от друг, гледат другия какви батерии е сложил и слагат същите. Анархията е пълна и даже се субсидира.
                                ТОВА, КОЕТО СПОМЕНАВАШ , не е стандарт. Стандарти се установяват с едни документи, които, регламентират изисквания.
                                ТОВА, което споменаваш, е практика, по пътя на най-малкото (към момента на осъзнаване че, е грешка) съпротивление.
                                Едно време, "стандартно", не е можело да:
                                - Се предава подвижна картина на разстояние. После, отпада.
                                - Се лети. ИЗОБЩО. После, ограничението остава "само за тела, по-тежки от въздуха". После, отпада.
                                - Се диша под вода. После, отпада.
                                - Се свети без огън. После, отпада.
                                - Се използва електричество. Отпада.
                                - Се снима. Отпада.
                                - Се записва звук. Отпада...
                                ...и т.н. (последният, да затвори вратата).
                                - И това, ще отпадне.

                                Коментар

                                Working...
                                X