IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • трябва да се започне от подмяна на окабеляването, то ще гръмне първо, преди трафопостовете, после на под станциите и едва тогава да се мисли за локалните трафове

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      72x12 - 864
      Трябва да се работи по много направления и тогава ще стане, модулните батерии имат много плюсове и по отношение на теглото, а при добре проектирано производство и цената ще е много по добра и рециклирането което не е маловажно. Нищо не може да стане изведнъж, затова трябва да се намери пътя по който да мине за да става все по използваемо. Задачката ако се появяли в България изведнъж толкова много електромобили че всичките да натоварят мрежата и откъде ще се намери ток да се зареждат е само за метавселената, за нереален свят. В реалния Свят за да стане нещо то се развива не толкова светкавично и алгоритъма трябва да има своята гъвкавост, да се адаптира към това което се случва. Не може да се предвиди чак с толкова голяма точност, но адаптивността определено много ще помогне. Те хубаво ще ги направят батериите бързозарядни, но ако имат връзки между елементите те ще станат с доста по голямо сечение и тегло при настоящите конструкции, теглото при батериите е минус два пъти - трябва да се транспортира по тежка батерия и за това ще се изразходва енергия, трябва да се вложат още материали.
      Числото 864 всъшност е 864 кВт, коетоизчерпва чялата мощност на Трафопоста. С други думи в този момент не просто друг ел мобил в околноста на трафпоста няма да може да се зарежда, ами и всички други консуматори ще са с крайно несигурно и с ниско качество ел захранване.
      Разпрозстранението на Ел Мобилите не само че се ограничава от няличните мощности на енергопроизводителите, но и от възможностите на електроразпределителната система, да речем ще трябват повече и/или по мощни трафопостове.
      Напрактика в момента елмобилния ентусиазъм експлоатира резервите на наличната енергийна система но това ще е до време, понеже тези резерви не са чак толкоз големи.
      И след това ще се окаже че елмобии има ама ток няма. е сега гледаме какво става с цените не защото има дефицит, а чисто и просто рязко се появи външно платежоспособно търсене. А ако се създаде истински дефицит на ел енергия?

      Коментар


      • 72x12 - 864
        Трябва да се работи по много направления и тогава ще стане, модулните батерии имат много плюсове и по отношение на теглото, а при добре проектирано производство и цената ще е много по добра и рециклирането което не е маловажно. Нищо не може да стане изведнъж, затова трябва да се намери пътя по който да мине за да става все по използваемо. Задачката ако се появяли в България изведнъж толкова много електромобили че всичките да натоварят мрежата и откъде ще се намери ток да се зареждат е само за метавселената, за нереален свят. В реалния Свят за да стане нещо то се развива не толкова светкавично и алгоритъма трябва да има своята гъвкавост, да се адаптира към това което се случва. Не може да се предвиди чак с толкова голяма точност, но адаптивността определено много ще помогне. Те хубаво ще ги направят батериите бързозарядни, но ако имат връзки между елементите те ще станат с доста по голямо сечение и тегло при настоящите конструкции, теглото при батериите е минус два пъти - трябва да се транспортира по тежка батерия и за това ще се изразходва енергия, трябва да се вложат още материали.
        Last edited by supertrader; 14.01.2022, 21:26.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
          Една добра новина за микромодулната концепция.
          Ха познайте, защо.
          Към 2024 година трябва да започне производството на батерии за електромобилите, които се зареждат само за 5 минути - kaldata.com
          https://www.kaldata.com
          Израелската стартираща компания StoreDot получи финансиране в размер на 80 милиона щ. долара от виетнамския концерн V
          Айде втора задачка закачка за деня.
          Ако имаме батерия от 72 кВтч капацитет и искаме да я заредим за пет минути каква мощност трябва да има най-близкия трафопост?
          За по-просто приемете, че на другите в района точно през тези пет минути ток няма да им трябва?
          Last edited by Бързоходко; 14.01.2022, 20:57.

          Коментар


          • Една добра новина за микромодулната концепция.
            Ха познайте, защо.
            Израелската стартираща компания StoreDot получи финансиране в размер на 80 милиона щ. долара от виетнамския концерн VinFast и представи пътната карта на

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Kosyo Разгледай мнение
              Нещо смислено! Обръщение към ползвателите и професионалистите.

              Какъв е статичният разряд на батериите - стойност към време?

              Ето това си е екстра загуба!
              Няма значение от произхода на въпросната енергия, защото тя се пише на сметката на заредилият електро-мобила
              Е, чак пък. По-скоро, на този, дето е платил за това.

              Коментар


              • Нещо смислено! Обръщение към ползвателите и професионалистите.

                Какъв е статичният разряд на батериите - стойност към време?

                Ето това си е екстра загуба!
                Няма значение от произхода на въпросната енергия, защото тя се пише на сметката на заредилият електро-мобила

                Коментар


                • supertrader, идеята за сайта е рядко добра!
                  А до каква степен инфото ще бъде редуциране е друга тема.
                  Мисля, че до 80% от инфото може да бъде публикувано, без притеснения за кражба

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Kosyo, изтрих го сайта..Тодор беше прав, като вървиш по улицата не се спъваш в иновативни неща и после другите хора ревниво си пазят техните и казват . Мойто..мойто...
                    Харесах. Изтрезвяването на прекаления оптимист, е факт. Добре дошъл на борда, Дани!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Kosyo Разгледай мнение
                      Pyramid - ти се биеш в гърдите, че си професионален разработчик на иновативни технологии в батериите

                      ...аз съм любител аматьор във всичко в тоя живот и като такъв, само анализирам и изказвам лично, не ангажиращо мнение.

                      Дай някаква графика на разряд на различните видове батерии, ей така за чоплене на семки, да видим до какви луди загуби на енергия ще се стигне на един зареден ел. мото парк на 60-80% на час/ден/година.
                      България дали изобщо произвежда толкова ток годишно към настоящият момент
                      Някой не е внимавал. Никак. За технологии при батериите, тяхното разработване и особено, на "професионално ниво", И ДУМА НЕ СЪМ ОБЕЛВАЛ. Просто, оформих концепция, базирана на навяни ми в моето детство от съветския учен и инженер Александър Меркулов идеи за сближаване света на техниката и живата природа а, именно, преходът към многоклетъчна структура. Същината се състои в това че, Природата, вече е напипала верния път към оптималните системи и, опитайки се на него, можем да оптимизираме не само електрониката. Кой си играе да сменя отделни транзистори от повреден чип? НИКОЙ. А, колко транзистора се поместват на един чип? - МИЛИАРДИ.
                      Е, пътят от интегрален транзистор до микромодулната батерия, е като да си легнеш уморен, и да се събудиш надървен.

                      Коментар


                      • Kosyo, изтрих го сайта..Тодор беше прав, като вървиш по улицата не се спъваш в иновативни неща и после другите хора ревниво си пазят техните и казват . Мойто..мойто...
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • redcretin, на мен другия бойлер българско производство ми струва 105лв, 80литров. Това масовото дето ме обиждаш умнико в кавички, кой ще ми го продаде на такава цена. Дори да беше се наложило да сложа проточен, пак има българско производство за 150лв беше тогава, ел инсталацията до таблото щях сам да си я преправя. Но успях да сложа евтин стандартен бойлер и дори го подмених веднъж и пак беше на такава цена.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • supertrader, ти имаше доста добра идея, да правиш сайт! Било то разяснителен, учебен, технически - до къде стигна!?

                            Не съм против електричеството и различните му форми на употреба. Даже ми се иска в един по-подходящ ден да седна и да поработя над по-ефективни ел. мотори.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Освен правописа, не е ясно как замърсяването е съпоставимо с 'чистия ел мобил'

                              Значи елмобили много и хибридите влизат там. "чистия ел мобил" е елмобил единствено и само с акумулатор без ДВГ, турбина или някакво друго хитроумно устройство, което преобразуа гориво в ел енергия.
                              В глобален план енергията, която чистия ел мобил консумира при зареждане на батерията и после от батерията, по време на движение, също се произвежда от някаква ел централа. Което в 50% от случауте е ТЕЦ на въглища. С други думи някъде по света замърсяване на въздуха се случва въпреки че в зоната около ел мобила такова замърцяване няам.
                              Ето затова глобаално погледнато ел мобилите и хибридните автомобили замърсяват околната среда в съпосвима степент.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                redcretin, нестандартни решения винаги има, а колко да е стандартен такъв бойлер с рециркулация, най популярните бойлери знаеш кои са. По принцип го реших така - стандартен евтин бойлер да се монтира плътно до други неща които пречат, няма място да се навият винтовете, но с преправени инструменти става, другия вариант - проточен и да се пуснат проводници до таблото на ново също може да се използва.
                                Абе глупав, това е масово в индустрията от 30 години

                                Коментар

                                Working...
                                X