IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Не е вярно в прекия смисъл, от студа блокира електрохимията и просто батерията е заредена но тока който е зареден в нея не може да се изчерпи напълно. Като се подгрее, да се покачи температурата и заряда може да се използва, различните електрохимии за литиево йонни батерии се държат различно. Например литий желязо фосфат батериите са по чуствителни на спад на температурите, тези които са китайски и се монтират в Теслите произведени там..не знам имат ли подгряване, те са кутии с форма на паралелепипед и май ги редят една до друга. При минус 20 градуса никакъв ток не може да подава такава батерия, колата няма въобще да тръгне ако батерията не се подгрее. Също при 0 - ла градуса не може да се зарежда и опитите за заряд я разбиват. Това нещо с подгряването при ниски температури го има и при колите с двг, при минус 20 също се чака двигателя да се позатопли и не може да се потегли веднага. При литиевойнните батерии електролита е такъв че много по малко пада капацитета от студ, такива са новите батерии на Тесла, и старите на Панасоник също. По принцип подгряването е желателно и при Тесла има такова с течност подобна на антифриз, при някои няма - при старите Нисан Лиив няма, при други е въздушно.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Вярно ли е, че напълно заредена, при голям студ зимата губи 40% от заряда / пробега? Вече не знам на кого да вярвам. Напълни се мрежата с фейк нюз. Пък все пак в Норвегия много ги карат, а там няма начин да не е студено. Но това ако е вярно е все едно някой да краде гориво всяка нощ и ние нищо да не можем да направим, освен да се молим да запролети!

      Коментар


      • https://24-m.com/technology/ , много малко информация за батериите със солиден електролит които правят, но все пак за рециклирането е написано нещо което предположих - активното вещество след извличане от употребените батерии се преработва механично само, след което се влага в рециклираните батерии..най лесното и евтино решение. Дизайна на батерията им не е хубав, много е далеч от оптималния при възможностите които предлагат тези материали.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • bota156, по принцип могат да станат на същите цени като автомобилите с ДВГ, има такова нещо но батериите трябва да станат по евтини. Иначе тока колкото и да е поскъпнал пак 100км са поне на същата цена като с бензинова кола, изравняват се и с тази разлика че електромобилите могат да се зареждат с ток произведен от соларни клетки например. Сега там как ще се получат нещата зависи много и къде, на каква географска ширина. Най голямото предимство на електромобилите е че има възможност и ще се усъвършенстват още много и като разход на електроенергия и като тегло на батериите, също и разхода на материали може да се понижи.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
            А още не са почнали МАСОВО да ги карат - едно 20-30% поне, не като сега 1-2% от автопарка да е електрички.
            Още от сега се вижда дабъл демидж - 100к да я купиш и после по скъпо да я караш. Същия уй като соларките ....
            Сещам се за неколцина, направили тежък удар с тези соларки. Ама онзи, дето най-силно спечели от спуснатата далаверка на Станишев, силно мрази кумънизите и, в своя габровски рай, не им е място отредил. Освен, разбира се, ако не пускат гювеч. Принципи.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              v-tin, пропанбутана преди години беше много евтин, после като навлезе като гориво за автомобили цената му се покачи. Между другото нямаше и акциз, държавите все от някъде трябва да набират средства да се финансират, ако тока се използва за електромобили няма да е учудващо след време тока от колонките да има и акциз макар че много трудно ще го контролират. Обаче дефакто намалява едно приходно перо в бюджета и все с нещо ще се компенсира, това държавите да субсидират електромобилите се получава малко парадоксално - ще ликвидират приходите с които субсидират. Не се връзва и с времето ще има някакви промени в начина по който се събират приходите.
              Някой беше предвидил, преди време че, цените на тока ще се повишат, стане ли дума за задвижване и ето, случва се.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                А още не са почнали МАСОВО да ги карат - едно 20-30% поне, не като сега 1-2% от автопарка да е електрички.
                Още от сега се вижда дабъл демидж - 100к да я купиш и после по скъпо да я караш. Същия уй като соларките ....
                Така става с "великите" батерии на ТЕСЛА, т.к. имат заложен концептуален дефект. Поправяме го, и нещата тръгват. Ще видиш.

                Коментар


                • Пак ще продават най много коли и електромобили. Така се прави.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Pyramid, Фолксваген купуват рисърча на 24М.
                    От всекиго, по нещо.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      Ako питаш галфоня може да пуснеш кабел от терасата на 12 етаж и да си зареждаш електричката. Той така правел
                      Той е шегаджия, нали? Освен, че някой "брат" ще се закачи на авантата, може и по-лошо да стане. Както пише супер трейдъда - може да търкаш на бай ставри нара, за срамотите, вместо това да правят тиквата или шиши

                      Коментар


                      • v-tin, такъв кабел се води за временно захранване и също се води и опасен. Ще се протирие някъде, ще се намокри и тока ще убие някой нищо не подозиращ човек..това е голяма глупост.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ceco666 Разгледай мнение
                          Който си има къща у нас, може да зарежда на 7 евро цента за киловат! А аз като живея в блок, не че е по-скъпо, а просто няма къде да заредя. За това преди 4 години си купих хибрид. За това като му изтече лизинга, пак ще си купя хибрид. До като не видя, че общините и държавата не направят нещо (ако ще просто да облекчат изграждането на зарядни), няма да си купя електричка.
                          Ako питаш галфоня може да пуснеш кабел от терасата на 12 етаж и да си зареждаш електричката. Той така правел

                          Коментар


                          • Не е точно така, защото те ще се променят също и разхода им на ток и производството на тока, за да направят 10% много трябва да се променят ако тези 10% са общия автомобилен парк. Иначе си има места където могат да навлязат повече - Калифорния, Япония, Норвегия..в общи линии там където има повече пари от нормалното, също и в Китай който пък се превръща в държава в която 300милиона от населението е с много висок стандарт. Сега зависи дали производството на електромобили няма да се концентрира пак на едно място. После може да се зареждат от соларни станции, такива в които да стоят паркирани в близост до работното място да кажем. Може би ще позволят да се движат без водач на определени пътни отсечки, пращаш я да зарежда на соларната станция и като ти трябва си я извикваш.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Който си има къща у нас, може да зарежда на 7 евро цента за киловат! А аз като живея в блок, не че е по-скъпо, а просто няма къде да заредя. За това преди 4 години си купих хибрид. За това като му изтече лизинга, пак ще си купя хибрид. До като не видя, че общините и държавата не направят нещо (ако ще просто да облекчат изграждането на зарядни), няма да си купя електричка.

                              Коментар


                              • А още не са почнали МАСОВО да ги карат - едно 20-30% поне, не като сега 1-2% от автопарка да е електрички.
                                Още от сега се вижда дабъл демидж - 100к да я купиш и после по скъпо да я караш. Същия уй като соларките ....
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X