IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    https://www.youtube.com/watch?v=664Kf1_iyMs&t=606s, ето едно транспортно средство което няма проблем с енергията, при 40км в час скорост разхода е 1киловатчас за 100км пробег, не е бързо но е транспорт и не е много усъвършенствано, дори на това ниво могат да се приложат още много неща, които са открити - измислени в момента и разхода да е още по нисък. За персонален транспорт защо не с такива транспортни средства.
    Това ако ще е, защо не просто електрически велосипед? Единствено че си на седалка е разликата, и че влачиш 40 допълнителни метра алуминиеви тръби.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      https://www.youtube.com/watch?v=664Kf1_iyMs&t=606s, ето едно транспортно средство което няма проблем с енергията, при 40км в час скорост разхода е 1киловатчас за 100км пробег, не е бързо но е транспорт и не е много усъвършенствано, дори на това ниво могат да се приложат още много неща, които са открити - измислени в момента и разхода да е още по нисък. За персонален транспорт защо не с такива транспортни средства.
      А бе това е като малко камионче. За това ще бъде оправдан вица- капни няколко капки бензин на колата, и отговора- а да ти пръцна в гумичките не искаш ли

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        https://www.youtube.com/watch?v=664Kf1_iyMs&t=606s, ето едно транспортно средство което няма проблем с енергията, при 40км в час скорост разхода е 1киловатчас за 100км пробег, не е бързо но е транспорт и не е много усъвършенствано, дори на това ниво могат да се приложат още много неща, които са открити - измислени в момента и разхода да е още по нисък. За персонален транспорт защо не с такива транспортни средства.
        Зависи от концепцията.Доколкото ми е известно германските магистрали са с наклон 1 до 3 процента.Тази концепция не ми изглежда като внедорожник.
        https://www.volkswagen.bg/id4

        Коментар


        • https://www.youtube.com/watch?v=664Kf1_iyMs&t=606s, ето едно транспортно средство което няма проблем с енергията, при 40км в час скорост разхода е 1киловатчас за 100км пробег, не е бързо но е транспорт и не е много усъвършенствано, дори на това ниво могат да се приложат още много неща, които са открити - измислени в момента и разхода да е още по нисък. За персонален транспорт защо не с такива транспортни средства.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • potentielle_energie, с атомни реактори ще стане всичко. Източници на енергия да искаш, има толкова много.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от potentielle_energie Разгледай мнение
              Е ли е възможно електростатиката и кристалооптиката да произведат мощност чрез дъгов разряд за задвижване на малко майбахче6 ИД1 така ,че останалите дялове на физиката да не изпадат в рецесия?
              Сигурно. Питай там , неколцината фец-експерти, и отрицателни цени ще ти дадат, и всичко. Нв, че стигат до краен потребител нали, ама това, са дребни детайли

              Коментар


              • Е ли е възможно електростатиката и кристалооптиката да произведат мощност чрез дъгов разряд за задвижване на малко майбахче6 ИД1 така ,че останалите дялове на физиката да не изпадат в рецесия?

                Коментар


                • Много са се променили нещата откакто си говорехме в темата. Сега последно на пазара пускат смартфони с графенови батерии, те ги изчисляват че са повишили енергийната плътност с 543%. Съответно по малко вложени суровини в батерия със същия капацитет ще са 5 пъти по малко. В Азия се случват нещата, преди гледах с 50% някакви стартъпи, от америка имаше бяха пуснали на пазара, а тези казват 543%. И за много неща е така, ще се учудите че се предлагат вече на пазара. Например най голямата ефективност, която се виждаше за соларни клетки беше 23% пишеха, сега има пак 23% пишат, но добавят още 6% защото е двулицева и още 3-4% казват от подложка която се поставя под клетката т.е. отиват на 30%. Същите предлагат още и клетките на 23%, та чак на тях им се пресичат нещата защото имат сигурно мощности за тези с 23%, та така се казва че са с 30% за тези които искат да четат откриваш че са на 30% вече. Това става за година и нещо, след 5 ще е нещо съвсем друго. Но сега цените им са много високи за нас, ние не ги правим и произвеждаме така че там навлизат и вече като по стара технология може би ще дойдат и насам тези новите неща.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Би трябвало батериите да са унифицирани- независимо колко голяма е колата ти да може да събира 1-2-3 блока с батерии, всеки блок да бъде с някаква стандартна мощност- +- 5%. Например един блок да изкарва 200км- реално 150. Нормално си караш колата с един блок, ако отиваш на почивка или на дълго пътешествие- арендоваш втори- трети блок. Тоест имаш поне едно гнездо празно. Трябва да има батерии за аренда, тогава ще се понижат цените. В момента доколкото съм чел всяка фирма се стреми да направи по голяма батерия- за по дълъг пробег и това повишава цените
                    ... А, най-зверски, ги повишава уникалността. Т.е., онова, дето го пея за стандартизацията, е повече от вярно.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Цените се повишават заради количеството използвани суровини при електричките, гледах някъде едно твърдение за 5-6 пъти повече използвани суровини за производство на един електромобил, отколкото на един конвенционален автомобил. Не ми изглежда вярно това .
                      Би трябвало батериите да са унифицирани- независимо колко голяма е колата ти да може да събира 1-2-3 блока с батерии, всеки блок да бъде с някаква стандартна мощност- +- 5%. Например един блок да изкарва 200км- реално 150. Нормално си караш колата с един блок, ако отиваш на почивка или на дълго пътешествие- арендоваш втори- трети блок. Тоест имаш поне едно гнездо празно. Трябва да има батерии за аренда, тогава ще се понижат цените. В момента доколкото съм чел всяка фирма се стреми да направи по голяма батерия- за по дълъг пробег и това повишава цените

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Но ако това твърдение за 5-6 пъти повече суровини - енергия за произвоство на един електромобил е вярно, просто електромобилите ги пишем жертва на войната. Неспасяема ситуация, ако не се обърне посоката при цените на енергоносителите.
                        Споко, НЕ Е вярно. Пък и двигатели също се правят и с алуминиеви намотки, (въпрос на преценки) и спадът в теглото, може да се използва за намаляване потребния капацитет (а, с това, и маса) на залаганите батерии при фиксиран пробег. Правено е вече при бензинките, проверено е, работи (имам предвид, по-малки резервоари). Освен това, саморазрядът: При по-големия капацитет, съответно, при простой в гараж и еднакъв процент, месечно, се губи повече а значи, ако си знаеш режима на придвижване (приблизително), може допълнително да оптимизираш.

                        Коментар


                        • Но ако това твърдение за 5-6 пъти повече суровини - енергия за произвоство на един електромобил е вярно, просто електромобилите ги пишем жертва на войната. Неспасяема ситуация, ако не се обърне посоката при цените на енергоносителите.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Цените се повишават заради количеството използвани суровини при електричките, гледах някъде едно твърдение за 5-6 пъти повече използвани суровини за производство на един електромобил, отколкото на един конвенционален автомобил. Не ми изглежда вярно това твърдение, защото има разлика в крайното тегло която е равна приблизително на теглото на батерията. Наистина повече суровини, но да кажем с една трета. Може би употребата на повече цветни метали и добива на литий са много енергемки..Както и да е пазара за автомобилите поначало ще се затегне и за електромобилите, точно поради липсата на пари в населението. Това е очевидно и след този пик на продажби по всичко личи че се задава спад, а и хората имат някакви автомобили и те не са малко, могат да се лишат от покупка на нови. Това по скоро засяга финансовата политика на банките, те много добре знаят че кредитите в автоиндустрията стават по тежки за връщане. Може да се получи пробив при батериите, в смисъл намаляване на теглото и също ограничаване на пробега с един заряд, с цел намаляне на цената на батерията с която се комплектува един електромобил. Независимо от факта че могат да произвеждат вече електромобили с 1000км. пробег с един заряд, напълно реално е да има връщане към пробег около 150км с цел по малко суровини вложени в батерията и цена която да привлича купувачи. Другия вариант е повишение на енергийната плътност на батериите, премахване на излишно вложените материали при единичните елементи и оформянето им в модули - цели. Дори този подход съществува вече в най елементарен вариант, може да се видят модули в които корпуса е общ за определен брой елементи и има разлика в цената, точно поради спестените материали. Това между другото е най изгодните като цена батерии в момента китайско производство са, но пак са с връзки между елементите , тежки електродни ленти - фолиа от мед, защото са за голям ток между елементите.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Забелязва се вече обедняването, задало се в света (не броим едни примерно, милион души, с монотонно растящи натрупвания) съчетано с поскъпването на суровини и енергия а, оттам, и продукти, като електричките. В същото време, големи производители, като Tesla & BYD, вече си рекламират супер колите, с "ножовидни" батерии и т.н., с е по-висока единична мощност. Е, дали да очакваме - как мислите? - допълнителен ръст на продажбите, стимулиран от желанието някак да си спасят хората парите, или ще наблюдаваме временен отлив?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                                Еми аз плащам по 200. годишно. Чупете си главите, щом ви влече
                                На тоя поне са му признали първите 3 години по БГ книжка, аз ти пея за сина ти какъв е случая - ама сам ще го разбереш хахахаха, тогава ще ме четеш по-внимателно вече.
                                Бреййййййй ти много плащаш- аз плащам до миналата година 76 евро на година, тази година свалиха на 63-64 евро. Съветвам те ти да четеш по внимателно аз какво пиша, не да си чоплиш носа. Но пък винаги може да си чупиш главата щом те влече

                                Коментар

                                Working...
                                X