IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    В момента електромобилите все още приличат много на автомобилите, има конкуренция и такава стратегия е приета - че трябва да ги превъзхождат в мощност и ускорение. С един прост редуктор и дигитално управляват инвертор няма да стане, трябва да се направи по адаптивна към променливия товар трансмисия, има такава възможност. Радход от 5-6 киловатчаса за 100км въобще не е непостижим, от там с по малка батерия, по лека с по малко вложени суровини, а за зареждането ще става за минути без зарядната станция да е захранена с много ампери ток - голям ток.
    Отново "гениален" бисер - зареждането на по-малките като капацитет акумулатори ставало било по-бързо. Ха-ха-ха - а акумулаторите на GSM-ите защо не се зареждат за 1 секунда? Ха-ха-ха - извор на "гениалност" в Горнооряховски гаражен стил.......

    Колкото до разход 5-6 киловатчаса за 100 км - възможен е, ако се направи електрически Трабант с каросерия и шаси от велпапе, като при баирите ще трябва да слизаш от него и да го буташ нагоре.
    Last edited by Mateev; 18.05.2022, 08:34.

    Коментар


    • Колко процента е загубата при преобразуване в постоянен ток?Защо нямаме 6 блока в АЕЦ Козлодуй?Защо АЕЦ Белене е гьол?
      https://pomagalo1.com/art/promenliv-...i-tok/22708/p3

      Коментар


      • https://trud.bg/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%...5%D1%82%D0%B5/

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          В момента електромобилите все още приличат много на автомобилите, има конкуренция и такава стратегия е приета - че трябва да ги превъзхождат в мощност и ускорение. С един прост редуктор и дигитално управляват инвертор няма да стане, трябва да се направи по адаптивна към променливия товар трансмисия, има такава възможност. Радход от 5-6 киловатчаса за 100км въобще не е непостижим, от там с по малка батерия, по лека с по малко вложени суровини, а за зареждането ще става за минути без зарядната станция да е захранена с много ампери ток - голям ток.
          τ – постоянная времени RC-цепи Може би трябва да се регулира активността на водородните йони.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            В момента електромобилите все още приличат много на автомобилите, има конкуренция и такава стратегия е приета - че трябва да ги превъзхождат в мощност и ускорение. С един прост редуктор и дигитално управляват инвертор няма да стане, трябва да се направи по адаптивна към променливия товар трансмисия, има такава възможност. Радход от 5-6 киловатчаса за 100км въобще не е непостижим, от там с по малка батерия, по лека с по малко вложени суровини, а за зареждането ще става за минути без зарядната станция да е захранена с много ампери ток - голям ток.
            Я погледни колко кв трябват да вдигне една кола 200км. Поне 100 с 50% кпд - 50кв, за 100км 12кв, за 50км - 3кв. Това е абсолютния максимум при поне 90% КПД на елекричките а то едва ли е толкова. 5-6 само ако караш до 50-60км при това супер плавно
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • 26:30 Обратната осмоза е технология за пречистване на водата, която използва полупропусклива мембрана за отстраняване на йони
              https://www.youtube.com/watch?v=Ocw0QXFrvmw

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                В момента електромобилите все още приличат много на автомобилите, има конкуренция и такава стратегия е приета - че трябва да ги превъзхождат в мощност и ускорение. С един прост редуктор и дигитално управляват инвертор няма да стане, трябва да се направи по адаптивна към променливия товар трансмисия, има такава възможност. Радход от 5-6 киловатчаса за 100км въобще не е непостижим, от там с по малка батерия, по лека с по малко вложени суровини, а за зареждането ще става за минути без зарядната станция да е захранена с много ампери ток - голям ток.
                Ми да бе, такъв разход има и сега. На ел. велосипедите
                Една Дачия Спринг е лека дори в сравнение с класик ДВГ автомобил. И пак 5кВтч само през крив макаров, в пъти нагоре е

                Коментар


                • В момента електромобилите все още приличат много на автомобилите, има конкуренция и такава стратегия е приета - че трябва да ги превъзхождат в мощност и ускорение. С един прост редуктор и дигитално управляват инвертор няма да стане, трябва да се направи по адаптивна към променливия товар трансмисия, има такава възможност. Радход от 5-6 киловатчаса за 100км въобще не е непостижим, от там с по малка батерия, по лека с по малко вложени суровини, а за зареждането ще става за минути без зарядната станция да е захранена с много ампери ток - голям ток.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Е характеристиките на електродвигателите са подобни.Ако целта на електромобилите е екология не се връзва големи мощности с опазване на околната среда.

                    Коментар


                    • На видеото става въпрос за моментен разходомер, който показва дали в дадения момент автомобила е икономичен. Всъщност измерва разреждането в смукателния колектор на двигателя. Помага да се изгради стил на шофиране с по нисък разход на гориво, това е по скоро за обучение на водача в това отношение. При електромобилите също има опцията да показват моментния разход на електроенергия гледам по видеата.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Тази графика показва едно нещо, което е характено за ДВГ - при определен режим, обороти, товар и въртящ момент е най висока енергийна ефективност на двигателя. В случая този е при 1700 оборота някъде най ефективен.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • https://www.youtube.com/watch?v=X9OFaAOhsg0

                          Коментар


                          • Така е енергията никога не се преобразува от един вид в друг само един вид, винаги има преобразуване и трети вид енергия от което нямаме полза. Затова се стремим чрез натрупани знания да се елиминират нежеланите от нас ефекти на друт вид енергия, които наричаме загуба.
                            Това нещо за въздушното съпротивление е съвсем реално при електромобите се онагледява, защото те имат индикатори за моментен разход на ток и се вижда колко нисък е разхода при ниска скорост и как се повишава драстично с повишаване на скоростта. Казват в града са по икономични отколкото извън него, защото в града се движат с ниска скорост и нисък разход, ако извън града се движат със същата скорост, разхода на ток ще е същия като в града . Дори ще е по нисък, защото няма спирания и тръгвания. Вярно е че рекуперацията връща енергия към батерията, но тя е преобразувания на енергии и съответно има загуби.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              potentielle_energie, по повод 15-те ампера от контакта. Има как да се изминават километри, като се понижи разхода на ток. При електромобилите съвсем ясно се вижда това което го пишеше и в старите учебници за автомобили с ДВГ- Голяма част от енергията се изразходва за преодоляване на въздушното съпротивление. При скорост 120 километра в час, 80% от енергията. Например ако радхода е 16 киловатчаса, само 2.6 се изразходват за преодоляване силите на триене с пътя и други..По ниско въздушно съпротивление, колкото по ниско, толкова по нисък разход на енергия. Ако електромобила изразходва 6 киловатчаса, за 400км му трябват само 24 киловатчаса заредени в батерията, дори при 15 ампера и 240 волта се зарежда бързо. Но за дълъг път електромобила просто може да му се поставя малък модул, като електроцентрала на борда и с него да изминава много голям пробег- Има много варианти за такива модули.
                              При всяко преобразуване на енергия се губи енергия.
                              http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/a.../300strct.html
                              heat exchanger
                              https://en.wikipedia.org/wiki/Dymalloy

                              Коментар


                              • Основно сваляне на въздушното съпротивление, няма да имат форма на сандъци, няма да е широко вътре да можеш да тичаш защото то зависи от челната площ и коефициента на оптегаемост.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X