Първоначално изпратено от barbaron
За региона на България 1 kWp инсталирана мощност в годишен план може да произведе максимум 1250-1300 kWh електроенергия. И това при положение, че панелите са наклонени под оптимален наклон от 30 градуса. И това при положение, че няма абсолютно никакви засенчвания. Нито едното, нито другото е възможно при една лека кола.
При КПД-то на съвременните панели за инсталирането на 1 kWp фотоволтаици са необходими 8 кв.м. Колата е с по-малка площ, а освен всичко друго КПД-то на боята ще е драстично пониско от КПД-то на съвременен моно или поли-кристален модул.
Недей да ми твърдиш, че колата е 11 кв.м. Това е дърта лъжа, плод разбира се на твоето невежество. Верните квадратни метри са тези, които ги "вижда" слънцето. Затова недей да броиш прозорците, недей да броиш и задната заст на врати и калници и въобще недей да броиш истинската площ на покриви и капаци. Виж колко е площта на проекцията - ето това е истинската площ. За олигофрени - всеми една снимка, премери площта на това, което го виждаш в плоскостта на снимката, и после виж площта на всички плоскости, и ще откриеш, че ефективната площ на колата в плоскостта на видимост не надхвърля 4-5 кв.м. В годишен план такава площ ще произведе около 600-650 kWh електроенергия, ако е с монокристални модули, но заради по-лошото КПДна боята произведената електроенергия няма да е повече от 500 kWh. А сега добави и засенчващите обекти, които в градска среда са изключително много, и ако със засенчването в годишен план произведеш повече от 300 kWh ще е цяло чудо.
Коментар