IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диалози с ИИ

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Хайде погледни 30-40 постинга назад да прочетеш още веднъж какво написах за твоята новина от Мерцесес. Написах истината, базирайки се на огромния ми опит с фотовоптаични модули и централи. Ти веднага започна да ме обиждаш, започна да се подиграваш и изсипа словесна ИИ диария поне 20 постинга, един от друг по-грешнии по-тъпи и със сбъркани сметки. И във всеки един такъв постинг ме обиждаше и ми се подиграваше, а ти беше човека, на който всички трябва да се подиграват.

    Започнах постепенно да обяснявам , белким да ме разбереш И ти не можа да ме разбереш, но твоя ИИ ме разбра и започна да се отмята от сметките си. Нещо повече - самообучи се от моите постинги и започна да приказва същото, все едно е негова мисъл или негова сметка. Ти обаче продължи да ме обиждаш и да се подиграваш.
    Last edited by Mateev; 25.01.2025, 03:30.

    Коментар


    • Фотоволтаичният модул Kaneka K60 е тънкослоен панел, базиран на аморфен силиций, произведен от японската компания Kaneka преди около 15 години. Този тип модули са известни със своята ефективност при високи температури и устойчивост на деградация.

      Основни електрически характеристики:
      • Номинална пикова мощност (Pmax): 60 Wp
      • Гарантирана минимална мощност: 57 Wp
      • Номинално напрежение (Vmp): 67 V
      • Номинален ток (Imp): 0,90 A
      • Напрежение на отворена верига (Voc): 92 V
      • Ток на късо съединение (Isc): 1,19 A
      • Максимално системно напрежение: 530 V
      Механични характеристики:
      • Размери: 960 мм дължина x 990 мм ширина x 40 мм височина
      • Тегло: 14 кг
      • Рамка: Алуминиева, със сребрист цвят
      • Тип на клетките: Аморфен силиций
      Този модул е направен по технологията, по която сега Мерцедес мисли да боядисва колите си. Забележете - модула е почти 1 кв.м., а мощността му е само 60W. Тоест около 4 пъти по-ниско КПД (6.5%) спрямо моно или поликристалните модули. Въпреки този голям недостатък тази технология продължава да се използва и до ден днешен на места, където няма как да се сложат леснотрошливите кристални клетки. Например
      - гъвкави фотоволтаични клетки или панели
      - предмети със сложна форма. Например соларни (фотоволаични) керемиди
      - боядисване на предмети със боя със аморфен силиций - Мерцедес
      - китайски соларни джаджи - използва се масово, защото е по-евтината технология

      Иначе за който не знае - това е много много стара технология и ще се убедите в това, ако видите някой много стар калкулатор. Соларното му панелче е с 4-5 малки кафяви квадратчета, но това всъщност е аморфен силиции, боядисан върху стъкълце и след това нарязан с лазер на клетки.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от barbaron
        Как разбра Ние не спориме за сирене
        Хайде какво се замълча? Тъкмо загрях, а ти взе, че се отказа от двубоя. Дава питай ИИ за някоя друга простотия, доокраси я с малко обиди към мене и я публикувай

        Коментар


        • Първоначално изпратено от barbaron
          .......

          За да се получи по-точна оценка, трябва да се вземат предвид следните фактори:

          1. Прозрачност на въздуха и замърсяване на атмосферата
          2. Засенчване от хоризонта (планини, сгради)
          3. Годишна и сезонна слънчева траектория
          4. Оптимален наклон на панела
          5. Ориентация (азимут) на панелите
          6. Влияние на температурата върху работата на модула
          7. Стареене на панелите
          8. Точно географско положение (географска ширина и дължина)
          9. Замърсяване на модулите и самопочистване чрез валежи
          10. Загуби, дължащи се на стъклото на модула

          Тези фактори могат да окажат значително влияние върху действителното производство, като го накарат да се различава с до 20 % от първоначалната оценка, в зависимост от специфичните условия на обекта.....
          Ха, ха, ха - ИИ започна да се учи от мене и забрави какви простотии е приказвал преди това на барби и той му е вярвал.
          Last edited by X_Y; 23.01.2025, 21:12.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от barbaron
            Ти на пауни ли вярваш
            Вярвам само на себе си, Барби

            Коментар


            • Първоначално изпратено от barbaron
              Баста Нямам повече време за губене с един ЕГ Отивай да спориш с Мерцедес
              Не се знае кой некадърник от Мерцедес (като тебе) ги е писал тези простотии и не се знае кой журналист ги е преувеличил. Със сигурност си имат експерти, които ако видят какво е публикувано в медиите, ще се хванат за главата.

              На мене ми е любопитно друго:
              1. След като си тотален невежа по темата
              2. След като твоя ИИ потвърди, че аз съм прав
              3. След като самият твой ИИ започна да се увърта и да се отмята, когато му показа моите постинги
              4. След като непрекъснато ме обиждаше и се подиграваше
              ... ще се извиниш ли или не? Ще изтриеш ли обидите или не.
              Last edited by X_Y; 23.01.2025, 21:14.

              Коментар


              • Това е толкова безсмислено име на тема. Какви "диалози" може да имаш с айъй. Колкото може да имаш диалози с тостера, велосипеда или обувката си.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Selena2024 Разгледай мнение
                  4. Ако има засенчване, произведеното електричество е не 6 пъти по-малко, а може да е 50 или дори 100 пъти по-малко. Това е защото всички клетки на панела са свързани последователно, и дори и да засенчиш само една от тях, това ще доведе до ограничаване на тока във цялата верига. Все едно че си засенчил целия панел и дори целия стринг. Тока на практика пада почти до 0. Тоест едно листо, паднало на 1 клетка на един единствен модул от целия стринг от да кажем 15 модула, та това едно листо ще доведе до драстично сриване на електропроизводството 10-20 или дори 50 пъти. Същото ще е и при колата.
                  _______________________________________

                  Хайде малко да разведря атмосферата

                  Демек, ако само едно яко пиле се изцвъка изобилно върху мерцедеса или модула в соларен парк ще такова мамата на цялата префинена технология?

                  Ами запрашаването? Как ги почистват? Стана ми любопитно.

                  Въпросите са лаишки, не се впрягайте толкоз по това време
                  Едни пиле малко ще навреди, но ако се изсере например летяща крава и засенчи цялата клетка, електропроизводството драстично ще падне. Да не казвам чак до 0, ама едно 50 пъти ще падне. Зависи колко плътна е сянката. Ако е от стълб или сграда наблизо, ще падне поне с 90%. А ако сложите черен лист хартия върху една единствена клетка, ще падне със 100% (тоест ще спре да произвежда ток).

                  За да не се случва такъв драстичен ефект, клетките при модулите Канека са широки около 1 сантиметър и са високи почти 80 см. И тука зависи дали сянката е хоризонтална или вертикална. Ако модула се сложи така, щото клетките да са вертикални, една вертикална сянка например от стълб драстично ще срине електропроизводството. Ако модула е монтиран така, щото клетките да са хоризонтални, то тогава една хоризонтална сянка например от паркирана съседна кола пак ще срине тотално електропроизводството. При реалните електроцентрали клетките винаги се слагат да са вертикални, защото единствената възможна сянка е хоризонтална от предния ред с модули. При Мерцедеса ума ми го не побира как ще ги направят, след като в града има както хоризонтални, така и вертикални сенки.

                  Барби започна да се усеща, защото видя, че неговия ИИ жестоко се е издънил. И сега един след друг пуска на ИИ моите постинги и неговия ИИ започва да подсмърча и да се извинява. Продължава обаче да говори за 20% ефективност,, което означава, че ИИ е тотално некомпетентен и не е наясно какво е КПД-то на аморфните модули.

                  Ще кажа и още нещо, което не го знае нито невежата Барби, нито неговия ИИ. Реално колата на Мерцедес не е достатъчно само да се боядиса с фотоволтаична аморфна боя. Трябва след това тази боя с лазер да се нареже на клетки, и тези клетки да се свържат последователно с някакъв прозрачен проводник. И в зависимост от лазерното нарязване могат да се оформят клетки с една или друга физическа и визулана конфигурация. Така колата може да заприлича например на зебра (канеките така изглеждат) или да кажем на плочки за баня.

                  За запрашаването на панелите се разчита на дъжд и сняг и на наклона на панела. Ако той е по-голям от 10-11 градуса, панела се самопочиства. Ако обаче е хоризонтален, пепелта полепва по него, влагата я разкалва, и с времето се получава доста дебел кален слой, който може да намали електропроизводството например 2 пъти. При мерцедеса ще го има този проблем с покрива.
                  Last edited by Mateev; 21.01.2025, 23:45.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ratten Разгледай мнение
                    и тук ии окончателно загуби в диалога с матейко
                    Ти остави ИИ. Инженерите на Мерцедес мигат на парцали.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от barbaron
                      За Матеев, който ползва само руски език, ще преведем:
                      -----------------------
                      За да се изчисли годишното производство на слънчеви панели с ефективност 20% върху площ от 11 m², първо трябва да се оцени инсталираната мощност, а след това годишното производство.

                      1. Оценка на инсталираната мощност :

                      Стандартният соларен панел има мощност от около 235,3 Wp/m²[4]. При площ от 11 m² получаваме :

                      11 m² × 235,3 Wp/m² = 2588,3 Wp ≈ 2,59 kWp

                      2. Очаквано годишно производство:

                      Във Франция една фотоволтаична инсталация с мощност 1 kWp може да произвежда между 800 и 1500 kWh годишно в зависимост от региона и условията на слънчево греене[2]. Нека приемем средна стойност от 1150 kWh/kWp/година.

                      За нашата инсталация с мощност 2,59 kWp очакваното годишно производство ще бъде :

                      2,59 kWp × 1150 kWh/kWp/година = 2978,5 kWh/година

                      3. Корекция за 20% ефективност :

                      Ефективността от 20 % вече е взета предвид в предишните изчисления, тъй като оценките на производството се основават на търговски слънчеви панели, които обикновено имат ефективност между 15 и 22 %[1].

                      Така че изчисленото годишно производство за соларни панели с 20% ефективност на площ от 11 m² ще бъде около 2978,5 kWh годишно или приблизително 2979 kWh/година.

                      Важно е да се отбележи, че тази приблизителна оценка може да варира в зависимост от фактори като географско положение, ориентация на панелите и местни метеорологични условия[1][2].

                      Цитати:
                      [1] https://6nergies.fr/blog/production-...nneau-solaire/
                      [2] https://www.hellowatt.fr/panneaux-so...neaux-solaires
                      [3] https://www.libow.fr/quelle-est-la-p...hotovoltaique/
                      [4] https://www.wewise.fr/actualites/blo...uid-de-l-hiver
                      [5] https://www.monkitsolaire.fr/blog/pr...u-solaire-n358
                      [6] https://mypower.engie.fr/conseils/pa...pour-1-m2.html
                      [7] https://mypower.engie.fr/conseils/en...ire-6000w.html
                      [8] https://www.edf-solutions-solaires.c...aire-de-3000w/
                      Ако това го е писал ИИ ...

                      Виж червените цифри. Те са грешни, а именно:
                      1. Ефективността (КПД-то) на аморфните панели не е 20%, а 6.5%.
                      2. Ефективната видима площ на колата от позицията на слънцето в плоскостта на видимост не е 11 кв.м., а максимум 5 кв.м.
                      3. Сметките са направени по грешен начин и важат само за моно и поли-кристални модули.
                      4. Соларната мощност на колата за аморфни панели ще е 1000 * 5 * 0.065 = 325 Wp (радиация 1000 W/кв.м. облъчва 5 кв.м., на които има боя с КПД 6.5%)
                      5. Следователно средногодишното електропроизводство за региона на България е 1350 * 0.325 = 438.75 kWh (за Франция ще е подобно)
                      6. Това е почти 7 пъти по-малко от твоите пишман сметки на невежа
                      7. Ами засенчванията - хайде намали 2 пъти киловатчасовете
                      8. Ами замърсяването на колата - хайде намали с още 10%
                      9. И каква стана тя? Ами истинската цифра е 15 пъти по-ниска от твоята ЛЪЖЛИВА НЕКОМПЕТЕНТНА ЦИФРА
                      10. Да не казвам, че ако боята е тъмна и ламарината на колата се нагрее до 50-60 градуса, заради високата температура електропроизводството ще падне поне с още 4-5%
                      Last edited by X_Y; 23.01.2025, 21:15.

                      Коментар


                      • 4. Ако има засенчване, произведеното електричество е не 6 пъти по-малко, а може да е 50 или дори 100 пъти по-малко. Това е защото всички клетки на панела са свързани последователно, и дори и да засенчиш само една от тях, това ще доведе до ограничаване на тока във цялата верига. Все едно че си засенчил целия панел и дори целия стринг. Тока на практика пада почти до 0. Тоест едно листо, паднало на 1 клетка на един единствен модул от целия стринг от да кажем 15 модула, та това едно листо ще доведе до драстично сриване на електропроизводството 10-20 или дори 50 пъти. Същото ще е и при колата.
                        _______________________________________

                        Хайде малко да разведря атмосферата

                        Демек, ако само едно яко пиле се изцвъка изобилно върху мерцедеса или модула в соларен парк ще такова мамата на цялата префинена технология?

                        Ами запрашаването? Как ги почистват? Стана ми любопитно.

                        Въпросите са лаишки, не се впрягайте толкоз по това време

                        Коментар


                        • Драги ми барби, искаш ли да ти дам файла на един слънчево-енергиен одит, писан от мене преди 15-20 години? В този одит подробно са описани всички фактори, влияещи на електропеоизводството. Говорим за поне 15-20 фактора и за всеки един от тях има формули, диаграми, начини как да се изчисли и т.н. Това е цял един научен труд - няма друг такъв в България.

                          Знаеш ли колко много фактори има още, които да намалят електропроизводството на колата? Да ти ги изреждам ли - прозрачност на въздуха, засенчване от линията на хоризонта (планини или сгради), които влияят силно на утрешното и вечерното засенчване, път на слънцето през цялата година, промяна на наклона на равнината на слънцето през годината, влияние на температурата на модулите върху електропроизводството, влияние на наклона на панелите, оптимален наклон за максимизиране на годишното електропроизводство, влияние на азимута на плоскостта на панелите, влияние на КПД-то на панелите, промяна на КПД-то с температурата, стареене на панелите с времето, позиция на панелите (Latitude и Longitude), коиято също влияе на видимия от даденото място наклон на равнината на слънцето, а от там и на електропроизводството, влияние на замърсяванията на модулите, влияние дори и на самото стъкло на модулите, защото то също намалява електропроизводството, самопоччистване на модулите от валежите - как и кога го има и кога го няма (при хоризонтални модули или при модули с наклон по-малък 11 градуса).

                          Въобще сметки, сметки, сметки, и аз знам и мога да ги направя и съм ги правил за над 300 централи. Мога да ги направя и за колата на Мерцедес, но повярвай ми - те ще останат много разочаровани. Ти също и твоят недообучен ИИ, която явно е скаран с тази материя (ти също).
                          Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 22:12. Причина: Спазвайте добрия тон!

                          Коментар


                          • и тук ии окончателно загуби в диалога с матейко
                            препоръка е

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от barbaron
                              Добре ... стига празни приказки
                              Може да впечатлиш някого в селската кръчма в Етъра, но не минават пред мен
                              Покажи ни къде са тези
                              грешни сметки, грешно зададени въпроси към ИИ,
                              грешни отговори от него, грешни цифри и
                              въобще тотални лъжи и простотии по темата.


                              Аз съм ги проверил, верни са
                              Получих подобна производителност от панелите (520 Wc/panel),
                              които сам си инсталирах (6000 Wc при мен и 6000 Wc при сина ми)
                              И сянка пада върху тях, и облаци има често около Париж

                              Ще пратя твоите "мисли" на Mercedes-Benz, те ще ти отговорят
                              Аз няма да си губя времето да те чета

                              И ти отговарям само заради другите читатели на темата

                              1. Първо не е Wc, a Wp
                              2. Директната слънчева радиация на повърхността на земята върху 1 кв.м. площ, перпендикулярна на оста към слънцето, е 1000 W/кв.м. в ярък слънчев ден през юни при незамърсен със смог въздух.
                              3. При облачно време върху панелите пада само дифузна радиация от всяка една точка на небето, като сумарно тя не надхвърля 150 W/кв.м. Тоест 6 пъти по-малка радиация, а от там и 6 пъти по-малко електропроизводство.
                              4. Ако има засенчване, произведеното електричество е не 6 пъти по-малко, а може да е 50 или дори 100 пъти по-малко. Това е защото всички клетки на панела са свързани последователно, и дори и да засенчиш само една от тях, това ще доведе до ограничаване на тока във цялата верига. Все едно че си засенчил целия панел и дори целия стринг. Тока на практика пада почти до 0. Тоест едно листо, паднало на 1 клетка на един единствен модул от целия стринг от да кажем 15 модула, та това едно листо ще доведе до драстично сриване на електропроизводството 10-20 или дори 50 пъти. Същото ще е и при колата.
                              5. В градска среда засенчването на колата ще е повече от 50% от времето - сгради, стълбове, дървета и т.н. Това със сигурност ще намали поне 2 пъти годишното електропроизводство от 1250 kWh.kWp.
                              6. КПД-то на боята ще е поне 2-3 пъти по-ниско от КПД-то на един модул с кристални клетки (моно или поли). Знам го това, защото знам как е измислена боята. Тя е измислена още преди 20 години от фирмата Канека. Тази фирма произвеждаше модули с тази боя, като технологията се нарича АМОРФНИ панели. Бяха много евтини, но КПД-то им беше повече от 3 пъти по-ниско от кристалните панели. Затова и фирмата Канека фалира, но технологията се знае, така че Мерцедес не са измислили нищо ново.

                              Нека сега да направим равносметка:
                              1. От по-лошо КПД - 3 пъти по-малко електропроизводство
                              2. От засенчвания в градска среда - 2 пъти по-малко електропроизводство
                              3. От това, че ефективната осветена площ в равнината, перпендикулярна към слънцето, е 2 пъти по-малко от необходимите 8 кв.м. на киловат - още 2 пъти по-ниско електропроизводство
                              4. От замърсявания на повърхността на колата - още 10% по-ниско електропроизводство
                              -----------------------------------------------
                              Резултат - 1350 / 3 / 2 / 2 * 0.9 = 100 kWh годишно електропроизводство на колата, ако е с аморфна фотоволтаична боя и ако се ползва в градска среда. Хайде нека засенчването да е по-малко и всичко друго да е идеално и пак 100-те kWh няма ка да станат 200 ...

                              Ха сега къде са твоите 3000 kWh, къде са моите 100 или хайде 200 kWh ????????????????????????????????

                              Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 22:11. Причина: Спазвайте добрия тон!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от barbaron
                                Матеев пак се изложи с грубия си език и невежество
                                За Матеев, който ползва само руски език, ще преведем:
                                -----------------------
                                С 3000 kWh енергия един електромобил може да измине значително разстояние. .
                                Абе...киловатчасовете в годишен план не са 3000. Цяло щастие ще е, ако надхвърлят 1000. Всички сметки на ИИ са ГРЕШНИ, повтарям - ГРЕШНИ. Не ми ги разправяй тези простотии на мене, след като ежедневно гледам електропроизводството на около 30-40 електроцентрали и ми е пределно ясно колко могат да произведат в годишен план.

                                За региона на България 1 kWp инсталирана мощност в годишен план може да произведе максимум 1250-1300 kWh електроенергия. И това при положение, че панелите са наклонени под оптимален наклон от 30 градуса. И това при положение, че няма абсолютно никакви засенчвания. Нито едното, нито другото е възможно при една лека кола.

                                При КПД-то на съвременните панели за инсталирането на 1 kWp фотоволтаици са необходими 8 кв.м. Колата е с по-малка площ, а освен всичко друго КПД-то на боята ще е драстично пониско от КПД-то на съвременен моно или поли-кристален модул.

                                Недей да ми твърдиш, че колата е 11 кв.м. Това е дърта лъжа, плод разбира се на твоето невежество. Верните квадратни метри са тези, които ги "вижда" слънцето. Затова недей да броиш прозорците, недей да броиш и задната заст на врати и калници и въобще недей да броиш истинската площ на покриви и капаци. Виж колко е площта на проекцията - ето това е истинската площ. За олигофрени - всеми една снимка, премери площта на това, което го виждаш в плоскостта на снимката, и после виж площта на всички плоскости, и ще откриеш, че ефективната площ на колата в плоскостта на видимост не надхвърля 4-5 кв.м. В годишен план такава площ ще произведе около 600-650 kWh електроенергия, ако е с монокристални модули, но заради по-лошото КПДна боята произведената електроенергия няма да е повече от 500 kWh. А сега добави и засенчващите обекти, които в градска среда са изключително много, и ако със засенчването в годишен план произведеш повече от 300 kWh ще е цяло чудо.

                                Last edited by RUBLA; 21.01.2025, 22:10. Причина: Спазвайте добрия тон!

                                Коментар

                                X