Първоначално изпратено от barbaron
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диалози с ИИ
Collapse
X
-
Last edited by Pyramid; 22.01.2025, 20:07.
- 1 like
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Стига се излага като кифладжия или като Вергилчо другарю "инженер, ктн, кмн" и прочее измислени титли. Всички ти се смеят, а ти продължаваш да публикуваш фалшшиви линкове от журналисти, чули-недочули, разбрали-недоразбрали.
Няма такава боя, няма и да я има докато си жив ....
Дори и в бъдеще да се появи, нейната ефективност няма да е 20%, а 6.5-7.0%, каквато е ефективността на всички изделия с аморфен силиций, като например гъвкавите соларни панели, които и в момента се продават под път и над път.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronКойто иска да го преведе за този, който владее само руски език
------------------
Une innovation audacieuse : la peinture photovoltaïque
Dévoilée en décembre 2024, la peinture solaire Mercedes se distingue par sa capacité à convertir l’énergie solaire en électricité, rechargeant ainsi les batteries des véhicules électriques même en roulant. Ce concept novateur repose sur l’application de cellules photovoltaïques directement sur la carrosserie des voitures. L’objectif est simple mais ambitieux : réduire la dépendance aux bornes de recharge et offrir une solution durable pour les propriétaires de véhicules électriques.
...
Quand pourrons-nous voir ces véhicules sur nos routes ?
La question du déploiement commercial de cette technologie demeure. Bien que Mercedes-Benz ait présenté des prototypes convaincants, il reste à voir comment la peinture solaire se comportera dans des conditions réelles d’utilisation. Le calendrier de lancement précis n’a pas encore été dévoilé, mais les premières estimations évoquent une
introduction progressive à partir de 2026.
https://www.itransports.fr/peinture-...de-lautonomie/
Няма такава боя, няма и да я има докато си жив ....
Дори и в бъдеще да се появи, нейната ефективност няма да е 20%, а 6.5-7.0%, каквато е ефективността на всички изделия с аморфен силиций, като например гъвкавите соларни панели, които и в момента се продават под път и над път.Last edited by X_Y; 23.01.2025, 22:08.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеПоздравявам Вергилчо. Във форума се намери човек, който вярва в небивалици повече от него. Сега вече можете двама да създадете тема "Идеи за бъдещето" и там да си гукате в нея. Единия ще докара космически кораби на земята, а другия ще ги боядиса със соларна боя, която още не е измислена, но вервайте ми - работим (тоест мислим) по въпроса ...
Иначе вече имаме солидни доказателства колко лесно може да бъде подведен един ИИ, а от там и всички лапнишарани, които сляпо му вярват, особенно тези, които ги мързи да мислят критично и които ги мързи да прочетат източниците, цитирани от ИИ в неговия грешен отговор. Самият ИИ ако беше прочел докрай собствените си източници, щеше да открие, че "информацията всъщност е ДЕЗИНФОРМАЦИЯ".Боя кола НЕ кара.
Коментар
-
Повтарям казуса още веднъж:
1. На някакво изложение някакъв маркетолог говори по микрофона и разказва за визията на Мерцедес за далечното бъдеще (2040+ г.)
2. В своето изложение цитира няколко цифри, от които всеки един грамотен човек ще падне от смях под масата, но журналистите това не го забелязват.
3. Например 11 кв.м. огрявана площ (ха-ха), 20% ефективност на соларната боя (ха, ха - това е теоретично невъзможно), 365 дена в годината, всичките от които са дълги летни слънчеви и безоблачни дни), колите се паркират само на слънце, в градска среда няма абсолютно никакви сенки и т.н.
4. На базата на всичките тези неверни предположения се цитират конкретни буквално смешни и надути 10 пъти цифри на това какъв пробег биха имали автомобили, боядисани с все още неизмислената соларна боя
5. Журналистите нали са журналисти, сляпо вярват на изказването, и за да им стане по-продаваема медията, пропускат в статиите да упомента факта, че това е само една мечта и нищо повече.
6. Други медии започват да цитират първите, като всяка една от тях доукрасява и доразвива идеята, задълбочавайки смешката все повече и повече, правейки я едва ли не на супер откритие за супер соларна боя с теоретично невъзможни параметри, с която боя Мерцедес още утре започва да боядисва колите си.
7. Поради многото на брой източници в интернет ИИ ги изчита, приема ги за чиста истина, и започва да плещи същите тези небивалици и простотии.
8. Появяват се технически неграмотни и невежи ползватели на ИИ, които сляпо започват да му вярват. Всъщност такива има в изобилие по целия свят.
9. Тези невежи ползватели на ИИ започват да спорят с технически грамотни хора, експерти по въпроса със соларните технологии.
10. Понеже не им се харесва истината, казана от експертите, тези технически неграмотни хора започват да обиждат и да се подиграват на истината и на тези, които я казват.
11. Поради липса на техническа грамотност модераторите също не могат да различат кое е истина и кое лъжа, и не трият лъжливите постинги.
15. Поради невежество не може да зададе на ИИ верните въпроси и от там не получава и верните отговори
16. Самият ИИ в един момент започна да се осъзнава, четейки моите постинги и принуждавайки се така да разгледа и други източници на знание, различни от новината-партенка от Мерцедес
17. Благодарение на това самообучение самият ИИ започна да дава верни отговори буквално с моите думи и цитирайки моите аспекти от спора
Last edited by mibova; 23.01.2025, 09:50.
- 3 Харесвания
Коментар
-
Поздравявам Вергилчо. Във форума се намери човек, който вярва в небивалици повече от него. Сега вече можете двама да създадете тема "Идеи за бъдещето" и там да си гукате в нея. Единия ще докара космически кораби на земята, а другия ще ги боядиса със соларна боя, която още не е измислена, но вервайте ми - работим (тоест мислим) по въпроса ...
Иначе вече имаме солидни доказателства колко лесно може да бъде подведен един ИИ, а от там и всички лапнишарани, които сляпо му вярват, особенно тези, които ги мързи да мислят критично и които ги мързи да прочетат източниците, цитирани от ИИ в неговия грешен отговор. Самият ИИ ако беше прочел докрай собствените си източници, щеше да открие, че "информацията всъщност е ДЕЗИНФОРМАЦИЯ".Last edited by Mateev; 22.01.2025, 05:30.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron
Аз вярвам на германците, не на тъмни балкански субекти.
За рекламации се обръщайте към Мерцедес-Бенц
-------------------
Mercedes-Benz hat tatsächlich eine bahnbrechende Innovation im Bereich der Elektromobilität entwickelt: einen Solarlack, der in der Lage ist, Energie für bis zu 12.000 Kilometer Fahrstrecke pro Jahr zu liefern[1][2]. Diese erstaunliche Leistung ist durchaus realistisch und basiert auf mehreren fortschrittlichen technologischen Aspekten.
## Technische Details
Die Solarzellen im Lack sind extrem dünn, mit einer Dicke von nur 5 Mikrometern, und wiegen lediglich 50 Gramm pro Quadratmeter[1][2]. Trotz ihrer geringen Größe erreichen diese Zellen einen bemerkenswerten Wirkungsgrad von über 20%, was mit herkömmlichen Photovoltaik-Panels vergleichbar ist[2].
## Leistung und Reichweite
Die tatsächliche Leistung des Solarlacks hängt von verschiedenen Faktoren ab, insbesondere vom Standort des Fahrzeugs:
- In Stuttgart: bis zu 12.000 km zusätzliche Reichweite pro Jahr
- In Peking: bis zu 14.000 km
- In Los Angeles: bis zu 20.000 km[2]
Diese Zahlen basieren auf einer Fläche von etwa 11 Quadratmetern, was der Oberfläche eines mittelgroßen SUV entspricht[2].
## Umweltfreundlichkeit und Nachhaltigkeit
Ein besonderer Vorteil des Solarlacks ist seine Umweltfreundlichkeit:
- Keine Verwendung von seltenen Erden oder Silizium
- Ausschließlich ungiftige, leicht verfügbare Rohstoffe
- Vollständig recycelbar[1][5]
Diese Eigenschaften machen den Solarlack zu einer nachhaltigen Alternative zu herkömmlichen Solarzellen.
## Praktische Anwendung
Der Solarlack kann auf verschiedenen Oberflächen des Fahrzeugs angebracht werden, nicht nur auf dem Dach[4]. Dies maximiert die Energiegewinnung und macht die Technologie flexibel einsetzbar.
In Städten wie Stuttgart könnte der Solarlack bis zu 62% des täglichen Energiebedarfs eines durchschnittlichen Fahrers (ca. 52 km pro Tag) decken[2]. In sonnigeren Regionen wie Los Angeles könnte sogar der gesamte tägliche Energiebedarf gedeckt werden[1].
## Zukunftsaussichten
Obwohl sich diese Technologie noch im Forschungsstadium befindet, zeigt sie großes Potenzial für die Zukunft der Elektromobilität[2]. Sie könnte nicht nur die Reichweite von Elektrofahrzeugen erheblich steigern, sondern auch die Abhängigkeit von externen Ladestationen reduzieren und somit die Nutzung von Elektrofahrzeugen noch attraktiver machen.
Die 12.000 km zusätzliche Reichweite pro Jahr sind also durchaus realistisch und basieren auf soliden wissenschaftlichen Grundlagen und fortschrittlicher Technologie. Diese Innovation könnte in der Tat die Elektromobilität auf ein neues Level heben.
Citations:
[1] https://www.youtube.com/watch?v=GIm3XBhS88Q
[2] https://www.notebookcheck.com/Solarl....927454.0.html
[3] https://greatindiantraveler.com/de/mercedes-innovation/
[4] https://mbpassion.de/2024/11/mercede...larlackierung/
[5] https://www.trendingtopics.eu/solar-...ite-bescheren/
[6] https://efahrer.chip.de/news/solar-l...ringen_1024039
[7] https://www.automobil-industrie.voge...d7b578dbf470c/
[8] https://www.ingenieur.de/technik/fac...-jahr-liefern/
[9] https://t3n.de/news/mercedes-solarla...meter-1660624/
[10] https://ecomento.de/2024/11/25/merce...jahr-erzeugen/
[11] https://www.facebook.com/InfoVoltson...5270981268272/
[12] https://www.overclockers.at/benzinbr...lometer_264279
[13] https://mobilitree.net/solarlack-mer...weite-12000km/
[14] https://www.youtube.com/watch?v=uG1xalUmKH8
[15] https://www.electrive.net/2024/11/25...und-solarlack/
[16] https://www.ingenieur.de/technik/fac...-jahr-liefern/
[17] https://www.pv-magazine.de/2024/11/2...larlackierung/
[18] https://jesmb.de/24524/
[19] https://www.automobil-industrie.voge...d7b578dbf470c/
[20] https://www.auto-motor-und-sport.de/...-von-mercedes/
[21] https://futurezone.at/produkte/solar...eter/402981123
[22] https://www.notebookcheck.com/Solarl....927454.0.html
[23] https://derwac.com/inspiration-fuer-...t-der-zukunft/
[24] https://www.youtube.com/watch?v=GIm3XBhS88Q
[25] https://automobile.nau.ch/stories/re...aulen-66871294
[26] https://www.heise.de/news/Fuer-mehr-...-10177163.html
[27] https://gagadget.com/de/536461-merce...rgie-antreibt/
[28] https://noticiasambientales.com/inno...t-into-energy/
[29] https://www.autobild.de/artikel/merc...-27713585.html
[30] https://efahrer.chip.de/news/solar-l...ringen_1024039
[31] https://www.trendingtopics.eu/solar-...ite-bescheren/
[32] https://www.mercedes-fans.de/magazin...-antrieb.21663
Това е само една идея и нищо повече. Няма такава технология. Има само мечти за нейното създаване. Всяка една цитирана цифра в тази технология е грешна. Тоест идеята не е представена от технически грамотен човек. След това 100 медии за копирали текста буквално 1 към едно и готово - създали са масовост. Със същия успех може да популяризираш идея за междузвезден космически кораб с Warp двигател, който Илон Мъск има за идея да реализира в близките 100 години.
Въпреки тъпизмите в тази идея първоизточника на новината все пак е доуточнил следното:
Въпреки обещаващата технология, в момента няма пускане на пазара за соларна боя. Mercedes-Benz е във фаза на проучване и не е обявил конкретни планове за серийно производство. Идеята беше представена като визия за „2040+ времеви хоризонт“ – индикация, че развитието е дългосрочно.
Повтарям за други лапнишарани, които им се иска да повярват:
Идеята беше представена като визия за „2040+ времеви хоризонт.
Това е ярък пример как технически невежа човек на някакво изложение в изказванията си изръсва някакви неверни твърдени, плод на мечтите му, и после медиите го раздухват, ИИ се самообучава в лъжливата новина, а затъпели ползватели на ИИ започват да се излагат като кифладжии по социалните медии.Last edited by Mateev; 22.01.2025, 09:23.
- 1 like
Коментар
-
Хайде погледни 30-40 постинга назад да прочетеш още веднъж какво написах за твоята новина от Мерцесес. Написах истината, базирайки се на огромния ми опит с фотовоптаични модули и централи. Ти веднага започна да ме обиждаш, започна да се подиграваш и изсипа словесна ИИ диария поне 20 постинга, един от друг по-грешнии по-тъпи и със сбъркани сметки. И във всеки един такъв постинг ме обиждаше и ми се подиграваше, а ти беше човека, на който всички трябва да се подиграват.
Започнах постепенно да обяснявам , белким да ме разбереш И ти не можа да ме разбереш, но твоя ИИ ме разбра и започна да се отмята от сметките си. Нещо повече - самообучи се от моите постинги и започна да приказва същото, все едно е негова мисъл или негова сметка. Ти обаче продължи да ме обиждаш и да се подиграваш.
Last edited by Mateev; 25.01.2025, 04:30.
- 1 like
Коментар
-
Фотоволтаичният модул Kaneka K60 е тънкослоен панел, базиран на аморфен силиций, произведен от японската компания Kaneka преди около 15 години. Този тип модули са известни със своята ефективност при високи температури и устойчивост на деградация.
Основни електрически характеристики:- Номинална пикова мощност (Pmax): 60 Wp
- Гарантирана минимална мощност: 57 Wp
- Номинално напрежение (Vmp): 67 V
- Номинален ток (Imp): 0,90 A
- Напрежение на отворена верига (Voc): 92 V
- Ток на късо съединение (Isc): 1,19 A
- Максимално системно напрежение: 530 V
- Размери: 960 мм дължина x 990 мм ширина x 40 мм височина
- Тегло: 14 кг
- Рамка: Алуминиева, със сребрист цвят
- Тип на клетките: Аморфен силиций
- гъвкави фотоволтаични клетки или панели
- предмети със сложна форма. Например соларни (фотоволаични) керемиди
- боядисване на предмети със боя със аморфен силиций - Мерцедес
- китайски соларни джаджи - използва се масово, защото е по-евтината технология
Иначе за който не знае - това е много много стара технология и ще се убедите в това, ако видите някой много стар калкулатор. Соларното му панелче е с 4-5 малки кафяви квадратчета, но това всъщност е аморфен силиции, боядисан върху стъкълце и след това нарязан с лазер на клетки.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron.......
За да се получи по-точна оценка, трябва да се вземат предвид следните фактори:
1. Прозрачност на въздуха и замърсяване на атмосферата
2. Засенчване от хоризонта (планини, сгради)
3. Годишна и сезонна слънчева траектория
4. Оптимален наклон на панела
5. Ориентация (азимут) на панелите
6. Влияние на температурата върху работата на модула
7. Стареене на панелите
8. Точно географско положение (географска ширина и дължина)
9. Замърсяване на модулите и самопочистване чрез валежи
10. Загуби, дължащи се на стъклото на модула
Тези фактори могат да окажат значително влияние върху действителното производство, като го накарат да се различава с до 20 % от първоначалната оценка, в зависимост от специфичните условия на обекта.....Last edited by X_Y; 23.01.2025, 22:12.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronБаста Нямам повече време за губене с един ЕГ Отивай да спориш с Мерцедес
На мене ми е любопитно друго:
1. След като си тотален невежа по темата
2. След като твоя ИИ потвърди, че аз съм прав
3. След като самият твой ИИ започна да се увърта и да се отмята, когато му показа моите постинги
4. След като непрекъснато ме обиждаше и се подиграваше
... ще се извиниш ли или не? Ще изтриеш ли обидите или не.Last edited by X_Y; 23.01.2025, 22:14.
- 1 like
Коментар
Коментар