IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пазарно приложими съвети

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • [QUOTE=derk;1125747]Така е промяната ще дойде от самосебе си. Но тази промяна ще бъде основно в поведението на потребителите.


    Много правилна теза, харесва ми!
    Вроденият порок на капитализма е неравното разпределение на благата. Вродената добродетел на социали

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Durak Разгледай мнение
      Днес, прочетох една интересна мисъл:

      „ Лудост е: Да правиш едно и също нещо отново и отново и да очакваш различни резултати”...

      Мислите ли, че част от свиването на пазарите се дължи на търговци и производители, които отказват да приемат промените и да се адаптират? Според мен много търговци все още разчитат промяната да дойде от самосебеси ....
      Така е промяната ще дойде от самосебе си. Но тази промяна ще бъде основно в поведението на потребителите. Притиснати от кризата, търсейки оптимизация на своите портфейли, потребителите коренно ще се променят. Това на което се разчиташе досега - да произведеш нещо и след това да намериш някой, който да излъжеш че това му е страшно необходимо е вече в историята. Излизайки от кризата ще имаме потребители, които ще търсят това което им е необходимо, т.е. те ще се ориентират към един краен прагматизъм, който почти няма да допуска изключения. Ето защо цели стокови групи ще залежават при търговците и постепенно ще изчезнат. Ако производителите на тези стоки не са се ориентирали досега, оттук нататък ще имат големи затруднения.

      Коментар


      • Пазарно приложими съвети????
        Елементарно - пазарни ниши!!!
        На първо място АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕ!!!!! В момента в БГ има 2 млн. леки автомобили. При среден живот на един автомобил 10 год.(както е в Европа, където мечтаем някога да сме и ние), това означава 200К автомобила годишно!! Или трябва да ги произведем, или да продължим да внасяме гюбрета на по 15 години.Най тъпото е че има инваститори за този отрасъл, а някой им пречи.
        http://georgipiskov.blogspot.com

        Коментар


        • [QUOTE=Durak;1124992]Привет!

          Тъй като аз съм автор на темата ще си позволя да изразя едно мнение, което лек щрих, но все пак е начало ...

          Поради изостреното внимание на потребителите насочено към цените, може да се каже, че е дошъл момента за дъмпинг и надценки в рамките на 50% от стойността на продукта, като същите ще ги наречем таван на маржа за печалба.

          Като стигнете до 20% печалба от себестойноста на продукта тогава можем да говорим за пазарна икономика и за истинско ценообразуване,другото е мижи кьорчо да те лажем
          "църна му земя - невеста, тънка му пушка - зълвица, я чифт пищови - девери"

          Коментар


          • Днес, прочетох една интересна мисъл:

            „ Лудост е: Да правиш едно и също нещо отново и отново и да очакваш различни резултати”...

            Мислите ли, че част от свиването на пазарите се дължи на търговци и производители, които отказват да приемат промените и да се адаптират? Според мен много търговци все още разчитат промяната да дойде от самосебеси ....
            Вроденият порок на капитализма е неравното разпределение на благата. Вродената добродетел на социали

            Коментар


            • ЦЕНООБРАЗУВАНЕ ПРИ СВИТИ БЮДЖЕТИ

              Привет!

              Тъй като аз съм автор на темата ще си позволя да изразя едно мнение, което лек щрих, но все пак е начало ...

              Немалка част от бизнеса в България се бори със свитите бюджети на своите клиенти, както и промоциите, и маркетинговите активности на конкурентите от бранша, които допълнително разсейват пазарните дялове. Тежестта от свитите международни пазари се усеща все по-силно и на вътрешния пазар.
              В така обособилата се пазарна конюнктура за мнозина въпроса какво да направим, за да увеличим продажбите си, се преобразува в какво да направим, за да оцелеем в условията на криза? Маркетолозите дават различни идеи и насоки за действие, но в основата на реалната търговия остава купувачът, тъй като в него е свежият финансов ресурс и правото на избор. За това обратната комуникация става от решаващо значение при определяне на цените, като използваме остойностяването от потребителя, тоест нивото на удовлетвореност, което продукта носи на потребителя и съответно цената, която би заплатил, за да получи желаното удовлетворение. В търговията с бързо оборотни стоки прилагането на подобна стратегия е относително лесно. Въпросният пазар е сравнително лесен за анализ и работа, тъй като времето нужно за ответна реакция е сравнително достатъчно и позволява гъвкава политика в постоянно променяща се външна среда.
              Разбира се, проблемът не се изразява в един пазар, той е поли – компонентен, но за съжаление отговора не може да бъде еднозначен, заради спецификите на отделните пазари и техните характеристики, но във всички случаи се налага употребата на пазарно-ориентирано ценообразуване, в което основен фактор са потребителските нагласи. Поради изостреното внимание на потребителите насочено към цените, може да се каже, че е дошъл момента за дъмпинг и надценки в рамките на 50% от стойността на продукта, като същите ще ги наречем таван на маржа за печалба. На много търговци, които не са обърнали внимание на оптимизирането на разходите си това ще се стори неприложима мярка, но тази мярка е породена от пазарните тенденции, и маржовете от и над 100-200% надценка, на които сме свикнали са само спомен. Може би сте забелязали на път за работа табелите по витрините на над 20% от магазините „дава се под наем”, това е визуализацията на мисленето на търговци отказващи да се нагодят към пазара, който вече се е превърнал на 100% в „пазар на купувача”, в който тенденциите по отношение на цени се диктуват от негово величество купувача.

              Предлагам първия въпрос да е насочен към пазара на бъро оборотни стоки.

              Поздрави: Дидо
              Last edited by Durak; 26.07.2010, 01:12.
              Вроденият порок на капитализма е неравното разпределение на благата. Вродената добродетел на социали

              Коментар


              • Пазарно приложими съвети

                Предлагам тази тема да е местото, където да си помагаме с пазарно приложими съвети. Тоест, работещи хора (специалисти) и/или собственици на малък и среден бизнес да обменят опит и идеи за маркетингови решения противодействащи на свитите пазари. Всички сме си чесали езиците на темата „криза”, предлагам сега да подходим малко по-сериозно и да ги почешем на темата „антикриза” ...
                Вроденият порок на капитализма е неравното разпределение на благата. Вродената добродетел на социали
              Working...
              X