IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

А кой застраховател ви обслужва най-добре

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Измамите на Юпитер

    Аз имам пълно каско в Юпитер и чакам вече почти година. Те са завели дело за измама срещу мен?!!! Преписката циркулира между инстанциите, затова и не могат да я представят при поискване от КФН. Преди два дена проверявах в съда, оказа се че отново са я върнали в полицията. Така и не съм я виждал за да разбера за какво става дума, но това явно това им дава правно основание да не плащат. Предполагам, че не съм единствен и КФН са наясно с тези трикове. Юпитер са намерили начин (за сега) не изпълняват задълженията си без никакви последствия.
    Аз не смятам да оставя нещата така. И ако КФН не може да се справи ще търся други начини. Ако има други които са решени да си търсят правата, моля свържете се със мен на zed@gbg.bg

    Коментар


    • А кой застраховател ви обслужва най-добре

      Da vi se pohvalja na 6tia mesec si polu4ih 6tetata ot Jupiter..Dano da produljat da pla6tat i da is4istjat otno6enijata si s klientite...Ima resultat ot merkite na KFN,da se produljava s natiska..

      Коментар


      • А кой застраховател ви обслужва най-добре

        Май в Юпитер не са спирали да плащат. Като си помисля, че имаше вариант Ивайло Маринов от АКБ (собственик на КЕШ) да стане председател на застрахователния надзор.... Егати пазара щеше да стане.

        Коментар


        • А кой застраховател ви обслужва най-добре

          Брейййй, какъв материал са написали в КЕШ


          Цялата власт на комисията
          Надзорът поиска още пари и повече власт

          Колкото и парадоксално да звучи, Комисията по финансов надзор е най-могъщата институция в България. Нейните решения могат да се оспорват само... пред самата нея. Дори парламентът и правителството не могат да се похвалят с такъв комфорт - те подлежат на контрол съответно от Конституционния и Върховния съд.

          Екип на КЕШ

          Дейността на комисията по отношение на защитата на застрахованите се изчерпва с гарантиране на финансова стабилност на пазара. Защо ли тогава в основна новина от бюлетините на институцията е отчетът на броя на жалбите, получени от граждани срещу определена компания. На първо място единственото, което комисията може да направи, е да препрати дадената жалба на компанията, без да взема отношение - договорните отношения се решават в съда. Но дори и само заради самата статистика бройката отчетени жалби не може да е истинска - не всички жалбоподатели си общуват с комисията, повечето дори не са наясно с нейното съществуване. Към това трябва да прибавим и "колегиалното накисване" - изпращане на серия жалби от името на лица, които дори не знаят, че са се жалвали. За последното е алармирана прокуратурата и е образувано дознание. Не бива да се пропуска и фактът, че за една и съща полица се пращат 4 - 5 жалби и всяка се брои отделно. Така дори и за непосветения средностатистически гражданин се очертава зловеща ситуация, в която една или друга компания може да бъде омаскарена без много усилия в медиите, а после ходи доказвай, че нямаш сестра.
          Парадоксът, че решенията на комисията могат да се обжалват пак в комисия, дава на практика безконтролна власт на държавните чиновници. Представяте ли си как чиновникът вижда жалба и казва: "Сбъркахме, не сте наказани" - няма начин.
          Стремежът за ударно налагане на солени глоби (размерът им е обикновено 10 - 15 хил. лв.) идва и от обстоятелството, че самите чиновници са финансово заинтересувани от това. Средствата от глобите влизат в бюджета на комисията, който се формира още от годишни вноски на застрахователите от 0.5 до 1.5 от премийните приходи по отделните застраховки плюс твърда ставка от 40 хил. лв. Последното искане на чиновниците е да получават директно премии от глобите.
          Комисията дава задължителни указания на компаниите и определя срок за отговор на компаниите. Все още никоя компания не е разбрала как точно се определят сроковете. Самата комисия от своя страна няма срокове, в които да се произнесе по питане или жалба на компания. Тя дори не е длъжна да дава какъвто и да е отговор и често се възползва от тази си привилегия.
          Чиновниците не се колебаят да се хвалят пред медиите за всяка своя стъпка в контрола над пазара, дори това да е в ущърб на самия пазар.
          Един застраховател най-бързо се съсипва, като се съобщи, че въпросната компания има проблеми с контролния орган. В най-общия случай хората не са запознати с функциите на комисията. Самото обявяване, че в дадена компания влиза проверка, повишава напрежението сред клиентите. В стремеж за евтина популярност вероятно комисията шумно афишира подобни проверки. Възниква въпросът, ако контролният орган прави рутинни проверки, каквато всъщност е една от основните му функции, защо това се съобщава като новина всеки път. Очевидно работещите в комисията са забравили банковата криза през 1996 - 1997 г., когато с подобни съобщения на БНБ се образуваха километрични опашки от граждани, които искаха час по-скоро да изтеглят влоговете си от проверяваната банка. За българина все още проверка е равно на проблем. Пред застрахователните компании няма опашки, тъй като клиентите няма какво да изтеглят, но затова пък много лесно могат да забавят следващата си вноска по застраховката си и просто да чакат.
          Гарантираният мандат и последната инстанция на решенията създават предпоставки за прокарване на лобистки движения вътре в комисията. Например при навлизането на мощен инвеститор - в случая верига бензиностанции, се получава неофициална информация за състоянието и перспективите на определена компания и "компетентен съвет от чиновника", на базата на която се вземат официални решения.
          Доста са сигналите за изтичането от определена компания, подложена на проверка, на информация за стратегическите є клиенти в полза на конкурентите. Поне три компании са се оплакали в комисията за изтичане на информация - отговор на жалбите няма. Комисията дори не е отговорила, че прави проверка. В комисията все още няма наказан служител, което може да означава две неща - или там работят абсолютно безпогрешни хора, или съществува фактическа безнаказаност. Липсва така необходимият кодекс на поведението на членовете на комисията, който да ограничава поне малко свободата им за изяви. Ако трябва да дадем пример от практиката, шефът на комисията казва пред медиите, че три компании са некоректни компании - забележете, без да има данните от проверките. Клиентите не знаят кои са потенциалните компании и се въздържат. За служителите, които се намират на проверки в компаниите, е ясно, че на всяка цена трябва да открият нарушение. Иначе ще вземат да докажат, че началникът бърка.
          Друг парадокс е налагането на предписанията на комисията, които имат абсолютно задължителен характер за управлението на компанията. Примерно "компанията трябва в 30-дневен срок да плати определени щети". Санкционираният има право да обжалва в 7-дневен срок пак пред комисията, което, забележете, не спира изпълнението на постановлението. Дори да обжалва, компанията трябва да си плаща, а самата комисия се произнася примерно на 40-ия ден, т. е. след като всичко е свършило, и дори жалбата да е основателна, което е невиждано за безгрешната комисия, парите са платени.
          Съвсем друг е въпросът, че компаниите по презумпция са задължени от комисията да плащат в 15-дневен срок от постъпване на иск за щета с доста нескопосано тълкуване на Търговския закон. За сравнение щетите по "Зелена карта" (европейския аналог на нашата "Гражданска отговорност) се плащат в 60-дневен срок. Май доста сме далеч от европейците. Да не говорим, че обявена за открадната кола може да бъде изнесена зад граница. Компанията е длъжна да плати в 15-дневен срок, нищо че справка от "Гранична полиция" се получава за два месеца.
          Най-страшното оръжие на комисията е правото при определени условия да се намесва чрез задължителни указания в управлението на едно дружество независимо от интересите на собствениците на капитала. Представете си, че в собствената ви компания назначеният директор не може свободно да взима управленчески решения. Възможно е фирмата да тръгне нагоре, но обратното е далеч по-вероятно.
          Казано по-просто, ако се създават условия за диктатура, няма толкова голямо значение кой ще е диктаторът - той във всички случаи е или става лош.

          Коментар


          • А кой застраховател ви обслужва най-добре

            O4akvam Kfn da kaje na brifinga si dali Jupiter e sapo4nal da ispla6ta sakusnelite 6teti na klienti .As 4akam ve4e bliso 6meseca sa 6teta po kasko..

            Коментар


            • А кой застраховател ви обслужва най-добре

              Kraino vreme e da se vtvurdi otno6enieto kum nekorektnite...

              Коментар


              • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                Tova dali KFN 6te uspee da prinudi Jupiter i drugite nekorektni kompanii da isplatjat obe6tetenijata na klientite si e test sa tova dali sistemata raboti i mogat li da se vuvejdat Evropeiskite sastrahovatelni kriterii...

                Коментар


                • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                  А защо си се набутал в Юпитер?

                  Коментар


                  • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                    Витоша имат най-опасната агентка кака Зойка

                    Коментар


                    • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                      Dokude li 6te stigne naglosta na sastrahovatelnata piramida Jupiter,njama li da platjat na klientite si tetite..

                      Коментар


                      • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                        Tova koeto imam kum Jupiter e 4e ve4e 5ti mesec ne mi ispla6tat 6teta po avtokasko i produljavat da se pravjat na nabedeni..Kato ne mogat da sa sastrahovateli ili da prodavat kompanijata ili da se mahat ot pasara..KFN trjabva da e po tvurda s takiva ismamnici..

                        Коментар


                        • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                          Иде реч за комисията и за различните стандарти , които прилага към различните дружества.
                          А колкото до Юпитер - нямам нищо вповече против отколкото мога да имам към всяка мутренска фирма.

                          Коментар


                          • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                            нещо против юпитер ли имаш?

                            Коментар


                            • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                              Пак само празни приказки и обяснения.
                              Цитирам:
                              "В рамките на дадения от Комисията за финансов надзор срок ЗК “Юпитер” трябваше да изчисти висящите щети и го прави" . От това изречение става ясно, че нещо е трябвало да бъде направено в даден срок, обаче то не е направено в този срок. Поправете ме , ако смятате че не чета и тълкувам правилно. Въпроса ми е защо комисията не реагира? И за какъв чеп е такава комисия, която поставя срок нещо да се изпълни и то не е изпълнено? Пак питам - защо няма твърда реакция ?
                              Много добре си представям какви справки изпраща Юпитер всяка седмица.
                              Очаквам и вашите коментари.

                              Коментар


                              • А кой застраховател ви обслужва най-добре

                                “В рамките на дадения от Комисията за финансов надзор срок ЗК “Юпитер” трябваше да изчисти висящите щети и го прави. Всяка седмица ни представя съответна информация. Тази информация се обработва и може да се каже, че на този етап компанията търси решение на проблема за себе си”, заяви на брифинг днес проф. Милчо Стоименов, член на КФН.
                                Това беше даденият първи срок по принудителната мярка. За тях обаче по-важният срок е 22 октомври, обясни Стоименов, информира INSURANCE.BG.
                                С Решение от 22 юли КФН наложи принудителна административна мярка на ЗК "Юпитер" АД, с която задължи застрахователя да изплати обезщетенията по застрахователни договори в едномесечен срок от връчването на решението. “Решението на комисията бе, че в случай, че мерките не бъдат приложени ефективно в тримесечен срок от получаването на решението, ще бъде изготвено предложение за отнемане на разрешението за извършване на застрахователна дейност по застраховка "Автокаско" и "Гражданска отговорност" на собствениците, ползвателите, държателите и водачите на моторни превозни средства”, припомни Стоименов. “За нас проблемът ще бъде решен, когато дружеството е изряден платец към своите клиенти. Искрено се надявам “Юпитер” да стъпи на краката си, да бъде изряден и да бъде част от застрахователния пазар”, коментира Стоименов. Той съобщи, че за периода 22 юли-22 август в КФН са подадени нови 77 жалби срещу ЗК “Юпитер”. Жалбите са предимно по застраховките "Автокаско" и "Гражданска отговорност". Предстои КФН да прецени доколко новоподадените жалби срещу компанията са основателни.

                                Коментар

                                Working...
                                X