в следващите членове са пропорциите
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Измамата – задължителни „частни пенсионни фондове“ и „конституционния съд“
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнениеи защо са МЕКО КАЗАНО забранени?
Инвестиране (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.)
Чл. 176. (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2006 г.) (1) Пенсионноосигурителното дружество може да инвестира средствата на фонд за допълнително задължително пенсионно осигуряване само във:
1. ценни книжа, издадени или гарантирани от държавата, задълженията, по които съставляват държавен или държавногарантиран дълг;
2. акции, извън посочените по т. 3 и 9, приети за търговия на регулиран пазар на ценни книжа, както и в права по § 1, т. 3 от допълнителните разпоредби на Закона за публичното предлагане на ценни книжа;
3. акции на дружество със специална инвестиционна цел, лицензирано по реда на Закона за дружествата със специална инвестиционна цел, както и в права по § 1, т. 3 от допълнителните разпоредби на Закона за публичното предлагане на ценни книжа, издадени при увеличаване на капитала на дружеството;
4. общински ценни книжа, издадени от български общини съгласно Закона за общинския дълг;
5. (*) банкови депозити в банки с кредитен рейтинг, получили разрешение да извършват банкова дейност на територията на Република България;
6. ипотечни облигации, издадени съгласно Закона за ипотечните облигации, приети за търговия на регулиран пазар на ценни книжа;
7. (нова - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) корпоративни облигации, издадени или гарантирани от банки с над 50 на сто държавно участие, получили разрешение за извършване на банкова дейност съгласно законодателството на Република България или друга държава членка, с цел финансиране на дългосрочни и средносрочни инфраструктурни и инвестиционни проекти, за които в решението на общото събрание на акционерите и в предложението за сключване на облигационен заем е поето задължение да се иска приемане и да бъдат приети за търговия на регулиран пазар в срок не по-дълъг от 6 месеца от издаването им;
8. (предишна т. 7, изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) корпоративни облигации, извън посочените в т. 6 и 7, приети за търговия на български регулиран пазар;
9. (предишна т. 8, изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) обезпечени корпоративни облигации, за които в решението на общото събрание на акционерите и в предложението за сключване на облигационен заем е поето задължение да се иска приемане и да бъдат приети за търговия на регулиран пазар в срок не по-дълъг от 6 месеца от издаването им и за които е предвидено да бъдат съответно прилагани разпоредбите на Закона за публичното предлагане на ценни книжа относно довереника на облигационерите и обезпечаване на публична емисия облигации;
10. (предишна т. 9 - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) акции и/или дялове, издадени от колективни инвестиционни схеми по реда на Закона за публичното предлагане на ценни книжа;
11. (*) (предишна т. 10 - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) дългови ценни книжа, издадени или гарантирани от:
а) (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) държави - членки или техни централни банки;
б) държави, посочени в наредба на комисията, или от техни централни банки;
в) Европейската централна банка или от Европейската инвестиционна банка;
12. (*) (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., предишна т. 11 - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) ценни книжа, приети за търговия на регулирани пазари на ценни книжа в държави - членки:
а) дългови ценни книжа, издадени от чуждестранни общини;
б) (изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) дългови ценни книжа извън посочените в буква "а" и т. 11;
в) акции, включени в индекси на регулирани пазари на ценни книжа;
13. (*) (предишна т. 12 - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) ценни книжа, приети за търговия на регулирани пазари на ценни книжа в държави, посочени в наредба на комисията:
а) квалифицирани дългови ценни книжа, издадени от чуждестранни общини;
б) (изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) квалифицирани дългови ценни книжа извън посочените в буква "а" и т. 11;
в) акции, включени в индекси на регулирани пазари на ценни книжа;
14. (*) (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., предишна т. 13, изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) акции и/или дялове на колективна инвестиционна схема, която инвестира само в ценни книжа и депозити по т. 1 - 9, 11, 12, 13 и 15 и чието седалище или седалището на управляващото я дружество се намира в държава-членка, съответно в държава, посочена в наредба на комисията;
15. (*) (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., предишна т. 14 - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) банкови депозити в банки с кредитен рейтинг, получили разрешение да извършват банкова дейност съгласно законодателството на държава - членка или на държава, посочена в наредба на комисията;
16. (*) (изм. - ДВ, бр. 56 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., предишна т. 15, изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) инвестиционни имоти в страната, в държава - членка.
(2) Комисията определя с наредба:
1. (изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) минималното ниво на рейтингите по ал. 1, т. 5 и 15 и рейтинговите агенции, които ги присъждат;
2. (изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) държавите по ал. 1, т. 11, буква "б", т. 13, 14 и 15 и регулираните пазари в тези държави, на които се търгуват ценните книжа по ал. 1, т. 13;
3. (изм. - ДВ, бр. 41 от 2009 г., в сила от 02.06.2009 г.) индексите по ал. 1, т. 12, буква "в" и т. 13, буква "в".
(3) Управителният орган на пенсионноосигурителното дружество утвърждава вътрешни правила за процедурите за наблюдение, измерване и управление на риска, свързан с инвестициите на фонд за допълнително задължително пенсионно осигуряване, и ги представя на заместник-председателя на комисията в 7-дневен срок от тяхното утвърждаване, съответно изменение и допълнение.
Коментар
-
Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение50% трежърис / 50% фючъри на пшеницата е невъзможен вариант съгласно законодателството. Съгласно законодателството фючърсите са меко казано - забранени
Коментар
-
Първоначално изпратено от SEBULBA Разгледай мнениеБлагодарение на правилната пенсионна реформа Чили е най-динамично развиващата се икономика в Южна Америка. Изобщо не влязоха в криза. Понеже пенсионерите не тежат на бюджета, това позволи да се насочат огромни средства в инфраструктура, наука, образование, здравеопазване и т.н.
Със синьо е GDP на Чили, с оранжево е средното за Южна Америка.Пенсионната реформа е 78 год. Големият ръст на икономиката доведе и до ръст на активите на пенсионните фондове, тъй като те са и едни от най-големите инвеститори в местната икономика. При сегашен БВП на глава малко над българския, средната пенсия в Чили е около 850 $ Колко дава НОИ ? Между другото, подобен модел в Източна Европа правят сега в Полша, и резултатите се виждат. И на борсата им, и в икономиката им!
Работникът може да избере всяка една от частните компании, управляващи пенсионни фондове (КУПФ), наричани Administradoras de Fondos de Pensiones да управлява неговата ЛПС. За да се насърчи конкуренцията и по този начин да се облагодетелстват работниците, ключово установено положение е напълно свободното навлизане на местни и чуждестранни компании (чуждестранните компании могат да притежават до 100 процента от КУПФ) в отрасъла на КУПФ. Тези компании не могат да се занимават с никаква друга дейност и подлежат на стриктен контрол от държавна агенция – Надзорен орган на КУПФ (Superintendencia de Administradoras de Fondos de Pensiones), който бе създаден, за да осигурява технически контрол на високо ниво с цел предотвратяване на измами и отклоняване на средства .
Всяко пенсионно дружество управлява по пет взаимни фонда с различни съотношения облигации/акции (първоначалната схема позволяваше само един фонд за всяко пенсионно дружество). По-възрастните работници трябва да притежават взаимни фондове, които са в значителна степен инвестирани в ценни книжа с фиксиран доход, докато по-младите работници могат да имат до 80 процента от своите средства в акции. Инвестиционните решения се взимат от КУПФ, но работникът може да избира както КУПФ, така и, при определени ограничения, предпочитания фонд. Законът определя само максимални процентови ограничения за някои видове инструменти и за цялостния състав на портфейла. В духа на реформата е прогресивното намаляване на тези регулации с натрупването на опит от КУПФ и подобряването на функционирането на капиталовите пазари. Няма никакви задължения да се инвестира в държавни облигации или други ценни книжа. В правен смисъл КУПФ и взаимните фондове са различни юридически лица. Така, ако КУПФ трябва да обяви фалит, средствата във взаимните фондове – т.е. инвестициите на работниците – не са засегнати по никакъв начин и само акционерите на КУПФ губят своя капитал.
Работниците свободно могат да сменят едно пенсионно дружество с друго и един фонд с друг.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от acen1975 Разгледай мнениеискам да ти кажа защо не си прав.и понеже имам чувството,че си по високо ниво от нормалното за тук,или поне съм останал с такова впечатление,се опитвам да ти обясня защо не си прав.....
а дори и да не съм разбрал за таксата от 5 % ,че е еднократна,а управлението да е 1 процент,това пак е много за пенсионен фонд. при средна премерена доходност в трежърис от 2,5 % ,първите 3 години доходността отива в ръцете на рекетьорите.
преди питаше кво е решението....ами то е просто- назначавате един човек със заплата от 1000 лева и той купува 50% трежърис / 50% фючъри на пшеницата ,а парите седят в държавен фонд и готово.....
можеш да назначиш и петокласник да върши тая работа! и много повече пари ще има за пенсионерите,отколкото днешния рекетьорски вариянт,набълбукани с бг корпоративни бондове и акции на бандити от рода на ПИБ и енемона,струващи реално 0 .нищо повече от нереална капитализация,поради липса на шорт при акциите и "преструктуриране" на дълг,на което ние му викаме неузкаконено бенкрупси,чаптър 11 .
За борсата като цяло в БГ не ми се изобщо говори.
50% трежърис / 50% фючъри на пшеницата е невъзможен вариант съгласно законодателството. Съгласно законодателството фючърсите са меко казано - забранени
Коментар
-
Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнениеНе разбрах какво искаш да ми кажеш
а дори и да не съм разбрал за таксата от 5 % ,че е еднократна,а управлението да е 1 процент,това пак е много за пенсионен фонд. при средна премерена доходност в трежърис от 2,5 % ,първите 3 години доходността отива в ръцете на рекетьорите.
преди питаше кво е решението....ами то е просто- назначавате един човек със заплата от 1000 лева и той купува 50% трежърис / 50% фючъри на пшеницата ,а парите седят в държавен фонд и готово.....
можеш да назначиш и петокласник да върши тая работа! и много повече пари ще има за пенсионерите,отколкото днешния рекетьорски вариянт,набълбукани с бг корпоративни бондове и акции на бандити от рода на ПИБ и енемона,струващи реално 0 .нищо повече от нереална капитализация,поради липса на шорт при акциите и "преструктуриране" на дълг,на което ние му викаме неузкаконено бенкрупси,чаптър 11 .
Коментар
-
Първоначално изпратено от prodigal Разгледай мнениеА за ПФ на САЩ какво да ги наблюдавам, притежават половин Европа и 1/4 Азия, все ще се оправятСедерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!
Коментар
-
Първоначално изпратено от prodigal Разгледай мнениеА за ПФ на САЩ какво да ги наблюдавам, притежават половин Европа и 1/4 Азия, все ще се оправят
Коментар
-
Първоначално изпратено от suniverse Разгледай мнениеСтига с тази спекула. ПФ не само, че никой не може да спаси от криза, но това ще са причинителите на бъдещите кризи. Наблюдавайте в САЩ какво предстои с техните частни пенсионни фондове, за щетите от които държавата е поела ангажимент да плаща.
А за ПФ на САЩ какво да ги наблюдавам, притежават половин Европа и 1/4 Азия, все ще се оправят
Коментар
-
Първоначално изпратено от Cave Man Разгледай мнениеПрочетох интервюто, изненадан съм от това мнение. Г-жа Петкова показва изумителна некомпетентност в това си изказване.
1. "Чрез това Конституционният съд ясно заявява, че собствеността на средствата, натрупани по индивидуалните сметки, са единствено на самите хора и с тях могат да се разпореждат само те" - тя явно не си е направила труда да прочете решението на КС, а именно:
" Създаването и утвърждаването на правовата държава може да се постигне чрез стабилност на икономическите субекти, гарантиране и запазване на условията за стопанска, в т.ч. и инвестиционна дейност. Параграф 4а от ПЗР на КСО създава несигурност за пенсионноосигурителните дружества и очаквания за възможни други промени в тази насока – нарушение на чл. 19, ал. 3 от Конституцията, който предвижда закрила от закона на инвестициите и стопанската дейност на българските и чуждестранни граждани и юридически лица.
Държавното обществено осигуряване и допълнителното задължително пенсионно осигуряване имат самостоятелно и допълващо се място в пенсионната система, очертават тенденции на развитието й при спазване на конституционните принципи в правната им уредба.
Конституционният съд като взе предвид изложените аргументи и на основание чл. 149, ал. 1, т. 2 от Конституцията
РЕШИ:
Обявява за противоконституционен § 4а от преходните и заключителни разпоредби на Кодекса за социално осигуряване, създаден с § 48, т. 2 от Закона за изменение и допълнение на Кодекса за социално осигуряване (обн., ДВ, бр. 100/2010 г.). "
Т,е. КС единствено казва, че трябва да се защитят правата на пенсионно-осигурителните компании, никъде не става дума за собствеността на партиди - член 17 от Конституцията. КС мълчи по този въпрос. Истината е, че осигурените не могат да се разпореждат, те могат само да определят коя компания от 9-те да ги управлява. От това решение никъде не се споменава как те могат да поискат намаление на чудовищните такси и комисионни, които тези компании прибират от партидите им в момента. КС защити правото на тези компании включително на г-жа Петкова да прибира тези такси. Също така е интересен и от факта, че явно КС е счел становището на БАДДПО за ирелевантно?!, защото дори не е споменато в решението за разлика от други становища.
2. "Професионалните фондове работят от 2000 г. и парите се натрупват оттогава. Не знам кой, как и какво е смятал, но според мен, ако е разбирал от пенсионно осигуряване, не би следвало да стигне до извода, който всъщност остана в основата на тогава приетия закон. Според него за 10 г. осигуряване в професионален пенсионен фонд парите трябвало да стигат, за да се плащат пенсии, съпоставими с пенсиите на НОИ, но не след 10 г. осигуряване, а след минимум 20 г. " - тук г-жа Петкова потвърждава моята теза, че пенсионните компании прекрасно са знаели, че ППФ е един пълен балон, но въпреки това са чакали 10 години и тихо са прибирали колосални такси и комисионни.
3. "В крайна сметка една от целите на осигуряването е да дисциплинира системата и хората сами да се научат да контролират парите в своите индивидуални партиди." - аз искам да контролирам тези пари но КС ме задължава с решението си да се подложа на пенсионните компании да прибират немислими такси и комисионни. Аз НЕ мога да се разпореждам с тези пари, т.е. те не са моя собственост.
4. "Тъкмо заради тези 3 г. повече трудов стаж бяха изприказвани всички нелепости по повод на размерите на пенсиите, които щели да плащат професионалните фондове, и обществеността остана с впечатление, че има проблем с професионалните фондове. Няма такъм проблем, но по-важното в момента е да не се правят неправилни констатации за решението на КС. " - г-жа Петкова явно си мисли, че за 3 години ще може да плати по-високи пенсии. Не, няма да може. ППФ е балон и това на всички е ясно. Ако сега може да плати 30 лв средно, то през 2014 ще може да плати 50 лв средно. Г-жа Петкова може ли да живее с 50 лв на месец?
5."Това означава непредсказуемост за бизнеса оттук нататък. Около 70% от пазара на пенсионното осигуряване в България е на чужди публични компании, предимно от ЕС. За тях това решение означаваше моментално повишаване на степента на риска за техните инвестиции в България. Ще уточним, че те не са собственици на пенсионните фондове, обаче управляващите дружества са бизнес организации, които търсят печалба. " - който не му харесва този бизнес, да напуска. След като е такава велика бизнес дама и разбира от маркетинг и обслужване на клиенти, да беше развила ДПФ и да беше направила акционерите си "независими" от такива трусове. Някой запитвал ли се е защо населението държи 28 милярда лева на депозит и 500-600 милиона в ДПФ? Защото никой не е луд да го щавят безумни такси и комисионни за посредствен продукт. Именно защото работят за печалба, при това абнормална и законово-гарантирана тези дружества винаги ще работят в ущърб на осигурените лица. За това ППФ и УПФ са пълен провал. За УПФ ще научите през 2020 година.
6. "Ако се реши да се възстановят тези пари, групата от тези 44 хил. души всъщност ще се окаже много привилегирована. " - не няма да са привилегировани защото ППФ осигурява 30 лв пенсия. Няма как да са привилегировани.
Ето може да прочете и тук ако ви се плаща:
http://www.manager.bg/magazin/bg/mag...1%8A%D1%80/152
От тук става ясно, че служителите в Доверие трябва да са роби. Г-жата е крайно време да разбере, че нито служителите, нито осигурените ;лица са роби! Печалбата не е най-важното нещо. Може би е по-добре да осигури поне малко полза за осигурените лица и за служителите си преди да се качи на Лексус. Това би се случило ако се развие истински и реален бизнес (като ДПФ), където КС не задължава хората да им се прибират едни безумни такси и комисионни насила. Когато тя развие такъв бизнес, тогава може да се хвали с лидерството си и да се държи със служителите си както си поиска (с тези които пожелаят, разбира се). Искам да доживея времето когато ДПФ ще доминира пенсионния пазар и ще кара УПФ и ППФ да изглеждат като джуджета. Тогава ще има истински частен пенсионен бизнес в България, който ще е силен и влиятелен и ще е изграден на база лидерските качества на мениджърите си. До тогава КС ще трябва да дондурка тези компании и да им пази таксите, а осигурените няма кой да защити. А държавата ще трябва да се намесва и спасява положението. Истината е, че пенсионната система е генерално объркана и в трите и стълба, а г-жа Петкова се хвали в "Мениджър", че е била главен участник в това. Аз не бих се гордял.... И последния абсурд от днес - НОИ плаща пенсиите, пенсионните компании прибират комисионните до 2014 г. Естествено, че всяка чуждестранна компания би искала да прави бизнес в България - страната където КС осигурява безплатен обяд на гърба на осигурените.
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/...vtora_pensiia/
В тази статия става ясно, че повечето пенсионни компании са за премахване на такса прехвърляне от един фонд в друг от 20 лева. Г-жа Петкова обаче е твърдо "за" оставането на таксата. Вече почвам да не се учудвам, както заявих горе г-жа Петкова показва учудваща некомпетентност. Тя очевидно не е наясно с член 19, ал 2 от Конституцията на Република България, който казва, че нелоялната конкуренция не е допустима и би следвало да има защита на потребителя. Явно за Г-жа Петкова 20 лв. са пренебрежима сума, но за голяма част от българите тази сума не е такава. Оставяйки тази сума и правейки я платима директно от осигуреното лице, тя отнема свободата на много осигурени лица (потребители) да правят свободен избор чрез волеизявлението си и да прехвърлят партидите си ако пожелаят. Това води до нелоялна конкуренция. Още една брънка от колосалните такси събирани от осигурените лица, но все пак този Лексус трябва да се поддържа. Отново бих искал да припомня на Г-жа Петкова, че нито осигурените лица, нито служителите в компанията са и роби! Когато изгради истински и реален бизнес на доброволно осигуряване, тогава може да събира каквито иска такси от лицата, които пожелаят да използват нейния доброволен продукт и да се държи както поиска със служителите, които желаят това.
Коментар
-
Първоначално изпратено от prodigal Разгледай мнениеМ да класика, иначе цяла Южна Америка е богата на суровини, но когато има големи местни играчи на сцената и лично желание на обикновения човек нещата да стават както трябва винаги се получават по-добре за конкретната държава.
Да не давам пример с Русия че там много политика, но в Полша са листвани компании с капитализация съизмерима с тяхното БВП и не е случайно. ПФ ги спасиха че да са от малкото в Европа, които предимно четат за кризаПирамидите на Пинера от Чили - http://alexanderbtodorov.wordpress.com/2011/09/22/chilean-failure/
Коментар
-
Първоначално изпратено от SEBULBA Разгледай мнениеБлагодарение на правилната пенсионна реформа Чили е най-динамично развиващата се икономика в Южна Америка. Изобщо не влязоха в криза. Понеже пенсионерите не тежат на бюджета, това позволи да се насочат огромни средства в инфраструктура, наука, образование, здравеопазване и т.н.
Със синьо е GDP на Чили, с оранжево е средното за Южна Америка.Пенсионната реформа е 78 год. Големият ръст на икономиката доведе и до ръст на активите на пенсионните фондове, тъй като те са и едни от най-големите инвеститори в местната икономика. При сегашен БВП на глава малко над българския, средната пенсия в Чили е около 850 $ Колко дава НОИ ? Между другото, подобен модел в Източна Европа правят сега в Полша, и резултатите се виждат. И на борсата им, и в икономиката им!
М да класика, иначе цяла Южна Америка е богата на суровини, но когато има големи местни играчи на сцената и лично желание на обикновения човек нещата да стават както трябва винаги се получават по-добре за конкретната държава.
Да не давам пример с Русия че там много политика, но в Полша са листвани компании с капитализация съизмерима с тяхното БВП и не е случайно. ПФ ги спасиха че да са от малкото в Европа, които предимно четат за криза
Коментар
-
Първоначално изпратено от SEBULBA Разгледай мнениеБлагодарение на правилната пенсионна реформа Чили е най-динамично развиващата се икономика в Южна Америка.Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!
Коментар
-
Първоначално изпратено от SEBULBA Разгледай мнениеБлагодарение на правилната пенсионна реформа Чили е най-динамично развиващата се икономика в Южна Америка. Изобщо не влязоха в криза. Понеже пенсионерите не тежат на бюджета, това позволи да се насочат огромни средства в инфраструктура, наука, образование, здравеопазване и т.н.
Със синьо е GDP на Чили, с оранжево е средното за Южна Америка.Пенсионната реформа е 78 год. Големият ръст на икономиката доведе и до ръст на активите на пенсионните фондове, тъй като те са и едни от най-големите инвеститори в местната икономика. При сегашен БВП на глава малко над българския, средната пенсия в Чили е около 850 $ Колко дава НОИ ? Между другото, подобен модел в Източна Европа правят сега в Полша, и резултатите се виждат. И на борсата им, и в икономиката им!
И какво ще направи Чили, когато пораснат достатъчно? А какво ще направят, когато броя на пенсионерите, които получават пари от частен фонд станат критична маса и пирамидата почне да се разпада?Пирамидите на Пинера от Чили - http://alexanderbtodorov.wordpress.com/2011/09/22/chilean-failure/
Коментар
-
Първоначално изпратено от prodigal Разгледай мнениеЧили е ок и ще направят поне 275% номинална доходност, а реална е забранено да се прави за населението, ако не знаеш
Не съм фен на ПФ, но е най-доброто което имаме работещо, а твоето едностранно представяне на фактите ме провокира да драскам.
Със синьо е GDP на Чили, с оранжево е средното за Южна Америка.Пенсионната реформа е 78 год. Големият ръст на икономиката доведе и до ръст на активите на пенсионните фондове, тъй като те са и едни от най-големите инвеститори в местната икономика. При сегашен БВП на глава малко над българския, средната пенсия в Чили е около 850 $ Колко дава НОИ ? Между другото, подобен модел в Източна Европа правят сега в Полша, и резултатите се виждат. И на борсата им, и в икономиката им!
Коментар
Коментар