Всеки обаче гледа да лапне някое друго евро за сметка на ЕС, няма оправия.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брюксел спря жп търг за милиони заради съмнения в корупция
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от lidmon Разгледай мнениеА Брюксел какво е спрял? Много манипулативни са повечето ти коментари в темата. Смени си заглавието.
Коментар
-
Какво е спрял Брюксел не знам, но със сигурност не е спирал Пловдив-Свиленград, а там от един месец не се работи, всичко е разровено и линия няма. Кой крив, кой прав, но най-отгоре е Цветков.
Не знам колко още европейските товародатели ще търпят да им се мотат стоките по обиколни маршрути само защото в БГстан правителството саботира проекта за 300 милиона.Last edited by SA; 02.09.2010, 12:19.
Коментар
-
пътник ли е цветков?
Драгоманската гара подхлъзна министър
http://paper.standartnews.com/bg/art...article=338696
Родното ФБР взе на мушка транспортния министър Александър Цветков. Той и няколко негови подчинени са разследвани за далавери около проекта за изграждането на терминал за комбинирани превози на жп гара Драгоман, научи "Стандарт". Вече повече от седмица борците с корупцията привикват свидeтели и събират документи, озадачени от факта как държавата налива 6 млн. лева в проект, скалъпен набързо, без правен анализ и икономическа обосновка. Според осведомени част от привикваните чиновници все още били в платен годишен отпуск и поради това ще се явяват на разговор в агенцията тепърва.
Стартът на далаверата е даден още преди първата копка на ро-ла терминала (б.а. - съоръжение за претоварване на тежкотоварни камиони на жп платформи и обратно), направена лично от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков на 6 юли тази година. Изпълнител на проекта е държавното предприятие "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ). Срокът за изграждането на терминала е 90 дни, т.е. на 5 октомври трябва да е готов.
Дотук нищо лошо. По същество ро-ла терминалът край Драгоман е изключително необходим на България. На специални жп платформи, които трябва да осигури БДЖ, на терминала ще се претоварват от шосе на влак и обратно 700 тежкотоварни автомобила. Те ще пътуват по релси до Свиленград, без да създават задръствания, разбиват шосетата и замърсяват околната среда. Там на подобен терминал, който е просторен отдавна и трябва само да бъде ремонтиран, тировете ще се разтоварват и поемат към Турция. Обратно между Свиленград и Драгоман пак на влакове ще се движи същият брой тирове. Изграждането на ро-ла терминала в Драгоман е част от стратегията на транспортното министерство за развитието на комбинираните превози и ще доведе до увеличаване на товарните жп превози и до подобряване на финансовото състояние на БДЖ.
Единственият проблем е цената на терминала. Официално изграждането се финансира с близо 6 млн. лв. от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Според експерти обаче тя е поне 3 пъти по-висока от реалната стойност на съоръжението. А далаверата се състои в това, че никой не е направил икономически анализ на всички варианти за строителство на терминала. Защото според специалисти по-модерните технологии - монтиране на модулни или мобилни рампи, от които да става качването на камионите на жп платформите и обратно, струват поне 3 пъти по-евтино. И дават пример с жп спирка "Вардар" в София, за която проучването посочило цена 1 млн. лв. по стандартния начин и 280 хил. лева - с модулни платформи.
Ако в днешната тежка финансова криза разликата от около 4 млн. лева не е била забелязана от министър Александър Цветков, то как ли управлява още по-тежки инфраструктурни проекти, умуват сега икономическите експерти в ДАНС.
http://paper.standartnews.com/bg/art...article=338697
Влаковете на куц крак между Пловдив и Бургас
http://paper.standartnews.com/bg/art...article=338698
€70 млн. губим от жп линията до Свиленград
http://paper.standartnews.com/bg/art...article=338699
Коментар
-
За да е пълен хаоса, който сътвориха Цветков и ко, сега пък има жалба от допуснатите кандидати. Вероятно до края на мандата на сегашното правителство няма да има обновена линия до Бургас, но ако Цветков продължава да е министър няма да е вероятно, а ще е сигурно.
http://www.segabg.com/online/new/art...d=3&id=0000503
Прекратяването на търга за ремонт на жп линията Пловдив - Бургас е обжалвано преди дни от двамата кандидати, които щяха да го спечелят, стана ясно вчера. На 28 юни двата консорциума, които единствени бяха допуснати до разглеждане на ценовите оферти, са подали жалби в КЗК срещу спирането на процедурата. Това са сдруженията между италианската "Салчеф" и българската "Енергоремонт Холдинг" и обединението "Леонард Вайс (Германия) - "Транспортно строителство и възстановяване" - Главболгарстрой". Кандидати за тази поръчка на стойност около 400 млн. лв. бяха още няколко фирми от Западна Европа, но нито една от тях не бе допусната до финалния кръг. Заради оплакване на някоя от тях в Брюксел ЕК съобщи, че започва проверка на случая, тъй като проектът се финансира по оперативна програма "Транспорт". Тогава търгът бе прекратен, а шефката на тръжната комисия Десислава Георгиева бе уволнена.
Коментар
-
Брюксел спря жп търг за милиони заради съмнения в корупция
http://www.capital.bg/biznes/kompani...lezobezputica/
Да си играеш с оперативните програми на Европейския съюз, като провеждаш съмнителни търгове за милиони, отдавна излезе извън пределите на дразнещото. Министерството на транспорта и подопечното му дружество Национална компания "Железопътна инфраструктура" обаче опитаха. При това за най-големия обявяван търг в България през последните години. Срещу над 400 млн. лева трябваше да бъде рехабилитирана жп линията Пловдив - Бургас. Но няма, поне в рамките на вече проведения търг.
Спирането на процедурата дойде (както в много случаи досега) от Брюксел. Европейската комисия видя нередности в състезанието и в състава на комисията, която прави избора на победител в търга. И дори се зае с кадровата политика в дружеството и поиска отстраняването на ръководни лица.
Така, вместо да има избор на победител на 7 юни, търгът ще бъде прекратен, а оферти ще бъдат набирани отново.
Първият сигнал за нещо особено дойде още на 27 април, когато комисията на НКЖИ отстрани 5 от 8-те кандидати на ниво технически оферти. Всички дисквалифицирани кандидати са големи европейски компании със сериозен опит в жп строителството (виж карето с кандидатите). Комисията остави само два консорциума с българско участие и френската TSO, която кандидатстваше за най-късата от трите отсечки и предложи много висока цена. Поръчката следваше да бъде разпределена между двата консорциума. В единия участват "Главболгарстой" и държавната "Транспортно строителство и възстановяване" с принципал транспортното министерство. А в другия - "Енергоремонт холдинг".
Дни по-късно до Европейската комисия стигат сигнали от отпадналите участници за редица съмнителни моменти около процедурата. Комисията приема сигналите за основателни и на свой ред алармира отговорните български институции и в частност министъра по еврофондовете Томислав Дончев. Писма до него пристигат и от посланиците на Италия и Франция. "Когато дойдоха писмата от ЕК, различни фирми и посланиците на Италия и Франция, изложих ситуацията пред Министерския съвет и подадох сигнал пред министрите на вътрешните работи и на транспорта Цветанов и Цветков да бъде разследвана процедурата", коментира Дончев. Впоследствие вътрешният одит на министерството на транспорта не открива нередности. А официалният мотив за спирането на търга е високата цена, предложена от кандидатите.
Цената надхвърля с цели 107 млн. лв. предвидения бюджет от 319 млн. лв. Министерството спрягаше стойност на проекта от 366 млн. лв., но тя беше за още две неща освен жп модернизацията - строителен надзор и сигнализация в района на Бургас. Обясненията за голямата разлика между предложените цени и предвидения бюджет бяха, че проектът е по цени отпреди пет години. Представители на фирми, участвали в търга, обаче коментираха, че бюджетът е бил регулярно актуализиран, като през септември 2007 г. индикативният бюджет е бил 123 млн. лв., през юни 2009 г. е бил увеличен с цели 200 млн. лв., а през ноември 2009 г. достига 366 млн. лв. Когато на финала останаха компаниите с високи ценови оферти, някои от отстранените участници заявиха, че са предложили цени, по-ниски от обявените 319 млн. лв. Това обаче няма как да бъде проверено.
Докато за министерството рисковете около търга се изчерпват с цената, министърът по еврофондовете коментира: "Осем месеца се опитваме да докажем, че в България вече се работи по различен начин, и няма да допуснем един такъв случай да унищожи тези ни усилия."
"Случаят" всъщност изобилства с нередности, които е било лесно да се избегнат. Член на изборната комисия е Десислава Георгиева - директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти". Тя е в сивия списък на Агенцията за обществени поръчки за нарушение при разходването на средства по програмите на ЕС. Оглавявала е дирекция "Изпълнителна агенция - програма ФАР" и е била зам.-ръководител на програма ФАР в регионалното министерство по времето на зам.-министър Савин Ковачев. След смяната на правителството е помолена да напусне регионалното министерство, но впоследствие е назначена в НКЖИ на пост, отговорен за усвояването на 580 млн. евро. Преди два месеца в отговорите си за "Капитал" от НКЖИ не сметнаха за притеснително присъствието в екипа на Георгиева. Накрая се стигна до това Брюксел да изиска нейното отстраняване. И в крайна сметка договорът й е прекратен на 4 юни, но по взаимно съгласие и без повече обяснения от страна на НКЖИ.
Участниците са изказали съмнения и по отношение на професионалната работа на компанията по оценката. По тяхна информация членовете й са заседавали едва 4 пъти, като за това време е трябвало да бъдат проверени 19 различни оферти. Фирмите недоволстваха и че при отварянето на ценовите оферти на трите допуснати кандидата не беше показано, че пликовете на отстранените са останали неотваряни. Това се прави с цел да се докаже, че комисията не е разбрала цените им и не е била повлияна от тях при избора си.
На свой ред Брюксел, въпреки че не се забранява от закона, изказа съмнения за безпристрастността на изборната комисия, тъй като една от компаниите кандидатки е държавно дружество ("Транспортно строителство и възстановяване"), 100% собственост на министерството на транспорта. Наскоро друга държавна компания, пак собственост на министерството - "Съобщително строителство и възстановяване", спечели в консорциум търга за изграждането на речната информационна система по река Дунав пак по оперативна програма "Транспорт".
Най-неприятното в случая е, че ЕК отправя и много по-сериозна критика към България по отношение на напредъка по оперативна програма "Транспорт". В отделно писмо на комисията до министър Дончев се казва, че най-вероятно няма да можем да усвоим средства за редица от големи пътни и жп проекти поради огромното забавяне. Досега България е усвоила едва 6% от средствата за жп, се казва още в писмото. Комисията е "изненадана" и от факта, че НКЖИ се е разделила с половината от служителите си, които се занимават с проектите по еврофондовете.
Бройката по принцип не би представлявала проблем, стига търговете и проектите да се случваха. През годината се очакваше да се подпишат договори както за жп линията Пловдив - Бургас, който ще се преиграва, така и за модернизацията на линията София - Пловдив. Търгът трябваше да бъде обявен през юни. От НКЖИ коментираха, че се надяват обявяването му да стане до края на годината. Проектирането е забавено, а и тепърва предстоят редица съгласувания.
Така фирмите няма да има възможност да строят в скоро време. За по-бързото пътуване с влак да не говорим. Поне в близко бъдеще.
Въпроси към Генералния Директор на ДП НК ЖИ
1.Кой ще носи отговорност и каква отговорност ще бъде потърсена за АНУЛИРАНЕТО НА ТЪРГА за модернизация на жп линията Пловдив - Бургас?
2.Кой назначи Десислава Георгиева за Директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" ?Това е русата бизнес дама до другия висш мениджър на НК ЖИ-Джоана Димитрова?
3.Какви заплати получават Десислава Георгиева и Джоана Димитрова на длъжностите в НК ЖИ?
4.Как така Еврокомисията е открила множество нарушения по провеждането на търга,след като вие твърдите че сте назначили Десислава Георгиева зарази 9 годишния и /неуспешен/опит в тази област?!Между другото сте отказали да отговорите как сте я назначили
5.Георгиева беше зам.-ръководител на програма ФАР в регионалното министерство, когато то загуби 220 млн. евро и беше разследвана за нередности от Агенцията за държавна финансова инспекция./името на Георгиева присъства в списък с лица за незаконосъобразно възлагане по реда на Закона за обществени поръчки/?
6.Кога ще отстраните другата пародия на мениджър-директор Джоана Димитрова?...какъв опит има тя и къде?Не ви ли е неудобно да назначавате самозабравили се и нагли бивши секретарки на длъжности които изискват качества на мениджър...
7.Като висш мениджър на тази компания,мислили ли сте как да увеличите приходите?Имате ли екип който да ви подпомогне в това?
...
12.Махнете от сайта на НК ЖИ името на Директора на "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" ,след като сте отстранили....не носи добра реклама на компанията.Това и Джоана Димитрова ще ви го каже тъй като тя тези работи ги разбира.Била е консултант ЧР във фирмички разни за разнос и пиене на кафета.)))
- Г-жо Димитрова, как НКЖИ ще затяга колана, за да излезе от кризата?
- Оценявам, че новото ръководство на компанията е обърнало внимание първо на нейното преструктуриране, на минимизирането на разходите, на изваждане на неоперативните активи от дейността на компанията.
- Кои активи например?
- Например от гарите, за които вече е решено, че няма да се експлоатират, се демонтират релсите и тези, които са годни, се влагат за вторично използване. Негодните се бракуват и веднага се предлагат за продажба, за да може да постъпятт свежи пари в компанията.
Министър Александър Цветков (с екипа си), ген. дир. Ламбрев и недоразумения като фин. директор Джоанна Димитрова (сигурно не е само тя), трябва да си ходят скоропостижно. Най-добре е да се направи мегаминистерство от Транспорта и от Регионалното Развитие, начело с министър Плевнелиев. Малко нанагорно ще му дойде, но съм почти сигурен, че резултатът ще бъде добър.Тагове: Отмаркиране на всички
Коментар