Първоначално изпратено от nkavrakov1982
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Скъсаната верига за доставки от първа ръка - преди и сега
Collapse
X
-
Сега гледам - цените на цимента в Китай са скочили с 53.30 % за по-малко от 2 г. А в последните седмици и много заводи са вече спрели заради цени на газ и ток.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнениеЗапитвал ли си се какво следва когато търговията спре ?...ще оставя отговора отворен /дано не се реализира ...http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Julius_BG Разгледай мнениеСпециално за новите коли причината е друга - недостига на чипове!
.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеАбсолютно!
Недостига на чипове изстреля и цените, но цялата световна система на търговията го отнесе заради Ковид-идиотщината и ''Всички ша умрем, ако не се затворим''. Качиха се цените на куп суровини, защото търговията с всичко останало е спъната. Което може още да се движи или е извън ковид-регулациите се изстреля нагоре. От стомана и арматура, до ток. Чиповете са огромен проблем в момента, както и цените им, но един автомобилен завод потребява и енергия, стомана, мед, каучук, стъкло (стъкларските заводи затварят или качват цените заради цените на газта) и т. н.
14 октомври в 15:21 ч. ·
По време на император Август паричното обръщение се удвоява, но това не предизвиква инфлация (или стагфлация, като тази в момента). Всички ''нови'' пари вече са се насочили за развитие на икономическа дейност и са в засилено обръщение. Днес ситуацията е точно обратната. Заради ограниченията с Covid, цели сектори, отговарящи за десетки проценти от глобалната и регионални икономики, със стотици милиони работни места са унищожени, осакатени, със забавено развитие, сложени на изчакване, натоварени заради кризата с разходи, по-сложна и бавна логистика, често с логистична невъзможност. От хранителни стоки, останали да гният поради невъзможност за транспорт (това означава увеличение на цените в другия край на веригата), до липса на чипове. А парите остават същото количество, дори са увеличени, но в по-малко хора, с по-малко възможности да се използват или вложат някъде да работят и търсят убежища, в това, което все още е свободно и лесно се купува. След кризата от 2008 г. мнозина очакваха инфлация с увеличеното предлагане на пари, но тя не се случи, защото Третият свят и развитите страни погълнаха парите и ги смляха почти незабавно в обръщение, нови бизнеси и работни места, но днес вече 2 г. в колелата на икономиките се слагат прътове, пред парите се слагат стени и те се насочват, където могат, покачвайки цените там, защото не могат да идат (или не смеят, поради липса на предвидимост и ясно бъдеще) другаде. Бенджамин Франклин е казал, че няма нито един народ разорил се от търговия, но пак историята ни е показала, че има много народи, разорили се от липсата на такава.
...ще оставя отговора отворен /дано не се реализира ...
Коментар
-
Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнениеА да и друго. Складовете за арматурно желязо (в БГ, общо 4 голями) са спряли продажбата за седмица, за да разберат къде ще отвори пазара като цена и не продават каквото имат.
http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от Julius_BG Разгледай мнениеСпециално за новите коли причината е друга - недостига на чипове!
Недостига на чипове изстреля и цените, но цялата световна система на търговията го отнесе заради Ковид-идиотщината и ''Всички ша умрем, ако не се затворим''. Качиха се цените на куп суровини, защото търговията с всичко останало е спъната. Което може още да се движи или е извън ковид-регулациите се изстреля нагоре. От стомана и арматура, до ток. Чиповете са огромен проблем в момента, както и цените им, но един автомобилен завод потребява и енергия, стомана, мед, каучук, стъкло (стъкларските заводи затварят или качват цените заради цените на газта) и т. н.
14 октомври в 15:21 ч. ·
По време на император Август паричното обръщение се удвоява, но това не предизвиква инфлация (или стагфлация, като тази в момента). Всички ''нови'' пари вече са се насочили за развитие на икономическа дейност и са в засилено обръщение. Днес ситуацията е точно обратната. Заради ограниченията с Covid, цели сектори, отговарящи за десетки проценти от глобалната и регионални икономики, със стотици милиони работни места са унищожени, осакатени, със забавено развитие, сложени на изчакване, натоварени заради кризата с разходи, по-сложна и бавна логистика, често с логистична невъзможност. От хранителни стоки, останали да гният поради невъзможност за транспорт (това означава увеличение на цените в другия край на веригата), до липса на чипове. А парите остават същото количество, дори са увеличени, но в по-малко хора, с по-малко възможности да се използват или вложат някъде да работят и търсят убежища, в това, което все още е свободно и лесно се купува. След кризата от 2008 г. мнозина очакваха инфлация с увеличеното предлагане на пари, но тя не се случи, защото Третият свят и развитите страни погълнаха парите и ги смляха почти незабавно в обръщение, нови бизнеси и работни места, но днес вече 2 г. в колелата на икономиките се слагат прътове, пред парите се слагат стени и те се насочват, където могат, покачвайки цените там, защото не могат да идат (или не смеят, поради липса на предвидимост и ясно бъдеще) другаде. Бенджамин Франклин е казал, че няма нито един народ разорил се от търговия, но пак историята ни е показала, че има много народи, разорили се от липсата на такава.
http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
- 1 like
Коментар
-
Лекарите както знаем, са анти-царете на логистиката По 6-8 часа не могат да осигурят легло на пациентите си (при прием в болница) и те им се търкалят по коридори и стълбища, а от 2 г. ги оставихме изцяло да ръководят икономиката на света. Още 2 локдаун-а и ще се чака за Лада по 15 г., като при социализмаhttp://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
- 2 Харесвания
Коментар
-
Специално за новите коли причината е друга - недостига на чипове!
Шкода от днес затваря заводите си в Чехия до края на годината.
Причината е, че заради пандемията продажбите на лаптопи и прочее скочиха доста.
А те дърпат над половината от чиповете и затова имат договорени регулярни потоци.
Производителите на автомобили не могат да се мерят с компании като Сони например.
Чиповете за колите са разл. видове, но нито един от тях не е чак толкова нов, мощен (или скъп) и затова лаптопите и конзолите са с приоритет. Само че дори 1 от най-простите чипове за кола да не могат да доставят - цялата кола не може да се продаде.
Коментар
-
Скъсаната верига за доставки от първа ръка - преди и сега
Здравейте
започвам тази тема с няколко примера
- за нов автомобил вече се чака над година и 3 месеца (освен че е по-скъпо), днес ми каза приятел
- няма стъкла и гуми. Кобра не си вдигаха телефоните и поръчахме от Холандия, където бяха последните 41 бройки, трябваше да дойде за 4 работни дни, но се бави над месец (чакали ТИР, защото с бусчетата не се рентира) - пак разказ
Може би тази година "Черния петък" е с плюс ХХ% вместо минус ХХ% ...Last edited by mpy_yordanov; 18.10.2021, 16:16.Тагове: Отмаркиране на всички
- 1 like
Коментар