IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъсаната верига за доставки от първа ръка - преди и сега

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

    Запитвал ли си се какво следва когато търговията спре ?

    ...ще оставя отговора отворен /дано не се реализира ...
    Аз очаквах проблемите да са още миналата година. Даже и ти беше писал 20 септември 2020. Света успя да изкара още 12 месеца без големи сътресения. Е сега ще ни занули ударно.
    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

    Коментар


    • Сега гледам - цените на цимента в Китай са скочили с 53.30 % за по-малко от 2 г. А в последните седмици и много заводи са вече спрели заради цени на газ и ток.
      http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
        Запитвал ли си се какво следва когато търговията спре ?...ще оставя отговора отворен /дано не се реализира ...
        Спреш ли хората и търговията - средновековие.
        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Julius_BG Разгледай мнение
          Специално за новите коли причината е друга - недостига на чипове!
          .
          Не е вярно.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
            Абсолютно!
            Недостига на чипове изстреля и цените, но цялата световна система на търговията го отнесе заради Ковид-идиотщината и ''Всички ша умрем, ако не се затворим''. Качиха се цените на куп суровини, защото търговията с всичко останало е спъната. Което може още да се движи или е извън ковид-регулациите се изстреля нагоре. От стомана и арматура, до ток. Чиповете са огромен проблем в момента, както и цените им, но един автомобилен завод потребява и енергия, стомана, мед, каучук, стъкло (стъкларските заводи затварят или качват цените заради цените на газта) и т. н.

            14 октомври в 15:21 ч. ·

            По време на император Август паричното обръщение се удвоява, но това не предизвиква инфлация (или стагфлация, като тази в момента). Всички ''нови'' пари вече са се насочили за развитие на икономическа дейност и са в засилено обръщение. Днес ситуацията е точно обратната. Заради ограниченията с Covid, цели сектори, отговарящи за десетки проценти от глобалната и регионални икономики, със стотици милиони работни места са унищожени, осакатени, със забавено развитие, сложени на изчакване, натоварени заради кризата с разходи, по-сложна и бавна логистика, често с логистична невъзможност. От хранителни стоки, останали да гният поради невъзможност за транспорт (това означава увеличение на цените в другия край на веригата), до липса на чипове. А парите остават същото количество, дори са увеличени, но в по-малко хора, с по-малко възможности да се използват или вложат някъде да работят и търсят убежища, в това, което все още е свободно и лесно се купува. След кризата от 2008 г. мнозина очакваха инфлация с увеличеното предлагане на пари, но тя не се случи, защото Третият свят и развитите страни погълнаха парите и ги смляха почти незабавно в обръщение, нови бизнеси и работни места, но днес вече 2 г. в колелата на икономиките се слагат прътове, пред парите се слагат стени и те се насочват, където могат, покачвайки цените там, защото не могат да идат (или не смеят, поради липса на предвидимост и ясно бъдеще) другаде. Бенджамин Франклин е казал, че няма нито един народ разорил се от търговия, но пак историята ни е показала, че има много народи, разорили се от липсата на такава.
            Запитвал ли си се какво следва когато търговията спре ?

            ...ще оставя отговора отворен /дано не се реализира ...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mpy_yordanov Разгледай мнение
              А да и друго. Складовете за арматурно желязо (в БГ, общо 4 голями) са спряли продажбата за седмица, за да разберат къде ще отвори пазара като цена и не продават каквото имат.
              1 +

              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Julius_BG Разгледай мнение
                Специално за новите коли причината е друга - недостига на чипове!
                Абсолютно!
                Недостига на чипове изстреля и цените, но цялата световна система на търговията го отнесе заради Ковид-идиотщината и ''Всички ша умрем, ако не се затворим''. Качиха се цените на куп суровини, защото търговията с всичко останало е спъната. Което може още да се движи или е извън ковид-регулациите се изстреля нагоре. От стомана и арматура, до ток. Чиповете са огромен проблем в момента, както и цените им, но един автомобилен завод потребява и енергия, стомана, мед, каучук, стъкло (стъкларските заводи затварят или качват цените заради цените на газта) и т. н.

                14 октомври в 15:21 ч. ·

                По време на император Август паричното обръщение се удвоява, но това не предизвиква инфлация (или стагфлация, като тази в момента). Всички ''нови'' пари вече са се насочили за развитие на икономическа дейност и са в засилено обръщение. Днес ситуацията е точно обратната. Заради ограниченията с Covid, цели сектори, отговарящи за десетки проценти от глобалната и регионални икономики, със стотици милиони работни места са унищожени, осакатени, със забавено развитие, сложени на изчакване, натоварени заради кризата с разходи, по-сложна и бавна логистика, често с логистична невъзможност. От хранителни стоки, останали да гният поради невъзможност за транспорт (това означава увеличение на цените в другия край на веригата), до липса на чипове. А парите остават същото количество, дори са увеличени, но в по-малко хора, с по-малко възможности да се използват или вложат някъде да работят и търсят убежища, в това, което все още е свободно и лесно се купува. След кризата от 2008 г. мнозина очакваха инфлация с увеличеното предлагане на пари, но тя не се случи, защото Третият свят и развитите страни погълнаха парите и ги смляха почти незабавно в обръщение, нови бизнеси и работни места, но днес вече 2 г. в колелата на икономиките се слагат прътове, пред парите се слагат стени и те се насочват, където могат, покачвайки цените там, защото не могат да идат (или не смеят, поради липса на предвидимост и ясно бъдеще) другаде. Бенджамин Франклин е казал, че няма нито един народ разорил се от търговия, но пак историята ни е показала, че има много народи, разорили се от липсата на такава.

                http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                Коментар


                • Лекарите както знаем, са анти-царете на логистиката По 6-8 часа не могат да осигурят легло на пациентите си (при прием в болница) и те им се търкалят по коридори и стълбища, а от 2 г. ги оставихме изцяло да ръководят икономиката на света. Още 2 локдаун-а и ще се чака за Лада по 15 г., като при социализма
                  http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                  Коментар


                  • Специално за новите коли причината е друга - недостига на чипове!
                    Шкода от днес затваря заводите си в Чехия до края на годината.
                    Причината е, че заради пандемията продажбите на лаптопи и прочее скочиха доста.
                    А те дърпат над половината от чиповете и затова имат договорени регулярни потоци.
                    Производителите на автомобили не могат да се мерят с компании като Сони например.
                    Чиповете за колите са разл. видове, но нито един от тях не е чак толкова нов, мощен (или скъп) и затова лаптопите и конзолите са с приоритет. Само че дори 1 от най-простите чипове за кола да не могат да доставят - цялата кола не може да се продаде.

                    Коментар


                    • Баси изненадата, не го вярвам.

                      Коментар


                      • А да и друго. Складовете за арматурно желязо (в БГ, общо 4 голями) са спряли продажбата за седмица, за да разберат къде ще отвори пазара като цена и не продават каквото имат.

                        Коментар


                        • Скъсаната верига за доставки от първа ръка - преди и сега

                          Здравейте
                          започвам тази тема с няколко примера

                          - за нов автомобил вече се чака над година и 3 месеца (освен че е по-скъпо), днес ми каза приятел
                          - няма стъкла и гуми. Кобра не си вдигаха телефоните и поръчахме от Холандия, където бяха последните 41 бройки, трябваше да дойде за 4 работни дни, но се бави над месец (чакали ТИР, защото с бусчетата не се рентира) - пак разказ

                          Може би тази година "Черния петък" е с плюс ХХ% вместо минус ХХ% ...
                          Last edited by mpy_yordanov; 18.10.2021, 15:16.
                        Working...
                        X