IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съкращения в администрацията

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнение
    Никога , повтарям никога администрацията няма сама да си направи реформа. Имайки предвид , че мозъците на държавното управление са част от тази администрация ...е все едно да накараме хидрата да реши колко от главите си сама да отсече .... Херкулес трябва на тая държава а не бабаити.
    Може да се каже, че след Левси и Ботев никой не е направил нещо безкористно в България .
    https://fakti.bg/bulgaria/430823-hra...bni-avtomobila
    Забравихте ли колко от тези автомобили са луксозни . Това трябва да се ограничи със закон и да стане за отрицателно време
    Управляващите не са администрация - проумейте го това бе. Аман! Ти административните служители на избори ли гласуваш дали да работят в администрацията или не?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Вълчо-34 Разгледай мнение
      Е, все пак административната работа основно зависи от броя на населението. Миро говори за общини от 2000 човека - е, колко човека трябва да ги обслужват - 8-10 или 30-50..... Какво пречи областите да са 7-10? Че то кварталният кмет има повече хора от поне 5 области. И естествено - училище, детска градина, ясла - 1 към 7, или ако е небходимо за децата със специални нужди - 1 към 4 или 5.
      Никога , повтарям никога администрацията няма сама да си направи реформа. Имайки предвид , че мозъците на държавното управление са част от тази администрация ...е все едно да накараме хидрата да реши колко от главите си сама да отсече .... Херкулес трябва на тая държава а не бабаити.
      Може да се каже, че след Левси и Ботев никой не е направил нещо безкористно в България .
      https://fakti.bg/bulgaria/430823-hra...bni-avtomobila
      Забравихте ли колко от тези автомобили са луксозни . Това трябва да се ограничи със закон и да стане за отрицателно време
      За спекуланта е вредно да чете новини и още повече анализи .

      Коментар


      • 72 общини в България обслужват население под 6000 души,колкото по закон е минимумът за община.Да не говорим,че реално и в други общини населението е под 6000,щото не се отчита емиграцията и миграцията към големите градове.Щом не отговарят на законовите изисквания,трябва да се закрият.
        В обшина Трекляно на един общински служител се падат 25 човека от населението.А в някой от големите градове по 500.И то какво толкова има да се обслужват аднистративно старците в подобни общини.
        Last edited by mirodes; 07.04.2020, 16:53.

        Коментар


        • Е, все пак административната работа основно зависи от броя на населението. Миро говори за общини от 2000 човека - е, колко човека трябва да ги обслужват - 8-10 или 30-50..... Какво пречи областите да са 7-10? Че то кварталният кмет има повече хора от поне 5 области. И естествено - училище, детска градина, ясла - 1 към 7, или ако е небходимо за децата със специални нужди - 1 към 4 или 5.
          И това ще мине ...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от shusho Разгледай мнение

            Бе много ги разбираш нещата.
            Можеш ли да кажеш на кафенето в мола, че 15 сервитьора са им много? Да им кажеш да махнат и половината маси, че е все празно тва кафене и честно - не знам от какво се издържа.
            За да направиш предложение по подобен въпрос независимо дали става въпрос за бюджетна организация или частна фирма, най-малкото трябва да си отишъл на място и да си се запознатл с работата, която се върши във всяко звено. Чак след това можеш, стига да можеш да мислиш рационално, да дадеш обосновано предложение за реформа. А реформата, която ще предложиш (след като изследваш работния процес) може да предвижда 50% съкращаване на персонала или 50% увеличаване. Всичко зависи от работния процес, от текущото състояние и от бъдещите цели.
            Какво има да разбирам-има общини,които обслужват по 2000 човека население.Колкото едно село.И то повечето старци.Не е сериозно това.И да не са само 28 общините,трябва да обслужват поне 30 хиляди население.
            И ако си забелязал аз не плюя по бюджетните служители.Ама не е нормално да има такива общини.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение

              За министерства и агенции съм съгласен,че има много излишен персонал,и то все партийни кадри.Също могат да се намалят общините-265 общини са много.Има такив ,които обслужват по 2000 души.Спокойно могат да станат 28,колкото са областите.
              Бе много ги разбираш нещата.
              Можеш ли да кажеш на кафенето в мола, че 15 сервитьора са им много? Да им кажеш да махнат и половината маси, че е все празно тва кафене и честно - не знам от какво се издържа.
              За да направиш предложение по подобен въпрос независимо дали става въпрос за бюджетна организация или частна фирма, най-малкото трябва да си отишъл на място и да си се запознатл с работата, която се върши във всяко звено. Чак след това можеш, стига да можеш да мислиш рационално, да дадеш обосновано предложение за реформа. А реформата, която ще предложиш (след като изследваш работния процес) може да предвижда 50% съкращаване на персонала или 50% увеличаване. Всичко зависи от работния процес, от текущото състояние и от бъдещите цели.

              Коментар


              • Както в частния, така и в държавния сектор има такива, които се скатават зад гърба не на кого да е , а на колегите си. Както в един ресторант една сервитьорка обслужва 3 маси, докато колежката й 7, така и една част от бюджетниците вършат два пъти повече работа от колегите си. Случва се, защото цялото бългаско общество е такова - и в частния, и в държавния сектор. Докато тарикатите яваш-яваш работят, други балами яко бачкат за трима. Това обаче не прави административния служител ненужен. Напровтив. Ако я няма тази администрация, по която поголовно се плюе - няма да има държава, която да "управляват" избраните от всички ни управници. Че трябва реформа - трябва. Но такава реформа по време на криза не се прави. Най-малкото ще стане още по-голяма криза. Електронно управление и адекватно разпределение на работа спрямо служители не се прави за два дена. Друг е въпроса, че това електронно правителство до никъде не го доведоха толкова години - нищо. Ако го въведат и актуализират работния процес на администрацията, ще се окаже, че някой кадри ще трябва да бъдат преназначени в други структури, а други - съкратени. Но тогава и заплатите трябва да се актуализират спрямо натовареността и специфичността на отговорностите. Да не говорим, че тук поголовно плюете по бюджетниците, ама какъв процент от тях вършат съществената работа и на какви заплати спрямо големите управници въобще не го мислите. Ако обаче сервитьорката в кварталното кафене се оплаче, че бачка нон-стоп 12 часа за под средната заплата, а шефа й си купува скъпа кола, вместо да й вдигне заплащането - тогава ще сте много съпричастни, нали? Погрешно обществото позволява на шепа хора да го разделя. Защото това се получава като резултат - частния сектор се настройва срещу държавния. А като се замислите - всички сте работници/служители на някой, който определя заплатата ви, независимо дали считате това определяне за адекватно или не. И вместо да се делите, вземете се обединете. Защото всеки труд, независимо в кой сектор е, е положен труд - изработен труд/дейност/услуга. И всеки положен труд заслужава адекватно възнаграждание - от чистачката, през сервитьорката до готвачката; от служителя през експерта до директора.
                Last edited by shusho; 07.04.2020, 16:37.

                Коментар


                • Например наскоро имаше репортаж за проверки от комисията за защита на потребителите и метрологичния надзор (??) дали маските по кварталните магазини имали инструкция на български език??!! На един му лепнали глоба 1000лв че очила за електрожен с тъмни стъкла, които намерили в магазина нямали инструкция за работа на бг език. Извинявам се това не е сериозно, и е само отчитане на дейност. Да не говорим за комисия по дискриминация и т.н. как си уплътняват работното време. И доколко са реално нужни на обществото; с какво правят живота на хората от частния сектор (тези които ги хранят) по-добър??

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mvr0306 Разгледай мнение

                    И защо трябва да се сравняваме с ЕС? ЕС отдавна не е център на света, и въпреки сериозните "стимули" от ЕЦБ от последните години бележи мижав ръст. Стандарта на живот се поддържа все още от заеми на правителствата и фирмите, но това е до време. Според мен - радикално свиване на администрацията - комисии, агенции - поне 50%. И ефекта ще е не толкова в намаляване на разходите за тях, колкото осигуряване на служители за частния сектор. Търсим служители за туризма от Украйна, а имаме достатъчно резерв. Отделно, администрацията е концентрирана в Сф, намаляването ще даде шанс на другите градове да задържат младите хора.
                    За министерства и агенции съм съгласен,че има много излишен персонал,и то все партийни кадри.Също могат да се намалят общините-265 общини са много.Има такив ,които обслужват по 2000 души.Спокойно могат да станат 28,колкото са областите.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Q35 Разгледай мнение

                      Простете ,но не може да се гледат само статистическите данни - а по брой население дали сме на 10 място? И според мен е важна ефективността от дейността - не познавате ли чиновници ,които незнаят какво работят и за какво им се плаща ?Всеки се е сблъсквал с въпиюща некомпетентност ,липса на уважение и пълна безотговорност за действията им , корупция и шуробаджанащина .Неслучайно така бленуваното Електронно правителство не се случва въпреки стотиците милиони обществени средства похарчени през годините.
                      Ами тази статистика е процентно спрямо населението.
                      Естествено,че има много калинки.Ама не е редно всички да се слагат под общ знаменател.Трябва да се уважава труда и на другите.
                      Това ни е проблема на българите,че никой не уважава труда на другите и всеки е индивидуалист.Не може да се сравнява високорисков труд на някой полицай на улицата с чиновниците в министерството.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                        Четете бре колеги, чИтете...
                        Къде съм писал, че всички бюджетници не трябва да получават заплати..
                        Писах, че не е нормално шеф на ДЪРЖАВНА банка да полуава 30 К заплата на месец ( поне такава бе информацията...), заместниците му по 20 ( щот горе долу, такава е разликата, че шефовете на КФН и разни други да получават над 12 К и т.н.
                        Нали има закон за достъп до информацията - попитайте и публикувайте....
                        Шеф на ЦБ - 18К , заместниците по 14 К, и.т.н.

                        пп ПИсах, че трябва да се определят по средната заплата в БГ...Нинова предложила да е по минималната.. Добре, съгласен съм...Даже още по ясна ще е таблицата, защото ще се премахне ефекта от скритите доходи.....
                        Скалата ще бъде много по- подробна и точна....
                        Започва се от 3 -мата първи с по 20 мин заплати и така до чистачката .....
                        Съгласен съм ,че е така.Също и по министерства и агенции получават яки бонуси.Ама на пчеличките със смешните заплати е кощунство да се намаляват заплатите.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
                          Трябва да се прави сравнение с другите държави от ЕС .По брой служители в публичният сектор сме на 10-о място в ЕС,а по брой полицаи сме на 15-о място.Ако бяхме сред челниците разбирам да имаше толкова негативи,ама не сме.
                          Простете ,но не може да се гледат само статистическите данни - а по брой население дали сме на 10 място? И според мен е важна ефективността от дейността - не познавате ли чиновници ,които незнаят какво работят и за какво им се плаща ?Всеки се е сблъсквал с въпиюща некомпетентност ,липса на уважение и пълна безотговорност за действията им , корупция и шуробаджанащина .Неслучайно така бленуваното Електронно правителство не се случва въпреки стотиците милиони обществени средства похарчени през годините.
                          мненията ми не са препоръка за каквито и да е действия

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
                            Трябва да се прави сравнение с другите държави от ЕС .По брой служители в публичният сектор сме на 10-о място в ЕС,а по брой полицаи сме на 15-о място.Ако бяхме сред челниците разбирам да имаше толкова негативи,ама не сме.
                            И защо трябва да се сравняваме с ЕС? ЕС отдавна не е център на света, и въпреки сериозните "стимули" от ЕЦБ от последните години бележи мижав ръст. Стандарта на живот се поддържа все още от заеми на правителствата и фирмите, но това е до време. Според мен - радикално свиване на администрацията - комисии, агенции - поне 50%. И ефекта ще е не толкова в намаляване на разходите за тях, колкото осигуряване на служители за частния сектор. Търсим служители за туризма от Украйна, а имаме достатъчно резерв. Отделно, администрацията е концентрирана в Сф, намаляването ще даде шанс на другите градове да задържат младите хора.

                            Коментар


                            • Четете бре колеги, чИтете...
                              Къде съм писал, че всички бюджетници не трябва да получават заплати..
                              Писах, че не е нормално шеф на ДЪРЖАВНА банка да полуава 30 К заплата на месец ( поне такава бе информацията...), заместниците му по 20 ( щот горе долу, такава е разликата, че шефовете на КФН и разни други да получават над 12 К и т.н.
                              Нали има закон за достъп до информацията - попитайте и публикувайте....
                              Шеф на ЦБ - 18К , заместниците по 14 К, и.т.н.

                              пп ПИсах, че трябва да се определят по средната заплата в БГ...Нинова предложила да е по минималната.. Добре, съгласен съм...Даже още по ясна ще е таблицата, защото ще се премахне ефекта от скритите доходи.....
                              Скалата ще бъде много по- подробна и точна....
                              Започва се от 3 -мата първи с по 20 мин заплати и така до чистачката .....

                              Коментар


                              • Трябва да се прави сравнение с другите държави от ЕС .По брой служители в публичният сектор сме на 10-о място в ЕС,а по брой полицаи сме на 15-о място.Ако бяхме сред челниците разбирам да имаше толкова негативи,ама не сме.

                                Коментар

                                Working...
                                X