IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Финансовата стабилност

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнение

    Т.е. да се страхуваме, че проблемите ще започнат от възникващите пазари и ще се прелеят в САЩ и Европа?
    По-скоро, ще дойдат от развитите. Скромно мнение.

    Коментар


    • Изгледите за обслужването на държавният дълг при възникващите пазари се подобрява. Противно на мненията на апокалиптиците, че от там ще дойде нова тежка криза.

      The most notable improvement in emerging market sovereign credit profiles is in external finances. The median emerging market current account deficit is forecast to improve slightly to 2.9% of GDP this year versus 3.3% in 2016, and, on the back of strong capital inflows, foreign exchange reserves (excluding China) are projected to increase by about USD110 billion, the most since 2012.

      Unlike the 2013 "taper tantrum", there has been no sign of disruption to emerging market capital flows associated with the Federal Reserve tightening, and Fitch does not expect any such disruption in the immediate term. A notable difference between 2013 and 2017 is the direction of change of 10-year US Treasury yields, which moved higher in 2013 and are currently on a slow downward trajectory. An eventual reversal in US yields, which is expected by Fitch as the relationship between real yields and real GDP growth normalises, would represent a risk to emerging markets' external funding conditions.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от fri Разгледай мнение
        четохте ли това? - "Prepare for Turbulence" by John Mauldin July 9, 2017

        http://www.mauldineconomics.com/fron...for-turbulence
        Т.е. да се страхуваме, че проблемите ще започнат от възникващите пазари и ще се прелеят в САЩ и Европа?

        That being the case, the way Fed policy impacts the dollar could make the inevitable crisis much worse. Looking only at the US, there’s a strong case for raising – oops, I mean “normalizing” – rates. Going to even 2% or 3% won’t kill our economy. But hiking rates will likely create other victims whose problems will soon become our problems, too.

        Think of all the dollar-denominated debt owed by various emerging-market governments and businesses. Higher US rates will strengthen the dollar and make that debt costlier to service, almost certainly causing some defaults. In today’s highly leveraged markets, the pain caused by those defaults will quickly spread to lenders in Europe, Japan, and the US.

        Коментар


        • четохте ли това? - "Prepare for Turbulence" by John Mauldin July 9, 2017

          http://www.mauldineconomics.com/fron...for-turbulence

          Коментар


          • Затова през 2012 реших, че трябва да разбера точно как функционира банковата система, как конкретно стана кризата, кои бяха истинските причини, какво е КУ и т.н. За да мога сам да преценя накъде вървят нещата.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнение


              На нея това й е работата, да предупреждава политиците да внимават какво правят.

              Разбира се, че може да има. Ако се либерализира банкирането, ако се оставят банките да правят каквото си искат в off-balance sheet еntitites, ще има нова криза.

              Просто в момента няма условия за това.
              Ако паметта не ме лъже, и Б.Бернанке преди кризата от 2008-ма сипеше подобни твърдения. В смисъл, за нямането на условия. Абе, точно на баш ФЕД-гуверньорите да имаш вяра, все едно, на кума Лиса, преди да влезе в курника: "-Кълна се, няма да ям пилешко!"

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Stone_Kold Разгледай мнение
                Christine Lagarde: Не е изключено да видим още една финансова криза

                На нея това й е работата, да предупреждава политиците да внимават какво правят.

                Разбира се, че може да има. Ако се либерализира банкирането, ако се оставят банките да правят каквото си искат в off-balance sheet еntitites, ще има нова криза.

                Просто в момента няма условия за това.
                Last edited by Misho ILIEV; 12.07.2017, 16:07.

                Коментар


                • Една интересна годишнина. Преди почти десет години на 9 юли 2007 ФТ писа и цитира шефа на Сити Груп:

                  July 9, 2007 by: Michiyo Nakamoto in Tokyo and David Wighton in New York

                  Chuck Prince on Monday dismissed fears that the music was about to stop for the cheap credit-fuelled buy-out boom, saying Citigroup was “still dancing”.

                  The Citigroup chief executive told the Financial Times that the party would end at some point but there was so much liquidity it would not be disrupted by the turmoil in the US subprime mortgage market.

                  He denied that Citigroup, one of the biggest providers of finance to private equity deals, was pulling back.

                  “When the music stops, in terms of liquidity, things will be complicated. But as long as the music is playing, you’ve got to get up and dance. We’re still dancing,” he said in an interview with the FT in Japan.
                  https://www.ft.com/content/80e2987a-...c-0000779fd2ac

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнение
                    Ето какво става с дълга, дори при най-малкото вдигане на лихвите - поглъща се като топъл хляб. Един единствен купувач гълта на един дъх цял транш от 800 млн. австралийски долара в наддаване с още 42 други мераклии за хартията.


                    Single buyer for Australian government bond




                    https://www.ft.com/content/9c7038c0-...7-502f7ee26895
                    Въпросът не е дали се поглъща кат топъл хляб а дали този дълг ше бъде погасен.Тъпаци с претенции у Краваристан с лопати да ги ринеш.Кат дойде Горския с пушката ще видим

                    Коментар


                    • Ето какво разпространи Fitch вчера за възникващите пазари:

                      Fitch: Asia More Resilient Twenty Years after Financial Crisis


                      06 JUL 2017 11:47 PM EST

                      Fitch Ratings-Hong Kong/Singapore-06 July 2017: Asian economies are better equipped to weather external shocks and financial pressures owing to buffers built and reforms undertaken in the wake of the Asian Financial Crisis, which began twenty years ago this week, says Fitch Ratings.

                      The shift from fixed to more flexible exchange rates is one of the key differences from 1997. The four hardest-hit countries - Korea, Indonesia, Malaysia and Thailand - had fixed or heavily managed currencies at the time. This allowed exchange-rate misalignments to build and exposed the countries to speculative attacks, like the one that triggered the sharp devaluation of the Thai baht that set off the crisis.

                      Most Asian economies are also less reliant on net capital inflows, with current-account surpluses rather than deficits now the norm. Of the crisis-struck countries, only Indonesia runs a current-account deficit, which at 1.8% of GDP is smaller than the deficits in the lead-up to 1997. Thailand, for example, ran a deficit of 8.0% of GDP in 1996, Malaysia and Korea around 4.0% and Indonesia 2.8%.

                      Meanwhile, most central banks have built foreign-exchange reserves to levels allowing for significant scope to service external debts and, if they see a need, support currencies. In any case, exchange-rate depreciation is no longer the threat it once was to the health of Asian economies due to generally lower external-debt ratios and more widespread use of foreign-exchange hedging. The cost of servicing foreign-currency debt soared when currencies collapsed in 1997, causing a sharp rise in defaults with serious consequences for banking systems.

                      Banking sector supervision has also improved significantly. Lending standards and buffers against losses are stronger and balance sheets are more transparent. Moreover, Asian banks tend to fund their lending out of deposits - rather than relying on wholesale funding - making them more resilient to tighter market liquidity. Close relationships between banks and companies, which were at the core of the financial crisis, still exist to varying degrees, but in most countries they are not as cosy or pervasive as twenty years ago.

                      Regulators have become more active in other ways too. For example, macro-prudential tightening has cooled activity in several Asian housing markets during the last decade. A potential housing bubble appears to have been deflated in Singapore and while prices have continued rising in other markets - most notably Hong Kong - the tight regulatory stance has kept loan-to-valuation ratios low and protected banks against property-price shocks.

                      This is not to say the region is without risks. In addition to asset-price increases, a rapid build-up of household and corporate debt - mostly denominated in local currencies - during ten years of ultra-loose global monetary policy has created financial hazards. Private sector debt-to-GDP ratios are now close to, or above, levels seen during the Asian Financial Crisis in most economies. This makes financial systems sensitive to changes in economic conditions, particularly unemployment and real interest rates.

                      The region is also significantly more dependent on China, which has become one of the largest trading partners of most Asian economies. Financial fragility and leverage continue to increase in China and we expect slowing growth in coming years. The risks of an outright crisis are mitigated by several factors, including China's relatively closed capital account and the significant proportion of banks and borrowers that are owned or heavily influenced by the state, which guards against the kind of collapse in creditor confidence that might trigger a financial crisis. Nevertheless, a sharp slowdown in China is one of the biggest risks to the rest of the region.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от michaelis21 Разгледай мнение
                        Ти да видиш, и други бият тъпана, бондовете и те се изкачват, ама важното е S&P да върви нагоре нали ?? (а той до последно ще върви нагоре, защото впрегнаха банките да купуват акции които имат тежест на индекса, докато не се устреми надолу)
                        Китай леко се закашля (намали растежа си със 1-2%) и Австралия вдигна лихвите, а днес бондовете +10%

                        МВФ предупреждава за риск от нова финансова криза

                        06.07.2017 г., 11:45

                        Кристин Лагард
                        Доклад на Международния валутен фонд преди срещата на Г-20 в Хамбург, подчертава „неблагоприятните рискове“ за глобалната икономика, които крият политическата несигурност в развитите страни, уязвимостта на финансовия сектор и внезапното затягане на финансовите условия.

                        Ако не последват незабавни действия, това съчетание от фактори може да се окаже рецепта за тежка финансова криза, предупреди генералната директорка на МВФ Кристин Лагард при представянето на доклада, цитиран от Франс прес.

                        МВФ е загрижен, че отстъплението от укрепването на финансовата регулация след кризата от 2008 може да доведе до отслабване на собствените капитали и до регламенти с негативни последици за глобалната финансова стабилност.
                        Докладът отбелязва появата на политически програми с много неизвестни – въпреки че отминаха рисковите избори в Европа, продължава да има висока степен на несигурност заради трудността да се предвидят бюджетните политики и регламенти на САЩ.

                        6 месеца след встъпването в длъжност на администрацията на Доналд Тръмп, тя още не е успяла да получи одобрението на Конгреса за фискалните стимули от предизборните си обещания като намаляването на данъците и разходите за инфраструктура. МВФ вече понижи миналата седмица прогнозата си за ръста на най-голямата в света икономика заради неизвестността около икономическите й планове. Фондът очаква растеж от само 2,1% на американската икономика през 2017 и 2018 на фона на прогнозата през април за ръст съответно 2.3% и 2.5%.

                        Тревога предизвиква и паричната политика на американската централна банка, която може да окаже отрицателен ефект за капиталовите потоци към развиващите се страни и да направи долара по-силен.

                        МВФ отделя място на преговорите за Брекзит и ги определя като рисков фактор. Фондът призова Германия да предприеме „по-експанзионистична бюджетна политика“, насърчаваща публичните инвестиции и растеж, което ще позволи, чрез увеличаване на вътрешното търсене, да се ограничат външните дисбаланси около силния търговски излишък.

                        МВФ отбелязва също така, че инфлацията в еврозоната остава ниска и като резултат липсва увеличение на заплатите в периода след кризата, свързана с непълното работно време и все още високата безработица в част от европейските страни.

                        Докладът призовава европейските банки да укрепят балансите си и припомня спасяването неотдавна на няколко италиански и испански банки от фалит.

                        За Китай фондът предупреждава, че прехвърлянето на държавния дълг като частен увеличава риска за финансовата стабилност и растеж в страната.
                        Доста от нещата са критика към Доналд Тръмп. Политически риск, непредвидима политка, дерегулация на финансовия сектор.

                        Що се отнася до възникващите пазари, те са в много по-силна позиция сега, отколото 1997. Научили са си урока демек. Само Китай си играе с огъня, но там банките са държавни и някак рискът не е толкова остър.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от pirdop Разгледай мнение

                          това последното не го зацепвам. как при качващи yields т.е. падащи цени на някой това ще му еосновната причина да купува? както бйл грос каза преди година... бондовете бяха short ofa lifetime
                          Този някой иска доходност и тя като се увеличава той се нахвърля върху ДЦК-тата като не видял. Това е някой, който смята да държи до матуритет, защото вероятно е пенсионен фонд или нещо такова и няма друг избор.

                          Това е моето обяснение. Бях спорил преди седмици с ravnovesie за това, че дигането на липвите по бондовете ще нахъси пенсионните фондове да ги взимат като топъл хляб.

                          Коментар


                          • Ти да видиш, и други бият тъпана, бондовете и те се изкачват, ама важното е S&P да върви нагоре нали ?? (а той до последно ще върви нагоре, защото впрегнаха банките да купуват акции които имат тежест на индекса, докато не се устреми надолу)
                            Китай леко се закашля (намали растежа си със 1-2%) и Австралия вдигна лихвите, а днес бондовете +10%

                            МВФ предупреждава за риск от нова финансова криза

                            06.07.2017 г., 11:45

                            Кристин Лагард
                            Доклад на Международния валутен фонд преди срещата на Г-20 в Хамбург, подчертава „неблагоприятните рискове“ за глобалната икономика, които крият политическата несигурност в развитите страни, уязвимостта на финансовия сектор и внезапното затягане на финансовите условия.

                            Ако не последват незабавни действия, това съчетание от фактори може да се окаже рецепта за тежка финансова криза, предупреди генералната директорка на МВФ Кристин Лагард при представянето на доклада, цитиран от Франс прес.

                            МВФ е загрижен, че отстъплението от укрепването на финансовата регулация след кризата от 2008 може да доведе до отслабване на собствените капитали и до регламенти с негативни последици за глобалната финансова стабилност.
                            Докладът отбелязва появата на политически програми с много неизвестни – въпреки че отминаха рисковите избори в Европа, продължава да има висока степен на несигурност заради трудността да се предвидят бюджетните политики и регламенти на САЩ.

                            6 месеца след встъпването в длъжност на администрацията на Доналд Тръмп, тя още не е успяла да получи одобрението на Конгреса за фискалните стимули от предизборните си обещания като намаляването на данъците и разходите за инфраструктура. МВФ вече понижи миналата седмица прогнозата си за ръста на най-голямата в света икономика заради неизвестността около икономическите й планове. Фондът очаква растеж от само 2,1% на американската икономика през 2017 и 2018 на фона на прогнозата през април за ръст съответно 2.3% и 2.5%.

                            Тревога предизвиква и паричната политика на американската централна банка, която може да окаже отрицателен ефект за капиталовите потоци към развиващите се страни и да направи долара по-силен.

                            МВФ отделя място на преговорите за Брекзит и ги определя като рисков фактор. Фондът призова Германия да предприеме „по-експанзионистична бюджетна политика“, насърчаваща публичните инвестиции и растеж, което ще позволи, чрез увеличаване на вътрешното търсене, да се ограничат външните дисбаланси около силния търговски излишък.

                            МВФ отбелязва също така, че инфлацията в еврозоната остава ниска и като резултат липсва увеличение на заплатите в периода след кризата, свързана с непълното работно време и все още високата безработица в част от европейските страни.

                            Докладът призовава европейските банки да укрепят балансите си и припомня спасяването неотдавна на няколко италиански и испански банки от фалит.

                            За Китай фондът предупреждава, че прехвърлянето на държавния дълг като частен увеличава риска за финансовата стабилност и растеж в страната.
                            Last edited by michaelis21; 08.07.2017, 00:36.
                            „Нямам да предложа нищо друго освен кръв, тежък труд, сълзи и пот”

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Misho ILIEV Разгледай мнение
                              Ето какво става с дълга, дори при най-малкото вдигане на лихвите - поглъща се като топъл хляб. Един единствен купувач гълта на един дъх цял транш от 800 млн. австралийски долара в наддаване с още 42 други мераклии за хартията.


                              Single buyer for Australian government bond




                              https://www.ft.com/content/9c7038c0-...7-502f7ee26895
                              това последното не го зацепвам. как при качващи yields т.е. падащи цени на някой това ще му еосновната причина да купува? както бйл грос каза преди година... бондовете бяха short ofa lifetime
                              Last edited by pirdop; 08.07.2017, 00:33.

                              Коментар


                              • - Ти да видиш! А легалното американско, пак с долари, какво е? Да им имам на тези критериите.

                                Коментар

                                Working...
                                X