IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Държавата има толкова много автомобили, че може да не им прави Автокаско

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Ха-ха, тая статия или е написана много хумористично, или автора не се е чувствал добре като я е писал.

    Виновен си, ако треснеш автомобил със специален режим на движение, само, ако го треснеш докато се движи със специален режим на движение.

    През останалото време си важи Законът за движение по пътищата.

    Да се презюмира, че всека катастрофа с такъв автомобил директно ще се приписва на "цивилния" водач, е смешно (въпреки недобрите практики в тая област).
    Last edited by Pastir2; 16.01.2012, 15:40.

    Коментар


    • Марияне, какво стана тук с хубавото ти попадение? Защо имам чувството, че нещо ти подрязаха крилцата, както подрязаха и отрязаха доста от постовете в тази тема. Или може би само на мен така ми се струва...

      Коментар


      • Относно: „Държавата вероятно притежава около 200 000”...

        Със сигурност държавата не притежава такава цифра автомобили, а ако се прави някаква аналогия със соца и държавните номера може и да има архаична такава, но всички коли в България, които се визират, се водят на конкретно ведомство или държавна фирма и самото понятие държавата е нелепо да се използва, както и подобно поощряване на кьорсофра и безстопанственост е неуместно.

        Второ вероятно ще е на загуба подобно дружество спрямо сега. Дори и юридически да можеше да се оформи подобно задължение, то би било необходимо да се създаде централизиран орган със сериозен капитал, който да се оправя с щетите. Той пък ще трябва да сключва договори със сервизите – лицензирани, на сегашните застрахователи и т.н. (на добри цени ще излиза ремонта). И ще настане такава корупция и безхаберие че да ти е драго да гледаш сеир.

        Ако пък се дават отделно капиталови за всяка фирма (много от тях се самоиздържат в момента и не ползват бюджетни средства), община, ведомство и т.н горното за разходите ще важи по 2 някъде.

        Тоест пълна утопия, показателно е че и в момента малко фирми се натискат да застраховат държавни ведомства, справка сайта за обществени поръчки.

        Коментар


        • Добра ти е статията Марияне, но едва ли ще има кой да те чуе. Все пак тези държавни /тоест разбирай народни/ парички вместо да се използват за каквото и друго да е / все, ще има някаква файда/ то те трябва да влязат директно в нечии частни джобове под формата на никому ненужна "застраховка". Цифричката 100 милиона е наистина цифричка спрямо действителността, но... Не трябва да се забравя и факта, че голям процент от тази цифра се връща в джоба на самият застрахован при сключването на договора. Значи имаме следното движение: Народни пари - Частен джоб - Връщане на част от тях в частния джоб на чиновника направил застраховането. Е.., ми то май стана ясно кому е нужно това застраховане. Нужно е на Застрахователната компания и на чиновника, само че..., защо ли ми се струва, че тези парички излизат от нечий друг джоб - нашият! Незнам, Марияне..., но така си мисля, а и явно и ти си на това мнение. Надявам се Импето и той, като професионалист в тази област да каже нещо... Дали пък не им правят и човеко застраховки на многообичаните от всички нас чиновници на наш гръб?!! Хммм... интересно. Дали наистина не го правят?!!!
          Статията ти наистина е попадение... Успех!

          Коментар


          • Много е вярна идеята в статията...И...какво от това ?
            Не държавата сключва застраховките, а министества, агенции, комисии и т.н.
            И те са ЧОВЕК и те семейства гледат ...
            Това са брокери, агенти, застр. дружества. Да фалират ли ????

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ceneto Разгледай мнение
              че тя ГО не е ли задължителна застраховка
              караш не караш - трябва да я правиш
              нали изпращат писма от гаранциония фонд или незнам си от къде(бях получил такова в пощата ама беше за на някъв съсед фирмения автомобил, че искат да го глобяват)

              а за автомобилите със специален режим на движение също си написал голяма глупост,
              че винаги другия(с не специалния режим)е виновен при ПТП и видиш ли не трябва застраховка
              Статията не е за ГО, а за доброволното Каско. А и ГО на военен камион в гараж трябва ли му?

              Освен това виновен е автомобила с неспециален режим. И то не само линейки, полицейски и пожарни. Спомни си колко пъти коли на НСО карат в платното срещу цивилни коли и ги удрят и после виновна е цивилната, защото не е дала път.....

              Коментар


              • че тя ГО не е ли задължителна застраховка
                караш не караш - трябва да я правиш
                нали изпращат писма от гаранциония фонд или незнам си от къде(бях получил такова в пощата ама беше за на някъв съсед фирмения автомобил, че искат да го глобяват)

                а за автомобилите със специален режим на движение също си написал голяма глупост,
                че винаги другия(с не специалния режим)е виновен при ПТП и видиш ли не трябва застраховка
                Last edited by ceneto; 04.01.2012, 19:04.
                “The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”

                Коментар


                • Държавата има толкова много автомобили, че може да не им прави Автокаско

                  http://www.investor.bg/news/article/128304/133.html

                  На практика тя може да действа като застраховател, ако не застрахова имуществото си

                  Държавата има толкова много автомобили, че може да не им прави Автокаско, тъй като на практика тя може да действа като застраховател, ако не застрахова имуществото си.

                  Държавата вероятно притежава около 200 000 автомобила или дори повече. В обществения сектор през 2010 г. са били заети 729 300 лица спрямо 1,93 млн. души в частния сектор. Зад няколко стотин хиляди държавни и общински служители стоят доста автомобили.

                  В България има общо около 2,5 млн. автомобила при 19 общозастрахователни компании, поднадзорни на Комисията за финансов надзор. Голяма част от автомобилите се управляват без застраховка Автокаско, поради което средно на компания се падат много под 100 000 застраховани автомобила. Държавата има доста повече от това число.

                  Не на последно място част от държавните автомобили не излизат от гаражите. Това са много МПС във Министерство на отбраната, Гражданска защита и други.

                  Също така много от държавните автомобили са със специален режим на движение, като това са полицейски автомобили, линейки, пожарни, автомобили на НСО и други. Тоест ако има катастрофа с кола със специален режим на движение, виновен ще е автомобилът с неспециален режим на движение. Съответно щетите ще бъдат платени от неговата Гражданска отговорност и Автокаското на държавния автомобил е излишно.

                  Нека напомним, че Автокаско реално покрива щетите само на виновната за ПТП страна, тъй като невинният участник в произшествието се обезщетява от Гражданската на виновния.

                  Рискът от кражба на държавен автомобил е нисък, най-вече защото тези МПС имат гаражи, често паркинги на НСО, МВР. Също така малцина биха откраднали автомобил на когото пише ДАИ, Агенция Пътна инфраструктура, Община Тутракан, Училищен автобус и т.н. Разбира се малцина биха откраднали и бронетранспортьор или линейка.

                  Именно въздържането от кражби е една от причините фирмите да брандират автомобилите си.

                  Автокаско на около 200 000 автомобила е минимум 60 млн. лв., тъй като най-малката премия за Автокаско е 300 лв.

                  Вероятно ненужният разход надхвърля 100 млн. лв. Дори част от държавните автомобили да бъдат откраднати (малко вероятно) или да бъдат ударени по вина на шофьора (отново малко вероятно при линейките, полицейските автомобили и други със специален режим), то те лесно ще бъдат възстановени с част от спестените пари.

                  Бидейки с голям автопарк, държавата ще действа като застраховател (поемайки риска си), тъй като нито един автомобил няма да е толкова скъп, че да наруши бюджета при нужда от възстановяването му. Докато в семейния бюжет скъп автомобил трябва да има застраховка Автокаско, ако възстановяването на щети по него или кражбата му са рисковани за семейния бюджет.

                  Не на последно място липсата на търгове за застраховка Автокаско на държавни МПС ще намали корупцията сред чиновниците.

                  Също така шофьорите на държавни, общински и други ведомествени автомобили ще бъдат по-внимателни, знаейки че катастрофа, предизвикана от тях, може да събуди недоволство в ръководителите им, замествайки сегашната сигурност "удряй смело, има Автокаско".

                  Разбира се застраховка Гражданска отговорност държавата би трябвало да прави, особено ако държавните автомобили пътуват в чужбина, тъй като в някои страни няма лимит на отговорността. За военни автомобили, които не излизат от гаражите обаче това може да не се прави.

                  http://www.investor.bg/news/article/128304/133.html
                  19
                  Да
                  63.16%
                  12
                  Не
                  26.32%
                  5
                  Не мога да преценя
                  10.53%
                  2
                Working...
                X