IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

НЕ на монополните и картелирани цени в България!

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от rogers Разгледай мнение
    Душко откъде извади тази логика бе - от 27 страни 16 имат по високи цени от БГ , 10 имат по - ниски - и какво от това. А примерно цената в Англия като е най ниска - тва значи ли че там труда е най ниско платен?
    Душко, тук сме на едно мнение, точно сред тия 10 страни с по-ниски цени и на бензин, и на дизел без данъци и акциз попадат и такива като Австрия, Белгия, Франция, Словения, Англия...
    Както и ти си съгласен, там разходите за труд са в пъти по-високи от тези в Б-я.
    Освен това Данък Печалба е в пъти по-висок там, отколкото в Б-я, което не е без значение за нормата на печалба

    Та това е и един от въпросите ни?
    Какво включва производствената цена на Лукойл?
    *Каква част от нея се пада на цената на суровината?
    *Каква от нея е за разходи за труд?
    Last edited by съни(тя); 11.03.2011, 15:27.

    Коментар


    • Душко откъде извади тази логика бе - от 27 страни 16 имат по високи цени от БГ , 10 имат по - ниски - и какво от това. А примерно цената в Англия като е най ниска - тва значи ли че там труда е най ниско платен?

      Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
      Според въпросната таблица, цените на бензина и цените на дизела без акциз и данъци и за двете категории - в 10 страни от ЕС са по-ниски от тези в България, а при 3-4 са същите или с разлика 3-4Е.

      Т.е. излиза, че тук плащаме скъп бензин и дизел не защото имаме по-високи разходи за труд, не за да влизат в бюджета повече пари, а за да трупа загуби за България Лукойл.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от rogers Разгледай мнение
        статията на ангелов си е много добра - за съжаление тъпчовците не разбират нито от факти нито от логика. Обаче съм сигурен че всеки от тъпчовците ако беше на мястото на лукойл нямаше да продава по евтино. Платените писачи срещу правителството е добре да четат повече от ангелов - неговите критики към правителството са доста добри и основателни - за разлика от техните
        знам, че със спамери е противопоказно да се спори
        Но ако чете някой, който на теб плаща, нека поиска от теб, когато твърдиш нещо, поне отчасти да се опиташ да го защитиш с някакви доводи или информация.
        Като, например, да вземеш статията на Г.Ангелов и моите въпроси и забележки по нея и да кажеш кое е истина и кое не!

        Коментар


        • статията на ангелов си е много добра - за съжаление тъпчовците не разбират нито от факти нито от логика. Обаче съм сигурен че всеки от тъпчовците ако беше на мястото на лукойл нямаше да продава по евтино. Платените писачи срещу правителството е добре да четат повече от ангелов - неговите критики към правителството са доста добри и основателни - за разлика от техните

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
            ..........

            Но Жей, вашия протест няма политически мотиви, налЕ?
            Моят лично - НЯМА потически, има само ИКОНОМИЧЕСКИ мотив!
            Цени, определяни на пазарен принцип, а не на монополен и картелен!

            Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
            ..........
            така и не разбират, защо бензина им е скъп... кукурукуку...
            Би ли ми помогнал да качиш тук втората таблица от сайта на Европейската комисия за цените на петролните продукти
            http://ec.europa.eu/energy/observato...taxes_1547.pdf

            Според въпросната таблица, цените на бензина и цените на дизела без акциз и данъци и за двете категории - в 10 страни от ЕС са по-ниски от тези в България, а при 3-4 са същите или с разлика 3-4Е.

            Т.е. излиза, че тук плащаме скъп бензин и дизел не защото имаме по-високи разходи за труд, не за да влизат в бюджета повече пари, а за да трупа загуби за България Лукойл.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
              Но Жей, вашия протест няма политически мотиви, налЕ?
              моя мотив е финансов. Някой обаче много ги дразни точно това Тебе пък те дразни да не останеш без работа и българското знаме То най-вече те дразни.

              Писна ни да ни крадат с цени на ток, горива, парно, вода, телефон: http://www.facebook.com/group.php?gi...8025384&v=wall

              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

              Коментар


              • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                Не бяха ли в Англия?
                Моето образование не е от уикипедиа, gigow...

                http://www.jstor.org/pss/1898836

                Обърни внимание най отдолу на пояснението, как за първи път мотивите за такова чупене са документирани в Бордо още през 1511 г. Едва когато движението става политическа сила със ПОЛИТИЧЕСКИ искания тогава то получава наименование лудити по името на Чарлз Луд в Англия...

                Но Жей, вашия протест няма политически мотиви, налЕ?
                Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от коки Разгледай мнение
                  Jay Gould протеста му е майката ,но по тоя начин няма да постигнете нищо.,Защо казвам така?Защото съм сигурна ,че 99 процента от протестиращите продължават да карат колитие си.Според мен по -голям ефект ще има ако никой не купува една седмица гориво за колата си .Мъжът ми от понеделник така стачкува.Спря да им пълни гушите и не използува колата.Ходи пеш на работа и според мен това е начинът ,а не събиране на 13 с което ще им накривите на дядовия.
                  Коки, понеже си интелигентен човек ще се опитам да ти обясня моето виждане.
                  Съгласна съм с теб, че най-голям ефект би имало пълно спиране на използване на абтомобилите, да речем за 1 седмица, дори за 3 дни...дори за 1, с идея за следващ, ако няма ясни отговори!
                  Но сама знаеш, че това е трудно изпълнимо, особено при манталитета, който имаме.
                  А донякъде и по обективни причини.
                  Хората имат планувани задачи за изпълнение само в почивния им ден, или живеят на отдалечено място от работата им без удобен, понякога никакъв транспорт.

                  Но в случая, е по-важно да излязем на улицата, да видят управляващите, че с манипулации и приятелски протекции не желаем да се продължава.
                  Как да стане промяна както всички спим.
                  Нека се събудим и питаме?!
                  Ясно и конкретно....едно по едно!

                  Аз лично не виждам вече причини да се искат оставки и нови правителства.
                  Начинът е да се търси отговорност от тези.
                  те да започнат да се променят.
                  Не мислиш ли

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
                    Тлъстите лихви ми позволяват да не работя или да работя когато си поискам, да правя каквото си поискам и когато си поискам... Включително и да пиша в този форум, когато другите като теб трябва да отработват заплатата си.
                    И като си такъв баро не виждам какъв ти е проблема и че някакви си там щели да протестират?! Ако това което казваш бе истина, защо се нервиш тогава и скачаш като ощипана мома стане ли дума за руските монополи? Значи лъжеш Бачкаш за тях и те е страх да не си загубиш работата.
                    Както се казва в полицията - Зад всяко действие стои мотив. Ако ти нямаше такъв, нямаше да се изнервяш всеки път стана ли дума за ток, горива или руски интереси.
                    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
                      Тлъстите лихви ми позволяват да не работя или да работя когато си поискам, да правя каквото си поискам и когато си поискам... Включително и да пиша в този форум, когато другите като теб трябва да отработват заплатата си.
                      Ау милия, съкратиха ли те и от работа?
                      Сигурно е заради висенето по форуми

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от BOBAN1 Разгледай мнение
                        Или ТЛЪСТИТЕ лихви не стигат да си купиш
                        Тлъстите лихви ми позволяват да не работя или да работя когато си поискам, да правя каквото си поискам и когато си поискам... Включително и да пиша в този форум, когато другите като теб трябва да отработват заплатата си.
                        Седерастите, сините талибани, соросоидите и НПО простетата са безочливо нагла зомбирана сган!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от коки Разгледай мнение
                          Jay Gould протеста е майката му ,но по тоя начин няма да постигнете нищо.,Защо казвам така?Защото съм сигурна ,че 99 процента от протестиращите продължават да карат колитие си.Според мен по-голям ефект ще има ако никой не купува една седмица гориво за колата си .Мъжът ми от понеделник така стачкува.Спря да им пълни гушите и не използува колата.Ходи пеш на работа и според мен това е начинът ,а не събиране на 13 с което ще им накривите на дядовия.
                          Права си, но и това не е решение, поне не за всичко.. Въпреки, че идеята на мъжа ти е много добра, най-малкото за него Права си, че точно с мятане на стотинки по бензиностанции, вместо по когото трябва ефекта е нулев, но според мен по-добре дори това отоколкото нищо. Имам и на ум, че една част от протестиращите може да променят посоката си на протест, въпреки, че във Варна съм сигурен ще е пълно с ченгета, които 100% ще се опитат да провокират сблъсъци, то точно те може да са катализатор на нещо още по-сериозно. Дай боже да няма сблъсъци и репресии от страна на полицията, но ако има такива, то те ще са в полза на протеста, а властта понякога е толкова глупава, че сама ги провокира.
                          Решението не е това. Не е във викане "Ти си льош" на тоя и оня. Но всяко пътуване почва с някаква крачка била тя и погрешна. Пък и времето ще е хубаво, смятам да съм там, до колкото разбрах и мои познати ще се разходят.
                          Last edited by Jay Gould; 11.03.2011, 14:29.
                          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
                            ......... така и не разбират, защо бензина им е скъп... кукурукуку...
                            Би ли ми помогнал да качиш тук втората таблица от сайта на Европейската комисия за цените на петролните продукти
                            http://ec.europa.eu/energy/observato...taxes_1547.pdf

                            Според въпросната таблица, цените на бензина и цените на дизела без акциз и данъци и за двете категории - в 10 страни от ЕС са по-ниски от тези в България, а при 3-4 са същите или с разлика 3-4Е.

                            Т.е. излиза, че тук плащаме скъп бензин не защото имаме по-високи разходи за труд, не за да влизат в бюджета повече пари, а за да трупа загуби за България Лукойл.

                            Коментар


                            • Здрасти Мастъре.........абе като преглеждам темите ....ти постоянно си във форума.Явно не караш автомобил.Абе ти вообще притежаваш ли собствен такъв

                              Или ТЛЪСТИТЕ лихви не стигат да си купиш

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                                За съжаление, Георги Ангелов от "Отворено общество е написал вчера една манипулативна статия, пълна с неверни твърдения и половинчати истини, които използва за крайни изводи.
                                Вероятно разчита , че "24 часа" се чете основно от хора без икономически познания, а вероятно е допускал и от хора, некупуващи горива от бензиностанциите.


                                http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=811853

                                Г.Ангелов пише и заключава:
                                Първата проверка можем да направим лесно - вземаме последните 5 седмични бюлетина на Европейската комисия за цените на петролните продукти и проверяваме как са те в България. Данните показват, че в четири от петте последни седмици България има най-ниски цени на бензина, а в една седмица е само на 0,1 евроцента от най-евтиния. При дизела България и Люксембург постоянно имат най-ниски цени в целия ЕС.

                                С други думи, тезата, че в България горивата са най-скъпи в ЕС, не издържа проверката на данните. Който не вярва, да отскочи до Гърция и да провери лично. Но е по-добре да си налее гориво в България, защото в Гърция е доста по-скъпо.

                                Данните в цитирания източник на Европейската комисия за цените на петролните продукти са за 07.03'11г.
                                http://ec.europa.eu/energy/observato...taxes_1547.pdf
                                Цената, посочена там за БГ бензин А-95 е 1,201.96 EUR /1000л
                                за дизела е 1,217.30 EUR /1000л


                                Да, но на същата дата, според www.lukoil.bg/
                                цената за А-95 е 2.50лв./1л.
                                на дизела цената е 2.59 лв. или 1.323 EUR
                                Същите цени се използват и от другите европейски източници за сравнителна информация на цените на горива в ЕС.
                                Ако се използват тези данни, страните с по-ниски цени на дизел от Б-я са поне 10-на, а спрямо бензина поне 5-6.

                                Т.е. за твърдението си Г.Ангелов, че
                                "България има най-ниски цени на бензина, а в една седмица е само на 0,1 евроцента от най-евтиния. При дизела България и Люксембург постоянно имат най-ниски цени в целия ЕС." е избрал най-удобния източник, но прави генерален извод.

                                После, хваща незнайно кои точно статистически данни на НСИ и отново прави извод:
                                Има ли монопол? Отваряме статистиката на Националния статистически институт и забелязваме, че през последните години има рязко увеличение на вноса на бензин в България.

                                През 2002 г. "Нефтохим" е държал 98% пазарен дял в България (само 2,3% вносен бензин). През първите 11 месеца на 2010 г. вносът вече е 38%, а през ноември 2010 г. вносът вече е цели 57%. Тоест пазарният дял на "Нефтохим" се е свил от 98 на 43% за 8 г.

                                С други думи, нито като пазарен дял, нито като възможности за внос, нито като динамика на вноса можем да говорим за някаква значима възможност за злоупотреба с монопол.

                                При това се забелязва, че в някои години вносът е 25%, а в други 40. Това значи, че веригите бензиностанции са достатъчно гъвкави и реагират бързо, когато чужди производители предлагат по-добри цени от "Лукойл - Нефтохим".

                                В подчертания пасаж, Г.Ангелов как стигна до извода за % сегмент на пазара нана горива, след като не конкретизира за високооктанови е, и висококачествени бензини (да,тези се внасят от чуждите вериги-познайте защо) ли обобщава, за дизел ли...или?
                                Още повече, данните в НСИ са за "Минерални горива, масла и подобни продукти"
                                И освен това, посочените % спрямо каква база са - спрямо внос или спрямо общия ни пазар на горива?!

                                И като заключение:
                                Същото се отнася и до акцизите. Минималните размери на акцизите са определени на европейско ниво и няма особена перспектива за тяхното намаление. Лично съм поставял този въпрос на евробюрократи и еврокомисари и отговорът е "няма начин".

                                Хайде сега, Г.Ангелов да отвори пак същия си източник и да погледне какви са цените в страните в ЕС без акциз и данъци!

                                http://ec.europa.eu/energy/observato...taxes_1547.pdf
                                Опитах се да кача тук втората таблица, но нещо не успях...

                                Та, не обичам думата поръчкови...но в случая, намирам статията за поръчкова!
                                Защитата трябва да се прави по-интелигентно, независимо, че парите не мирешели.
                                той отдавна е така този паляк . поредният в БГ . да не говорим за иконмическите му познания ..... и там бисери има колкото щеш
                                с такива "експерти" ( купени или некадърни) ви ГАРАНТИРАМ че оправия НЯМА ДА ИМА....

                                Коментар

                                Working...
                                X