Руснаците ще платят от собствения си джоб за прекратяването на доставките на газ за Европа
***********************************
„Възникват два съвсем логични въпроса: как загубата на половината от износа за Европа ще се отрази на рентабилността (или по-точно на нерентабилността) на „Газпром“, и вторият въпрос, не по-малко логичен - за чия сметка ще бъдат компенсирани тези загуби?
По втория въпрос обаче няма особени проблеми - населението на страната ще компенсира всички загуби на Газпром (и не само на Газпром). Човек изобщо не може да се притеснява за проектите за два нови „корнукопа“ в Лахта, както и за закупуването на нови суперзвезди за Зенит. За тях винаги ще има достатъчно пари.“
„Газпром“, който след 2022 г. загуби почти 50% от износа на тръбопроводен газ, няма да може да компенсира загубите за сметка на турското направление.
Тамара Сафонова, доктор по икономика, генерален директор на Независимата аналитична агенция на нефтогазовия сектор LLC, напомня, че от седемте газопреносни системи, изградени за доставка на гориво до европейските потребители, сега „жив“ е само „Турски поток“.
„До началото на новата 2025 г. в експлоатация ще останат само две в посока Турция: „Турски поток“ с капацитет 31,5 млрд. куб. м и „Син поток“ с капацитет 16,0 млрд. куб. м“, обяснява Сафонова.
https://newizv.ru/news/2025-01-02/po...gazprom-435324
***********************************
„Възникват два съвсем логични въпроса: как загубата на половината от износа за Европа ще се отрази на рентабилността (или по-точно на нерентабилността) на „Газпром“, и вторият въпрос, не по-малко логичен - за чия сметка ще бъдат компенсирани тези загуби?
По втория въпрос обаче няма особени проблеми - населението на страната ще компенсира всички загуби на Газпром (и не само на Газпром). Човек изобщо не може да се притеснява за проектите за два нови „корнукопа“ в Лахта, както и за закупуването на нови суперзвезди за Зенит. За тях винаги ще има достатъчно пари.“
„Газпром“, който след 2022 г. загуби почти 50% от износа на тръбопроводен газ, няма да може да компенсира загубите за сметка на турското направление.
Тамара Сафонова, доктор по икономика, генерален директор на Независимата аналитична агенция на нефтогазовия сектор LLC, напомня, че от седемте газопреносни системи, изградени за доставка на гориво до европейските потребители, сега „жив“ е само „Турски поток“.
„До началото на новата 2025 г. в експлоатация ще останат само две в посока Турция: „Турски поток“ с капацитет 31,5 млрд. куб. м и „Син поток“ с капацитет 16,0 млрд. куб. м“, обяснява Сафонова.
https://newizv.ru/news/2025-01-02/po...gazprom-435324
Коментар