IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ще има ли война Украйна - Русия / Конфликтът Хамас-Израел

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts



  • Катастрофите на руски пътнически самолети
    показват тревожни тенденции през последните години. От 1990 г. до 2024 г. се наблюдават значителни колебания в броя на произшествията, като през 2024 г. се наблюдава значително увеличение.

    ## Исторически данни
    През 90-те години на миналия век руската авиация (тогава предимно „Аерофлот“) преживява голям брой инциденти. От 1990 г. до 1991 г. са регистрирани над 2400 произшествия годишно[5]. Важно е обаче да се отбележи, че по време на съветската епоха „Аерофлот“ е по същество единствената авиокомпания, еквивалентна по размер на всички големи американски авиокомпании взети заедно[4].

    ## Последни тенденции
    През последните години ситуацията се е променила драстично:

    - От 1995 г. до 2017 г. „Аерофлот“ е участвал само в 10 инцидента, което показва значително подобрение[4].
    - През 2024 г. обаче се наблюдава рязко увеличение на броя на авиационните инциденти, в които са замесени руски авиокомпании:
    - До ноември 2024 г. са регистрирани 208 инцидента, което е с близо 30% повече от 161 инцидента през същия период на 2023 г.[6].
    - Най-малко 90 случая са свързани с връщане на самолети на летищата на излитане или аварийно кацане поради технически проблеми[6].

    ## Фактори, допринасящи за неотдавнашното увеличение
    Рязкото нарастване на инцидентите през 2024 г. се дължи на няколко фактора:

    1. Западните санкции, които нарушават доставките на критични части и оборудване[2].
    2. Невъзможност за извършване на полети в чужбина и връщане на наети самолети на чуждестранни компании[6].
    3. Зачестили инциденти със самолети местно производство като Sukhoi Superjet 100[6].

    ## Специфични инциденти през 2024 г.
    Забележителните инциденти през 2024 г. включват:

    - Катастрофа на самолет Sukhoi Superjet 100 на авиокомпания Gazpromavia край Москва, в резултат на която загиват трима души от екипажа[5].
    - Катастрофа на самолет Embraer 190 на азербайджанските авиолинии в Казахстан, при която загиват 38 души от общо 67 на борда[1][7].

    Тези статистически данни подчертават тревожна тенденция в безопасността на руската авиация, особено в контекста на международните санкции и предизвикателствата, свързани с поддръжката.

    Цитати:
    [1] https://www.npr.org/2024/12/27/nx-s1...t-crash-russia
    [2] https://uatv.ua/en/russian-airlines-...dents-in-2024/
    [3] https://en.wikipedia.org/wiki/Aviati..._and_incidents
    [4] https://en.wikipedia.org/wiki/Aerofl..._and_incidents
    [5] https://www.panish.law/aviation_acci...tatistics.html
    [6] https://novayagazeta.eu/articles/202.../winging-it-en
    [7] https://www.bbc.com/news/articles/cjwl1e6895qo
    [8] https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...tary_accidents

    Коментар



    • Западните държави, включително САЩ, разполагат със значителни възможности за разработване и производство на усъвършенствани ракетни системи, включително хиперзвукови ракети[5]. Въпреки че Русия е постигнала напредък в тази област, тя няма монопол върху тези технологии.

      Ефективността на доставяните от Запада системи за противовъздушна отбрана в Украйна е демонстрирана многократно. Тези системи успешно са прихващали различни видове руски ракети, включително някои от най-модерните им ракети[4]. Украйна дори е прихванала хиперзвукови ракети, за които Русия преди това твърдеше, че са неуязвими[4].

      Що се отнася до производствения капацитет, западните отбранителни индустрии активно увеличават обема си, за да отговорят на изискванията на конфликта. Армията на САЩ, например, значително увеличи бюджета си за роботика и други модерни военни технологии[5]. Страните от НАТО и ЕС работят за изпреварване на Русия по отношение на военното оборудване в дългосрочен план[1].

      Конфликтът наистина натовари запасите от оръжия на Запада, но също така стимулира увеличаването на производството и инвестициите в отбраната. САЩ и техните съюзници предприемат стъпки за попълване и разширяване на военния си капацитет[7].

      Що се отнася до потенциален конфликт с Китай, западните държави са наясно с тази възможност и се подготвят по подходящ начин. Обединеното кралство например планира да демонстрира постоянния си отбранителен ангажимент към Индо-Тихоокеанския регион чрез разполагането на ударна група самолетоносачи през 2025 г.[7].

      Важно е да се отбележи, че подкрепата за Украйна не е свързана само със защитата на една държава, а с поддържането на международното право и възпирането на бъдеща агресия. Отговорът на Запада на този конфликт е насочен към дългосрочни стратегически цели отвъд непосредствената ситуация в Украйна[1][7].

      Цитати:
      [1] https://cepa.org/article/a-transitio...f-democracies/
      [2] https://www.cbsnews.com/news/new-rus...-ukraine-nato/
      [3] https://www.eeas.europa.eu/eeas/eu-s...apabilities_en
      [4] https://www.defenseone.com/threats/2...allies/401235/
      [5] https://explodingtopics.com/blog/mil...hnology-trends
      [6] https://www.bbc.com/news/articles/cy4n9vgwnnyo
      [7] https://www.forcesnews.com/opinion/2...-main-priority
      [8] https://www.csis.org/analysis/assessing-war-ukraine
      [9] https://sgp.fas.org/crs/natsec/R46458.pdf
      [10] https://www.csis.org/analysis/assess...trikes-ukraine
      [11] https://www.consilium.europa.eu/en/d...ainst-ukraine/
      [12] https://comptroller.defense.gov/Port...rview_Book.pdf
      [13] https://www.bbc.com/news/articles/cx2nrlq1840o
      [14] https://static.project2025.org/2025_...CHAPTER-04.pdf

      Коментар


      • Според мен този конфликт отдавна трябваше да спре, защото отдавна лошите станаха добри, а добрите са на път да станат много по лоши от старите лоши.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • danetha, преди войната в Русия пътническите самолети бяха Еърбъс и Бойнг, ти викаш падали...Ти наистина си паднал на глава и си се ударил много лошо.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от troika Разгледай мнение
            [ATTACH=CONFIG]n4237787[/ATTACH]
            Проблеми с полетите в Русия. Не е на добре работата. Не може да отидеш даже на почивка в Египет.
            Още преди войната на руснаците им падаха античните самолети къде ли не по света заради някакви дефекти
            Сещам се за поне 7-8 случая.След "неработещите" санкции,авиацията им е в плачевно състояние,като тези които летят си играт буквално на руска рулетка.В 21 век къде една Албания,даже Бряг на Слоновата кост имат по сигурен въздушен транспорт.Прост народ и тва е
            Last edited by danetha; 07.01.2025, 11:29.

            Коментар


            • troika, няма друг начин да се пречупи системата на обществения ред в международното пространство доминирано от идеите че хората трябва да могат да изпращат парите си на другия край на Света, където не са заработили или спечелили нищо - точно нула и не биха спечелили там нищо, освен ако са там и някой от там откъдето са тръгнали не ги обезпечи с финансов ресурс. Единствения начин е да се отделиш и отличиш като някой който по етнически признак е нежелан, тогава си връщаш хората у дома. Системата веднага ще се задейства да ти ги изпрати, ще ги определи като нежелани, дори при животните в стадото е така, а природните закони никой уж не ги приема и не ги и отмея, не се преборват. Затова порастването на Китай е заложено на тези закони, чрез тях станаха огромен народ. И как са най добре управляваната държава в момента дори в тази криза, в която за европейците доброто управление изглежда химера някаква - непостижима, нали идват някакви и ти слагат чатала на врата, някой заявява че трябва да ти отстрани правителството защото не му харесвало и се води твой съюзник. Руснаците в момента играят сцена на изтощение, те са много далеч от момента в който могат да загубят сили - след 100 такива години сигурно ще стане. При тях такива събития не изтощават народа, имат обратен ефект. Украинците са руснаци, защото и при тях се наблюдава същото, но при западняците е съвсем различно - обратното. Украйна е слаба изначално, тя разчита на Запада, а това автоматично означава че срущу Русия ще загуби. Това пак е по природните закони. В Русия царя за да спаси държавата, народа е бил способен да абдикира. Кога прехвалените милиардери ще пожертват всичко което имат за държавата си - никога. Няма нито един случай някой много богат като си отива от тоя Свят да е оставил парите и богатството си на държавата си, а има много без грам наследник дори и на някоя млада жена която е чесала неговото его да е с него ще остави всичко, но не и на държавата си.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от troika Разгледай мнение
                [ATTACH=CONFIG]n4237870[/ATTACH]

                Колко мъка, колко разбити надежди, че не са успели да избият милиони човеци.

                До милион ще стигнат със сигурност, ама ще са предимно руснаци и корейци. Няма лошо.

                Коментар


                • Ако на Запад не могат да направят такива здрави детайли и хиперзвукови ракети няма да могат, а има и други неща в тяхната технология. Затова Русия ги пере с ракети украинците и те нищо не могат да направят със западните ПРО системи. Другия проблем е че Логхидмартин правели по 500 ПРО ракети на година, за всяка една изстреляна ракета трябва да се използват 2-3 ПРО за да се свали, ако въобще е възможно да се свали. 200 руски ракети по които ПРО в Украйна стреля и заминава годишния капацитет на американската фабрика. Този конфликт е изтощил възможности на Запада, дадоха си оръжията и сега нямат. Само им трябва един военен конфликт с Китай и това се знае, не е останало тайна. Разбирам да се наливаха такива ресурси ако някоя Западна държава беше нападната, а то за някакви руснаци които управляваха соц.лагера 35 години, но Русияги била поробила - мухаХА.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • troika, титаниевите турбини преди тази криза са правени в Русия, защото имат технология за кристализиране на метала която другаде няма, тя прави турбината по лека и по здрава, издържа повече часове. Тези турбини са консуматив, в момента руснаците не им правят турбини което означава че има запаси или правят другаде по лошо качество турбини. Когато метала е кристализирал добре, той е много по издръжлив и се спуква при повече натоварване - претоварване. В случая по здравия метал се използва за да се увеличат часовете работа, които като изработи една турбина трябва да се смени. Във Формула 1, мисля че Макларън използваха стар чугунен блок от двигател на Мерцедес произведен преди 40 години, намират изхвърлени ръждясали дори блокове и ги обработват, позволяваше им да надуят с турбокомрлесор двигателя до много по голямо налягане без да спукат блока, защото метала е добре кристализирал за което трябва време. Кристализацията на титания, фабрично е като изкуствено състаряване. Металите като остаряват повишават якосните си качества защото кристалните решетки на атомите се изправят и стават по правилни.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Какви турбини са купили Боинг и Еърбъс от руснаците, ти гледаш ли какво пишеш? Да не говориш за турбореактивни двигатели? Дай данни. Много ми е забавно.

                      Коментар


                      • Click image for larger version

Name:	IMG_20250106_184721_876.jpg
Views:	1
Size:	101.4 КБ
ID:	4237870


                        Какви надежди са имали добрите руснаци. Април 2022г. - за 2-3 седмици щели да превземат Донбас, септември - превземат Полша или Финландия със стратегически оръжия. После Германия. Колко мъка, колко разбити надежди, че не са успели да избият милиони човеци.

                        Коментар


                        • Русия евтин газ не ни е продавала, цената беше почти два пъти по висока отколкото е сега. Но те не позволяваха посредници да му умножат цената в пъти и за потребителите този газ беше 4 пъти по евтин отколкото е в момента цената на метана.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • За газ може да минем на водород, който се произвежда по химичен път докато се отворят тръбопроводите. Може да имаш един единствен доставчик на евтин тръбен газ и ако ти вдигне цената спекулативно спираш да харчиш от този газ и си минаваш на химически водород, докато се оправят нещата с цената и навлеците които искат да получават комисионни. Това е диверсификация и енергийна сигурност.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Click image for larger version

Name:	IMG_20250106_190219_206.jpg
Views:	1
Size:	46.8 КБ
ID:	4237787



                              Проблеми с полетите в Русия. Не е на добре работата. Не може да отидеш даже на почивка в Египет.

                              Коментар

                              Working...
                              X