И аз вече съм виждал такива спонтанни гробища - в Рубежное, Северодонецк, Лисичанск ... Загиналите от украински обстрел бяха погребвани в дворовете на многоетажни сгради, градски паркове, зад тролейбусната спирка, близо до детска площадка, разорана от нещо долетяло от по-голям калибър. Всяко от тези погребения е доказателство за безразборния огън, който се практикува от украинските войски, обстрелвайки градовете.
Но на никого не му хрумна да нарече мъртвите "жертви на мъчения".
Кого и как погребвахме
И още по-странно е да представят мъртъв украински войник с мобилен телефон в джоба си за разстрелян пленник. Видях десетки пленници в Изюм. И първото нещо, което изземват, е мобилния телефон. Връзка там така или иначе няма, но оперативен интерес представляваше съдържанието на мобилните телефони. Контакти, кореспонденция, видео. Да държите телефона си в плен е невъзможно. Как са се озовали в джобовете на ексхумираните „пленници“, т.е. войници?
И аз ще кажа. Спомням си горските насаждения край Сулиговка, осеяни с трупове на украински войници. Силите на МСУ не можеха да бъдат изхвърлени дълго време, докато накрая покриха позициите им с термобаричните заряди на Слънцепек. И дори в окоп не можете да се скриете от тях. Имаше много мъртви и представляваха ужасна гледка. От нечии джобове са извадени документите на гърдите, но никой не е правил подробна проверка.
Дълги дни и седмици те лежаха без упокой в полето.
Руското командване се свърза няколко пъти с врага, предложи хуманитарна пауза, гарантира безопасността на погребалните екипи. Но в отговор получи само псувни. На чист руски, между другото, език.
И когато започна да се затопля, нашите бойци (не без риск за живота си) започнаха да събират телата на врага и да ги изнасят в същата тази гора. Багерът копае дупка, в която са заровени украински войници. Един от надписите върху кръст гласи: „ВСУ. 17 души.
Те отказаха да вземат своите, бяха заровени от чуждите. И така, какво сме виновни? Намерихте "примка" на врата на някого? Мога да предположа, че при изнасянето на телата от позициите е имало съмнения, че могат да бъдат минирани, имало е такива прецеденти. Затова издърпваха труповете както можеха. Звучи богохулно, но във войната има съвсем други морални норми. На мъртвите не им пука, а живите трябва да бъдат защитени.
Но на никого не му хрумна да нарече мъртвите "жертви на мъчения".
Кого и как погребвахме
И още по-странно е да представят мъртъв украински войник с мобилен телефон в джоба си за разстрелян пленник. Видях десетки пленници в Изюм. И първото нещо, което изземват, е мобилния телефон. Връзка там така или иначе няма, но оперативен интерес представляваше съдържанието на мобилните телефони. Контакти, кореспонденция, видео. Да държите телефона си в плен е невъзможно. Как са се озовали в джобовете на ексхумираните „пленници“, т.е. войници?
И аз ще кажа. Спомням си горските насаждения край Сулиговка, осеяни с трупове на украински войници. Силите на МСУ не можеха да бъдат изхвърлени дълго време, докато накрая покриха позициите им с термобаричните заряди на Слънцепек. И дори в окоп не можете да се скриете от тях. Имаше много мъртви и представляваха ужасна гледка. От нечии джобове са извадени документите на гърдите, но никой не е правил подробна проверка.
Дълги дни и седмици те лежаха без упокой в полето.
Руското командване се свърза няколко пъти с врага, предложи хуманитарна пауза, гарантира безопасността на погребалните екипи. Но в отговор получи само псувни. На чист руски, между другото, език.
И когато започна да се затопля, нашите бойци (не без риск за живота си) започнаха да събират телата на врага и да ги изнасят в същата тази гора. Багерът копае дупка, в която са заровени украински войници. Един от надписите върху кръст гласи: „ВСУ. 17 души.
Те отказаха да вземат своите, бяха заровени от чуждите. И така, какво сме виновни? Намерихте "примка" на врата на някого? Мога да предположа, че при изнасянето на телата от позициите е имало съмнения, че могат да бъдат минирани, имало е такива прецеденти. Затова издърпваха труповете както можеха. Звучи богохулно, но във войната има съвсем други морални норми. На мъртвите не им пука, а живите трябва да бъдат защитени.
Коментар