If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Пеевска "калинка" е предложена за зам.-шеф на Сметната палата. Родена в с. Абланица, но послъгваща в официалното си CV, че е родом от Гоце Делчев и, че е магистър, Силвия #Къдрева има всичко на всичко полувисше образование като библиотекар. Учила е от 1994 до 1997 или общо три години. Изискването за такъв пост е лицето да има диплома еквивалентна на Магистър. В документите, внесени в Парламента, няма диплома за магистър /линк https://www.parliament.bg/.../20250221102627_%D0%A1%D0.../. Къдрева е протеже на #Доган, но след разрива с Пеевски минава в лагера на#Момчето.Работила е на висша позиция в #КПКОНПИ и там лично е попълвала декларациите на #Пеевски.
Депутатът от #Възраждане Ивайло Чорбов, за когото партията на #КостадинКостадинов, наричан още #Копейкин, вече призна, че е участвал в погрома срещу сградата на ЕК в София, не е декларирал кредит в евро! Несъответствието в декларация В2363/17.11.2022 е установено от #КПКОНПИ и депутатът е подал коригираща #декларация. Линкове към декларациите в коментари.
Ако "Възраждане" не бъдат озаптени, ще получим хаос и фашизъм
Ръководството на МВР дължи отговори за ексцесиите на "Възраждане", които бяха допуснати пред Дома на Европа в събота. Трябва да се каже кой и защо не изпрати жандармерията, която беше в готовност. Кой разполага частите, какви разпореждания се издават и до какъв ефект водят.
Това коментира в предаването "(О)позиция" адвокат Александър Кашъмов, изпълнителен директор на Програма "Достъп до информация". Той посочи, че българският закон за митингите е изключително демократичен и предвижда много малко ограничения, но голяма част от тях са били нарушени по време на проявата на "Възраждане". Като например участието на хора с маски в този протест, в това число и депутати.
Институциите би трябвало да се притесняват от ограничаването на правото на протест. "Но когато говорим за "Възраждане", виждаме нещо, което не сме виждали за последните 35 години - поредица от прояви, в които има ексцесии, проява на видимо насилие и категорично прекрачване на границите на свободно изразяване и събиране", обясни Кашъмов. И допълни, че виждаме и не много адекватна разположеност на силите на МВР, които трябва да опазват реда.
"Големият проблем е тази наивност на хората в институциите (по адрес на "Възраждане"), тя вече започва да идва в повече", посочи още адвокатът. "Мисля, че вече и малките деца знаят кои са "Възраждане" и на какво са способни", допълни той.
И припомни, че лидерът Костадин Костадинов дирижираше процеса в събота.
"Прокуратурата трябва да се заеме сериозно с този случай. Трябва да се понесе отговорност. Видяхме някаква форма на умисъл, не изглеждаха действията им спонтанни", категоричен е Кашъмов. Според него трябва да се изследва и въпросът дали няма и престъпление от омраза. По думите му има данни за подбуждане към насилие, към омраза, включително и от Костадинов.
"Костадинов не трябва да бъде имунизиран. Прокуратурата не трябва да се колебае да си свърши работата", смята адвокатът.
Според него "Възраждане" показва черти на фашистка и фашизоидна формация и трябва да бъдат озаптени, да им бъде сложен намордник със средствата на правото. "Европа помни фашизма и комунизма. Ако не включим тежката кавалерия в защита на устоите на правовата държава, ще получим хаос и фашизъм", заключи той.
Хърватите покриваха критериите за ценова стабилност и дефицит 4-5 години преди оценката, а дългът им намаляваше устойчиво. Затова им направиха компромис. Ние не покриваме инфлационния критерий през нито един месец в последните 4-5 години, включително към януари. А ще е интересно и какъв дефицит за 2024 г. ще им покажем, защото там не се гледат 3-те процента на касова основа.
Няма нужда да им показваме нищо.
След голите снимки, които Борисов показа на европейците,
шансът на крадливите гербопитеци за еврозоната клони към минус безкрайност...
[COLOR=var(--darkreader-text-000000, #e0dcd7) !important]”LE POINT”:[/COLOR] Борисов - каубоят на Европа, който „изчуква” европейските политици с „200“
Авторитетното френско спосание Le Point излезе с обзорна статия за бългрския премиер Бойко Борисов. В нея Борисов е описан като ”каубоят на Европа, който изчуква политиците с 200.”
[COLOR=var(--darkreader-text-606060, #a49c91)] „Бойко Борисов каубоят на Европа“ от Марк Нексон е публикувана в последния брой на френското списание,
[/COLOR]
Те по принцип и Хърватия малко на юнашко доверие я приеха.
Съотношението дълг към БВП беше над 60%, ама имало една точка "ако правителството покаже желание за намаляването му". И Хърватите изкараха една година с излишък или почти на нула и съотношението мръдна надоле. Отделно и те не отговаряха на инфлацията, ама бяха много близо до изискваната инфлация. Та ги приеха и тях така. Нас по някакви странни причини ни оставиха да гледаме отстрани. В интерес на истината тогава ние бяхме със сериозна инфлация и може да са решили, че съвсем ще газят правилата ако ни приемат.
Ама сега никой копче не може да каже - отговаряме си на критериите, имаме стабилно (уж) правителство и бюджет (уж) с малък дефицит.
Хърватите покриваха критериите за ценова стабилност и дефицит 4-5 години преди оценката, а дългът им намаляваше устойчиво. Затова им направиха компромис. Ние не покриваме инфлационния критерий през нито един месец в последните 4-5 години, включително към януари. А ще е интересно и какъв дефицит за 2024 г. ще им покажем, защото там не се гледат 3-те процента на касова основа.
Поредните глупости. Изобщо няма такова изискване френското законодателство. Kласифицират единственона база оборот. Де юре може да има колкото си иска служители.
Това, което фарфаронът се опитва да каже, но не му стига мисловен капацитет е, че във Франция micro-entreprise е всъщност еквивалент на нашето регистрация физически лица, упражняващи свободна професия, а не на Едноличен търговец.
Абе вие българските "умници" друго освен да се заяждате можете ли?
В съседната тема сбърках числото, оказвате се повече от 90%
Преекратявам изследванията
Те по принцип и Хърватия малко на юнашко доверие я приеха.
Съотношението дълг към БВП беше над 60%, ама имало една точка "ако правителството покаже желание за намаляването му". И Хърватите изкараха една година с излишък или почти на нула и съотношението мръдна надоле. Отделно и те не отговаряха на инфлацията, ама бяха много близо до изискваната инфлация. Та ги приеха и тях така. Нас по някакви странни причини ни оставиха да гледаме отстрани. В интерес на истината тогава ние бяхме със сериозна инфлация и може да са решили, че съвсем ще газят правилата ако ни приемат.
Ама сега никой копче не може да каже - отговаряме си на критериите, имаме стабилно (уж) правителство и бюджет (уж) с малък дефицит.
Вътре сме. На тях им трябваме и то сега. Това е причината. За нас всяко отдалечаване от матушката е Ок.
Може би парадоксът е, че в България едно физическо лице
може да има няколко микропредприятия (еднолични фирми)
Имаме във форума поне едно такова
Давам ти фактите, ти смятай
Това, което франсетата наричат "Микропредприятие" е едннолична фирма:
едно физическо лице = едно юридическо лице.
И аз имам такова - заради хонорарите. Не мога да имам повече от 1
Поредните глупости. Изобщо няма такова изискване френското законодателство. Kласифицират единственона база оборот. Де юре може да има колкото си иска служители.
Article 50-0, paragraphe 1 du Code général des impôts :
"Le régime micro-entreprise s'applique aux entreprises individuelles [...] dont le chiffre d'affaires annuel, ajusté s'il y a lieu au prorata temporis, n'excède pas :
188 700 euros pour les entreprises dont l'activité principale est la vente de marchandises, d'objets, de fournitures et de denrées à emporter ou à consommer sur place, ou la fourniture de logement ;
77 700 euros pour les autres entreprises."
Това, което фарфаронът се опитва да каже, но не му стига мисловен капацитет е, че във Франция micro-entreprise е всъщност еквивалент на нашето регистрация физически лица, упражняващи свободна професия, а не на Едноличен търговец.
Много е вероятно някой в Брюксел да се е уплашил от Тръмп и Путин и да иска да ни върже без да гледа критерии.
В противен случай ще е провалът на века, ако няма предварително съгласуване и искаш извънреден доклад без да изпълняваш инфлационния критерий в нито един месец през последните няколко години, без да имаш яснота за дефицита на начислена основа през 2024 г., без да имаш бюджет за 2025 г., а само да имаш някакъв нелеп проект на бюджет, в който математически изравняваш разходи и приходи до 3% разлика.
Те по принцип и Хърватия малко на юнашко доверие я приеха.
Съотношението дълг към БВП беше над 60%, ама имало една точка "ако правителството покаже желание за намаляването му". И Хърватите изкараха една година с излишък или почти на нула и съотношението мръдна надоле. Отделно и те не отговаряха на инфлацията, ама бяха много близо до изискваната инфлация. Та ги приеха и тях така. Нас по някакви странни причини ни оставиха да гледаме отстрани. В интерес на истината тогава ние бяхме със сериозна инфлация и може да са решили, че съвсем ще газят правилата ако ни приемат.
Ама сега никой копче не може да каже - отговаряме си на критериите, имаме стабилно (уж) правителство и бюджет (уж) с малък дефицит.
Правителството е поискало разрешение от Народното събрание да изтегли цели 18.9 милиарда лева нови заеми само в рамките на тази година. Това става ясно в окончателния проект на бюджет за 2025 година, който Министерски съвет одобри и внесе в Народното събрание. Тази сума е исторически рекорд по няколко показателя. Тя е равна на 9% от брутния вътрешен продукт. Равна е на сумата на държавните заеми теглени през последните три години и в исторически план, като номинал, е равна на онзи дълг, който комунистическата власт остави на България да обслужва през годините на прехода.
В последните два месеца, през които ГЕРБ допуснаха стратегическата грешка да се чудят как да огъват международните счетоводни стандарти само и само, за да се свие бюджетният дефицит до относителен размер от 3% спрямо БВП, държавният дълг се оказва единствен показател за мащаба на проблемите във фиска. ГЕРБ се уплашиха ППДБ да не ги обвшнят за путинисти, които саботират усилието да влезем в еврозоната, но и не желаят да наложат истинска фискална дисциплина и контрол над разходите, поради което нуждата от нови заеми е единственият показател за оформящия се дефицит.
В какафонията от послания, които стигат до публиката, за човек е трудно да разбере какво наистина е състоянието на публичните финанси. Но сумата на новите заеми може ясно показва за какво се подготвя държавата.
Още миналата седмица, когато проектобюджетът бе публикуван за обществено обсъждане, изникна въпросът защо се търсят 16.9 милиарда лева нови заеми, ако дефицитът е само 6 милиарда, а падежиращият стар дълг е под четири милиарда. Тоест, защо държавата търси двойно повече заеми, отколкото посочва, че ще са ѝ необходими.
Правителството представи сумата като презастраховка, но сега размерът на презастраховката расте с още два милиарда – от 16.9 на 18.9 милиарда лева, което означава, че зад числото от миналата седмица стоят реални фактори. Днешната причина за увеличението на дълга е подготвяното увеличение на капитала на Българска банка за развитие, за което още миналата есен стана ясно, че ще е между два и 2.5 милиарда лева.
Такива операции се броят за разходи на държавата и няма да се обхванат сметките за бюджетния дефицит. Те обаче се случват със средства от фискалния резерв и са пари, които го напускат окончателно, за да влязат по сметката на самата банка.
Необходимостта това повишение на капитала да се подсигури с дългови средства, показва, че самият фискален резерв ще се окаже неспособен да служи като буфер по някое време тази година и затова е важно в него да постъпят пари както за финансиране на дефицита, така и за планираните инвестиции.
Само час, след като проектобюджетът бе качен на сайта на Народното събрание министърът на финансите Теменужка Петкова и управителят на БНБ Димитър Радев подписаха писмото с искане до ЕК и ЕЦБ за изготвяне на извънредни конвергентни доклади.
Така излиза, че двете институции ще оценяват подготвеността на България да замени националната си валута с евро през година, в която:
- разходите на бюджета се увеличават с исторически невижданите 22% на годишна база;
- е поднесена неубедителна прогноза за скок на приходите с 25% на годишна база;
- държавата търси нови заеми в размер на 9% от брутния вътрешен продукт, и няма резерв, от който да капитализира държавните си предприятия, заради което се обръща към дълговите пазари.
Да се твърди, че това е нормален ход на развитие за държава със стабилни публични финанси от страна на българските власти е наглост, която граничи с клинични определения. Ако пък се окаже, че при всичко това Европейската комисия и Европейската централна банка не видят никакви проблеми, то ще е знак за тоталната деградация и отчаяние и на европейските институции.
Коментар