Aleksandra Bozhimirova
“Наблюдавам улиците. Хорото пред Народния театър, което не е невинно забавление, а си е усвояване на пространство, се разпръсква като туморни разсейки по нови места. Оня ден - някаква факелно-потурена тъпотия пред Народната библиотека. Вчера - пак някаква факелно-потурена тъпотия пред Попа. От време на време - по някоя провокация с джип, спрял пред Баня баши джамия и надул примерно Борис Христов, маршове или ръченици. Лицата са едни и същи. Простовати са. Не са тукашни, това се вижда и с просто око, още отпреди да си отворят устите. Това са хора без корен, които намират идентичност, а предполагам - и по някой лев, в ей такива, лесни демонстрации на кух, безсъдържателен, но шумен "патриотизъм". Това не са дреболии. Това е една от формите на пълзене на фашизацията. Обработване на умовете. Сплашване на "гражданята". Завладяване на градските места и превръщането им в неградски, в мегдани на едно нереално, но нагло село. Тази форма на фашизация е отдавна описана в историческата литература, но е трудна за долавяне от по-неуките.
Това, което ни дели от тази фашизация на София, са победите на украинската армия.
Защото е повече от ясно, че за тези тъпани и гайди се плаща с руски пари. ”
“Наблюдавам улиците. Хорото пред Народния театър, което не е невинно забавление, а си е усвояване на пространство, се разпръсква като туморни разсейки по нови места. Оня ден - някаква факелно-потурена тъпотия пред Народната библиотека. Вчера - пак някаква факелно-потурена тъпотия пред Попа. От време на време - по някоя провокация с джип, спрял пред Баня баши джамия и надул примерно Борис Христов, маршове или ръченици. Лицата са едни и същи. Простовати са. Не са тукашни, това се вижда и с просто око, още отпреди да си отворят устите. Това са хора без корен, които намират идентичност, а предполагам - и по някой лев, в ей такива, лесни демонстрации на кух, безсъдържателен, но шумен "патриотизъм". Това не са дреболии. Това е една от формите на пълзене на фашизацията. Обработване на умовете. Сплашване на "гражданята". Завладяване на градските места и превръщането им в неградски, в мегдани на едно нереално, но нагло село. Тази форма на фашизация е отдавна описана в историческата литература, но е трудна за долавяне от по-неуките.
Това, което ни дели от тази фашизация на София, са победите на украинската армия.
Защото е повече от ясно, че за тези тъпани и гайди се плаща с руски пари. ”
Коментар