IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

    О, Ванка!
    Ти за втори път днес правиш опит за изява и пак не ти се получава!
    Айде-де, музикантите омаляха да стоят прави и да чакат за посрещане на поредния ти смазващ материал с тържествен туш!

    Ако нема да участваш, сподели, че да освободим хората.
    Недей така ще му секнеш комсомолския жар и устрем.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от vanevski Разгледай мнение
      .
      О, Ванка!
      Ти за втори път днес правиш опит за изява и пак не ти се получава!
      Айде-де, музикантите омаляха да стоят прави и да чакат за посрещане на поредния ти смазващ материал с тържествен туш!

      Ако нема да участваш, сподели, че да освободим хората.

      Коментар


      • Лъжата е участ на робите. Свободните хора са длъжни да говорят истината.-

        Коментар


        • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
          ЧНГ, Начев да е здрава и добра!

          Само ще дам дребен пример като допълнение, който преди години споменавах и все още, промяната е незначителна.
          Ако ми остане време довечера ще се разходя по-подробно по мненията, които прочетох по-долу. Радвам се, че не сте се отказали да пишете във враждебна среда ))

          Та, за куриерския бизнес. Купуваш от Амазон или ибей ...или масивен брой западни фирми и фирмички онлайн дадена стока и разходът за доставка е 20е, да речем. Искаш да го върнеш със същата куриерска фирма, която ти го е докарала до вратата и ти искат 120е.
          Отнася се и за местните фирми - получатели, макар съотношението да не е толкова драстично.
          Пътят е един и същ. Но равновесието е нарушено в посоките.
          Същото беше и при палетните доставки.
          Не само за България, а и за значителна част от държавите в източна Европа.
          Къде просперира онлайн бизнеса? Включително на китайските стоки?
          Или, къде производителите на продукция, плащат по-ниски транспортни разходи?

          Бурното развитие на международния транспорт в ИЕ промени в някаква степен положението.
          Дори, успя да навлезе с мащаб и конкурентни цени, в западния карго пазар.
          Това е!
          Липсата на работна ръка в този бранш и ценова конкуренция е, което ПРЕЧИ (от западна гледна точка)

          Ако каминионите са 180хил, както пишете, поне 250хил. човека ги карат(вероятно, повече, ако има изискване да са двама)
          Казват, че заплатите са над 2000 евро.

          Това, което чух е, че браншът има 17% дял в БВП-то н(не съм гледала), но ще е страшен удар за цялата ни икономика, ако се наложат изкуствени прегради и тук.
          Даваш още един много удачен и адекватен пример за условията и средата, при която се прави бизнес в Бг. Тя е обективно неизгодна и допълнително утежнена поради безброй обстоятелства.

          Ние нашите собствени дефекти си ги знаем и помежду си можем да говорим за тях със загриженост, болка и добронамереност, като акцентът е желанието да променим, подобрим, но като дойдат разни разбирачи, особено външни разбирачи, които демонстрират омраза и непоносимост към България, вече няма място за любезност и възпитано отношение.


          Искам да се извиня пред теб в аванс, доколкото ти си била винаги образец за съдържателно и безукорно като форма писане, но аз вече съм друг и може да се случи да чуеш смущаващи изискания слух неща.
          Понякога съм джаста-праста, неполиткоректен и дори цапардосан в устата.
          Ако прочетеш повече, надявам се да разбереш! Е, не е нужно да ме оправдаваш.
          Та така, бием враждебната среда, мразим се - това са ти познати неща.

          Колкото - толкова, каквото - такова!

          Коментар


          • ЧНГ, Начев да е здрава и добра!

            Само ще дам дребен пример като допълнение, който преди години споменавах и все още, промяната е незначителна.
            Ако ми остане време довечера ще се разходя по-подробно по мненията, които прочетох по-долу. Радвам се, че не сте се отказали да пишете във враждебна среда ))

            Та, за куриерския бизнес. Купуваш от Амазон или ибей ...или масивен брой западни фирми и фирмички онлайн дадена стока и разходът за доставка е 20е, да речем. Искаш да го върнеш със същата куриерска фирма, която ти го е докарала до вратата и ти искат 120е.
            Отнася се и за местните фирми - получатели, макар съотношението да не е толкова драстично.
            Пътят е един и същ. Но равновесието е нарушено в посоките.
            Същото беше и при палетните доставки.
            Не само за България, а и за значителна част от държавите в източна Европа.
            Къде просперира онлайн бизнеса? Включително на китайските стоки?
            Или, къде производителите на продукция, плащат по-ниски транспортни разходи?

            Бурното развитие на международния транспорт в ИЕ промени в някаква степен положението.
            Дори, успя да навлезе с мащаб и конкурентни цени, в западния карго пазар.
            Това е!
            Липсата на работна ръка в този бранш и ценова конкуренция е, което ПРЕЧИ (от западна гледна точка)

            Ако каминионите са 180хил, както пишете, поне 250хил. човека ги карат(вероятно, повече, ако има изискване да са двама)
            Казват, че заплатите са над 2000 евро.

            Това, което чух е, че браншът има 17% дял в БВП-то н(не съм гледала), но ще е страшен удар за цялата ни икономика, ако се наложат изкуствени прегради и тук.

            Коментар



            • Един генерал срещу "циганския произвол"

              Прочети още на: https://www.dnes.bg/stranata/2019/01...roizvol.398688


              Сайтът Днес май е част от групата инвестор, та като ми редактирате думичката "цигански", съобразявайте кого редактирате.
              Може и да греша, де!
              Колегиални поздрави на модературата.
              През последните дни не се намесват много и някак доста по-спокойно се диша.

              Е, ние също гледаме да не прекаляваме.
              Дали пък не ни опитомиха?!?!?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

                Рационален си, звучиш разумно!
                И аз няма за какво да се сърдя. В работата си се натискам да съм хладен и неемоционален, но душата ми иска друго и като му отпусна края след дълго стискане, спирка няма

                Знам какво е да заспиш на пътя. Имам дори личен опит. Веднъж на Тракия - късно през нощта и малко преди да вляза в канавката, ме събуди тракане на камъни по дъното на колата. После години мислех за този случай и стигнах до извода, че по някакви причини Той е разпилял там тези чакъли, които иначе нямаше какво да правят на това място. Беше долу в равното, след Пловдив в посока София. А жена ми спеше дълбоко до мен. Кошмар.
                От този момент нататък не мога дори да задрема в кола. Това ме спаси още веднъж когато хванах волана на заспал до мен шофьор. Тук ще спестя подробностите.
                Само този, който не го е преживявал, си мисли, че това е екзотика. Важна част от живота е.

                Само още нещо да отделя от изложението ти. Не желаеш да видиш моята истина за причините за този пакет. ОК, не си длъжен.
                Да го кажем по друг начин. Ако ни отнемат ценовото предимство, бизнесът умира. Няма причина да наемат български превозвач при равни други условия. Няма такава причина. Не падай на нивото на Барбарона, който обяснява всичко с бентлитата и лъскавите млади любовници на българските псевдопредприемачи, които доминирали бизнеса.
                Може да има изключения, но това е по-скоро невярно.
                Истината е друга.
                Заедно с транспортната услуга по принуда продаваме мъка и мизерия, която сваля цената.
                Написах вече, после с помощта на колегата Чичи внесохме подробности. Фирмите са порядъково 60 х., камионите 180 х.
                Преобладават дребни, семейни.
                Работят за себе си и работят по този начин поради житейска принуда.
                Ако не е така, няма да работят въобще.
                Предлагам да не гледаш на българския шофьор като на неосъзнат, объркан, примитивен.
                Не е такъв - това е собственик, който със собствения си труд, с труда на семейство, близки и др. плаща кредити и оцелява. Както успява.

                На този етап въобще не искам да гледам и мисля в посока на заплахите, които отправят от бранша. Споменатото от теб излизане от ЕС, или пък прекратяване на регистрацията в Бг, изнасяне на бизнеса, пререгистрация в други държави или пък по-софистикейтид схеми със намеса на юридически лица, които са собственост на офшорни компании, които от своя страна са собственост на други офшорни, а някъде в края стоят клонове, които не са собственици, а преточват вноски по някакви фиктивни наеми и лизинги и фактурират услугите си ... творчески.
                Toва с дребния бизнес е така. Може би поради преекспонирането на този въпрос се стига до напрежение което води до двете крайности.

                Първо да кажа, че въпросът за мен е от първостепенна важност по отношение на безопасността. Разбирам че малкия частник иска да кара повече, за да изкара повече. Големия също е така. Но е много лесно един шофьор на тир да се превърне в масов убиец, поради преумора.
                Надявам се си разбрал, че някои от детайлите за постигане на това са важни. Макрон е политик - той не знае какво става там долу. Бих възприел рамката, а детайлите да ги оставят на бранша.
                Ценовото предимство на българския бизнес като цяло би трябвало да се осигури за сметка на печалбата на превозвачите. Знаеш предполагам че заплатата няма нищо общо с печалбата. Заплатата от друга страна трябва да е максимално висока. Само по този начин, не само тираджиите, но и другите ще могат да се просперират.
                И друго - виждам твоята истина. Но би било добре да разбереш, че подобни мерки не се измислят за да изхвърлят конкурентите източна Европа от бизнеса. На първо място е безопасността по пътищата. А и някакси не може да се получи че при равни външни условия един превозвач от България би имал по-големи разходи от един германски такъв. Просто в България както казваш продават мъката си. Това трябва да се промени, и всъщност вместо да правят демонстрации които са смешни и жалки, да помогнат с мнението и присъствието си там където трябва. Иначе ще продължат да ги третират като животни. Само българските шофьори разбира се.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                  Томи има много като мен и семейството ми...Разбери проблема не е в комунизъм демокрация.Това са оправдания.Като започнах работа преди години въпреки че демокрацията беше дошла пред завода висеше на баща ми и на други работливи хора снимката като отличник в производството.У дома има една чанта ордени и медали...Баща ми нищо не пожела за себе си и за семейството си...Когато дойдоха у дома да го молят да вземе апартамент какъвто иска той отказа и каза дайте го на колегата че е с две малки деца и живее в мазе..Това го чух с ушите си...Та така баща ми не взе нищо освен заплатата си и работното облекло което му даваха.Работеше и си свиркаше с уста защо баба и дядо не са му купили музикален инструмент не знам...И никога не се оплака за целият си живот има 20 дена болнични щото го ритна магарето и му счупи ръката и той отиде след толкова болки чак след седмица на лекар та му чупиха наново ръката и я наместваха.И е бил войник три години планински стрелец това са някогашните специални сили...Аз като започнах работа имах чувството че някой върви пред мен и отваря вратата.Едно че повечето му колеги ме познаваха от дете а там дето не ме познаваха като чуеха кои са родителите ми хората се усмихваха и веднаха питаха как са?Та толкова за онова време.Всеки сам решава какъв да бъде.Баща ми е имал много възможности но си остана работник цял живот и никога не е съжалявал...Не може постоянно да се оправдаваме ту с това ту с онова....за нашите действия и постъпки.Никакъв строй не може да те принуди да си тарикат крадец алчен измамник мързеливец прелюбодеец и непочтен човек или не дай си Боже убиец.Така че извинения и оправдания няма как да минат нито при капитализма и демокрацията нито при социализма.
                  Мисля ,ме си идеалист човек и все още живееш в минало бешало.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Валидатор Разгледай мнение

                    Мога да взема отношения само по част от въпросите .....
                    Ей, какво стана с Капитализма? Нали държавата нямаше да се меси и да регулира както при социализма? Нали пазарът щеше да регулира всичко?
                    А пък сега държавата иска да регулира кога ядем, кога с.рем, кога и къде спим....
                    Бахти и капитализма!
                    Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                      Томи има много като мен и семейството ми...Разбери проблема не е в комунизъм демокрация.Това са оправдания.Като започнах работа преди години въпреки че демокрацията беше дошла пред завода висеше на баща ми и на други работливи хора снимката като отличник в производството.У дома има една чанта ордени и медали...Баща ми нищо не пожела за себе си и за семейството си...Когато дойдоха у дома да го молят да вземе апартамент какъвто иска той отказа и каза дайте го на колегата че е с две малки деца и живее в мазе..Това го чух с ушите си...Та така баща ми не взе нищо освен заплатата си и работното облекло което му даваха.Работеше и си свиркаше с уста защо баба и дядо не са му купили музикален инструмент не знам...И никога не се оплака за целият си живот има 20 дена болнични щото го ритна магарето и му счупи ръката и той отиде след толкова болки чак след седмица на лекар та му чупиха наново ръката и я наместваха.И е бил войник три години планински стрелец това са някогашните специални сили...Аз като започнах работа имах чувството че някой върви пред мен и отваря вратата.Едно че повечето му колеги ме познаваха от дете а там дето не ме познаваха като чуеха кои са родителите ми хората се усмихваха и веднаха питаха как са?Та толкова за онова време.Всеки сам решава какъв да бъде.Баща ми е имал много възможности но си остана работник цял живот и никога не е съжалявал...Не може постоянно да се оправдаваме ту с това ту с онова....за нашите действия и постъпки.Никакъв строй не може да те принуди да си тарикат крадец алчен измамник мързеливец прелюбодеец и непочтен човек или не дай си Боже убиец.Така че извинения и оправдания няма как да минат нито при капитализма и демокрацията нито при социализма.
                      Нещо май не си ме разбрал -- идеалисти има винаги и навсякъде. Дори има и комунисти идеалсти, но те със своята всеодайност създават прикритие на останалите крадци и мошенници. Ето дори Виденов, един идеалист се оказа в капана на крадливите комунисти около него. И сега той не е милионер, нито е в парламента, а си чете лекциите някъде. Това не дава индулгенции на системата че е добра и честна. Трябва да гледаш отвъд бащати и други такива идеалисти. Аз пък познавам не един, които като разбраха какъв е живота на запад и скъсаха с родителите си защото са го крили от тях. C'est la vie.
                      Socialism -- You Make It, They Take It.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Tomy Разгледай мнение

                        Не те познавам, може и да е вярно за вашето семейство, но всяка персонификация изкривява картината. За това е силата на Статистиката, защото изчиства не съществените грешки. Винаги в една система има и някакво количество бели и черни овци, въпросът е за бройката на останалите сиви овци!
                        Томи има много като мен и семейството ми...Разбери проблема не е в комунизъм демокрация.Това са оправдания.Като започнах работа преди години въпреки че демокрацията беше дошла пред завода висеше на баща ми и на други работливи хора снимката като отличник в производството.У дома има една чанта ордени и медали...Баща ми нищо не пожела за себе си и за семейството си...Когато дойдоха у дома да го молят да вземе апартамент какъвто иска той отказа и каза дайте го на колегата че е с две малки деца и живее в мазе..Това го чух с ушите си...Та така баща ми не взе нищо освен заплатата си и работното облекло което му даваха.Работеше и си свиркаше с уста защо баба и дядо не са му купили музикален инструмент не знам...И никога не се оплака за целият си живот има 20 дена болнични щото го ритна магарето и му счупи ръката и той отиде след толкова болки чак след седмица на лекар та му чупиха наново ръката и я наместваха.И е бил войник три години планински стрелец това са някогашните специални сили...Аз като започнах работа имах чувството че някой върви пред мен и отваря вратата.Едно че повечето му колеги ме познаваха от дете а там дето не ме познаваха като чуеха кои са родителите ми хората се усмихваха и веднаха питаха как са?Та толкова за онова време.Всеки сам решава какъв да бъде.Баща ми е имал много възможности но си остана работник цял живот и никога не е съжалявал...Не може постоянно да се оправдаваме ту с това ту с онова....за нашите действия и постъпки.Никакъв строй не може да те принуди да си тарикат крадец алчен измамник мързеливец прелюбодеец и непочтен човек или не дай си Боже убиец.Така че извинения и оправдания няма как да минат нито при капитализма и демокрацията нито при социализма.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Валидатор Разгледай мнение

                          Мога да взема отношения само по част от въпросите споменати от вас,
                          Рационален си, звучиш разумно!
                          И аз няма за какво да се сърдя. В работата си се натискам да съм хладен и неемоционален, но душата ми иска друго и като му отпусна края след дълго стискане, спирка няма

                          Знам какво е да заспиш на пътя. Имам дори личен опит. Веднъж на Тракия - късно през нощта и малко преди да вляза в канавката, ме събуди тракане на камъни по дъното на колата. После години мислех за този случай и стигнах до извода, че по някакви причини Той е разпилял там тези чакъли, които иначе нямаше какво да правят на това място. Беше долу в равното, след Пловдив в посока София. А жена ми спеше дълбоко до мен. Кошмар.
                          От този момент нататък не мога дори да задрема в кола. Това ме спаси още веднъж когато хванах волана на заспал до мен шофьор. Тук ще спестя подробностите.
                          Само този, който не го е преживявал, си мисли, че това е екзотика. Важна част от живота е.

                          Само още нещо да отделя от изложението ти. Не желаеш да видиш моята истина за причините за този пакет. ОК, не си длъжен.
                          Да го кажем по друг начин. Ако ни отнемат ценовото предимство, бизнесът умира. Няма причина да наемат български превозвач при равни други условия. Няма такава причина. Не падай на нивото на Барбарона, който обяснява всичко с бентлитата и лъскавите млади любовници на българските псевдопредприемачи, които доминирали бизнеса.
                          Може да има изключения, но това е по-скоро невярно.
                          Истината е друга.
                          Заедно с транспортната услуга по принуда продаваме мъка и мизерия, която сваля цената.
                          Написах вече, после с помощта на колегата Чичи внесохме подробности. Фирмите са порядъково 60 х., камионите 180 х.
                          Преобладават дребни, семейни.
                          Работят за себе си и работят по този начин поради житейска принуда.
                          Ако не е така, няма да работят въобще.
                          Предлагам да не гледаш на българския шофьор като на неосъзнат, объркан, примитивен.
                          Не е такъв - това е собственик, който със собствения си труд, с труда на семейство, близки и др. плаща кредити и оцелява. Както успява.

                          На този етап въобще не искам да гледам и мисля в посока на заплахите, които отправят от бранша. Споменатото от теб излизане от ЕС, или пък прекратяване на регистрацията в Бг, изнасяне на бизнеса, пререгистрация в други държави или пък по-софистикейтид схеми със намеса на юридически лица, които са собственост на офшорни компании, които от своя страна са собственост на други офшорни, а някъде в края стоят клонове, които не са собственици, а преточват вноски по някакви фиктивни наеми и лизинги и фактурират услугите си ... творчески.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

                            Е Партията що не научи баща ми майка ми мене жена ми родителите и децата ни на мързел.Ти ще разбреш ли че никой не може на нищо да те научи ако ти сам не искаш.Това с Партията е оправдание за мързела и некадърието.Ми като ти пречи Партията тука иди в чужбина бе създай бизнеса създай продукт изтегли още свестни кадърни българи ела си и кажи на мен на времето Партията ми попречи но ето аз отидох примерно в Австрия измислих еди какво си направих бизнес днес целият свят знае за мен....Но няма такива има обирджии на банкомати една я експулсираха в САЩ щото два милиарда откраднала...ей това и не е виновна демокрацията..Всеки сам решава оправда ния ама аз откраднах щото еди кво си и мързи ме да работя щот ми пречат дрън дрън....Друг е момента че нашенеца се вижда голем бизнесмен милионер че и милиардер.Как така ще се захваща и ще работи за да преживее няма такова нещо държавата му е длъжна да му осигурява кефа...То и затова непрекъснато условията се влошават...
                            Не те познавам, може и да е вярно за вашето семейство, но всяка персонификация изкривява картината. За това е силата на Статистиката, защото изчиства не съществените грешки. Винаги в една система има и някакво количество бели и черни овци, въпросът е за бройката на останалите сиви овци!
                            Socialism -- You Make It, They Take It.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение

                              Валидатор, засичал съм стойностни твой мнения, подхождам с уважение.
                              Не знам къде ще стигна, може и нещо да не прозвучи любезно. Темата е много обемна, много драматична, много обречена. Ако прекося линията, моля при възможност да не се обиждаш. Пиша много бързо и нямам време да доизпипвам подробности.

                              Без да проверявам и след бързо прочитане стигам до извода, че коректно си възпроизвел пакета от планирани мерки.

                              Оставам с впечатление, че ги поддържаш.
                              Аз няма да ти опонирам за правота или грешност. Кой съм аз?! Още повече, че ти заставаш плътно зад позицията на президент Макрон, а президентът Макрон, както добре знаем, е голям човек и изтъкната личност.
                              Да не говорим, че формално зад пакета има мотиви, които привидно звучат хуманно.

                              Сърцевинната дума е "привидно".
                              И причината за тази сърцевинност е откровеното и лицемерно разминаване между форма и съдържание.
                              Не отварям приказка, че нашата страна беше споходена от нерадостна историческа съдба. И тяхното западно Ѝмане се дължи (не само) не на последно място на чуждата мизерия. Така функционира светът, така текат парите.
                              Да напомням ли за драматичното престараване на Франция при изхода от ПСВ за да могат да ни унищожат. Нея я споменавам поименно заради Макрон.
                              После ни набутаха в една исторически обречена от икономическа гледна точка система.
                              Излязохме оттам тотално разбити и объркани. Малобройно и бедно поселение, обречена на плячкосване значителна, но ничия и неефективна собственост, сгрешена и неактуална икономическа структура, унищожени пазари, без суровини, без финансиране, без възможност за разгръщане на ефективни производства.
                              После ни удушиха, а и ние доста ентусиазирано помагахме за самозадушаването си. Дойде се до неплатежоспособност и нахлузване на непосилния хомот на валутния съвет. На цялата ни мизерия - отнеха ни дори възможността да имаме поне собствена монетарна политика. Имаме и съществена наша си, българска, вина за това развитие.

                              Само моля те не казвай, че приемането ни в ЕС беше проява на солидарност от страна н абогатите европейски народи и желание да ни помогнат. Всъщност, ти може да си го кажеш, но не ме карай да ти повярвам.
                              Как, защо и поради какво попаднахме в ЕС - това е тема на съвсем отделен разговор и предпочитам да не го водим.

                              После дойде окончателното объзкървяване. На тази страна отнеха масово младите хора и я осъдиха исторически.

                              Хайде сега, моля те, прочети отново предния ми постинг, после още веднъщ написаното по-горе в този постинг, и вземи да ми отговориш, как да я караме при така сложилата се ситуация. Малка, много зависима страна, с традиционно драматично отворена икономика и практически лишена от всякакави обществени ресурси. И хора, които масово едвам преживяват благодарение на тесните фамилни връзки и все още неизчезналата солидарност между поколенията. От моята и твоята камбанария, може и да изглежда, че България е жълтите павета, но това е лъжа, голяма лъжа!

                              Какво да продаваме на света?!

                              Като няма какво да продаваме, принудени сме да продаваме мъката и мизерията на нашите хора!
                              Ти нима мислеш, че тези момчета не знаят, че в хотел с вана и топла вода се почива по-добре.
                              Те нима не знаят, че ако може да си позволиш оставянето на камиона на паркинг без личния ти надзор, това няма да доведе до отпадане на застраховки. Дори и западните гангстери знаят, че сме слаби и най-лесно е да откраднеш от слабия.
                              Нещата, приятелю, стоят пределно простичко. Продаваш мъка и мизерия, подбиваш чуждата цена ... или мреш от глад!
                              Изборът е твой!

                              Животът жестоко доказа, че поради голям набор от причини и при условие, че продължаваме да я караме така, както го правехме досега, културното ни (в смисъл обществено-икономическо в по-широк смисъл) приобщаване към т.н. развит Запад е пълна химера. Имаме и своя принос за това, но далеч не е само той.

                              Ако става дума, че сме победена страна (победена в студената война) и нямаме право на мение и защита на собствените интереси - кажи го направо, но без крив хуманизъм, моля!
                              Мога да взема отношения само по част от въпросите споменати от вас, защото мисълта ви лети. От проблемите за шофьорите та чак до ПСВ и обратно.. И не съм се обидил, няма за какво?

                              Първо да спомена че нито подкрепям, нито съм против Макрон. По-скоро обръщам внимание на съдържанието в случая, а не на това кой го е казал. Очевидно е обаче, че никой няма представа от живота на тези хора, а и рядко има някой който има приятел шофьор на тир. Направих си труда да прочета малко повече от необходимото за да добия представа за какво става въпрос. Първото нещо според мен е безопасността по пътищата. На всеки предполагам му се е случвало да кара кола дълко време и да усеща че почва да заспива от умора. Действа на принципа на бялата смърт. Отпускаш се за малко, и ... това е краят. Предполагам че има хора и които са спали в кола, и те знаят за какво става въпрос. А щетите от заспиването на един тираджия зад волана са огромни, и почти винаги водят до много мъка. По тази причина има регулации които трябва да спазват. Например да не може да кара повече от да кажем 10 часа на ден. Задължението и исканията за хотели и вани са прекалени според мен. Предплагам е продиктувано от това, че когато този шофьор се върне на пътя, да е добре отпочинал.
                              Поради очевидната специфика на тази работа, тези хора са далеч от дома си за по-голямата част от времето. Обаче ето какво се получава: гврманският, или френският, или който и да е шофьор от западна Европа иска да има повече време което да прекара със семейството си. Това води до промени от типа карам от понеделник, и в петък се прибира. Или карам две седмици и една седмица съм в къщи. Тези промени се налагат, защото хората не искат да карат камиони ако няма някакви по-приемливи условия за работа. Не знам някой дали си го представя реално - излизаш понеделник сутринта, и се прибираш петък вечерта. За командировка може, но когато е непрекъснато, създава проблеми от всякакъв семеен характер. Например младо семейство, а мъжът се прибира само два дни в седмицата. И това в западна Европа.
                              Сега да видим какво се случва в България. Качва се бащата на две деца в понеделник на камиона, и се връща след един месец за няколко дена. Не може той да се върне в България, защото е във Франция например. Нещата обаче само на пръв поглед са така. Един шофьор на тир в западна Европа предварително знае маршрута до края на седмицата, когато ще се прибере в къщи. Този маршрут е направен така, че последният му стоп да бъде близо до мястото където живее. Така той има желаното от него време да прекара със семейството си.
                              Какво искат българските шофьори и превозвачи е ясно. Интересно за мен е нещо друго, а именно начина на мислене на всички тези хора. На собствениците е ясно. Но на шофьорите?
                              Основният им бизнес е в ЕС, а в същото време отказват да се подчиняват на евентуални промени, че дори заплашват с референдум за излизане от ЕС? Ами ако наистина България излезне от ЕС, какво тогава ще стане с бизнеса ви? Къде ще карате камионите си?
                              Като цяло Начев, тази история ми напомня малко на ситуацията в циганските квартали. Те искат да са в града, но законите на града да не важат в техния квартал поради техните културни особености.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Tomy Разгледай мнение

                                Всичко опира до мързела и това което ви научи Партията, демек БКПто, че то ще ви оправи всичко. За 45 години хората се научиха ч евсичко става по другия начин и така стигнахме до мизерията! Реално бедни и мизерстващи хора у нас има, но те са много малко. Певечето са хора които се преструват на бедни, ,защото така им изнася. А иначе по празници, като премналите наскоро са похарчени над 2 милиарда лева. Като дойдат няколко дни празници и всички с коли ги палят и кой на село, кой на морето, кой в чужбина. Ами спестяванията са близо 40 милиалда ... е за каква бедност става дума. Дрои тези хрисими стари хора дето са готови да хвърлят през прозореца в плик 20 000, 50 0000 и златни бижута. Ами това ли наричате бедност.

                                А за агентите не си прав. Явно си бил много правовер през соца или си роден след него! Цялата партийна машина, освен СД агентите действаха за смачкване на всеки който не приема комунистите у и русия.

                                А замисляш ли се защо НИКОЙ нито бсп, нито герб, нито царчето, нито сдс, дпс или земеделци не смее и не посмя да сложи данък земя, за да не пустеят нивите, някой да ги обработва!!!
                                Айде пак БКП и ДС са виновни, нищо че ги няма от трийсетина години. Сините идиоти са като извадени от един калъп, така и нищо не научиха за толкова време.
                                А пък твърдението, че у нас земята не се обработва си е чиста идиотия на тъпанар, който не е идвал в България от 15 години. По нашия край пустеещи ниви НЯМА. С изключение на неплодородната земя естествено.

                                И ми писна някакви небългари да тролят в БЪЛГАРСКИ форум!
                                Last edited by aleks262; 09.01.2019, 15:16.
                                Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X