IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

    Не споменавайте името Му напразно.

    Ако бихте бил така добър, и не ви притеснява много, да дадете линкче към тази новина, ако е възможно?

    http://rssnovini.dnes.bg/link.php?id=2902294
    Юнкер за Турция

    http://rssnovini.dnes.bg/link.php?id=2902287
    Юнкер за Брекзит

    https://clubz.bg/57631-s_kakvo_holan...astta_na_orban
    Унгария - Холандия
    Юнкер ще обсъди с Меркел Полша

    Ден след като критикува Полша заради въпроси, свързани с върховенството на закона, германският канцлер Ангела Меркел ще приеме председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, с когото ще обсъди действията на Варшава и ситуацията в Турция.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
      Това, че чакам коментари за стара "новина" (Унгария-Холандия) си е повод за присмех, признавам си!
      Почвайте ме!
      Факи, ти си, хайде!
      Не споменавайте името Му напразно.

      Ако бихте бил така добър, и не ви притеснява много, да дадете линкче към тази новина, ако е възможно?

      Last edited by Имхотеп; 30.08.2017, 14:23.
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
        Баш си е по темата!
        Бойко, кликата и разни услужливи медии се опитаха да ни убедят, че това с командировките е маловажен и периферен за Бг въпрос, защото под този параграф попадали под 15 К бг граждани. При Румъния били 40+ К, за Полша 450 К ?
        Цитирам по помет, не се кълна в числата.
        Вероятно не е подходящо да се говори само за кураж (когато обсъждаме Полша), но тази страна видимо демонстрира и сериозно самочувствие, което се базира на нещо.
        Така се случи, че след 2 СВ в Полша се изгради една доста монолитна нация.
        Просто вече в доста случаи поляците по един доста ясен начин "заявяват": ние сме една сплотена, многолюдна популация и незаобиколим фактор. Не си и помисляйте да се отнасяте с нас по същия унизителен начин, както се случва с малки, периферни и смазвани от какви ли не проблеми страни.
        Полша играе своята си игра и ние с вас ще се договорим за неща и само за неща, които отчитат и нашия интерес.
        Ако ни натискате прекалено, майна ви, свят голям.

        За шофьорите не знам много подробности, но със сигурност западните искат да прецакат този ни бизнес.
        Иначе големият проблем е, че западни фирми за да реализират сериозни проекти правят разни дъжерни дружества в Източна Европа, чиято задача е да набере персонал, който да се командирова на обектите на запад, но не със западни заплати, ами по.близо до местните на изток.
        Преди работих за фета/vetter/- фирма за кранове- и веднъж дойде един бг камион с бг шофйор. чОВЕКА СИ КАЗА ЧЕ ПОД 2000lv на месец не пада. Но осигуровките са в/у мин раб заплата. Наскоро един познат българин изкара тук курс за голям камион и започна работа на 12 евро. За справка жена му получава 14. Далаверата при него е че ако се отдалечи на някакво разстояние получава командировъчни, ако е на по голямо разстояние командировъчните са по големи. Ако спи в камиона ще вземе около 4000. На никой бг шофьор няма да дадат такива пари. Но както казваш се изтарикатиха вече и германците- изпращат българи в бг да вземе книжка за компетентност/ каква е не знам/ и плащат курса и тогава започват работа

        Коментар


        • http://vevesti.bg/139244/zashto-sofia-poslusha-makron/ Защо София послуша Макрон

          Ясен Бояджиев, Дойче Веле

          От лидерите на Чехия, Словакия и Румъния френският президент получи благосклонна, но все още условна готовност за преговори и компромиси.

          Докато българският отговор, макар и пакетиран с други въпроси (като например запазването на кохезионните фондове), бе категорично положителен. Вероятно затова френският президент се държа подчертано приятелски и дори фамилиарно. Което пък прозвуча като съзнателно търсен контрапункт на отношението му към Полша – именно от българска земя той си позволи да нападне остро най-непримиримия противник на своите идеи за реформа на директивата за командированите работници в ЕС.

          Българското Да

          Възможните обяснения за българското „Да“ са няколко. Обещанието за френска подкрепа за членство в еврозоната и в Шенген или поне за приобщаване към разговора за бъдещето на двете зони, които са сърцевината на европейския проект, за някои може и да е „само на думи“. Но съвсем не е маловажно, тъй като постигането на тези цели е въпрос не толкова на технически критерии, колкото на политическа воля.

          От друга страна България е относително по-слабо засегната от спора около европейската директива. Българските работници, командировани в други страни от ЕС, са вероятно някъде около 15 хиляди – на фона на близо половин милион поляци. Освен това българският премиер получи обещание за изваждане на транспорта извън обхвата на директивата за командированите работници, каквото бе желанието на българските международни превозвачи. От години хиляди български шофьори работят на практика само на европейските пазари срещу български заплати и осигуровки.

          Разбира се, българският отговор може да е и резултат от анализ и отчитане на всички аспекти на темата за командированите работници: „Не трябва да се допуска едни работници да живеят при скотски условия, при по-ниски заплащания“, каза българският премиер. Неговата позиция веднага срещна (макар и засега приглушена) критика: „Не можем с мерки в ущърб на българския бизнес да решаваме френски вътрешни проблеми“, написа опозиционен политик.

          Каквито и да са мотивите за тази позиция, тя определено е обективна и разумна. Не само защото проблемът с командированите работници е не просто „вътрешно френски“, но и защото дългосрочното му справедливо решаване в крайна сметка ще е в интерес на всички.

          Социален дъмпинг или протекционизъм?

          В какво се състои всъщност този проблем? В идеалния случай става дума за износа на услуги като част от единния пазар на ЕС – фирма от една страна печели поръчка за предоставяне на услуга в друга, а за да я изпълни, изпраща там временно свои служители, като им плаща и ги осигурява според правилата и стандартите в своята страна. Условията за това са уредени с директива още през 1996 година, когато съставът на ЕС е далеч по-хомогенен в икономически и социален план. Да, и тогава има някои изключения (Гърция, Португалия, Испания), но проблемът се усети истински едва след двете вълни на присъединяване през 2004 и през 2007, когато в ЕС влязоха страни с драстично различни нива на заплащане и на социална осигуреност. Директивата и сега съдържа известни мерки за компенсиране на тези различия, но те си остават толкова сериозни, че съблазанта да се печели от тях е много голяма: високи цени и приходи на едно място, ниски разходи на друго, големи печалби. Нещо като да си купиш едно евро за един лев на едно място и после да го продадеш за два лева на друго. Схема, която на валутния пазар е неосъществима, но на трудовия очевидно функционира.

          За френския президент (и не само за него) днешната директива е „предателство към европейските принципи“, защото облагодетелства „социалния дъмпинг“, води до „намаляване на заплатите и жизнения стандарт“, „подхранва популизма и подкопава доверието в европейския проект“. Затова той предлага редица ограничения, нови регулации и мерки за контрол.

          За страните от Централна и Източна Европа, чийто най-краен говорител е Полша, това предложение е „лицемерен протекционизъм“. Оставете ни да се конкурираме на пазара на услуги чрез нашето предимство – по-ниската цена на труда, както вие се конкурирате с качество на продуктите и ноу-хау, за да можем да наваксаме и да постигнем икономическо и социално сближаване, казват полски представители. В България пък се чуват гласове, че социалният дъмпинг бил мит (на източноевропейците се плащало по минималните западни ставки, имало малка разлика само при осигуровките), а борейки се срещу дъмпинга, западните лидери просто решавали вътрешнополитически проблеми.

          В последното твърдение има частица истина. Решаването на въпрос, засягащ под 1% от работната ѝ сила, няма да реши икономическите проблеми на Франция, като безработицата например. Но пък може да помогне за отвличане на вниманието и за смекчаване на съпротивата срещу драстичните вътрешни реформи, включително на трудовия пазар, с които предстои да се захване френският президент. Това обаче не прави източноевропейската позиция нито по-силна, нито по-справедлива. Защото тя страда от не по-малка доза лицемерие и затваряне на очите пред действителността.

          Ето каква е действителността

          Действителността е такава, че дори когато става дума за идеалния случай (износ на услуги, а не на нещо друго) дъмпинг наистина има. Работникът, командирован от Източна Европа във Франция, Германия или Австрия, струва на работодателите си значително по-малко (според ЕК, до 50%). Това не е „конкурентно предимство“ в истинския смисъл на думата, защото в случая липсва основното условие за наличие на конкуренция – конкуриращите се да работят при едни и същи правила и условия. За разлика от източноевропейския си „конкурент“, френският доставчик на същата услуга е принуден да плаща не просто общоприложимата минимална ставка, а доста повече. Защото местното законодателство го задължава да прави редица допълнителни плащания, например по силата на секторни или браншови колективни трудови договори. Върху така получените доста различни заплати двамата „конкуренти“ плащат освен това доста различни проценти за социални осигуровки, понеже и тук работят по различни правила. Съвсем ясно е в чия полза е разликата.

          И това, пак казвам, е в идеалния случай. А действителността често е много далеч от него. Тук става дума не само и не толкова за откровените форми на грабеж. Като например масово разпространеното „удържане“ от заплатите на разходите за самолетен билет или за друг транспорт, които иначе се полагат на всеки командирован. „Командироването“ и без това в много случаи не е нищо повече от евфемизъм за измама, от която са заинтересовани и двете страни. Изпращащите фирми не изпълняват конкретна услуга за определен срок със собствените си служители, а просто набират хора за постоянна работа срещу комисиона. Те може дори да нямат нищо общо със съответната дейност, а да са просто кухи посредници. При посрещащите фирми пък нещата изглеждат така: вместо да рискуват огромни санкции за наемане на евтина работна ръка „на черно“, те на практика правят същото, приемайки „командировани“. Това е напълно законна схема за извличане на неправомерни печалби чрез заобикаляне на местното през „вратичките“ на европейското законодателство. Схема, която в края на краищата е за сметка на правата на работниците.

          Така някои източноевропейски фирми се „конкурират“ не на пазара на услуги, а на пазара на стоки. Като извършват износ на жива стока на „конкурентни цени“.

          И накрая за т.нар. „икономическо и социално сближаване“. Въпросът е в коя посока става то. Дали към западните стандарти – или към източната действителност с все още присъщите ѝ сиво-черни зони на трудовия пазар, ниски доходи, икономическа принуда и социална деградация?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Малко встрани , но

            Баш си е по темата!
            Бойко, кликата и разни услужливи медии се опитаха да ни убедят, че това с командировките е маловажен и периферен за Бг въпрос, защото под този параграф попадали под 15 К бг граждани. При Румъния били 40+ К, за Полша 450 К ?
            Цитирам по помет, не се кълна в числата.
            Вероятно не е подходящо да се говори само за кураж (когато обсъждаме Полша), но тази страна видимо демонстрира и сериозно самочувствие, което се базира на нещо.
            Така се случи, че след 2 СВ в Полша се изгради една доста монолитна нация.
            Просто вече в доста случаи поляците по един доста ясен начин "заявяват": ние сме една сплотена, многолюдна популация и незаобиколим фактор. Не си и помисляйте да се отнасяте с нас по същия унизителен начин, както се случва с малки, периферни и смазвани от какви ли не проблеми страни.
            Полша играе своята си игра и ние с вас ще се договорим за неща и само за неща, които отчитат и нашия интерес.
            Ако ни натискате прекалено, майна ви, свят голям.

            За шофьорите не знам много подробности, но със сигурност западните искат да прецакат този ни бизнес.
            Иначе големият проблем е, че западни фирми за да реализират сериозни проекти правят разни дъжерни дружества в Източна Европа, чиято задача е да набере персонал, който да се командирова на обектите на запад, но не със западни заплати, ами по.близо до местните на изток.

            Коментар


            • Световен скандал! Френски разузнавачи, обучавали терористи от ИД, са в клопка в иракския Тел Афар, залавят ги всеки момент Преди 5 години в Сирия са пленени 300 френски инструктори и върнати на Париж

              Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/analizi-i-komen...ews539912.html

              Да се надяваме че нашто пенсионер не е бил в сирия

              Коментар


              • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                Това, че чакам коментари за стара "новина" (Унгария-Холандия) си е повод за присмех, признавам си!
                Почвайте ме!
                Факи, ти си, хайде!
                Малко встрани , но


                Отчаяние струи от полските медии в деня след посещението на Макарон в България. Но не толкова заради грубите слова на френския президент, който почти обяви война на поляците, от Варна. А заради поведението на България, което накланя везните срещу самата нея, и срещу Полша, с която в момента плуваме в една лодка. Съгласно договорите на ЕС, въпросната директива за "командированите работници", се променя с "квалифицирано мнозинство". В ЕС това означава да гласуват страни с 65% население и 55% от бройката. Населението лесно се постига, защото Германия и Франция, които са заедно, са най-населени. Източна Европа изобщо не може да се бори по този показател. Но 55% от страните, ето това е за което се бореха поляците. В момента твърдо 11 страни са заявили, че ще гласуват "против". При 28 члена, това са 39,2%. Т.е. на Полша не и стигат 6%, за да блокира промени в директивата. България и Румъния са 2 от 28. Т.е. заедно сме 7,1%. Т.е. от нас зависи дали ще опазим работата на 300 хиляди европейци, които изкарват пари на запад и ги вливат в своята икономика. За България става дума за 70 хиляди основно шофьори на ТИР-ове и за общо вливане на около 3,3 милиарда лева годишно под формата на заплати. Полша очевидно не е очаквала България само да оскубе подобна "златна кокошка" за опърпаната ни икономика. Няма никаква логика да откажем тези пари, дори в замяна на Шенген и Еврозоната. Говорим за 3 милиарда на година! Не еднократно. Но това се... случи. Бойко Борисов клекна, след което типично популистки започна да ни лъже, че въпросът не се отнася до шофьорите. Но това е абсюлотна измама, защото Макарон дойде именно, за да защити своите шофьори. Именно шофьорите ползват тази възможност в европейската директива, за да носят пари на държавата си. Поляците са напълно съкрушени, ако съдим по медиите им. Тяхната премиерка зае остра позиция срещу Макарон и отвърна на нападките му достойно. Но простата аритметика не е в полза на Полша. Източна Европа ще загуби гласуването, а с това и немалък паричен поток. Предателството на България и Румъния засяга не само техните народи, а далеч по-смелите и достойни народи на Полша, Чехия, Унгария и Словакия. В момента единственият шанс нещо да се обърне, е ако падне правителството на Бойко Борисов. Тогава през октомври на Европейския съвет ще гласува министър от служебно правителство. Ген.Радев доста ясно даде да се разбере, че е против орязването на бизнеса на българските камиони.
                Добри Божилов 26.08.2017

                Коментар


                • Това, че чакам коментари за стара "новина" (Унгария-Холандия) си е повод за присмех, признавам си!
                  Почвайте ме!
                  Факи, ти си, хайде!

                  Коментар


                  • В по-оптимистичини времена и периоди може да се занимаем с отвратителната практика на ...ноедство и ...лийкинг, но какво ще кажете, че Европа нещо се тресе.
                    Брекзитът не върви. Не знам на какъв език си говорят, но очевидно не се разбират.
                    Юнкер и Меркел дават сигнали, че са прекалено обезпокоени от поведението на Полша, а дори и споменаването на това значи, че ситуацията е доста зле.
                    Снощи чух безпрецедентната новина за скъсване дипломатически отношения между Унгария и Холандия и мислех, че само по тази тема ще видя тук поне две страници, пък то ... нищо. Е, работата може и да не излезе толкова дебела, но тонът се озлобява, нервите вече не издържат.
                    За Турция не ми се отваря приказка.

                    Ако я "няма" Европа, бедно ни е съзнанието какви ужасни същества ще изпълзят на повърхността у нас!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      И американски говноеди бол. Нел тей? ;-)
                      Там са асслийкърс

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Manyface God" Разгледай мнение

                        Правилно са описали като говноеди определен тип хора руско-комунистическо поклонници в една статия публикувана по-назад в темата.
                        И американски говноеди бол. Нел тей? ;-)

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Manyface God" Разгледай мнение

                          Не пак, а винаги.

                          Нека всички чуждопоклоннически (тоест руски) подлоги се изметат от България!
                          Аз съм френска и наглосакска нигерска подлога. Може ли да остана в бг-ту/ не съм руска подлога/

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Manyface God" Разгледай мнение

                            Не пак, а винаги.

                            Нека всички чуждопоклоннически (тоест руски) подлоги се изметат от България!
                            Що, американските подлоги да останат, щото са "свои"? Ти ли се биеше в гърдите, 'ноголики, че си бил "патриот"?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                              СМИ: Danone перевезет из ЕС в Сибирь пять тысяч коров из-за продэмбарго

                              10:22 29.08.2017

                              (IMG:https://cdn5.img.ria.ru/images/147785/06/1477850650.jpg)
                              Фермер доит корову

                              МОСКВА, 29 авг — РИА Новости. Французская компания Danone, производящая молочные продукты, планирует перевезти из Германии и Нидерландов в Сибирь пять тысяч коров голштинской породы, сообщает агентство Блумберг.

                              Планируется, что всех животных отправят грузовиками на ферму под Тюменью к сентябрю. Запуск производства молока намечен на май следующего года.


                              Как сообщил агентству глава российского представительства Danone Чарли Капетти, в компании рассчитывают, что переезд поможет снизить рост себестоимости продукции и сдержать рост цен, обусловленный российскими контрсанкциями.

                              "Цены на молоко стабильно растут, и это влияет на производство различной продукции, например йогурта", — отметил Капетти.

                              В компании надеются, что рост цен замедлится в следующем году. По словам Капетти, разница между спросом и предложением сокращается по мере поступления на рынок нового молока.

                              В августе исполнилось три года с момента введения продовольственного эмбарго в отношении стран, которые приняли антироссийские санкции. Под запрет попали мясо, колбасы, морепродукты и рыба, овощи, фрукты и молочная продукция.

                              По оценкам Еврокомиссии, за время действия контрсанкций экспорт из ЕС в Россию сократился практически вдвое — с 11,8 миллиарда евро в 2013 году до примерно 5,6 миллиарда евро в 2016-м.

                              https://ria.ru/economy/20170829/1501284924.html

                              Туй то и френските пенсионери/ пардон нигери/ и те искат руски денги, защо бе, елате в бг, всичко е хубаво тук дори и макарон си нямаме
                              Правилно са описали като говноеди определен тип хора руско-комунистическо поклонници в една статия публикувана по-назад в темата.
                              The strongest stand last.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                                Руснаците пак лъжат.

                                Понеже доста руснаци са недоволни че ще трябва да чакат близо три месеца за виза, а и доста от тях ще трябва да пътуват отдалеч което е свързано със сериозни разходи, говорителката на външното им министерство излъга:

                                В интервью Дождю Захарова заявила, что сокращение числа американских дипломатов в США было не решением, а предложением. «Это было не решение, это было предложение американской стороне. И именно американская сторона как раз приняла решение о сокращении своего персонала. Это было абсолютно не российское требование. Мы предложили, а они сделали так, как сделали», — подчеркнула официальный представитель МИД.

                                Няма нищо чудно в това. Лъжата е генетично заложена в руснаците.

                                Не пак, а винаги.

                                Нека всички чуждопоклоннически (тоест руски) подлоги се изметат от България!
                                The strongest stand last.

                                Коментар

                                Working...
                                X