IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Tatiana Christy

    Синът на Ветко пуснат под гаранция, защото за обвинението му са използвани забранени записващи средства. Добре ли разбрах? Също така разбирам, че основните обвиняеми са две клети счетоводителки. Добре ли разбрах?

    Коментар


    • ХУ, и днес сте он файър,

      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от markov Разгледай мнение
        Пък аз чета че Украинците бягат масово в Русия....били стигнали вече 5 милиона...
        Чудесно
        Руснаците, заселени в Украина в миналото, а сега руски "троянски коне", да избягат всичките от Украина в русия
        Всяка жаба да си знае гьола и да не мърси езерото на украинските лебеди

        Коментар


        • Пък аз чета че Украинците бягат масово в Русия....били стигнали вече 5 милиона...

          Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

          Коментар


          • А ето и едно добро нещо въведено в Америка което немедлено требе и у нас да се въведе.Немедлено


            Саморегулираща се безопасност, или какво означава да си рисков шофьор в САЩ Сподели

            Диференцираните застраховки (известни като бонус-малус в България) нямат алтернатива и не могат да бъдат отлагани повече

            Тези дни по медиите отново се коментират нови промени в законите и възможности, които в доста други държави не са задължителни, но застрахователните компании са направили така, че хората да предпочитат да ги използват.
            Андрей Ненов е българин, член на Института за пътна безопасност, живее в САЩ и работи като мениджър в Американската автомобилна асоциация. Той ни разказва подробно как са уредени тези неща там.
            Има неща, без които в Америка не можеш да минеш – застраховката за колата е едно от тях. По закон минималното ниво на гражданска отговорност е задължително за всички – непритежаването му може да ви вкара в затвора, освен десетките хиляди долара сметка, която няма да можеш да избегнеш, ако нямаш кой да те прикрие при инцидент.
            Има неща в Америка, които са измислени и внедрени на базата на опита и риска. Пазарът и рискът определят повечето бизнес и частни решения. Започването на работа почти винаги минава през дръг-тест (за наркотици). В повечето компании няма да ви вземат при положителна проба – твърде много риск е за компанията да наеме подобен рисков човек – знаеш ли го кога ще се напие или надруса и ще ви съсипе бизнеса. В моята компания, освен дръг-теста, има и проверка на полицейския регистър за пътни нарушения – катастрофи, минаване на червено, превишена скорост и пр. При над 3 за последните три години – няма работа. Твърде рисков си, а и даваш лош пример за компания фокусирана в пътната безопасност и помощ. Когато голяма компания или държавна организация наемат подизпълнител – проверката е задължителна – лошо реноме гарантира, че едва ли ще спечели поръчката. Твърде рисково.
            От години в България се прилага една порочна, непазарна практика на застраховане, която не помага по никакъв начин за възпитанието на шофьори и пешеходци. А именно практиката на уравниловка и еднаквите застрахователни премии, независими от кола и шофьор, води големите трагедии след себе си. Няма как да ме убедите, че Опел Корса, Джип 4х4 и товарен камион могат да причинят едни и същи бели, макар и при един и същ шофьор. Няма как да ме убедите, че шофьор с 15 нарушения зад гърба си последните 10 години, и такъв с 1 нарушение за същия период са еднакво рискови на пътя. Няма как да ме убедите, че шофьор предизвикал 2-3 сериозни катастрофи, и не дай си боже смърт на пътя, може да има същата застраховка в бъдеще, както примерно момиче, което кара винаги с 5 км под ограничението на скоростта. Това е просто нелепо, но е и много опасно. Това е всъщност именно онази уравниловка, която направи хората еднакво безотговорни.
            Диференцираните застраховки, които се прилагат по цял свят (известни като идеята бонус-малус в България), нямат алтернатива и не могат да бъдат отлагани повече. Те могат само да помогнат с борбата за безопасност на пътя.
            Да боравим с факти:
            В САЩ нормалната застраховка за семеен автомобил (Нисан, Мазда, Форд около 100-110 кс.), е около 80-90 $/месец при един шофьор. Това е гражданската отговорност, като за лимит на застрахователно събитие покрива около 30-50 хил $ щети. Ако е необходимо по-високо застраховане – напр. 100-200 хил.$ и пълно “Автокаско” на колата – може да скочи до 100-150$/месец. Това е за един шофьор и една кола. Когато застраховката е семейна за 2-3 шофьори и 2-3 коли – тогава, макар и с отстъпки, общата цена стига до 200-400$/месец При по-мощните автомобили и по-новите – цената се качва с 20-100%. Колкото по-нова е колата, толкова е по-скъпа застраховката. В определянето й обаче влизат още много фактори. На първо място – какъв е шофьорът. За млад шофьор (16-20 годишен) рискът е много голям поради липсата на опит и обикновено това оскъпява застраховката с поне 50-80%. Ако е направил и 1-2 нарушения – цената скача поне двойно. Факторът нарушения на пътя – превишена скорост, неизправни мигачи, катастрофа, минаване на червено, бясно (неразумно, несъобразено с условията и опасно за другите) каране и пр. оскъпява застраховката с 10-50-300%. Всяко нарушение на пътя, за което е съставен акт се записва в полицейските регистри и от тях застрахователите черпят информация. Застраховката ми преди година я качиха с 30$/месец защото спрели съпругата ми заради неизправен заден фар. 30$ по 12 месеца е 360$ само заради това, на пръв поглед, безобидно нарушение. Миналата година на мой познат – студент първа година, най-ниското, което му предложиха, бе 600$/месец. Той е на 19 години, а вече има 2 катастрофи зад гърба си. Колата му – 20-годишна, струва 3000$.
            Застрахователните компании предлагат и много отстъпки – така например, ако си инсталираш смарт устройство за следене на поведението ти (към компютъра на автомобила с GPS ), което следи кога караш, колко бързо ускоряват и спираш, колко си опасен на пътя, има отстъпка от 10-20% . Ако колата ти е с инсталирана аларма или я държиш в гараж – също има отстъпка. Цената на застраховката е резултат на сложна формула, в която се отчитат много фактори, но на първо място е резултат от 2 – марка на автомобила и що за шофьор я кара. Най-добре и най-евтино е и двете да са изрядни.
            Това е стимулът. Застрахователите наказват финансово, ако си безотговорен, а държавата наказва съдебно, яко нямаш застраховка. Застрахователните компании се борят за повече клиенти, като предлагат отстъпки, промоции и т.н. Но същевременно компаниите си имат оценка на риска, който определя премиите им. Те знаят, че е глупаво да дадат евтина застраховка на агресивен шофьор, защото това ще им струва скъпо и прескъпо. Има пазарна война за клиенти, и когато избираш застраховка, е нормално да провериш цената поне в 4-5 застрахователи. Редовно ми се случва да намеря компания, която ми дава 30-50% по-ниско от другите. Двете системи – държавен контрол и частна застраховка, се допълват, без държавата пряко да се меси в цените.
            Истинският контрол и безопасност на пътя изискват въвеждането максимално бързо на подобна система в България. Две неща трябва да се осигурят:
            1. Държавата да осигури регистър на нарушенията на шофьорите с достъп за четене на застрахователните компании и съдебните органи до него
            2. Застрахователните компании да разработят самостоятелни рисково обосновани продукти за застраховане, които да отчитат едновременно
            • Тип, мощност, състояние на автомобила.
            • Персонален профил – възраст, нарушения и пр. на шофьора.
            И оттам свободно пазарно определяне на цените, на база горните две.
            Когато подобен модел бъде въведен, той самостоятелно ще стимулира безопасността на пътя и ще изглади съществуващи нерешими проблеми.
            Примери:
            1. Автомобилна компания наема шофьор за обслужване на камионите/автобусите й. Той обаче има 10 нарушения зад гърба си и изведнъж застраховката му става вместо 200 лв. на година, 2000 лв. на година, които компанията трябва да плати. Дали ще го наеме?
            2. В светлината на катастрофата при Своге, очевидно е, че много хора щяха да бъдат спасени, ако имаше колани на седалките. Спорът за коланите в автобусите, който очевидно не се решава заради финансовия проблем – твърде е скъпо да преоборудваш автобус, може да бъде решен много лесно. Застраховката на автобуса, ако е изправен с минат технически преглед е 200 лв./месец примерно, а ако няма колани – 1000 лв./месец.
            a. Дали, при тази сметка собственика ще се мотае дълго?
            b. Откъде накъде заради стиснатостта и немърливостта на собственика – застраховател и Държавния фонд ще плащат солидните обезщетения?
            c. Автомобилният/автобусният парк много бързо ще се обнови, а старите небезопасни превозни средства ще намерят нови цени и път към други държави.
            3. В САЩ карането без книжка е подсъдно, особено ако е след отнемане заради пияно шофиране или много нарушения. Дали в България, ако има вероятността да влезеш за няколко месеца в затвора, ще рискуваш да се качиш на кола. Както онзи убиец на 3-ма студенти, който бе с 95 нарушения, ако не се лъжа.
            4. Имаш млад шофьор – неопитен. Ама той/тя много искали да се возят с приятелите си и да карат бясно. Слагаш му застраховка – но не на автомобила, а на автомобил+шофьор, която е с 300% по-скъпа, заради младостта на шофьора, и заради това че има 1 акт за превишена скорост, и да видим колко често ще се изкуши да кара със 180 км/ч. А ако направи още едно нарушение – качваш застраховката с още 100% .
            5. Всички тези шофьори, които имат по 5-10 нарушения, и не им пука дали изпреварват при двойно непрекъсната, дали премигват зад теб по магистралата, дали ще продължат да го правят, ако вместо 50 лв. глоба еднократно, или на ръка (!), им се наложи вместо 200 лв. на година, да плащат по 1000 на година? Превенцията на безопасността не е в еднократните глоби, а в това да знаеш, че всеки ден/месец ще е така, докато не станеш по-малко рисков.
            6. Имало проблем с автомобили, регистрирани в България, но които се шофират в чужбина. При които компаниите трябвало да изплащат огромни обезщетения. Елементарно решение – добавяш фактор “извън страната” и цената за застраховка скача с 100-200%. В САЩ например, ако трябва да ходиш в Мексико с автомобила – се плаща отделна застраховка. Защо да се открива топлата вода?
            7. Ама застрахователните компании се опасявали, че ако една въведе системата, ще пострадат финансово. Нищо подобно – дай й право да определя цените на пазарен принцип и да може да предложи с 10-20% по-евтина застраховка на шофьори, които нямат нарушения и ви гарантирам, че след 4 месеца ще си удвои пазарния дял.
            В предложените промени няма нищо ново. Нищо, което вече да не е изпитано и да не е дало своя резултат. Просто трябва да се приложи. Без особена административна намеса, а просто да се остави пазарът да определя цените и стимулира безопасността на движението.
            Андрей Ненов, мениджър в ААА (Американска Автомобилна Асоциация) и член на Института за пътна безопасност

            Коментар


            • Aз пък чета че
              Россияне массово бегут из страны




              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от markov Разгледай мнение
                Ирак и Иран ще преминат изцяло към използването на националните си валути при извършването на търговски операции. Това съобщи председателят на Иракско-иранската търговска камара Яхя ал Ишак, цитиран от световните агенции. „Отказваме се от доларовите транзакции, повечето търговски сделки ще се осъществяват в евро, ирански риали и иракски динари“, каза Ал Ишак. По думите му, при някои сделки се предвижда система на взаимноизгоден обмен. Годишният търговски оборот между Багдад и Техеран е около 8 милиарда долара.
                Лека полека краварите отвратиха и насъскаха целият свят срещу себе си.Краят им ще бъде жалък.И ще го гледам с кеф по телевизора.Както са и въоръжени гражданската война им е сигурна.Ще избиват и бесят соросоиди и банкстери а Уолстриит ще стане кенеф като мавзолея насред София

                Коментар


                • Ирак и Иран ще преминат изцяло към използването на националните си валути при извършването на търговски операции. Това съобщи председателят на Иракско-иранската търговска камара Яхя ал Ишак, цитиран от световните агенции. „Отказваме се от доларовите транзакции, повечето търговски сделки ще се осъществяват в евро, ирански риали и иракски динари“, каза Ал Ишак. По думите му, при някои сделки се предвижда система на взаимноизгоден обмен. Годишният търговски оборот между Багдад и Техеран е около 8 милиарда долара.
                  Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                  Коментар


                  • Аз пък чета че скоро в Украйна щели да организират референдум за присъединяване към Крим.
                    Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                      – Сегодня утром Путин заявил, что он намерен добиваться технологического прорыва в России, что, мол, для этого есть все необходимые условия. Как Вы относитесь к этой фразе? Что в реальности представляет собой Россия в плане технологий, промышленного развития и так далее?
                      Може ли уважаемият модератор Х_У да обясни как последните постове на барбарон се вписват в темата политика/ НА БЪЛГАРИЯ/. Гледам постовете се отнасят до пропадането на руската икономика- ако може модератора да обясни как се свързва руската икономика с българската такава. И въобще защо се допускат такива постове въобще

                      Коментар


                      • НА ПАЗАРА ЧУХ ЕДНА ЖЕНА ЧЕ КАЗАЛА , . ДВАТА МИЛИОНА В СТАЯТА СА ОТ ПРОДАЖБАТА 20 ДЕКАРА ЗЕМЯ НА ЗАХАРНИЯТ КОМБИНАТ В ПЛОВДИВ САМО, ЧЕ Е ЗАБРАВИЛ ДА ГИ ДЕКЛАРИРА ,ЗАЩОТО ПРОДАЖНАТА ЦЕНА ПО ДОКУМЕНТИ Е НИЩОЖНО МАЛКА, САМО ЗА ТАЗИ ДОКУМЕНТА ИЗМАМА В ОСОБИННО ГОЛЕМИ РАЗМЕРИ СЪДЪТ НЕ ТРЯБВАШЕ ДА ГО ПУСКА.
                        С ТАЗИ СДЕЛКА ОЩЕТЯВА С 20 % БЮДЖЕТА 400 000.
                        Last edited by superexpert; 03.09.2018, 11:20.

                        Коментар


                        • Гледам Барби добре е захлебил тая вечер ……
                          Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                          Коментар


                          • – Сегодня утром Путин заявил, что он намерен добиваться технологического прорыва в России, что, мол, для этого есть все необходимые условия. Как Вы относитесь к этой фразе? Что в реальности представляет собой Россия в плане технологий, промышленного развития и так далее?

                            – Технологический прорыв, о котором все время говорит Путин… У меня с этим есть только одна ассоциация: это когда на день ВДВ в Сети появляются видеоролики, когда очередной ВДВшник разбивает какой-нибудь кирпич себе об голову. Вот примерно в этом и заключается технологический прорыв России, о котором говорит Путин. Я думаю, что давным-давно не осталось ни одного читателя таких изданий, как ваше, которые имеют какое-либо существенно другое представление о так называемых «технологических прорывах» Путина.

                            – Когда вводились санкции, было много разговоров о том, что в связи с усилением санкций олигархи и прочие представители т.н. «элиты» начнут бежать с тонущего корабля, но пока какого-либо активного процесса за исключением некоторых косвенных признаков, не видно. Почему до сих пор не так много людей открыто сбежало с путинского «корабля»?

                            – Потому что не так просто сбежать вместе с такими индустриальными активами, как «Северсталь», «ЕВРАЗ», «Лукойл» и так далее. Эти активы находятся в основном в России, и сущность путинского режима в том, что Путин специально «замазывает» всех вокруг как преступлениями, так и кровью для того, чтобы держать этих людей в заложниках. Но мы, тем не менее, видим отток капитала, исчисляющегося в сотнях миллиардов долларов, начиная с 2014-го года. Это разве не бегство? Мы наблюдаем целый поток людей из списка «Форбс» и не только, которые приобретают себе гражданство Мальты, Кипра. Огромное количество из них стремится легализоваться в Великобритании и Швейцарии. Мы видим, что Роман Абрамович после всех лет жизни и инвестирования в Великобританию, будучи «замазанным» Путиным, не смог легализоваться там с точки зрения своего миграционного статуса и даже визы. И поэтому он срочно получил гражданство Израиля. Эти олигархи бегут. Они все прекрасно видят и все прекрасно знают, но не могут выступить объединенным фронтом для организации какого-либо дворцового переворота. Пока что. Может быть, это на данном этапе невозможно сделать, а они очень трусливы, потому что боятся потерять свои активы и оказаться в тюрьме, как в свое время оказался Ходорковский, потеряв почти все. Они сейчас не готовы к этому, но, тем не менее, крушение режима непременно состоится, и состоится оно на основании сложенных кирпичиков, которые сам режим и помогает складывать. Никто сейчас не может предсказать, когда и каким образом режим рухнет. Это невозможно предсказать, но совершенно очевидно, что впереди абсолютный тупик. Чем больше режим будет совершать преступлений, а это неизбежно, потому что когда режим основан на результатах бесконечного отрицательного отбора, совершения огромного количества ошибок, преступлений и попыток ухода от ответственности за эти преступления, то это влечет за собой совершение еще больших ошибок и преступлений. Эти ошибки и преступления наберут когда-нибудь критическую массу, которая рванет так, что все разлетится, как разлетается двигатель внутреннего сгорания, когда ломается ключевая деталь, которая потом начинает крошить все внутри, все другие части двигателя. Абсолютно точно – это будет, и думаю, что довольно скоро.

                            Коментар


                            • Барби, днес си във вихъра си, само дето никой не ти чете глупостите

                              Коментар


                              • – Какой может быть курс рубля в результате этого краха? Насколько сильным может быть падение?

                                – Я, конечно, могу много сказать «лестных» (да, именно в кавычках!) слов о таких людях, как Силуанов, но посоветую ему изучить судьбу человека по имени Ялмар Шахт. Так или иначе, ничего хорошего я о Силуанове не скажу, но в одном он прав в своих недавних ремарках – в том, что курс рубля предсказать невозможно. В этом я с ним соглашусь, и знаете, почему? Потому что если Путин введет условные танки в условный Будапешт, то кто по этому сценарию предскажет курс рубля? Когда я говорю «условные танки в условный Будапешт», я имею в виду не какую-то историю, которая может произойти буквально завтра, но что-либо, что на самом деле может произойти на основании того, что мы с вами уже знаем, начиная с 2014-го года. Потому что еще во время Олимпиады в Сочи никто не мог предсказать, что Путин произведет силовую аннексию Крыма и начнет войну против Украины, в результате которой путинские наемники и регулярные российские войска убьют 15 тысяч украинцев в Украине. Никто не мог предсказать и то, что будет сбит пассажирский «Боинг» с 298 пассажирами и членами экипажа, и то, что целый огромный регион Украины, целый Восток Украины, Луганская и Донецкая области в течение короткого времени будут превращены в территорию какого-то Хамаса, Сектора Газа, территорию даже не третьего мира, а полного беззакония и бандитизма, которые там поддерживает Путин. Ничего этого мы не могли сказать еще в январе и даже в феврале 2014-го года. Поэтому «условные танки в условном Будапеште» — это фигура речи, но любого рода сценарий, который обозначается этой фигурой речи, если он реализуется, то как вы будете оценивать рубль, у которого по этому сценарию нет никакого дна? Он может с 68-ми уйти на 200, он может с такой же легкостью уйти на 500, на 1000, если, например, условные путинские танки превратят в руины условный Будапешт. Все возможно, потому что никто не знает, что придет в голову не контролируемому никем бандиту Путину. Может быть реализован любой сценарий. А тому, кто в это не верит, можно попытаться вспомнить, где он был и что делал во время Олимпиады в Сочи. Думал ли он, что Путин и его бандиты аннексируют и оккупируют Крым, убьют 15 тысяч человек на востоке Украины, превратят эту землю в восточно-европейский Сектор Газа и собьют «Боинг»? Естественно, никто не мог такого представить, поэтому я говорю о сценарии условных танков в условном Будапеште на основании того, что мы понятия не имеем, что Путин может сделать. Я думаю, что при таком сценарии рубль вообще может прекратить быть расчетной единицей как внутри России, так и на международном рынке. В таком случае официальная конвертируемость рубля исчезнет, и только на черном рынке будет известен его курс, который может установиться в каком-то (не знаю, каком) равновесии. Надо понимать, что при этом сценарии любая валюта, в отличие от акций и облигаций, может падать в цене сколько угодно. Это так же, как сегодняшний рубль обесценился по сравнению с рублем образца 1988 года, даже не говоря о золотом царском рубле. Девальвация с 1988 года была в десятки тысяч раз. Не процентов. Именно в десятки тысяч раз. Так что не надо даже далеко ходить за примерами, типа Венесуэлы или Зимбабве. Нужно просто посмотреть в зеркало и проследить, что произошло с рублем с 1988 года.

                                Коментар

                                Working...
                                X