IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика (архив до 23.11.2016 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от annbet Разгледай мнение
    Мисля, че си съгласен с мен по въпросите:


    За мен спорът е приключил при първият ми пост: ДВГ НЕ ВЪРТЯТ ТУРБИНИ /защото има кой да ги върти - енергията на парата/.
    Точно така е, извинявай за неразборията, дизелите не въртят турбините, за това си има парогенератори - в случая с Кузнецов - 9 броя.

    И наистина, дайте вече да закриваме тоя безпредметен разговор за Кузя, пушилката и пр.

    Това имат рашките, това ползват - сега предстои по-интересното - да видим доколко са подготвени за ефективно водене на активни въздушни операции от борда на самолетоносач, че това хич не е шега работа. Янките през годините що самолети са загубили при излитане и кацане не е за разправяне, а рашките нямат абсолютно никакъв реален боен опит в използването на Кузя.
    Last edited by energetik; 23.10.2016, 13:24.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от markoci Разгледай мнение
      Това верно ли бе
      Как мина одита на Бачи Киро, ще има ли пандела?
      М.... . ш..... ..й.о!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
        САЩ са готови да се борят за свобода и демокрация до последния украинец, до последния филипинец, до последния иракчанин.
        Да вземеш, да отидеш, да им се скараш вече..
        М.... . ш..... ..й.о!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от energetik Разгледай мнение
          Хич даже не е излишно - почти всички по-големи съвременни бойни кораби (без атомните) ползват някаква комбинация от дизел и турбина - CODOG, CODAG, COGAG и пр.

          Вземи и попрочети по темата (не че Wiki е най-добрия вариант, ама не ми се рови за други линкове):
          https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_diesel_or_gas
          Стига го защитава тоя пушиляк де..
          М.... . ш..... ..й.о!

          Коментар


          • Мисля, че си съгласен с мен по въпросите:

            1. ДВГ НЕ БИВА ДА ВЪРТИ парна турбина. Безпредметно е.

            2. Куплирането на парна турбина и ДВГ е добра комбинация за военните /не само, защото парната турбина има по-високи обороти, които е решено как да превръщат във въртящ момент/, но и, защото:

            - парната турбина е топлинен двигател с по-нисък КПД, предвид използването на разполагаемото количество топлина...
            - парната турбина използва енергията на парата, получена, вън от нея /в парогенератор/ и какво става с кораба, ако му целнат парогенератора с пушещите димоходи? - не че при дизелите няма газове..., но те са в пъти по-малко..., оттук - натам - всеки може да предполага, ако целнат всички горивни танкове /наведнъж?!?/, в които се съхранява дизеловото гориво...., малка вероятност...

            Така може да се говори до утре, като се споменават положителни и отрицателни качества на различни двигатели...

            Друго е важно:

            За мен спорът е приключил при първият ми пост: ДВГ НЕ ВЪРТЯТ ТУРБИНИ /защото има кой да ги върти - енергията на парата/.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от energetik Разгледай мнение
              Виж какво - военните, инженерите и корабостроителите със сигурност си знаят работата по-добре от теб и мен!
              Шом са преценили че комбинация от дизел и турбина (включително парна турбина, за някои кораби) им върши работа, значи имат достатъчно основания за това.
              А в уикито са дали опростен отговор, за такива като теб и мен - "турбините осигуряват по-висока максимална скорост".
              Пичове, ще си позволя цитат от руски форум и на руски, та дано да помогне и да прекрати спора:

              "- И второй вопрос: Что не так с двигательной установкой на 956, они чадят как пароходы на угле (и к стати, а что за двигло стоит на 956 ЭМ)?
              "двигательная установка" там 4 котла и 2 паровые турбины - чадят соответственно котлы работающие на мазуте. на тех 4х эсминцах 956, что я был в середине 90х проблема абсолютно одна - сломана полностью к черту автоматика зажигания котла,которая регулирует состав топливо-воздушной смеси. Недостаток кислорода дает черный дым. и розжиг котла и регулировка факела происходили вручную. надо сказать зрелище - отпад. вручную дым убрать можно, если долго "онанировать", но как только надо будет изменить факел то опять будет дым, белый или черный."

              Специалистите, да коментират, ако искат.
              Last edited by Flanker; 23.10.2016, 13:17.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от annbet Разгледай мнение
                ПАРНАТА ТУРБИНА използва енергията на ПАРАТА. Оттук - натам си запазвам разсъжденията.
                Виж какво - военните, инженерите и корабостроителите със сигурност си знаят работата по-добре от теб и мен!
                Шом са преценили че комбинация от дизел и турбина (включително парна турбина, за някои кораби) им върши работа, значи имат достатъчно основания за това.
                А в уикито са дали опростен отговор, за такива като теб и мен - "турбините осигуряват по-висока максимална скорост".

                Коментар


                • Първоначално изпратено от energetik Разгледай мнение
                  Хич даже не е излишно - почти всички по-големи съвременни бойни кораби (без атомните) ползват някаква комбинация от дизел и турбина - CODOG, CODAG, COGAG и пр.

                  Вземи и попрочети по темата (не че Wiki е най-добрия вариант, ама не ми се рови за други линкове):
                  https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_diesel_or_gas


                  Чета линка ти.


                  Аз, например НЕ ВИЖДАМ дизелов ДВГ да върти парна турбина. Да, те са куплирани и задвижват корабния валопровод./това е вторият вариант, за който говоря/

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от energetik Разгледай мнение
                    Хич даже не е излишно - почти всички по-големи съвременни бойни кораби (без атомните) ползват някаква комбинация от дизел и турбина - CODOG, CODAG, COGAG и пр.

                    Вземи и попрочети по темата (не че Wiki е най-добрия вариант, ама не ми се рови за други линкове):
                    https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_diesel_or_gas


                    ПАРНАТА ТУРБИНА използва енергията на ПАРАТА. Оттук - натам си запазвам разсъжденията.

                    Коментар


                    • Може би трябваше да допълня още нещо, което касае "пушенето" при горенето.

                      Тук почти всички имат понятие от процеса горене... Екзотермичен... Знаем, че за горенето е необходим кислород от въздуха...

                      Ееее, какво става, ако няма достатъчно въздух при горенето?

                      Разбира се: горенето е непълно.

                      Защо е непълно горенето? Защото нещото си гори при НЕУСТАНОВЕНИ РЕЖИМИ. Например: при първоначалното пускане на някаква уредба, или - при преминаване на друг режим /например - при форсирането й.

                      Една уредба може да пуши и КОГАТО НЕ Е РЕГУЛИРАНА ПРАВИЛНО, но специалистите за няколко месеци влизат в крак и се научават как да правят регулировките...

                      Поздрави!

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от annbet Разгледай мнение

                        Варианти има достатъчно, но ДВГ да върти парна турбина - това е напълно излишно /още едно съпротивление по пътя на предавания към гребния винт - въртящ момент/.
                        Хич даже не е излишно - почти всички по-големи съвременни бойни кораби (без атомните) ползват някаква комбинация от дизел и турбина - CODOG, CODAG, COGAG и пр.

                        Вземи и попрочети по темата (не че Wiki е най-добрия вариант, ама не ми се рови за други линкове):
                        https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_diesel_or_gas
                        Last edited by energetik; 23.10.2016, 12:50.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от KrumE Разгледай мнение
                          Пушат осем дизелови двигатели, който задвижват четири парни турбини, всяка от които върти задвижващ вал на четирите витла. Пуши, когато е на максимална мощност. Иначе на бавен ход почти няма дим, но той е ... доста стар, въпреки модернизациите. По едно време щяха да го режат, после му се размина. Брат му го продадоха за скраб в Китай и китайците го преоборудваха и направиха от него първия си самолетоносач - Ляонин. И той пуши ...

                          Какви са му възможностите, засега само на теория се знае ... за разлика от американските си събратя не е ползван в военни мисии до сега. В сравнение с биогарфиите на американските самолетоносачи, нанасяли удари къде ли не, Кузя е направо хлапак. Най критичната му ситуация беше, като се повреди в Северно море, пратиха кораб да го тегли и той се повреди и накрая го прибраха на един двигател ...

                          Иначе пълното му име е "Адмирал флота Советского Союза Кузнецов".


                          Без да споря с автора на поста, мога само да допусна, че преводът, който използва - още в самото начало - има неточности от техническа гледна точка.

                          Принципно, няма смисъл в подобно действие: дизелов двигател да задвижва парна турбина. Защо? Парната турбина е топлинен двигател, който използва енергията на парата, получена в парогенератор.

                          Какви са вариантите, АКО в машинното има дизелови ДВГ и парни турбини?

                          1. вариант: парните турбини са главните двигатели, които вредават въртящият момент към корабния валопровод, а дизелите обслужват корабната електроцентрала.

                          2. вариант: дизеловите главни двигатели задвижват ротора на генератор. Ел.енергията, произвеждана от генератора постъпва към ел.разпределителното табло към гребните ел.двигатели и чрез валопровода се предава към гребните винтове на кораба.

                          Къде са парните турбини във втория вариант - това само мога да предполагам. Напълно възможно е, БЕЗ парогенератори - да се използва топлината /утилизация/ на отработилите газове - включително и за парообразуване. Енергията на такава пара може да върти работното колело на парна турбинКА, а дали тя ще е куплирана към вала на генератор, или ще отдава мощност към други консуматори - или дори ще се включва при маневри...

                          Варианти има достатъчно, но ДВГ да върти парна турбина - това е напълно излишно /още едно съпротивление по пътя на предавания към гребния винт - въртящ момент/.

                          Отворен съм за дискусия в тая посока. /Може би маранда също ще вземе отношение с конструктивно мнение..., оффф, забравих, че маранда не дава мнения, без да ѝ бъде заплатено.../

                          Поздрави на знаещите!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от energetik Разгледай мнение
                            Прочее, борбата за мир в Западния Пасифик тепърва ще се разгаря, разбира се изцяло в интерес на филипинския народ, свободата и демокрацията ...
                            САЩ са готови да се борят за свобода и демокрация до последния украинец, до последния филипинец, до последния иракчанин.
                            Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Докато всички сме се вторачили в случващото се в Сирия и Ирак крайно интензивни процеси протичат от другата страна на земното кълбо - а именно, резкият завой на Филипините по посока Пекин.

                              Особено интересно е отношението на Западната преса към случващото се - общият фон е РАЗОЧАРОВАНИЕ И ТРЕВОГА !

                              За какво става дума - По време на посещението си в Китай филипинският президент Дутерте е демонстрирал желанието си да преодолее кризата в отношенията между двете страни, да стартира интензивен двустранен диалог с Китай за разрешаване на териториалните спорове и да отвори възможност за по-нататъчно задълбочаване на двустранните икономически и политически отношения.
                              От Китайска страна са потвърдили готовността си да работят за постигане на взаимноизгоден компромис, като веднага са предложили две конкретни мерки - достъп на филипинските рибари до спорните териториални води и подготовка на споразумение за съвместно разработване на енергийните ресурси в спорната шелфова зона, плюс мащабен пакет от икономически проекти на стойност 24 милиарда долара.

                              Казано накратко - отваря се съвсем реална перспектива Китай и Филипините да разрешат по мирен начин проблемите си в Южнокитайско море !

                              Ами чудесно, би казал всеки здравомислещ наблюдател, най-после се вижда някаква светлина в тунела, че нещата там отиваха много на зле през последните 3 години ...

                              Да, ама не, дами и господа ! Случилото се в Пекин е Трагедия, Драма, Катастрофа ...
                              Филипините най-нагло се опитват да се измъкнат от "задълженията си", щото за тях се предвиждаше да изиграят ролята на Украйна в сблъсъка на Западът с Русия - да ги вкарат в открит конфликт с Китай, а САЩ и компания да наблюдават внимателно отстрани, да хвърлят съчки в огъня и да громят "Китайската агресия" по всички възможни медии и международни форуми.

                              Разбира се, подобна въпиюща наглост няма как да бъде толерирана и в най-скоро време може да се очакват конретни стъпки за озаптяване (или отстраняване) на самозабравилият се ренегат Дутерте и връщане на Филипините в планираната за тях позиция на "Камикадзе" в битката срещу "китайската експанзия и агресия".

                              Прочее, борбата за мир в Западния Пасифик тепърва ще се разгаря, разбира се изцяло в интерес на филипинския народ, свободата и демокрацията ...
                              Last edited by energetik; 23.10.2016, 12:16.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от markoci Разгледай мнение
                                Тия дет ни убеждават да режем квитанциите на Руската газ купуват все повече от тях .....машала за двойния стандарт.

                                Руският гигант „Газпром” успя да постигне рекорден износ за Европа от 590 млн. куб. м на денонощие. За първата половина на месеца руснаците са доставили в ЕС 1,1 млрд. куб. м синьо гориво, което е с 16% повече, отколкото за същия период на октомври 2015 г.
                                Най-голям ръст от 3,3 пъти има на износа за Дания. След нея с 84% увеличение е Холандия. Трета с почти две трети ръст на доставените обеми е Австрия. С над 32 на сто се е увеличил експортът за Великобритания, а за Италия и Германия - с по една четвърт. За Гърция руският експорт на газ е нараснал с почти 19%. Между 1 и 15 октомври износът на руско синьо гориво България се увеличава на годишна база с 15,4 на сто, съобщава "Монитор", позовавайки се на прессъобщение на "Газпром".

                                Междувременно от руския монополист отново припомниха, че Украйна няма достатъчно газ в подземните си хранилища и така, според Москва, можело да има риск транзитът на руско синьо гориво за Европа.
                                Вероятно норвежката газ е на изчерпване, а богаташите не щат да купуват скъпия отвъдокеански газ, въпреки атлантизма си.
                                Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X