If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Стамби оти не им кажеш на тая че газопроводода не се строи с европейски пари а с руски.Какви обществени поръчки какви пет лева?Поредната европейска тъпанартка с претенции.Що сте такива кухи лейки
А, добре. Щом е с руски пари, няма нужда от обществени поръчки и може да се раздават рушвети и да се краде на воля. Не че не го знаех....
Само че в ЕС така не е прието и е незаконно. Именно затова ЕС значи свобода и благоденствие, а Русия тирания и мизерия...
И българския народ наказа проруските партии на евроизборите - БСП и Атака....
Стамби оти не им кажеш на тая че газопроводода не се строи с европейски пари а с руски.Какви обществени поръчки какви пет лева?Поредната европейска тъпанартка с претенции.Що сте такива кухи лейки
В смисъл парите на българския данъкоплатец са руски? Брейййй, не знаех, че вече са ни приели в евразийския...
Стамби оти не им кажеш на тая че газопроводода не се строи с европейски пари а с руски.Какви обществени поръчки какви пет лева?Поредната европейска тъпанартка с претенции.Що сте такива кухи лейки
Няма програма, по която правителството на Серголета, Бея и ибрика да не се е осрало...Таен анализ на БСП: И по програма "Транспорт" ще губим пари
03/06/2014
СВЕТОСЛАВ МЕТАНОВ
България няма да успее да усвои евросредствата по Оперативна програма "Транспорт" за периода 2007-2013 г., а за следващия период на програмата са заложени мини, които ще направят невъзможна реализацията на проектите. Това е записано в анализ за направеното в транспортния сектор от правителството на Пламен Орешарски през първата година от мандата. Документът, с който Клуб Z разполага, е за вътрешно ползване в БСП.
В доклада се казва, че въпреки че "правителството предприе поредица от важни мерки за стабилизиране на железопътния транспорт, както и за подготовка и пълноценно усвояване на средствата по програмите по линия на ЕС възниква проблем по пълното усвояване на средствата поради недостиг на време".
София не е България
Транспортните корифеи на Столетницата вещаят в мрачни краски и бъдещето на проектите по ОП "Транспорт", заложени за реализация в периода 2014 - 2020 г.
По отношение на програмата за предстоящия програмен период се очертават редица несъответствия по водещите приоритети, пише в документа.
Според разчетите на БСП стойността на приоритетните проекти по жп направлението от София до Бургас и за довършването на автомагистрала "Струма" са необходими над 2 млрд. евро.
Това е два пъти повече от осигурените средства, пише в анализа. В същото време от БСП завистливо обръщат внимание, че отново София, в която червените традиционно получава слаба подкрепа на избори, се очертава пак да бъде отличник по усвояване на еврофондовете.
Изграждането на третия диаметър на метрополитена е осигурено на 90% със средства от ЕС, гарантиращи пълната му реализация, което контрастира с огромното изоставане по изпълнението на Общия генерален план за развитието на транспорта в Република България, пише в тайния червен анализ.
Освен това от Столетницата посочват, че "териториалното разпределение на гарантираните средства по основните приоритети на ОП "Транспорт" до 2020 г. са насочени изцяло към Южна България. Подготовката и реализацията наосновните инфраструктурни проекти, определящи развитието нарегионите, не могат да преодолеят дебалансираното развитие на траспортната инфраструктура между Северна и Южна България".
В БСП имат сериозна забележка и към други стратегически действия на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС). От управляващата партия дори директно обвиняват министър Данаил Папазов в действия, които не съответстват на правителствените политики:
Без да са записани в програмата на правителството, от МТИТС са организирани и се провеждат действия по предоставянена концесия на гражданските летища София, Балчик и Пловдив, пристанищни терминали Варна – център, Русе – изток и Русе – Зимовник, както и жп гара Варна. Посочените действия се предприемат без да е готова цялостна оценка за ефективността на концесионирането от гледна точка на интересите на националната икономика и без да са осъществени необходимите законодателни и административни промени.
Друга критика е свързана с това, че транспортното министерство не е направило критичен анализ за завареното финансово състояние на държавните компании от сектора към идването на власт на кабинета Орешарски. Посочва се още, че част от кадровите назначения в министерството са "съмнителни" и че в БДЖ не е постигнат "качествен прелом в експлоатацията и финансово-икономическото състояние на компанията".
И още проблеми
В секретния анализ на БСП е посочено още, че проблемът с тировете между България и Турция всъщност е бомба със закъснител, която изобщо не е обезвредена.
"Заради противопоставянето на браншовите организации на превозвачите от двете страни не може да се постигне съгласие по въпросите на междуправителствената спогодба между България и Турция за международния автомобилен транспорт. Нерешени оставали ключови въпроси за транзита и ползването на права за трети страни".
В документа се посочва още и че българските превозвачи са поставили ултиматум правителството да реши проблемите до 26 юни т. г. Ако това не стане, пак можело да се стигне до протести и затваряне на граничните пунктове. http://clubz.bg/4522-taen_analiz_na_...e_zagubim_pari
Всичко е много просто. Искаш ли нещо - бориш се...Не ти ли стиска - губиш го!
Коментар