If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Любими песни, мелодии и танци на бохемите, хипарите и меломаните
Специално за феновете и фенките на родения в Германия музикант Маркъс Щулц и за фенките и феновете на румънската певица Адина Бутар следва едно парче, което излезе за пръв път на пазара през 2020г.. https://www.youtube.com/watch?v=3FSi8KjmeCw
По време когато музикантите снимаха публиката от сцената, когато във 2 кв. метра имаше 20 човека един до друг, когато всички се кефеха от сърце , и когато имаше истинска музика!
След 2:10 почва шоуто...
Специално за фенките и феновете на нидерландското музикално трио Kris Kross Amsterdam, за фенките и феновете на нидерландския певец Едуард Катенберг и за фенките и феновете на нидерландската певица Ема Хестерс следва едно парче, което излезе за пръв път на пазара през 2020г.. https://www.youtube.com/watch?v=77jChDDQedQ
Специално за фенките и феновете на нидерландското музикално трио Kris Kross Amsterdam, за фенките и феновете на нидерландската певица и актриса Maan de Steenwinkel, за фенките и феновете на нидерландския музикант Leendert Roelandschap и за фенките и феновете на нидерландската певица Tabitha следва едно парче, което излезе за пръв път на пазара през 2018г.. https://www.youtube.com/watch?v=EYhLEHE1vfQ
Като гледам първото парче, се сетих, че винаги съм се питал дали това ръкомахане на диригента (на хора) при публичното изпълнение на вече готовото парче има някакво значение? Според мен диригентът подготвя и нарежда нещата преди това. След това може да пусне ансамбъла сам да го прави.
Грешиш. Казвам го от позицията на човек, който доста години се е подчинявал, в буквалния смисъл, на диригент. Колкото повече са участниците, толкова по-голяма необходимост има от такъв.
Ето, един най-обикновен квартет, в който един от участниците подсказва/дирижира, на останалите, музикалните фрази.
Като гледам първото парче, се сетих, че винаги съм се питал дали това ръкомахане на диригента (на хора) при публичното изпълнение на вече готовото парче има някакво значение?
Според мен диригентът подготвя и нарежда нещата преди това. След това може да пусне ансамбъла сам да го прави.
Пял съм един път във войнишки армейски хор.
Изкараха ни на плаца целия войнишки състав, брой ни поне 700, разредени на по два метра като при паникьорската сега карантина, и между нас щъкаха петнайсетината-двайсетина музиканти на полковия оркестър и преслушваха всеки за музикален слух: я изпей това (три ноти), а я изпей това (шест), и улево или удесно. Аз, като с добър слух, се оказах "удесно" и ме вкараха втори глас в хора, подготвян за някакво музикално съревнование на войнишките армейски хорове.
Събраха ни некъде петшестдесетина, разучихме един военен марш от времето на ПСВ и "Поклон, народе мили", май по текст на Вазов.
Взехме второ место сред армиите.
Но, според мен, след целия труд на диригента, който чуваше всеки фалшивещ между нас петдесетимата и го махаше, който след това ни научи да пеем на три гласа и да не се влияем, поне нас от втория глас, от първия и, особено, от третия, вече бяхме "на пушка" и можехме да изпеем нещата пред публика и без ръкомаханията на създателя на хора.
Понякой път ми настръхваха космите по врата от звуците, създавани от нашия хор в големата зала на поделението – мен, още 19-годишно пишлеме с музикален слух.
Специално за феновете и фенките на американската певица Лорън Мишел Хауреги Моргадо, а също и за всички празнуващи днес, следва парче, което излезе за пръв път на пазара през 2020г.. https://www.youtube.com/watch?v=kfXZrwkBWAA
Това е шестата самостоятелна част от музикалната композиция "Литургия за смесен хор без съпровод, опус 41", наричана още и "Литургия на Свети Йоан Златоуст". Тази музикална композиция е от 1878г. и се състои от 15 самостоятелни части. Някои от тези самостоятелни части не са композирани от Чайковски, но шестата част, която се нарича "Херувимска песен", наистина е композирана от Чайковски.
Коментар