Първоначално изпратено от precakanoto
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Всичко е по темата !!!. За Успеха....и причините за него. Искате ли да сте успешни?
Collapse
X
-
Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.
-
Давам ти лайк, но много силно се съмнявам времето за задачите да идва от Брюксел. Тестовете са си такива и в Западна Европа и според мене това идва от Америка, кадето беше така още в началото на 90-те години. Виж даже в американските филми как се представя стериотипът на някой умен човек - той знае предварително отговора и веднага го "изплюва" като го питат или прави някакви бръзи сметки на ум и т.н.
Изобщо в днешно време творческото мислене не се насърчава много. В което има логика от една страна - работата в повечето случаи е стрес и бързо вземане на решения без да се навлиза в дълбочина на проблема. Така че, който е stress-resistant е добър работник, който не е, лошо за него. От друго страна няма логика - защото креативното мислене и иновациите движат света напред. Но пък който си е креативен сигурно така или иначе ще намери начин да реализира творческите си инстинкти.
Лично аз смятам, че младите хора днес, въпреки че имат много качества, като цяло мислят доста по-повърхностно от младите хора през 1990-те, поне тези, с които аз съм общувал тогава. И като казвам повърхонстно имам предвид точно бързото правене на неща без много да се мисли.
Вероятно в един момент махалото ще тръгне в обратната посока. И изобщо тука, както в много други неща, трябва да се търси баланса.
Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнениеЧовек който слуша чайковски и после чалга !? Не вярвам, че е фифти-фифти с двете (страни на уравнението) Ако има его до небето, ще е достатъчно, за мнение по всичко и на всяка тема ("всичко е по темата") и т.н., а каква е разликата от чалгата, двата пръста мозък и бабаитлъкът в мъжкия вариант!? Може би колкото е разликата между две и три или пет ракии !? (шегувам се, въпреки че интересен въпрос).
Но да не се отклоняваме от темата, да видим, какво правим за успеха на българските деца!? Поводът е 24 май - светъл празник за Българската духовност. Може би най-българският!? По традиция може пак да превали, за да върви по вода на българските деца и тези явили се на вчерашните матури. Само че май ще ги подхлъзват по вода.!? Причината да се включа е, че чрез тези матури се реже успеха и възможностите на децата на България. !!! Какво имам предвид - разгледах спуснатите задачи по математика - появиха се у мен някои съмнения, включително и на чий брюкселски депутат сме се оставили да ни тъпче образованието. !? Абсурдите за мен са няколко. Основните -
абсурд 1: На кого са необходими тези матури, като например италианчета и германчета нямат и няма и нужда да имат. Приемат ги по интереси и имат възможност, да сменят ако са се объркали с интереса. Системата сама отсява, кой за какво иска, да учи (забележете "иска", "има влечение" т.н.)
абсурд 2: Матура по български език и матура по математика напрaвени през 1 само ден !!! А това е целия материaл преподаван за няколко години!! Този азбурд е несравним , не само като стрес, но и като шкурка за резултата и дори познанието. Изкушавам се, да зададем въпроса на г-дата министри - Защо вие господа, не се пробвате, (бидейки дори много начетени) на същата тази матура, да видим вашия успех !? Дали няма да се червите после пред табличките с независимото оценяване !?
абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?Last edited by Money; 24.05.2018, 14:00.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Е за Родину тогава...
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
Чекай чекай малко.Са комшията кат надуе Рака пиратка или Ако ти посакам ще ли ми дадеш а я дома съм си пуснал Моцарт кво правим?Слушаме едновременно и двете или чалгата само я миришемНе е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
Коментар
-
Първоначално изпратено от Alonso Разгледай мнениеМен като цяло ме кефи тая работа с матурите. Първо че се върна вярата, че можеш да успееш по нормалния начин. Тези моите тарикатщини вече не вървят. До много голяма степен премахнаха вторият начин като възможен. Това си е предизвикателство от всякъде за един седмокласник. Да направиш толкова много за толкова малко време и да запазиш концентрация през цялото време. Това си развива някакви качества, но за мен най-голямата позла от упражнението беше, че след като дадения седмокласник е успял да направи това, то той вече вярва че може всичко. Аз лично исках моят син да повярва, че може всичко. Пак до вярата опираме в крайна сметка. Да се научи да мисли, да се научи да гледа на нещата по различен начин и да вижда безкрайните варианти и избори в задачите а от там и живота.Втори модул са само 4 задачи, но само погледни 24-та от вчера. За мен, трудно ще се намери възрастен човек който да я реши. Вчера аз лично се мъчих три часа и не можах да я реша. И не само, че не можах ами и после ми беше бая зор да разбера решението. Прав си, че самото състезание е безсмислено, ама то пък е доста спорен въпроса дали въобще има смислени състезания. То кое е смислено си е за всеки различно.
Пак, ще разкажа лични неща, но мисля, че е любопитно. Аз вярно че не учех навремето хич, ама системата беше такава че приема беше диплом и утроен изпит по математика. Математика за мен не се учи. математиката си е начин на мислене. Понеже не учех уроците, ми се налагаше да откривам теореми , като ме изкарат на дъската ама въпреки това издокарвах отговора. Та от цялата работа стана така, че се оказах в едни курс с отличниците на випуски от почти всички училища. И там като ни метнаха. Даскала знае, че не може да ги бутне върху материала за 8-ми клас и ги метна за пети и шести. Само двойки. Първата тройка е писа чак средата на втория срок. Примерно почваше да пита 5 по нула, нула по 7, нула върху 9. демек да кажеш 10 пъти нула. Ако се бавиш с отговора на някой въпрос пак ти пише двойка за да те притикска. И накрая като ти вкара въпроса 5 върху нула и по инерция отговаряш нула и пак двойка и така до средата на третия срок, в който златния медалист от олимпиадата изкара първата тройка.
Имах предвид нещо съвсем различно от състезание с по-предишния си пост. С тези абсрудно организирани матури се "оценява" "успеха" на цяло едно поколение. Проблемът е, че се прави по такъв начин, че оценката става неадекватна и занижена (условията по провеждане го гарантират), а това не е равнопоставено с други европейски държави. Говорим не на парче, а за оценка на цяло поколение хора. (да, някой бил гениален, решил последната задача за 22 минути, а , 55 хиляди не са успели за толкова, но може всеки от тези 50 да е гениален с друго в последствие, трябва ли да нямат равни възможности с други европейци при кандидатстване, при възможности за прием, при търсене работа и т.н., ). Споделих, че някои деца мислят гениално, но им трвбва повече време, не са фенове на бързия покер например и им трябва повече време да извикат доста по-сложни логически връзки от бързаците. На матурата не трябва да се гледа като на "да преброим гениите", нито като на инкубатор за гениалност. Пример - когато Матиясевич проявил гениалност под стреса от студентски изпит, решавайки столетна проблема на великия Хилберт е било само дотолкова занчението на стреса колкото за да получи решението, а после не е проявяил изобщо същата гениалност, като "бавните" "зад него" са го изпреварили. Та матурите по този начин направени не дават растеж на криле, полет на мисълта и т.н. в насока която ти се иска да бъде а точно обратно - над 50 000 деца заживяват с мисълта, че са неспособни да се справят, че не са гении, че не стават!!!. Ако това е целта, то тя е повече от успешно постигната !. Има и други нюанси, и то доста, а и сериозни, но според мен трябва да се мисли за по-добра от егоистичната ценностна система, при това, която може да води поколения последователно и методично ...към успех. (като за темата)
пс. за 24-та задача (проблема при последната задача е че на децата им се налага да се ползват силно наизустени знания. без логическа обосновка при тяхното извеждане, е как се учи такава математика - математиката се принизява до боза в главата на децата, става ужасна, а може да се реши по красиви начини, само като за начало да се изчислят почти всички ъгли, да се види че има подобни триъгулници и се поставят съответните отношения, като се отчете, че от тях има и правоъгълни. Тук трябва повече време за въображението, не и за 20 мин. Да се напрвят и някои проби-грешки към целта, да се опита от различни страни,. Незнам но решенията показани в отговорите бяха сложни и завъртяни с използване на наизустени факти, а математика се учи не наизуст, а с лист, молив, когато крилете на въображението и мисълта дойдат да съчетаят молива с листа и да оставят решението, но спокойно, знаеки че има решение и приближавайки се към него, а не да се броят секундите до последната минута. - така че си мисля, че ситемата е опорочена - т.е. тези които предварително знаят задачите, могат да напишат отговорите за оперделеното време и да са шест, а за другите може да е слизане в ада, без особена полза за начученото от предмета, освен култивираната неприязън. А това че много хора после намразват предмета и се отказват да продължат в тази насока е сериозен удар не само за тях самите, но и нацията като цяло)Не е препоръка... !!!
"Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Selena Разгледай мнение
Защото е трудно да бъде измерена интелигентността. В училище мерят само част от нея, но има и други качества, които помагат за успеха в живота, чисто житейски качества, които изтласкват вчерашния тройкаджия нагоре по социалната стълбица. Дипломите не са достатъчни за да се постигне успех в дадена област те са обаче добра база за развитие.
Защо красавиците остават сами - защото са мързеливи и неинициативни. Дойде ми на гости поредната спяща красавица на 35 години. Ако в най-скоро време не се събуди, принцът ще я подмине и ще се превърне в злобна или ексцентрична стара мома. За красавците същото важи - плодът не винаги пада сам от клона, а семейството и партньорството са маратон, ма-ра-тон. Т.е. не им е вкарано в главите правилото да се трудят и да са активни.
за красивите не е така но това е пак друга тема
Коментар
-
Първоначално изпратено от Selena Разгледай мнение
Между другото без хъшовете, сега щеше да носиш фес образно казано и ердоганя щеше да те е сврял с либералните ти възгледи в миша дупка пък ти пак плачи за османската империя. Щеше да си отпрашил отдавна нанякъде стига да не са ти затворили границите съвременните заптии .
.Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнениеЧовек който слуша чайковски и после чалга !? Не вярвам, че е фифти-фифти с двете (страни на уравнението) Ако има его до небето, ще е достатъчно, за мнение по всичко и на всяка тема ("всичко е по темата") и т.н., а каква е разликата от чалгата, двата пръста мозък и бабаитлъкът в мъжкия вариант!? Може би колкото е разликата между две и три или пет ракии !? (шегувам се, въпреки че интересен въпрос).
Но да не се отклоняваме от темата, да видим, какво правим за успеха на българските деца!? Поводът е 24 май - светъл празник за Българската духовност. Може би най-българският!? По традиция може пак да превали, за да върви по вода на българските деца и тези явили се на вчерашните матури. Само че май ще ги подхлъзват по вода.!? Причината да се включа е, че чрез тези матури се реже успеха и възможностите на децата на България. !!! Какво имам предвид - разгледах спуснатите задачи по математика - появиха се у мен някои съмнения, включително и на чий брюкселски депутат сме се оставили да ни тъпче образованието. !? Абсурдите за мен са няколко. Основните -
абсурд 1: На кого са необходими тези матури, като например италианчета и германчета нямат и няма и нужда да имат. Приемат ги по интереси и имат възможност, да сменят ако са се объркали с интереса. Системата сама отсява, кой за какво иска, да учи (забележете "иска", "има влечение" т.н.)
абсурд 2: Матура по български език и матура по математика напрaвени през 1 само ден !!! А това е целия материaл преподаван за няколко години!! Този азбурд е несравним , не само като стрес, но и като шкурка за резултата и дори познанието. Изкушавам се, да зададем въпроса на г-дата министри - Защо вие господа, не се пробвате, (бидейки дори много начетени) на същата тази матура, да видим вашия успех !? Дали няма да се червите после пред табличките с независимото оценяване !?
абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Пирон Разгледай мнениеАлонсо, нещо не се връзват нещата, като чета надолу от една страна ти си типично несистемен играч, което между впрочем е много важна предпоставка за успех. От друга страна си против Хъшовете, които също са такива, ами точно такива хора, които не са обвързани със статуквото и не зависят от него са в състояние да го променят. Нали не очакваш, че обикновените селяни и граждани подчинени на закона и заровени в проблемите си могат да носят промени. Колкото до "световното гражданство", мисля че малко си закъснял.
Когато попаднах за първи път в Латинския квартал все още атмосферата там беше като в стари времена, абсолютно очарователна. Но моя гид ми обясни, че много неща са се променили, например вместо павета имаше асфалт. И къде мислиш че са отишли паветата, ами отишли са на барикадите от 68-ма година. И кой е направил революцията тогава, ами същите тези Хъшове, т.е. Лумпени, студенти, декласирани елементи, ученици, интелектуалци, бандюги все хора несистемни играчи, или необвързани все още със статуквото, но не и угнетените отрудени труженици на капитала. Тези събития тогава се разпространяват по целия свят от също такива "разбойници" и до голяма степен успяват да променят капитализма към по хуманен вариант, "с човешко лице" което го спасява от крах. В момента света се управлява точно от хората с идеите на 68-ма. С течение на времето обаче добрите намерения доведени до крайност /толериране на малки групи за сметка на цялото общество, защото били различни!? заличаване на бит, култура, национална идентичност които са пречка за гражданите на света в глобалното село, смесване на раси, религии, обичаи, обезличаване и толерастия т. е. аморфна маса от лесно управляеми хора.
Само че вече виждаме нови процеси, явно махалото е стигнало до горна мъртва точка. Хората и то млади търсят своя идентичност и връщане към корените. Сега ги наричат популисти, националисти, консерватори и не знам си какво, но процеса върви и ще трябва да се изчисти тази помия.Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Пирон Разгледай мнениеАлонсо, нещо не се връзват нещата, като чета надолу от една страна ти си типично несистемен играч, което между впрочем е много важна предпоставка за успех. От друга страна си против Хъшовете, които също са такива, ами точно такива хора, които не са обвързани със статуквото и не зависят от него са в състояние да го променят. Нали не очакваш, че обикновените селяни и граждани подчинени на закона и заровени в проблемите си могат да носят промени. Колкото до "световното гражданство", мисля че малко си закъснял.
Когато попаднах за първи път в Латинския квартал все още атмосферата там беше като в стари времена, абсолютно очарователна. Но моя гид ми обясни, че много неща са се променили, например вместо павета имаше асфалт. И къде мислиш че са отишли паветата, ами отишли са на барикадите от 68-ма година. И кой е направил революцията тогава, ами същите тези Хъшове, т.е. Лумпени, студенти, декласирани елементи, ученици, интелектуалци, бандюги все хора несистемни играчи, или необвързани все още със статуквото, но не и угнетените отрудени труженици на капитала. Тези събития тогава се разпространяват по целия свят от също такива "разбойници" и до голяма степен успяват да променят капитализма към по хуманен вариант, "с човешко лице" което го спасява от крах. В момента света се управлява точно от хората с идеите на 68-ма. С течение на времето обаче добрите намерения доведени до крайност /толериране на малки групи за сметка на цялото общество, защото били различни!? заличаване на бит, култура, национална идентичност които са пречка за гражданите на света в глобалното село, смесване на раси, религии, обичаи, обезличаване и толерастия т. е. аморфна маса от лесно управляеми хора.
Само че вече виждаме нови процеси, явно махалото е стигнало до горна мъртва точка. Хората и то млади търсят своя идентичност и връщане към корените. Сега ги наричат популисти, националисти, консерватори и не знам си какво, но процеса върви и ще трябва да се изчисти тази помия.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Iv_max Разгледай мнение
Никого даже и не се стремя да опознавам...реагирм на думите и мислите изразени тук така както ги чета. От тук на там...дали тоя човек нарочно говори така....дали нещо си там гради...или прави не ме интересува. Интересува ме диалога и обратната връзка и най вече аргумените или причината за липсата им.Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.
Коментар
-
Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?
Пак, ще разкажа лични неща, но мисля, че е любопитно. Аз вярно че не учех навремето хич, ама системата беше такава че приема беше диплом и утроен изпит по математика. Математика за мен не се учи. математиката си е начин на мислене. Понеже не учех уроците, ми се налагаше да откривам теореми , като ме изкарат на дъската ама въпреки това издокарвах отговора. Та от цялата работа стана така, че се оказах в едни курс с отличниците на випуски от почти всички училища. И там като ни метнаха. Даскала знае, че не може да ги бутне върху материала за 8-ми клас и ги метна за пети и шести. Само двойки. Първата тройка е писа чак средата на втория срок. Примерно почваше да пита 5 по нула, нула по 7, нула върху 9. демек да кажеш 10 пъти нула. Ако се бавиш с отговора на някой въпрос пак ти пише двойка за да те притикска. И накрая като ти вкара въпроса 5 върху нула и по инерция отговаряш нула и пак двойка и така до средата на третия срок, в който златния медалист от олимпиадата изкара първата тройка.
Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.
Коментар
-
Алонсо, нещо не се връзват нещата, като чета надолу от една страна ти си типично несистемен играч, което между впрочем е много важна предпоставка за успех. От друга страна си против Хъшовете, които също са такива, ами точно такива хора, които не са обвързани със статуквото и не зависят от него са в състояние да го променят. Нали не очакваш, че обикновените селяни и граждани подчинени на закона и заровени в проблемите си могат да носят промени. Колкото до "световното гражданство", мисля че малко си закъснял.
Когато попаднах за първи път в Латинския квартал все още атмосферата там беше като в стари времена, абсолютно очарователна. Но моя гид ми обясни, че много неща са се променили, например вместо павета имаше асфалт. И къде мислиш че са отишли паветата, ами отишли са на барикадите от 68-ма година. И кой е направил революцията тогава, ами същите тези Хъшове, т.е. Лумпени, студенти, декласирани елементи, ученици, интелектуалци, бандюги все хора несистемни играчи, или необвързани все още със статуквото, но не и угнетените отрудени труженици на капитала. Тези събития тогава се разпространяват по целия свят от също такива "разбойници" и до голяма степен успяват да променят капитализма към по хуманен вариант, "с човешко лице" което го спасява от крах. В момента света се управлява точно от хората с идеите на 68-ма. С течение на времето обаче добрите намерения доведени до крайност /толериране на малки групи за сметка на цялото общество, защото били различни!? заличаване на бит, култура, национална идентичност които са пречка за гражданите на света в глобалното село, смесване на раси, религии, обичаи, обезличаване и толерастия т. е. аморфна маса от лесно управляеми хора.
Само че вече виждаме нови процеси, явно махалото е стигнало до горна мъртва точка. Хората и то млади търсят своя идентичност и връщане към корените. Сега ги наричат популисти, националисти, консерватори и не знам си какво, но процеса върви и ще трябва да се изчисти тази помия.
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнениеЧовек който слуша чайковски и после чалга !? Не вярвам, че е фифти-фифти с двете (страни на уравнението) Ако има его до небето, ще е достатъчно, за мнение по всичко и на всяка тема ("всичко е по темата") и т.н., а каква е разликата от чалгата, двата пръста мозък и бабаитлъкът в мъжкия вариант!? Може би колкото е разликата между две и три или пет ракии !? (шегувам се, въпреки че интересен въпрос).
Но да не се отклоняваме от темата, да видим, какво правим за успеха на българските деца!? Поводът е 24 май - светъл празник за Българската духовност. Може би най-българският!? По традиция може пак да превали, за да върви по вода на българските деца и тези явили се на вчерашните матури. Само че май ще ги подхлъзват по вода.!? Причината да се включа е, че чрез тези матури се реже успеха и възможностите на децата на България. !!! Какво имам предвид - разгледах спуснатите задачи по математика - появиха се у мен някои съмнения, включително и на чий брюкселски депутат сме се оставили да ни тъпче образованието. !? Абсурдите за мен са няколко. Основните -
абсурд 1: На кого са необходими тези матури, като например италианчета и германчета нямат и няма и нужда да имат. Приемат ги по интереси и имат възможност, да сменят ако са се объркали с интереса. Системата сама отсява, кой за какво иска, да учи (забележете "иска", "има влечение" т.н.)
абсурд 2: Матура по български език и матура по математика напрaвени през 1 само ден !!! А това е целия материaл преподаван за няколко години!! Този азбурд е несравним , не само като стрес, но и като шкурка за резултата и дори познанието. Изкушавам се, да зададем въпроса на г-дата министри - Защо вие господа, не се пробвате, (бидейки дори много начетени) на същата тази матура, да видим вашия успех !? Дали няма да се червите после пред табличките с независимото оценяване !?
абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеАгресията, покрай „лошото”, е и себеутвърждение. Ти може да приказваш всичко но, имам чувството, че не винаги си вярваш.
http://prntscr.com/jlxpxbАкъл ми дай, пари сам ще си спечеля.
Коментар
Коментар