IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Всичко е по темата !!!. За Успеха....и причините за него. Искате ли да сте успешни?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
    Грешно е според мен, виждането, че се гледа на това като на състезание, Има си олимпиади и сътезания за тази цел. И на високо ниво в тези състезания дори не е толкова важно и класирането а запознанството с хора на твое ниво, с които може да имате приятелство и да обменяте идеи в последствие, които с други е по-трудно (това е индивидулано все пак но ни учи че никой от нас не е най-велик, че когато има взаимопомощ в идеите може да се постигне повече като колективност, и че най-великите дори, може да се поучат и от по-невелики, друга тема)
    Имах предвид нещо съвсем различно от състезание с по-предишния си пост. С тези абсрудно организирани матури се "оценява" "успеха" на цяло едно поколение. Проблемът е, че се прави по такъв начин, че оценката става неадекватна и занижена (условията по провеждане го гарантират), а това не е равнопоставено с други европейски държави. Говорим не на парче, а за оценка на цяло поколение хора. (да, някой бил гениален, решил последната задача за 22 минути, а , 55 хиляди не са успели за толкова, но може всеки от тези 50 да е гениален с друго в последствие, трябва ли да нямат равни възможности с други европейци при кандидатстване, при възможности за прием, при търсене работа и т.н., ). Споделих, че някои деца мислят гениално, но им трвбва повече време, не са фенове на бързия покер например и им трябва повече време да извикат доста по-сложни логически връзки от бързаците. На матурата не трябва да се гледа като на "да преброим гениите", нито като на инкубатор за гениалност. Пример - когато Матиясевич проявил гениалност под стреса от студентски изпит, решавайки столетна проблема на великия Хилберт е било само дотолкова занчението на стреса колкото за да получи решението, а после не е проявяил изобщо същата гениалност, като "бавните" "зад него" са го изпреварили. Та матурите по този начин направени не дават растеж на криле, полет на мисълта и т.н. в насока която ти се иска да бъде а точно обратно - над 50 000 деца заживяват с мисълта, че са неспособни да се справят, че не са гении, че не стават!!!. Ако това е целта, то тя е повече от успешно постигната !. Има и други нюанси, и то доста, а и сериозни, но според мен трябва да се мисли за по-добра от егоистичната ценностна система, при това, която може да води поколения последователно и методично ...към успех. (като за темата)
    пс. за 24-та задача (проблема при последната задача е че на децата им се налага да се ползват силно наизустени знания. без логическа обосновка при тяхното извеждане, е как се учи такава математика - математиката се принизява до боза в главата на децата, става ужасна, а може да се реши по красиви начини, само като за начало да се изчислят почти всички ъгли, да се види че има подобни триъгулници и се поставят съответните отношения, като се отчете, че от тях има и правоъгълни. Тук трябва повече време за въображението, не и за 20 мин. Да се напрвят и някои проби-грешки към целта, да се опита от различни страни,. Незнам но решенията показани в отговорите бяха сложни и завъртяни с използване на наизустени факти, а математика се учи не наизуст, а с лист, молив, когато крилете на въображението и мисълта дойдат да съчетаят молива с листа и да оставят решението, но спокойно, знаеки че има решение и приближавайки се към него, а не да се броят секундите до последната минута. - така че си мисля, че ситемата е опорочена - т.е. тези които предварително знаят задачите, могат да напишат отговорите за оперделеното време и да са шест, а за другите може да е слизане в ада, без особена полза за начученото от предмета, освен култивираната неприязън. А това че много хора после намразват предмета и се отказват да продължат в тази насока е сериозен удар не само за тях самите, но и нацията като цяло)
    Прав си за повечето неща. И тук както всичко друго действителността не е това което е а е това което виждаме ние. Не можем да избираме какво да е, докато не станем министри на образованието. Остава да изберем как да виждаме нещата. Това да разбереш и някой да ти каже, че не ставаш за нещо, може и да се възприеме като положителна и полезна информация. Това да кажем може да ти отвори пътя за музиката или рисуването или кой знае какво друго. Може би че мисля прекалено практично е грешка. Не знам. Затова и не схващам много душевността на Моканина. За мен си беше готино, да го изправя срещу предизикателство в област в която той не ставал. Сигурен съм че сега вярва че може всичко. Това ми беше целта. Готино беше, как всички се изредиха да ми обясняват каква глупост правя. Да ми разправят за чуждия опит. И сега въпреки всичко успяхме. Това е безценното за мен. не някаква си математика. Много ми пука за математиката на мен. Ако се върнем пак за обратната връзка. Ако обратната връзка е важна, то това си беше състезание. Ако не е важна обратната връзка, то не е състезание. Кой как го разбира не знам. Сори, че досаждам ама нещо превъртях. Писането ми помага да си избистрям мислите. Обратните провокации също много ми помагат. Така че всички са ми полезни. Аз решавам че другите са ми полезни с провокациите си. Дали те решават, че аз съм им полезен с моите провокации си е тяхна работа. Мен не ме интересува
    Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

    Коментар


    • Давам ти лайк, но много силно се съмнявам времето за задачите да идва от Брюксел. Тестовете са си такива и в Западна Европа и според мене това идва от Америка, кадето беше така още в началото на 90-те години. Виж даже в американските филми как се представя стериотипът на някой умен човек - той знае предварително отговора и веднага го "изплюва" като го питат или прави някакви бръзи сметки на ум и т.н.

      Изобщо в днешно време творческото мислене не се насърчава много. В което има логика от една страна - работата в повечето случаи е стрес и бързо вземане на решения без да се навлиза в дълбочина на проблема. Така че, който е stress-resistant е добър работник, който не е, лошо за него. От друго страна няма логика - защото креативното мислене и иновациите движат света напред. Но пък който си е креативен сигурно така или иначе ще намери начин да реализира творческите си инстинкти.

      Лично аз смятам, че младите хора днес, въпреки че имат много качества, като цяло мислят доста по-повърхностно от младите хора през 1990-те, поне тези, с които аз съм общувал тогава. И като казвам повърхонстно имам предвид точно бързото правене на неща без много да се мисли.

      Вероятно в един момент махалото ще тръгне в обратната посока. И изобщо тука, както в много други неща, трябва да се търси баланса.

      Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
      Човек който слуша чайковски и после чалга !? Не вярвам, че е фифти-фифти с двете (страни на уравнението) Ако има его до небето, ще е достатъчно, за мнение по всичко и на всяка тема ("всичко е по темата") и т.н., а каква е разликата от чалгата, двата пръста мозък и бабаитлъкът в мъжкия вариант!? Може би колкото е разликата между две и три или пет ракии !? (шегувам се, въпреки че интересен въпрос).
      Но да не се отклоняваме от темата, да видим, какво правим за успеха на българските деца!? Поводът е 24 май - светъл празник за Българската духовност. Може би най-българският!? По традиция може пак да превали, за да върви по вода на българските деца и тези явили се на вчерашните матури. Само че май ще ги подхлъзват по вода.!? Причината да се включа е, че чрез тези матури се реже успеха и възможностите на децата на България. !!! Какво имам предвид - разгледах спуснатите задачи по математика - появиха се у мен някои съмнения, включително и на чий брюкселски депутат сме се оставили да ни тъпче образованието. !? Абсурдите за мен са няколко. Основните -
      абсурд 1: На кого са необходими тези матури, като например италианчета и германчета нямат и няма и нужда да имат. Приемат ги по интереси и имат възможност, да сменят ако са се объркали с интереса. Системата сама отсява, кой за какво иска, да учи (забележете "иска", "има влечение" т.н.)
      абсурд 2: Матура по български език и матура по математика напрaвени през 1 само ден !!! А това е целия материaл преподаван за няколко години!! Този азбурд е несравним , не само като стрес, но и като шкурка за резултата и дори познанието. Изкушавам се, да зададем въпроса на г-дата министри - Защо вие господа, не се пробвате, (бидейки дори много начетени) на същата тази матура, да видим вашия успех !? Дали няма да се червите после пред табличките с независимото оценяване !?
      абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
      Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?
      Last edited by Money; 24.05.2018, 14:00.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        Е за Родину тогава...
        Ставай страна огромная....)) все пак родина....кво да прайш...така сме мурзилките...и троловете

        Коментар


        • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение

          Чекай чекай малко.Са комшията кат надуе Рака пиратка или Ако ти посакам ще ли ми дадеш а я дома съм си пуснал Моцарт кво правим?Слушаме едновременно и двете или чалгата само я миришем
          ще пиете по две ракии, едната от него, другата от тебе, и докато сметнете, кой е платил сметката, ще сте се избавили от (досадните) проблеми на екзистенциализма)))
          Не е препоръка... !!!
          "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Alonso Разгледай мнение
            Мен като цяло ме кефи тая работа с матурите. Първо че се върна вярата, че можеш да успееш по нормалния начин. Тези моите тарикатщини вече не вървят. До много голяма степен премахнаха вторият начин като възможен. Това си е предизвикателство от всякъде за един седмокласник. Да направиш толкова много за толкова малко време и да запазиш концентрация през цялото време. Това си развива някакви качества, но за мен най-голямата позла от упражнението беше, че след като дадения седмокласник е успял да направи това, то той вече вярва че може всичко. Аз лично исках моят син да повярва, че може всичко. Пак до вярата опираме в крайна сметка. Да се научи да мисли, да се научи да гледа на нещата по различен начин и да вижда безкрайните варианти и избори в задачите а от там и живота.Втори модул са само 4 задачи, но само погледни 24-та от вчера. За мен, трудно ще се намери възрастен човек който да я реши. Вчера аз лично се мъчих три часа и не можах да я реша. И не само, че не можах ами и после ми беше бая зор да разбера решението. Прав си, че самото състезание е безсмислено, ама то пък е доста спорен въпроса дали въобще има смислени състезания. То кое е смислено си е за всеки различно.
            Пак, ще разкажа лични неща, но мисля, че е любопитно. Аз вярно че не учех навремето хич, ама системата беше такава че приема беше диплом и утроен изпит по математика. Математика за мен не се учи. математиката си е начин на мислене. Понеже не учех уроците, ми се налагаше да откривам теореми , като ме изкарат на дъската ама въпреки това издокарвах отговора. Та от цялата работа стана така, че се оказах в едни курс с отличниците на випуски от почти всички училища. И там като ни метнаха. Даскала знае, че не може да ги бутне върху материала за 8-ми клас и ги метна за пети и шести. Само двойки. Първата тройка е писа чак средата на втория срок. Примерно почваше да пита 5 по нула, нула по 7, нула върху 9. демек да кажеш 10 пъти нула. Ако се бавиш с отговора на някой въпрос пак ти пише двойка за да те притикска. И накрая като ти вкара въпроса 5 върху нула и по инерция отговаряш нула и пак двойка и така до средата на третия срок, в който златния медалист от олимпиадата изкара първата тройка.
            Грешно е според мен, виждането, че се гледа на това като на състезание, Има си олимпиади и сътезания за тази цел. И на високо ниво в тези състезания дори не е толкова важно и класирането а запознанството с хора на твое ниво, с които може да имате приятелство и да обменяте идеи в последствие, които с други е по-трудно (това е индивидулано все пак но ни учи че никой от нас не е най-велик, че когато има взаимопомощ в идеите може да се постигне повече като колективност, и че най-великите дори, може да се поучат и от по-невелики, друга тема)
            Имах предвид нещо съвсем различно от състезание с по-предишния си пост. С тези абсрудно организирани матури се "оценява" "успеха" на цяло едно поколение. Проблемът е, че се прави по такъв начин, че оценката става неадекватна и занижена (условията по провеждане го гарантират), а това не е равнопоставено с други европейски държави. Говорим не на парче, а за оценка на цяло поколение хора. (да, някой бил гениален, решил последната задача за 22 минути, а , 55 хиляди не са успели за толкова, но може всеки от тези 50 да е гениален с друго в последствие, трябва ли да нямат равни възможности с други европейци при кандидатстване, при възможности за прием, при търсене работа и т.н., ). Споделих, че някои деца мислят гениално, но им трвбва повече време, не са фенове на бързия покер например и им трябва повече време да извикат доста по-сложни логически връзки от бързаците. На матурата не трябва да се гледа като на "да преброим гениите", нито като на инкубатор за гениалност. Пример - когато Матиясевич проявил гениалност под стреса от студентски изпит, решавайки столетна проблема на великия Хилберт е било само дотолкова занчението на стреса колкото за да получи решението, а после не е проявяил изобщо същата гениалност, като "бавните" "зад него" са го изпреварили. Та матурите по този начин направени не дават растеж на криле, полет на мисълта и т.н. в насока която ти се иска да бъде а точно обратно - над 50 000 деца заживяват с мисълта, че са неспособни да се справят, че не са гении, че не стават!!!. Ако това е целта, то тя е повече от успешно постигната !. Има и други нюанси, и то доста, а и сериозни, но според мен трябва да се мисли за по-добра от егоистичната ценностна система, при това, която може да води поколения последователно и методично ...към успех. (като за темата)
            пс. за 24-та задача (проблема при последната задача е че на децата им се налага да се ползват силно наизустени знания. без логическа обосновка при тяхното извеждане, е как се учи такава математика - математиката се принизява до боза в главата на децата, става ужасна, а може да се реши по красиви начини, само като за начало да се изчислят почти всички ъгли, да се види че има подобни триъгулници и се поставят съответните отношения, като се отчете, че от тях има и правоъгълни. Тук трябва повече време за въображението, не и за 20 мин. Да се напрвят и някои проби-грешки към целта, да се опита от различни страни,. Незнам но решенията показани в отговорите бяха сложни и завъртяни с използване на наизустени факти, а математика се учи не наизуст, а с лист, молив, когато крилете на въображението и мисълта дойдат да съчетаят молива с листа и да оставят решението, но спокойно, знаеки че има решение и приближавайки се към него, а не да се броят секундите до последната минута. - така че си мисля, че ситемата е опорочена - т.е. тези които предварително знаят задачите, могат да напишат отговорите за оперделеното време и да са шест, а за другите може да е слизане в ада, без особена полза за начученото от предмета, освен култивираната неприязън. А това че много хора после намразват предмета и се отказват да продължат в тази насока е сериозен удар не само за тях самите, но и нацията като цяло)
            Не е препоръка... !!!
            "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Selena Разгледай мнение

              Защото е трудно да бъде измерена интелигентността. В училище мерят само част от нея, но има и други качества, които помагат за успеха в живота, чисто житейски качества, които изтласкват вчерашния тройкаджия нагоре по социалната стълбица. Дипломите не са достатъчни за да се постигне успех в дадена област те са обаче добра база за развитие.

              Защо красавиците остават сами - защото са мързеливи и неинициативни. Дойде ми на гости поредната спяща красавица на 35 години. Ако в най-скоро време не се събуди, принцът ще я подмине и ще се превърне в злобна или ексцентрична стара мома. За красавците същото важи - плодът не винаги пада сам от клона, а семейството и партньорството са маратон, ма-ра-тон. Т.е. не им е вкарано в главите правилото да се трудят и да са активни.
              да за интелгентността е така...това е хубава тема

              за красивите не е така но това е пак друга тема

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Selena Разгледай мнение

                Между другото без хъшовете, сега щеше да носиш фес образно казано и ердоганя щеше да те е сврял с либералните ти възгледи в миша дупка пък ти пак плачи за османската империя. Щеше да си отпрашил отдавна нанякъде стига да не са ти затворили границите съвременните заптии .

                .
                Много важен въпрос. Чисто теоретично. И какво лошо има да нося фес, въпреки че то турчин с фес не съм видял. Миналата есен ей така от разсеяност запуших най-главното кръстовище в Чанак кале. Влязох в насрещното. И като ми наизкочиха 10 турчина от колите насреща и си викам край. Тука ме убиха. Единият обаче дойде да ми обясни, че улицата е насрещна и че не трябва да влизам там. Опита се да ми обясни напълно добронамерено. Сякаш аз не знам. Другите 9 обаче излязоха на кръстовището и спряха движението за да мога да върна назад и да освободя пътя. Много интересна реакция на 10 човека, които не се познават и попадат в някаква ситуация. Та мога да те посъветвам да пообиколиш турция. Да замръкваш по разни селца, да си поприказваш с разни турци. Може би ще си промениш мнението по въпроса, дали предпочиташ фес или калпак
                Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
                  Човек който слуша чайковски и после чалга !? Не вярвам, че е фифти-фифти с двете (страни на уравнението) Ако има его до небето, ще е достатъчно, за мнение по всичко и на всяка тема ("всичко е по темата") и т.н., а каква е разликата от чалгата, двата пръста мозък и бабаитлъкът в мъжкия вариант!? Може би колкото е разликата между две и три или пет ракии !? (шегувам се, въпреки че интересен въпрос).
                  Но да не се отклоняваме от темата, да видим, какво правим за успеха на българските деца!? Поводът е 24 май - светъл празник за Българската духовност. Може би най-българският!? По традиция може пак да превали, за да върви по вода на българските деца и тези явили се на вчерашните матури. Само че май ще ги подхлъзват по вода.!? Причината да се включа е, че чрез тези матури се реже успеха и възможностите на децата на България. !!! Какво имам предвид - разгледах спуснатите задачи по математика - появиха се у мен някои съмнения, включително и на чий брюкселски депутат сме се оставили да ни тъпче образованието. !? Абсурдите за мен са няколко. Основните -
                  абсурд 1: На кого са необходими тези матури, като например италианчета и германчета нямат и няма и нужда да имат. Приемат ги по интереси и имат възможност, да сменят ако са се объркали с интереса. Системата сама отсява, кой за какво иска, да учи (забележете "иска", "има влечение" т.н.)
                  абсурд 2: Матура по български език и матура по математика напрaвени през 1 само ден !!! А това е целия материaл преподаван за няколко години!! Този азбурд е несравним , не само като стрес, но и като шкурка за резултата и дори познанието. Изкушавам се, да зададем въпроса на г-дата министри - Защо вие господа, не се пробвате, (бидейки дори много начетени) на същата тази матура, да видим вашия успех !? Дали няма да се червите после пред табличките с независимото оценяване !?
                  абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
                  Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?
                  Чекай чекай малко.Са комшията кат надуе Рака пиратка или Ако ти посакам ще ли ми дадеш а я дома съм си пуснал Моцарт кво правим?Слушаме едновременно и двете или чалгата само я миришем

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Пирон Разгледай мнение
                    Алонсо, нещо не се връзват нещата, като чета надолу от една страна ти си типично несистемен играч, което между впрочем е много важна предпоставка за успех. От друга страна си против Хъшовете, които също са такива, ами точно такива хора, които не са обвързани със статуквото и не зависят от него са в състояние да го променят. Нали не очакваш, че обикновените селяни и граждани подчинени на закона и заровени в проблемите си могат да носят промени. Колкото до "световното гражданство", мисля че малко си закъснял.
                    Когато попаднах за първи път в Латинския квартал все още атмосферата там беше като в стари времена, абсолютно очарователна. Но моя гид ми обясни, че много неща са се променили, например вместо павета имаше асфалт. И къде мислиш че са отишли паветата, ами отишли са на барикадите от 68-ма година. И кой е направил революцията тогава, ами същите тези Хъшове, т.е. Лумпени, студенти, декласирани елементи, ученици, интелектуалци, бандюги все хора несистемни играчи, или необвързани все още със статуквото, но не и угнетените отрудени труженици на капитала. Тези събития тогава се разпространяват по целия свят от също такива "разбойници" и до голяма степен успяват да променят капитализма към по хуманен вариант, "с човешко лице" което го спасява от крах. В момента света се управлява точно от хората с идеите на 68-ма. С течение на времето обаче добрите намерения доведени до крайност /толериране на малки групи за сметка на цялото общество, защото били различни!? заличаване на бит, култура, национална идентичност които са пречка за гражданите на света в глобалното село, смесване на раси, религии, обичаи, обезличаване и толерастия т. е. аморфна маса от лесно управляеми хора.
                    Само че вече виждаме нови процеси, явно махалото е стигнало до горна мъртва точка. Хората и то млади търсят своя идентичност и връщане към корените. Сега ги наричат популисти, националисти, консерватори и не знам си какво, но процеса върви и ще трябва да се изчисти тази помия.
                    Значи наистина стана голям проблем с тези хъшове. Аз дори не съм чел произведението. Без майтап. Наистина се стигна до там, че да приказвам, дори и без сам да си вярвам. Ще си взема бележка. Полза има от всичко, стига да я намерим / ползата/ Просто гледах някакви есета и видях там въпросните твърдения. Направи ми впечатление и че когато този който ги беше приютил и ги хранеше и понеже се разболя, тутакси всички изчезнаха. Остана само младия Бръчков, който остана просто защото не знаеше къде да отиде. Направи ми впечатление, че в есетата пише че кражбата било добро защото им се налагало и че единия бил до там изпаднал че му се налагало да работи. Та ако не внушаваха на моят син тези предстви, нямаше да имам нищо против хъшовете в крайна сметка. Пак да потретя. Нямам нищо против хъшовете и идеалите им. Сигурно са били готини. Интересуваме единствено тълкуванието на конкретни постъпки в произведението. И то че някой си ги тълкувал така пак не ме интересува. То си е негова работа. Пука ми че системата налага този начин на мислене на конкретно моят син. Това е. От политика и патриотизъм по принцип не се интересувам и не съм се интересувал никога. Просто разбиранията ми са малко по различни а и съм си егоист и се интересувам само от неща, които ме засягат лично. Политиката, щом не съм политик не ме вълнува.
                    Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Пирон Разгледай мнение
                      Алонсо, нещо не се връзват нещата, като чета надолу от една страна ти си типично несистемен играч, което между впрочем е много важна предпоставка за успех. От друга страна си против Хъшовете, които също са такива, ами точно такива хора, които не са обвързани със статуквото и не зависят от него са в състояние да го променят. Нали не очакваш, че обикновените селяни и граждани подчинени на закона и заровени в проблемите си могат да носят промени. Колкото до "световното гражданство", мисля че малко си закъснял.
                      Когато попаднах за първи път в Латинския квартал все още атмосферата там беше като в стари времена, абсолютно очарователна. Но моя гид ми обясни, че много неща са се променили, например вместо павета имаше асфалт. И къде мислиш че са отишли паветата, ами отишли са на барикадите от 68-ма година. И кой е направил революцията тогава, ами същите тези Хъшове, т.е. Лумпени, студенти, декласирани елементи, ученици, интелектуалци, бандюги все хора несистемни играчи, или необвързани все още със статуквото, но не и угнетените отрудени труженици на капитала. Тези събития тогава се разпространяват по целия свят от също такива "разбойници" и до голяма степен успяват да променят капитализма към по хуманен вариант, "с човешко лице" което го спасява от крах. В момента света се управлява точно от хората с идеите на 68-ма. С течение на времето обаче добрите намерения доведени до крайност /толериране на малки групи за сметка на цялото общество, защото били различни!? заличаване на бит, култура, национална идентичност които са пречка за гражданите на света в глобалното село, смесване на раси, религии, обичаи, обезличаване и толерастия т. е. аморфна маса от лесно управляеми хора.
                      Само че вече виждаме нови процеси, явно махалото е стигнало до горна мъртва точка. Хората и то млади търсят своя идентичност и връщане към корените. Сега ги наричат популисти, националисти, консерватори и не знам си какво, но процеса върви и ще трябва да се изчисти тази помия.
                      +++++++++++++..............

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Iv_max Разгледай мнение



                        Никого даже и не се стремя да опознавам...реагирм на думите и мислите изразени тук така както ги чета. От тук на там...дали тоя човек нарочно говори така....дали нещо си там гради...или прави не ме интересува. Интересува ме диалога и обратната връзка и най вече аргумените или причината за липсата им.
                        Прав, си но само ако се приеме, че обратната връзка не е важна. получава се парадокс. Ако те интересува обратната връзка, би следвало да те интересува достоверността на тази обратна връзка. Ако се приеме, че резултата не е достоверен, то съответно трябва да приемем, че обратната връзка не е важна. Остава да кажеш, каквото мислиш. Ей така, без цел. Просто за кеф. Или пък просто да четеш, с цел лична полза и изгода от прочетеното, каквото аз обикновено правя. Кой ме би през пръстите да пиша не знам
                        Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение

                          абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
                          Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?
                          Мен като цяло ме кефи тая работа с матурите. Първо че се върна вярата, че можеш да успееш по нормалния начин. Тези моите тарикатщини вече не вървят. До много голяма степен премахнаха вторият начин като възможен. Това си е предизвикателство от всякъде за един седмокласник. Да направиш толкова много за толкова малко време и да запазиш концентрация през цялото време. Това си развива някакви качества, но за мен най-голямата позла от упражнението беше, че след като дадения седмокласник е успял да направи това, то той вече вярва че може всичко. Аз лично исках моят син да повярва, че може всичко. Пак до вярата опираме в крайна сметка. Да се научи да мисли, да се научи да гледа на нещата по различен начин и да вижда безкрайните варианти и избори в задачите а от там и живота.Втори модул са само 4 задачи, но само погледни 24-та от вчера. За мен, трудно ще се намери възрастен човек който да я реши. Вчера аз лично се мъчих три часа и не можах да я реша. И не само, че не можах ами и после ми беше бая зор да разбера решението. Прав си, че самото състезание е безсмислено, ама то пък е доста спорен въпроса дали въобще има смислени състезания. То кое е смислено си е за всеки различно.
                          Пак, ще разкажа лични неща, но мисля, че е любопитно. Аз вярно че не учех навремето хич, ама системата беше такава че приема беше диплом и утроен изпит по математика. Математика за мен не се учи. математиката си е начин на мислене. Понеже не учех уроците, ми се налагаше да откривам теореми , като ме изкарат на дъската ама въпреки това издокарвах отговора. Та от цялата работа стана така, че се оказах в едни курс с отличниците на випуски от почти всички училища. И там като ни метнаха. Даскала знае, че не може да ги бутне върху материала за 8-ми клас и ги метна за пети и шести. Само двойки. Първата тройка е писа чак средата на втория срок. Примерно почваше да пита 5 по нула, нула по 7, нула върху 9. демек да кажеш 10 пъти нула. Ако се бавиш с отговора на някой въпрос пак ти пише двойка за да те притикска. И накрая като ти вкара въпроса 5 върху нула и по инерция отговаряш нула и пак двойка и така до средата на третия срок, в който златния медалист от олимпиадата изкара първата тройка.
                          Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

                          Коментар


                          • Алонсо, нещо не се връзват нещата, като чета надолу от една страна ти си типично несистемен играч, което между впрочем е много важна предпоставка за успех. От друга страна си против Хъшовете, които също са такива, ами точно такива хора, които не са обвързани със статуквото и не зависят от него са в състояние да го променят. Нали не очакваш, че обикновените селяни и граждани подчинени на закона и заровени в проблемите си могат да носят промени. Колкото до "световното гражданство", мисля че малко си закъснял.
                            Когато попаднах за първи път в Латинския квартал все още атмосферата там беше като в стари времена, абсолютно очарователна. Но моя гид ми обясни, че много неща са се променили, например вместо павета имаше асфалт. И къде мислиш че са отишли паветата, ами отишли са на барикадите от 68-ма година. И кой е направил революцията тогава, ами същите тези Хъшове, т.е. Лумпени, студенти, декласирани елементи, ученици, интелектуалци, бандюги все хора несистемни играчи, или необвързани все още със статуквото, но не и угнетените отрудени труженици на капитала. Тези събития тогава се разпространяват по целия свят от също такива "разбойници" и до голяма степен успяват да променят капитализма към по хуманен вариант, "с човешко лице" което го спасява от крах. В момента света се управлява точно от хората с идеите на 68-ма. С течение на времето обаче добрите намерения доведени до крайност /толериране на малки групи за сметка на цялото общество, защото били различни!? заличаване на бит, култура, национална идентичност които са пречка за гражданите на света в глобалното село, смесване на раси, религии, обичаи, обезличаване и толерастия т. е. аморфна маса от лесно управляеми хора.
                            Само че вече виждаме нови процеси, явно махалото е стигнало до горна мъртва точка. Хората и то млади търсят своя идентичност и връщане към корените. Сега ги наричат популисти, националисти, консерватори и не знам си какво, но процеса върви и ще трябва да се изчисти тази помия.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от precakanoto Разгледай мнение
                              Човек който слуша чайковски и после чалга !? Не вярвам, че е фифти-фифти с двете (страни на уравнението) Ако има его до небето, ще е достатъчно, за мнение по всичко и на всяка тема ("всичко е по темата") и т.н., а каква е разликата от чалгата, двата пръста мозък и бабаитлъкът в мъжкия вариант!? Може би колкото е разликата между две и три или пет ракии !? (шегувам се, въпреки че интересен въпрос).
                              Но да не се отклоняваме от темата, да видим, какво правим за успеха на българските деца!? Поводът е 24 май - светъл празник за Българската духовност. Може би най-българският!? По традиция може пак да превали, за да върви по вода на българските деца и тези явили се на вчерашните матури. Само че май ще ги подхлъзват по вода.!? Причината да се включа е, че чрез тези матури се реже успеха и възможностите на децата на България. !!! Какво имам предвид - разгледах спуснатите задачи по математика - появиха се у мен някои съмнения, включително и на чий брюкселски депутат сме се оставили да ни тъпче образованието. !? Абсурдите за мен са няколко. Основните -
                              абсурд 1: На кого са необходими тези матури, като например италианчета и германчета нямат и няма и нужда да имат. Приемат ги по интереси и имат възможност, да сменят ако са се объркали с интереса. Системата сама отсява, кой за какво иска, да учи (забележете "иска", "има влечение" т.н.)
                              абсурд 2: Матура по български език и матура по математика напрaвени през 1 само ден !!! А това е целия материaл преподаван за няколко години!! Този азбурд е несравним , не само като стрес, но и като шкурка за резултата и дори познанието. Изкушавам се, да зададем въпроса на г-дата министри - Защо вие господа, не се пробвате, (бидейки дори много начетени) на същата тази матура, да видим вашия успех !? Дали няма да се червите после пред табличките с независимото оценяване !?
                              абсурд 3: - абсурдното времетраене. Например времето за решаване задачите по математика си граничи с абсурда! Значи не е достатъчен стреса от 1 ден за да включиш мисленето от Литература към Математика. Сякаш някой брюкселски платен чиновник е умувал над въпроса "И как как още да омачкаме резултатите дори на знаещите, можещите!? (недай си Боже, на евентуално успешните!?) - ами ще им се вкара и стреса с времето, защо не!? 20 задачи за 60 мин!? ама чакайте бе олум, Това е шоу-викторина от типа "минута е много" или нещо друго !?!? а за последващите 4 задачи по 20 минути на задача (средно) Ами ако има депутат който да може, да се справи с последните 4 за по 20 минути на парче (дали не смятат вече на парче!?) нека такъв стане президент (и нека се яви само на матурата за 7 клас) Има деца, които мислят по-бавно и стреса с времето ги мачка, а не са по-малко гениални като други нерваци, който ще си счупат химикала за да излязат по-бързо и се махнат от матурата, разчитайки че с вероятност едно към полуфифти ще задраскат правилния отговор (нуждата от покера в системата може би !? )
                              Извод според мен е, че по този начин се режат възможностите, успеха и крилете на децата на България и е добре всеки родител да вземе генерално отношение по този въпрос, като се обърне внимaние и се искат отговори от тези, които налагат модела. Може би на Брюксел не му трябват успешни образовани хора, които да се качат по йерархията в управлението а май им трябва само работна ръка без мисъл за растеж !!? (извинявам се, ако ви се стори, че е непрактично или извън филосoфската същност на темата) Като ще говорим за успеха и в деня на образованието, да видим какво правим понастоящем за бъдещето на успешните!?Целта е да има или да няма !?
                              Палец от мен. В други държави при подобни обстоятелства слагат задължителен луфт от 45 дена между два сериозни изпита. Честити празник на всички!

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                                Агресията, покрай „лошото”, е и себеутвърждение. Ти може да приказваш всичко но, имам чувството, че не винаги си вярваш.
                                Абсолютно вярно. Има толкова много видове агресия. Опитвам се да кажа нещо, обаче то е свързано с предварително прочитане на поне 4-5 книги за агресията. Самата дума "агресия" означава толкова много неща, че може да се тълкува по всякакви начини. Трудно е да си представим успеха, без проява на някакъв вид агресия. Следователно пак трябва да се върнем на представите за успех. Ако на някой представата му за успех, означава да изтрепе всички, които не са от неговата група и за целта прилага агресия, то тогава за мен това не е ОК. Всеки постъпва, според това в което вярва. Според собствените си представи за морал. За мен морала е да не правя лошо на друг човек. Може да си кажеш, че съм елементарен ама нека всички са толкова елементарни като мен Осъзнавам че прекалявам и да, не винаги си вярвам. Налага се да вадя аргументи в движение. Хората са еднакви в желанието си за постигане на успех и толкова различни в разбиранията си за успех и в разбиранията си до колко целта, оправдава средствата. Та разковничето трябва да се търси, там където сме различни Ровех в нета за кратка и ясна дефиниция на "агресия" и се оказва, че никой не го е формулирал ясно и точно. Попаднах обаче на нещо, което си струва да постна:

                                http://prntscr.com/jlxpxb
                                Акъл ми дай, пари сам ще си спечеля.

                                Коментар

                                Working...
                                X