IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли социализмът да създаде по-бърз растеж от "капитализма"?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

    Аз говоря за стандарт/качество на живот. Щото мен кво ме бърка колко АЕЦ сме имали след като аз немам ток 2 часа и после 2 часа имам. Сещаш се, че ме боли фара за АЕЦ-а и икономиката ако тряба да стоя на тъмно.
    Качеството на живот е сложно нещо за измерване и има доста показатели.
    Аз лично ще се спра на един показатен използван от ООН, а по-специално Индекса на човешко развитие, доста комплексен показател, може да са пропуснали бананите и другите дебилизми, но предполагам че са включили неща наистина сериозни.

    Та ето го док-а директно от сайта на ООН: http://hdr.undp.org/sites/default/fi...te_nostats.pdf

    Ако не ви се чете - направо може на 111 страница зда скокнете. И по същество


    1990 г. България, реално вече навлязла в сериозна криза е на 27 място в света по индекс на човешко развитие на ООН.

    Коментар


    • Влаковете бяха като TGV

      Влакове стрели

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

        Недей че ще ги заболи много.

        Магистрала Тракия я направиха от София за Пловдив за неясно колко години. После още 5-6 правителства я закараха до Чирпан. И накрая Баце построи 2/3 от нея за 1 мандат барабар с магистрала Марица до турската граница.

        Демек за 4 год построи толкоз колкото другите за 40 не можаха.
        Магистрала Тракия София Пловдив е строена 1978-1984. Това е най-тежкия участък за строене с големи виадутки, дълги тунели, строителство в планински условия. Това са около 140 км за 6 години.
        След това парчета от магистралите правят Виденов (точно той) и Костов.
        Всъщност по време на соца приоритетен транспорт беше железопътния, изградиха се ЖП магистрали и се пренасяха огромни количества материали и пътници. Влаковете бяха кажи речи 2пъти вече по-бързи от сегашните "демократичните".

        Всичко се знае, ма човек рябва малко да чете вместо да дрънка: ето малко са четене: https://offnews.bg/analizi/da-si-pre...te-130217.html

        Сега се строят транзитни магистрали за турци и гърци, дето само правят мизерии по нашите пътища.

        ДЕМЕК на тиквун му се радват само гербаджийски калинки.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от panther Разгледай мнение
          Нащо сдс и като цяло нашите десни могат само да крадат, да продават и да рушат.
          Е да, но у форума изглежда са се събрали последните им фенове.
          ( ! ) Мнението ми води до фалит и финансови загуби

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
            Пък аз да ви питам колко време се стоеше метрото?

            Или ритуалният дом в Ленински район? Тоя пиклив ритуален дом го правиха над 20 години.
            Недей че ще ги заболи много.

            Магистрала Тракия я направиха от София за Пловдив за неясно колко години. После още 5-6 правителства я закараха до Чирпан. И накрая Баце построи 2/3 от нея за 1 мандат барабар с магистрала Марица до турската граница.

            Демек за 4 год построи толкоз колкото другите за 40 не можаха.


            Коментар


            • Пък аз да ви питам колко време се стоеше метрото?

              Или ритуалният дом в Ленински район? Тоя пиклив ритуален дом го правиха над 20 години.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от panther Разгледай мнение
                Сега за икономика ли ще говорим или за екология
                Аз говоря за стандарт/качество на живот. Щото мен кво ме бърка колко АЕЦ сме имали след като аз немам ток 2 часа и после 2 часа имам. Сещаш се, че ме боли фара за АЕЦ-а и икономиката ако тряба да стоя на тъмно.


                Коментар


                • Първоначално изпратено от panther Разгледай мнение
                  Нащо сдс и като цяло нашите десни могат само да крадат, да продават и да рушат.
                  То в СДС-то имаше предимно комуняги. Някои даже после открито се върнаха в партията-майка

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Frosty Разгледай мнение
                    Нашто седесе колко атомни централи е построило в Китай? 0 нали?
                    Нащо сдс и като цяло нашите десни могат само да крадат, да продават и да рушат.

                    Коментар


                    • За Трабант се чакаше 3 години. За Жигули около 10г.


                      Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Money - полски фиат, москвич, застава, трабант и вардбург по едно време също бяха без ред.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                        Само гледай да не се загубиш у мъглата - смока де
                        Сега за икономика ли ще говорим или за екология, че леко шизофренично някои хора си избират само каквото им харесва / не им харесва за съответната страна.
                        Ако ще говорим за екология - сред най-замърсените страни освен китай който е соц, са индия, пакистан, бангладеш които са си здраво капиталистически.
                        Отделен е факта че подобни нива на замърсяване са били "налични" в много от западните градове още преди векове, просто сега добрите демократични капиталистически ддържави изнасят най-замърсяващите и гнусни производства в нео-колониите си, България включително.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение

                          Ох, за Китай. Последното обежище на комуниста. Там колко има да обсъждаме с конкретни факти...
                          Щом в момента чакаме комунистите от Китай или бившите социалисти от Руската федерация да дойдат и да ни построят ядрена централа, работата е ясна.
                          Нашто седесе колко атомни централи е построило в Китай? 0 нали?
                          ( ! ) Мнението ми води до фалит и финансови загуби

                          Коментар



                          • Виж сега, за да мислиш ясно и логично по даден въпрос трябва да можеш да разграничиш отделните елементи или подвъпроси. Което е около 90% от работата. Защото като разграничиш въпосрите и като ги формулираш ясно и отговорите идват много лесно. А като надробиш манджа с грозде и става логически буламач

                            Значи, първо не виждам защо трябва да смесваш пазара на мляко с пазара на финансови активи. Второ съществува т.нар. market failure. Трето банковата дейност е по своята природа рискова, винаги има риск от run on the banks, дори когато банките са в добра форма, и там трябва lender of last resort. И четвърто, пазарната икономика въпреки всичките си кусури е докарала смайващ икономически растеж през последните 300г. въпреки Голямата депресия и по-малките депресии от 19 век.



                            Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

                            Точно това трябва да е на теория. На практика има асиметрия в информацията. Някой винаги знае повече от другите.
                            Много регулации има, но те не гарантират 100% всичко. Тук-там нещо изниква. Инсайдърите не са прости хора. И не са много.
                            Не ми се влиза в конкретни случаи. Скорошни примери - скандала с ЛИБОР, рейтинговите агенции покрай последната криза и т.н.
                            Платиха се някакви глоби, и полека-лека се позабравиха нещата.

                            Държавният дълг се налива в икономиката (социалните услуги са също част от нея), и оттам в капиталисти и останалите.
                            Вярно, че се правят дългосрочни проекти и т.н. Но нали ако всичко е алокирано максимално точно, проектите ще се изплатят и ще генерират печалби.
                            Това важи не само за държавния дълг.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Money - полски фиат, москвич, застава, трабант и вардбург по едно време също бяха без ред.
                              Може би първите коли - когато хората нямаха пари да си ги купуват. Наште са женени 1970 год. Тогава им е правена вноската за кола. Излязла към 82-84 някъде, те нямаха пари и са купили към 85-86 ако не ме лъже паметта. Преди това може да е било без ред - 1962 примерно.

                              Или да им е излязъл ред за Москвич по-рано, но те да са чакали за Лада. Трябва да ги питам, ако си спомнят. Щото аз имам някакви спомени че реда им е дошъл по-рано, но те са изчакали още 1-2 год. И тогава са купили. Но не съм сигурен за причината за изчакването от тяхна страна.

                              Единия от чичовците ми си купи Вартбург - ама и той с много чакане. И той над 10 год чака за него. Може би 2-3 год преди наште го взе. А другия москвич, но доста по-рано. Той беше и над 10 год по-голям от нашите и съответно вноската беше по-рано. Той може да е чакал по-малко. Като тогава просто да е нямало такъв наплив поради лиспа на пари.
                              Last edited by mathematician; 12.06.2018, 23:05.

                              Коментар


                              • Money - Китай не е соц.държава, а комунизма не е това първобитно нещо което по време на фалшивия соц се "строеше". Реално комунизма е противоположното на соца а капитализъм няма, той е общественно устройство колкото е такова електрическия ток.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X