Производители недоволстват от менгемето на търговските вериги
"Не може, ако пицата има 12 парчета, 11 да бъдат в търговската верига, а последното парче да се дели между останалите производители и участници".
С тази метафора завърши пресконференцията на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Асоциацията на млекопреработвателите в България и Асоциацията на месопреработвателите в България. Те настояват пакетната цена, която предлагат - разликата между нетната и продажната цена, - да не бъде повече от 30%.
https://news.bg/economics/proizvodit...te-verigi.html
7 млн. български потребители печелят от високата конкуренция в търговията с храни:
1)
Българският пазар на търговия на дребно с храни е сред най-конкурентните в Европа
- Докато в повечето страни от Западна Европа най-големите пет компании държат между 70 и 90% от пазара, а в Централна и Източна Европа този дял е около 60-65%, у нас десетте търговски вериги с най-високи приходи заемат около 40% от пазара. Останалите 60% се държат от по-малки и регионални вериги и самостоятелни магазини. Делът на международните търговци в търговията с бързооборотни стоки е едва 1/3, а останалите 2/3 се държат от български собственици.
2)
Производителите имат алтернатива
- Модерната търговия включва десетки търговски вериги с голямо разнообразие на формати - квартални магазини, дискаунтери, супермаркети, хипермаркети и кеш енд кери. Освен тях в страната има десетки хиляди малки специализирани и смесени магазини, тържища, фермерски пазари, а през последните години се появават и все повече онлайн търговци на храни. Всички те дават на всеки български производител огромен избор от потенциални партньори в сферата на търговията на дребно с храни.
3)
Колкото повече конкуренция има, толкова повече печели клиентът
- Благодарение на конкурентното присъствие на пазара на големите вериги, на потребителите се осигурява все по-високо качество на оптимални за условията цени, тъй като модерната търговия обикновено налага свои стандарти на качество, които надхвърлят държавните. С развитието на този формат на търговия хората получиха и достъп до огромно разнообразие от продукти. Докато малките магазини предлагат средно 500 вида стоки, при дискаунтърите броят е около 1.3 хил., в супермаркетите е 12 хил., а в хипермаркетите стига до 35 хил.
http://www.moderntrade.bg/2019/12/7.html
Бизнесменченцата от БКП, които членуват в Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Асоциацията на млекопреработвателите в България и Асоциацията на месопреработвателите в България, за пореден път доказаха, че смятат не само своите служители за РОБИ (със заплата от ТРОХИ ОТ РАЗВАЛЕН ХЛЯБ), но и все още си въобразяват, че търговските вериги в България също трябва да им са РОБИ (тоест да бъдат с печалба от 1 лв. на всеки 1 МИЛИАРД лв. продажби)...
"Не може, ако пицата има 12 парчета, 11 да бъдат в търговската верига, а последното парче да се дели между останалите производители и участници".
С тази метафора завърши пресконференцията на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Асоциацията на млекопреработвателите в България и Асоциацията на месопреработвателите в България. Те настояват пакетната цена, която предлагат - разликата между нетната и продажната цена, - да не бъде повече от 30%.
https://news.bg/economics/proizvodit...te-verigi.html
7 млн. български потребители печелят от високата конкуренция в търговията с храни:
1)
Българският пазар на търговия на дребно с храни е сред най-конкурентните в Европа
- Докато в повечето страни от Западна Европа най-големите пет компании държат между 70 и 90% от пазара, а в Централна и Източна Европа този дял е около 60-65%, у нас десетте търговски вериги с най-високи приходи заемат около 40% от пазара. Останалите 60% се държат от по-малки и регионални вериги и самостоятелни магазини. Делът на международните търговци в търговията с бързооборотни стоки е едва 1/3, а останалите 2/3 се държат от български собственици.
2)
Производителите имат алтернатива
- Модерната търговия включва десетки търговски вериги с голямо разнообразие на формати - квартални магазини, дискаунтери, супермаркети, хипермаркети и кеш енд кери. Освен тях в страната има десетки хиляди малки специализирани и смесени магазини, тържища, фермерски пазари, а през последните години се появават и все повече онлайн търговци на храни. Всички те дават на всеки български производител огромен избор от потенциални партньори в сферата на търговията на дребно с храни.
3)
Колкото повече конкуренция има, толкова повече печели клиентът
- Благодарение на конкурентното присъствие на пазара на големите вериги, на потребителите се осигурява все по-високо качество на оптимални за условията цени, тъй като модерната търговия обикновено налага свои стандарти на качество, които надхвърлят държавните. С развитието на този формат на търговия хората получиха и достъп до огромно разнообразие от продукти. Докато малките магазини предлагат средно 500 вида стоки, при дискаунтърите броят е около 1.3 хил., в супермаркетите е 12 хил., а в хипермаркетите стига до 35 хил.
http://www.moderntrade.bg/2019/12/7.html
Бизнесменченцата от БКП, които членуват в Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Асоциацията на млекопреработвателите в България и Асоциацията на месопреработвателите в България, за пореден път доказаха, че смятат не само своите служители за РОБИ (със заплата от ТРОХИ ОТ РАЗВАЛЕН ХЛЯБ), но и все още си въобразяват, че търговските вериги в България също трябва да им са РОБИ (тоест да бъдат с печалба от 1 лв. на всеки 1 МИЛИАРД лв. продажби)...
Коментар