ЛАМБОРДЖИНИ – ЕДНА СУПЕР КОЛА
В начало бе …. тракторът
В началото Енцо Ферари основателят на „Ферари“ и Феручо Ламборгини са в добри отношения, но Ферари скъсва всички връзки с Ламборгини след като последният основава Lamborghini Automobili. И никога повече не му проговаря.
Всичко започва през 50-те години на миналия век, когато Феручо е успешен предприемач, който прави цяло състояние от селскостопанските си машини, основно трактори – Lamborghini Trattori и Lamborghini Bruciatori, а също и от парни инсталации и климатици. Феручо е голям фен на спортните коли, от които има цяла колекция, включваща Alfa Romeo 1900 Super Sprint, Lancia Aurelia B20, Mercedes-Benz 300 SL, два броя Maserati 3500GT и Jaguar E-Type Coupe.
През 1958 г. Феручо отива във Ferrari, където си купува 250 GT, направено от Pinifarina. Автомобилът му харесва и затова си купува още два. По-късно се сдобива с 250 GT 2+2 от Pininfarina, което решава да настрои по собствен вкус. Феручио обаче се сблъсква с проблем – съединителят на колата се поврежда, а когато се обръща за помощ към сервиза на Ferrari, оттам не му обръщат никакво внимание. Тогава Ламборгини отишъл при своя приятел Ферари да се оплаче от качеството на съединителя на неговото Ферари 250 GT. Енцо Ферари казва на Феручо Ламборгини : „Отивай си на село и се занимавай с твоите трактори, а остави спортните коли на професионалистите”. Ламборгини ядосано му отвърнал, че ще му покаже как се прави спортна кола и решава да докаже, че не е прост селянин. Захваща се за работа и след 5 години на бял свят се появява първия модел на Lamborghini.
Всъщност именно въпросното 250 GT с проблемния съединител става единственото Ferrari в историята, което може да се „похвали” с тунинг от Lamborghini. Феручо използва работилницата, в която сглобява тракторите си, за да смени съединителя с нов, произведен от компанията Borg & Beck. Премахва и горния разпределителен вал на двигателя, като го заменя с нов, собствена конструкция. Добавя и 6 карбуратора с хоризонтална струя. По ирония на съдбата оригиналният мотор V12 в прототипа Lamborghini 350 GTV е проектиран от Джото Бизарини, (Giotto Bizzarrini) един от главните инженери на Ferrari, които напускат компанията по време на „голямата стачка” през 1961 г.
След като привлича Джото Бидзарини Ламборгини започва работа по своя проект. Новият 12 цилиндров двигател има 4 разпределителни вала – по 2 за всяка група цилиндри, 2 клапана на цилиндър и е с мощност от 350 конски сили. Моторът е и с алуминиева конструкция, колянов вал, поддържан от седем основни лагера, ковани алуминиеви бутала и разпределителни валове със собствени зъбни колела и вериги. Моделът на този автомобил е 350GTV и е по дизайн на студиото на Франко Скалионе „Scaglione-Touring“. За емблема на марката Феручо Ламборгини избира своя зодиакален знак – телец.
За пръв път прототипът Lamborghini 350 GTV е представен на авто изложението в Торино. Продажбите на серийния модел 350 GT започват година по-късно, като са продадени над 130 броя. Следва моделът 400 GT. Тези два модела донасят доста добра печалба, с помощта на която е създаден и първият супер спортен автомобил в историята на компанията – Lamborghini Miura, който днес е истинска легенда за марката. За пръв път колата е показана на авто изложението в Торино през 1965 г. лично от собственика на компанията. Дизайнът е дело на Марчело Гандини. За първи път Lamborghini стават известни със спортното купе на Miura, което утвърждава средноразположения двигател със задно задвижване на колелата като стандартно оформление за високо ценени и доставящи удоволствие спортни автомобили на епохата. Името на модела е взето от това на испанеца Едуардо Миура, собственик на един от най-прочутите развъдници на бикове за кориди. През 1967 г. са продадени 111 броя.
Самият Енцо първоначално не обръща особено внимание на действията на Ламборгини. Мечтата на Енцо Ферари са състезателните автомобили и победите на пистите. Той е на мнение, че „цивилните” версии на неговите коли трябва да носят приходи, с които да се финансира състезателната дейност на компанията. Нещата обаче постепенно се променят, защото в периода 1963 -1974 г. производителят от Санта Агата дава на света Miura, Islero, Espada, Jarama, Urraco и прототипа на Countach – вероятно и до ден-днешен най-известното Lamborghini.
Останалото, както се казва, е история.
На снимката - Lamborghini Aventador
В начало бе …. тракторът
В началото Енцо Ферари основателят на „Ферари“ и Феручо Ламборгини са в добри отношения, но Ферари скъсва всички връзки с Ламборгини след като последният основава Lamborghini Automobili. И никога повече не му проговаря.
Всичко започва през 50-те години на миналия век, когато Феручо е успешен предприемач, който прави цяло състояние от селскостопанските си машини, основно трактори – Lamborghini Trattori и Lamborghini Bruciatori, а също и от парни инсталации и климатици. Феручо е голям фен на спортните коли, от които има цяла колекция, включваща Alfa Romeo 1900 Super Sprint, Lancia Aurelia B20, Mercedes-Benz 300 SL, два броя Maserati 3500GT и Jaguar E-Type Coupe.
През 1958 г. Феручо отива във Ferrari, където си купува 250 GT, направено от Pinifarina. Автомобилът му харесва и затова си купува още два. По-късно се сдобива с 250 GT 2+2 от Pininfarina, което решава да настрои по собствен вкус. Феручио обаче се сблъсква с проблем – съединителят на колата се поврежда, а когато се обръща за помощ към сервиза на Ferrari, оттам не му обръщат никакво внимание. Тогава Ламборгини отишъл при своя приятел Ферари да се оплаче от качеството на съединителя на неговото Ферари 250 GT. Енцо Ферари казва на Феручо Ламборгини : „Отивай си на село и се занимавай с твоите трактори, а остави спортните коли на професионалистите”. Ламборгини ядосано му отвърнал, че ще му покаже как се прави спортна кола и решава да докаже, че не е прост селянин. Захваща се за работа и след 5 години на бял свят се появява първия модел на Lamborghini.
Всъщност именно въпросното 250 GT с проблемния съединител става единственото Ferrari в историята, което може да се „похвали” с тунинг от Lamborghini. Феручо използва работилницата, в която сглобява тракторите си, за да смени съединителя с нов, произведен от компанията Borg & Beck. Премахва и горния разпределителен вал на двигателя, като го заменя с нов, собствена конструкция. Добавя и 6 карбуратора с хоризонтална струя. По ирония на съдбата оригиналният мотор V12 в прототипа Lamborghini 350 GTV е проектиран от Джото Бизарини, (Giotto Bizzarrini) един от главните инженери на Ferrari, които напускат компанията по време на „голямата стачка” през 1961 г.
След като привлича Джото Бидзарини Ламборгини започва работа по своя проект. Новият 12 цилиндров двигател има 4 разпределителни вала – по 2 за всяка група цилиндри, 2 клапана на цилиндър и е с мощност от 350 конски сили. Моторът е и с алуминиева конструкция, колянов вал, поддържан от седем основни лагера, ковани алуминиеви бутала и разпределителни валове със собствени зъбни колела и вериги. Моделът на този автомобил е 350GTV и е по дизайн на студиото на Франко Скалионе „Scaglione-Touring“. За емблема на марката Феручо Ламборгини избира своя зодиакален знак – телец.
За пръв път прототипът Lamborghini 350 GTV е представен на авто изложението в Торино. Продажбите на серийния модел 350 GT започват година по-късно, като са продадени над 130 броя. Следва моделът 400 GT. Тези два модела донасят доста добра печалба, с помощта на която е създаден и първият супер спортен автомобил в историята на компанията – Lamborghini Miura, който днес е истинска легенда за марката. За пръв път колата е показана на авто изложението в Торино през 1965 г. лично от собственика на компанията. Дизайнът е дело на Марчело Гандини. За първи път Lamborghini стават известни със спортното купе на Miura, което утвърждава средноразположения двигател със задно задвижване на колелата като стандартно оформление за високо ценени и доставящи удоволствие спортни автомобили на епохата. Името на модела е взето от това на испанеца Едуардо Миура, собственик на един от най-прочутите развъдници на бикове за кориди. През 1967 г. са продадени 111 броя.
Самият Енцо първоначално не обръща особено внимание на действията на Ламборгини. Мечтата на Енцо Ферари са състезателните автомобили и победите на пистите. Той е на мнение, че „цивилните” версии на неговите коли трябва да носят приходи, с които да се финансира състезателната дейност на компанията. Нещата обаче постепенно се променят, защото в периода 1963 -1974 г. производителят от Санта Агата дава на света Miura, Islero, Espada, Jarama, Urraco и прототипа на Countach – вероятно и до ден-днешен най-известното Lamborghini.
Останалото, както се казва, е история.
На снимката - Lamborghini Aventador
Коментар