If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Поколението на 30+ годишните - между миналото и бъдещето...(архив до 13.08.2013 г.)
Чиче, гледам в лидъла продават пъстърва. Коя джука и беше издадена на мъжката. Горната ли или долната, че забравих. Много тролове се навъдиха и избутват най важното най отзаде, не мога да го намеря.
А кое те кара да излагаш на показ мисли от клас "първосигнални"?
- вътрешна цензура нямаш ли? или това е новата посока....
Значи по-умните няма да ги убивате с камъни, а ще ги давите? - или не, хайде да е по-хуманно - ще ги гоните
Хайде разчистете му на Хинтито, че да се поупражни с двата пръста на лявата ръка...
П.С. интересно, защо не си против преписването, манипулирането и нагаждането, а си против мисленето? Явно това е най-лошото/вредно к-во на "Нормалния човешки индивид"!
50. Проповядването на Дхарма на Ичуан
Когато Майсторът Ичуан заел мястото си за да проповядва Дхарма, от групата слушатели излязъл един .мирянин и започнал да се разхожда от запад на изток покрай вратите на храма. След това един монах демонстрирал своя Дзен, като се разхождал от запад на изток. "Мирянинът разбира Дзен, -- казал Ичуан. - а монахът не". Човекът се приближил до Ичуан с думите: "Благодаря ви за похвалата". - но още преди да довърши изречението. Майсторът го ударил с тоягата си и после попитал: "Може ли някой да направи извод от този коан?" Всички мълчали. "Тогава, - казал Майсторът. - ще го направя сам". Той хвърлил тоягата си и се прибрал в стаята си.
Коментар на Ньоген:
Дзен монасите усилено изповядвали Дхарма. Колкото по-малко думи, толкова по-добре. Понякога слушателите задават въпрос и Учителят отговаря, а понякога някой от слушателите се приближава до Учителя, за да изрази своето разбиране.
Учителят одобрява или не одобрява, и с това урокът свършва. Учителят се явява в ролята на слушател, а слушателя - на Учител. Всичко, което става, засяга всички присъстващи и никой не е освободен от отговорност.
Мирянинът и монахът в равна степен демонстрирали своята свобода и трябвало спокойно да запазят съкровището си, независимо от това какво е казал Майсторът.
Фугаи казал за обикновения човек: "Утринните облаци са се спуснали в пролома в планината". А за монаха: "Вечерният дъжд почуква по прозореца на колибата". Няма преструвки, няма лицемерие - това е свободата.
За Учителя състоянието на мирянина е такова, че с времето то ще става по-добро; докато монахът никога не ще постигне съвършенство.
Ичуан може да е казал: "Захарта е сладка, а пиперът - лют". Мирянинът си заслужил удара с тоягата, защото се привързал към одобрението, а монахът - защото искал да ускори Постижението.
Нямало смисъл повече да се спират на този инци*дент, защото слушателите седели безмълвни.
За да не губи време за своите научни разработки - в двете си ръце държал косачка и тръмбовал разстоянието между Екватора и Северния полюс с нея, а през това време пред погледа му се стичали колонки от нули и единици, защото всичко било вече двоичен код пред него.
Свободата палаво озарявала силуета му на лунна светлина и той щастливо се подсещал за последното си изобретение - докат' хвърчи с косачката в ръце - да се превърже с едно хвърчило за кръста, което да повдига дупето му леко и така да оптимизира работния процес още повече.
Направо прелитал разстоянието при попътен вятър, а тревата послушно се стелела зад него, уханна и подчинена.
----------------------
Само ситните капчици пот, които се появявали издайнически по челото му, издавали вътрешната битка на битките, която бушувала в него.
Било му направило впечатление, че водата от чешмата била безцветна, при реките обрасли с гори - зелена, нощем ставала тъмна, а в морето изглеждала като синя.
Както често става прозрението дошло кат' мълния от нищото. Докато се плесвал да размаже досадната муха на бузата си, мощен вик: "Еврика!" разсякал долините и разтреперал планините.
Ма, тя водата в морето отразява небето, бря? Значи небето е синьо.
От тогава Земята била наречена Синята планета в чест на фруфесур Мечкуф.
Мисля, че вече е време да излезнеш и да осъществиш реална комуникация с човешки индивид.
За да не губи време за своите научни разработки - в двете си ръце държал косачка и тръмбовал разстоянието между Екватора и Северния полюс с нея, а през това време пред погледа му се стичали колонки от нули и единици, защото всичко било вече двоичен код пред него.
Свободата палаво озарявала силуета му на лунна светлина и той щастливо се подсещал за последното си изобретение - докат' хвърчи с косачката в ръце - да се превърже с едно хвърчило за кръста, което да повдига дупето му леко и така да оптимизира работния процес още повече.
Направо прелитал разстоянието при попътен вятър, а тревата послушно се стелела зад него, уханна и подчинена.
----------------------
Само ситните капчици пот, които се появявали издайнически по челото му, издавали вътрешната битка на битките, която бушувала в него.
Било му направило впечатление, че водата от чешмата била безцветна, при реките обрасли с гори - зелена, нощем ставала тъмна, а в морето изглеждала като синя.
Както често става прозрението дошло кат' мълния от нищото. Докато се плесвал да размаже досадната муха на бузата си, мощен вик: "Еврика!" разсякал долините и разтреперал планините.
Ма, тя водата в морето отразява небето, бря? Значи небето е синьо.
От тогава Земята била наречена Синята планета в чест на фруфесур Мечкуф.
''Дзен взима храната на гладния, меча - на воина. Всичко, към което се привързва човек, е истинската причина за неговите страдания.
Странният монах не искал да дава нищо на Наншуан освен Освобождението. Свободата. По-късно, когато Наншуан разказвал на учениците си за това колко искал пак да срещне този стар монах, той изглежда е черпил истинска свобода от непреходното чувство на благодарност към своя безименен Учител.'
Из коментара на Ньоген към коана "Колибата на Наншуан" от книгата "100 дзенски коана"
Това е във връзка с това дето вчера някой се опита да остроумничи, че видите ли дзен не било учение за СВОБОДАТА.
Коментар