Първоначално изпратено от съни(тя)
Разгледай мнение
Тя за морала и познанието темата е сложна.
1. Можем да си говорим за морал, като говорим за морал.
2. Аз малко попрочетох за Сократ. Ако покрай размахването на дипломи е останало незабелязано какво казах, ще го кажа пак. Не знам дали отговаря на историческата истина, но това е без значение в случая.
- Целта на Сократ е да запази познанието за себе си и да дискредитира мъдреците, с цел хората да останат прости
- Как става дискредитирането на мъдреците и скриването на познанието. (Като говоря за познание не говоря за създаване и използване на научни теории, въпреки, че нещата толкова много си приличат, че чак са еднакви.)
- познанието може да бъде разделено на 2 части
---- сблъсък с божественото (за неверниците с природата) - приемане на неща за верни, без доказателство
---- осмисляне на божественото с помощта на разума - логика
- Как става усмиването на познанието с цел дискредитация (Мечо - омаскаряване).
---- атакува приетите от опонента неща за верни с логика ( няма как да не спечели пред неосъзнати слушатели, защото неосъзнатите слушатели не знаят, че логиката не е за да атакува, а за да осмисля божественото)
---- атакува логиката с морал - твърди, че когато разсъжденията станат малко по сложни е по добре да се избере това, което е морално.
Спирам дотук с увода, щото ще пропусна главното за морала и познанието
1.Приемам за очевидно вярно, че когато се говори за познание, вкарването на морал (или сила, което е едно и също) е единствено и само с цел да попречи на познанието.
Съни, не прави моля те грешката да атакуваш ако не си съгласна т. 1 с логика. Имаш право да я атакуваш разбира се, но единствения начин е като кажеш, че е вярно нещо друго. Така се атакува божественото, с друго божествено.
2. Да се пречи на познанието чрез морал в повечето случаи е неморално, но не винаги.
3. Примери. Познанието на децата се състои от много повече божествено и много по малко логика. Любопитството и жаждата за нови божествени и човешки познания са толкова силни, че по някога побеждават инстинкта за самосъхранение. В този случай няма лошо да се попречи на познанието с морал или със сила (което е почти едно и също), но после всеки родител е длъжен да обяснява, да обяснява, да обяснява постъпката си !!!
4. Смесвам морал и познание защото иначе няма как да кажа мнението си по този въпрос.
Коментар