IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Поколението на 30+ годишните - между миналото и бъдещето ... (архив до 7.06.2012 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
    .....
    Нека продължим оттам, къде свърши Артемида....
    Май по-добре да си говорим за инжИнерство,щото копи-пейста й , не знам по каква причина прелива от глупости и неясноти ....

    Коносамент - е товарителница на български и върви с фактурата (инвойса ,ако е за межд.превози) , но не е задължително .

    А пък документа за предявителя, е една проста проформа-фактура който заменя оригиналната фактура до момента на нейното получаване- в зависимост от обема и стойността на цялата сделка .

    ПС: Да се надяваме че ще смачкам некоя тройчица на изпит ,ако се явявявам в момента . Ако не , ще пребия преподавателя за да му докажа че нищо не разбира
    Доказателство за доверие дава първо оня, който го търси!

    Коментар


    • Да Киро секирата е математик от сегашното УНСС- пич е , но е дръпнат и много ги къса

      Коментар


      • Първоначално изпратено от tnm Разгледай мнение
        И на мен ми е преподавал висша математика като хоноруван преподавател. Само че ние го наричахме Киро Интеграла. Идваше от Благоевградския университет. Там завеждаше катедра по математика.
        И к'ва стана тя - учила си висша (дано да е една) математика, ставаш в 6 сутринта, събираш дърва, стъкваш домашното огнище..... Объркан съм.

        Коментар


        • Извинявам се за "инженерния" ми уклон.

          Нека продължим оттам, къде свърши Артемида:

          ""Сталийно време се нарича времето, през което морският търговски кораб трябва да престои в пристанището за натоварване или за разтоварване според изчисленията по уговорените норми на всеки люк в благоприятен работен ден.
          Ако фрахтователят задържи кораба за повече от установеното в договора време , то той нарушава уговорките за чартъра и трябва да заплати неустойка – демюрейдж , а ако предсрочно натовари или разтовари товар в сравнение с уговореното сталийно време, той получава премия от корабособственика премия – диспач. Обикновено диспача е 50 на 100 от уговорения демюрейдж.
          След като приеме товара, превозвачът в лицето на капитана издава по искане на изпращача коносамент. Коносаментът служи за доказателство, че товарът е приет от превозвачът. Коносаментът опрделя, в кое пристанище и кому трябва да бъде предаден товарът, приет от превозвачът. Конусаментите биват следните видове :
          1) на името на определен получател
          2) на заповедта на изпращача
          3) на предявителя

          Коносаментът е стокорапоредителен документ. Той е основен документ за разплащането по външнотърговската сделка между сключилите я страни.

          Съдържанието му обхваща следното : наименование на кораба. Наименование на превозвача, място на приемането на товара за превозване, наименование на изпращача, местоназначение на товара, количество на приетия товар.

          Ако при натоварването на товара капитанът открие недостатъци в приемания товар, той има право да направи за това забележка отначало в щурманската разписка или в товарния ордер, а след това и в коносамента. В противен случай се смята, че товарът е приет в добро състояние и за повредата му ще носи отговорност превозвачът.
          В разтоварното пристанище капитанът връчва копие от коносамента на морския агент, който трябва да изясни, дали е нужно да информира отделните получатели за пристигането на кораба. Това пристигане трябва да бъде официално обявеното от капитана, например, чрез регистрация в управлението на пристанището или в митницата. Товарът се предава от превозвача съобразно с указанията, които се съдържат в коносамента.
          Според Чл. 21(1) от Задължителните правила за преминаване през териториално море и за достъп до морските пристанища на Република България “При извършване на изходен граничен контрол капитана на кораба предоставя на органите извършващи контрола:
          1. Обща декларация - 5 копия;
          2. Декларация на товара - 4 копия;
          3. Декларация на корабните запаси - 3 копия;
          4. Списък на екипажа - 2 копия;
          5. Списък на пътниците - 2 копия;
          6. Декларация относно вида и обема на предадените отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност, и на остатъци от корабни товари – 1 екземпляр.
          (2) Документите по ал.1, точки от 1 до 5 се съставят по формата и в съответствие с правилата на Международната конвенция за улесняване на международното морско корабоплаване (FAL, 69).”
          Капитанът на чуждия кораб прави отбелязване (отметка) за направените изменения или липсата на такива в екипажния списък и други гореспоменати документи.
          Администрацията на пристанището дава разрешение за заминаване на кораба от пристанището само в случай, че от страна на митницата няма възражение за това. Митницата дава съгласие за заминаване, ако са платени всички задължения (платежи) или е представено писмено уверение (гаранция) от кредитоспособна организация или лица да платят паричното му задължение. В случай, че корабът не изплати задълженията си или не предостави съответното обезпечение, митницата отправя искане пред администрацията на пристанището за задържане на кораба."

          Коментар


          • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
            Не е вярно. По мое време беше хоноруван. На мен математиките ми е преподавал Ефтим Божоров, Бог да го прости!

            Нали говориш за Кирил Чимев, като Киро - секирата?
            И на мен ми е преподавал висша математика като хоноруван преподавател. Само че ние го наричахме Киро Интеграла. Идваше от Благоевградския университет. Там завеждаше катедра по математика.
            Приятелството се състои от серия изловени и неизловени предателства !!!
            Мечо

            Коментар


            • Първоначално изпратено от rover Разгледай мнение
              Вие инженери ли сте? Защото аз не съм, но като любител техник знам, че валовете предават въртящ момент, а осите само поддържат въртящи се машинни елементи.
              Прост пример - оста на каруцата е ос, а не вал, защото около нея се въртят колелата. А полуоските на колите не трябва да са полуоски, а "полувалове", защото предават въртящ момент.
              Май е истина онова за инженера, дето не смеел да иде на лекар.
              Не си точен.

              Например - "коляновият вал" в ДВГ.
              Когато мотовилките "натискат" коляновия вал чрез биелните лагери, освен че му придават усукващ момент, те му придават и огъващ момент, то и затова имаме хидродинамично смазване при тези лагери.

              Абе, кофти работа е да си вал.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
                Най-коректният отговор, поне за мен след толкова години е:

                Че валът предава предимно усукващ и в по-малка степен огъващ момент, докато оста предава само и единствено огъващ момент.
                Вие инженери ли сте? Защото аз не съм, но като любител техник знам, че валовете предават въртящ момент, а осите само поддържат въртящи се машинни елементи.
                Прост пример - оста на каруцата е ос, а не вал, защото около нея се въртят колелата. А полуоските на колите не трябва да са полуоски, а "полувалове", защото предават въртящ момент.
                Май е истина онова за инженера, дето не смеел да иде на лекар.
                Партия была, есть и будет есть!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от zarco Разгледай мнение
                  Не бери грижа за другите, важно е твоите морални ценности да са в ред, нали...

                  ... предполагам и съпругата ти споделя твоите моралните ценности, нали?..., защото все пак процесът е двустранен..., май...
                  Господ те е изпратил като наказание за греховете ми. Съпругата и децата ми знаят ника и паролата. Аз не съм си в къщи. Не ги знам дали четат форума. Ако им харесва може и да четат кви глупости върша. Ти да не би да се страхуваш жена ти да не научи че си казал нещо приятно на някое момиче от форума
                  Баба ме научи на много неща.
                  tnm

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от zarco
                    Горното е вярно, а именно (най-общо):

                    ... оста се товари само на огъване (оразмерява се чрез максималният въртящ момент в опасното сечение), най-често от силата на масата на частта, която обслужва.... (може да има и срязване, но то е незначително)...

                    ... а валът предава въртящ момент и е подложен на сложна съпротива - усукване и огъване, оразмеряването е на база якостните пресмятания от усукващите напрежения, защото огъващият момент е много по-малък от усукващият... Освен това валовате се проверяват и за допустими деформации, а бързовъртящите се - и на критични обороти (резонансните честоти)...
                    Имало хляб в теб.

                    П.П. Между другото - като спомена "срязване", та се сетих за един от любимите ми предмети - Съпромат.
                    Last edited by anon6706; 17.02.2012, 19:41.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                      офффффффф......както кажеш.....
                      Не се заяждам. Имам спомени, че (тук може би се бъркам, но или МГИ или Икономическия) бяха пропищели от него при изпити по МА I и II).

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от SPART Разгледай мнение
                        Ами валът предава и променя движение , за разлика от оста ...

                        Това е спомен от Механотехникум и без да ровя из гугъла . Възможна е да съм за двойка ...като колежката .
                        Най-коректният отговор, поне за мен след толкова години е:

                        Че валът предава предимно усукващ и в по-малка степен огъващ момент, докато оста предава само и единствено огъващ момент.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
                          чичо, не се вкарвай там, закъдето нямаш билет.
                          Киро-секирата е математик и няма нищо общо с инженерните специалности, т.е. няма как да преподава Машинни елементи.
                          офффффффф......както кажеш.....

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
                            ... - Каква е разликата между Ос и Вал?...
                            Ами валът предава и променя движение , за разлика от оста ...

                            Това е спомен от Механотехникум и без да ровя из гугъла . Възможна е да съм за двойка ...като колежката .
                            Доказателство за доверие дава първо оня, който го търси!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                              В ВМЕИ си е бил винаги...."Машинни елементи и бла-бла "

                              За да не спамиме по темата - няма разлика между двамата спрямо жените...Еднакво ги мразеха.......
                              чичо, не се вкарвай там, закъдето нямаш билет.
                              Киро-секирата е математик и няма нищо общо с инженерните специалности, т.е. няма как да преподава Машинни елементи.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                                В ВМЕИ си е бил винаги....
                                Не е вярно. По мое време беше хоноруван. На мен математиките ми е преподавал Ефтим Божоров, Бог да го прости!

                                Нали говориш за Кирил Чимев, като Киро - секирата?

                                Коментар

                                Working...
                                X