IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свобода за капитан Собаджиев

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • [QUOTE=dessoboy;1059089272]Всичко около този случай е в мъгла. На този етап можем само да гадаем кое как е било и как е станало. Единственото нещо, околко което си струва да се обединим, е да помогнем на българин в беда. Дори да е виновен, не искаме да се славим по света с лошо и трафик на наркотици.

    [QUOTE]

    Колега, напълно те подкрепям. Но не знам как ще стане. Екипажът бил пуснат - дори и да го върнат капитана в БГ за разследване, как ще се води то без екипажа?

    И още нещо искам да добавя. Може да е малко кофти но: Ако дойде панамски кораб във Варна и гранична полиция намери 160 кг наркотик, който като се разреди може да стане 1 тон какво ще кажете? Какво ще кажете като си помислите, че 1 тон наркотик е можел да плъзне по улиците на Варна и София? Ще искате ли виновен? Казвам го това с ясната мисъл, че в Панама е напълно възможно всичко това да е постановка, докато в БГ такава постановка не може да стане, а ще бъде истински трафик.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнение
      В случая спекулираш, какво щял да рискува, какво щял да спечели. Ами ако не е капитана, а някой друг който щял да спечели?

      Питаше се защо е задържан капитана. В случая отговорихме защо - защото трафика на наркотици е престъпление. Дали е виновен или не - само спекулации. Според мен не е знаел. Как ще се оттърве - не знам. Презюмпцията за неизвестен извършител не върви в случая. А и като цяло информацията и данните са много малко за се правят някакви заключения.
      Любойл не спекулирам, а обеснявам каква е практиката, което разбира се не върви в съда.
      Много добре изглеждащо средностатистическо българско прасе, мутирало по време на чернобилската радиа

      Коментар


      • Наистина, че е трудно да се оттърве лесно в такава ситуация, но в повечето случаи, когато има само косвенни доказателства и добър адвокат, протакват делото и накрая издават присъда, която покрива времето, което е лежал до момента и малко след процеса бива освободен.
        Много добре изглеждащо средностатистическо българско прасе, мутирало по време на чернобилската радиа

        Коментар


        • Първоначално изпратено от fickata Разгледай мнение
          Абе хора, 160-70 кг наркотик пренасян на кораб. Вие наясно ли сте, когато се пуща пратка по кораб и капитана е в играта за какви количества се говори. Не цитирайте закони, ами помислете. Няма такъв капитан на кораб, който да рискува за 100 000 $, при положение, че при подобна далавера може да прибере милион. В случая е или постановка или някой от екипажа без знанието на капитана или капитана си го е купил сам( което е пълна глупост ).
          В случая спекулираш, какво щял да рискува, какво щял да спечели. Ами ако не е капитана, а някой друг който щял да спечели?

          Питаше се защо е задържан капитана. В случая отговорихме защо - защото трафика на наркотици е престъпление. Дали е виновен или не - само спекулации. Според мен не е знаел. Как ще се оттърве - не знам. Презюмпцията за неизвестен извършител не върви в случая. А и като цяло информацията и данните са много малко за се правят някакви заключения.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнение
            Та другите страни имат подобни законодателства, включителни и Панама.
            Не познавам съдебната им власт, но ако е като в България шансовете за успех са големи.

            По принцип стандарта на живот на панамците е нещо средно между този в България и този Румъния, само че без зима. БВП/ч е приблизително еднакъв с нашия и отделно по статиските стандарта им е някъде непосредствено близо до нашия.

            В Marinetraffic.com още вчера видях детайлите за кораба, обаче, никъде не можах да открия кой е собственикът му за да проуча досието му.

            Всичко около този случай е в мъгла. На този етап можем само да гадаем кое как е било и как е станало. Единственото нещо, околко което си струва да се обединим, е да помогнем на българин в беда. Дори да е виновен, не искаме да се славим по света с лошо и трафик на наркотици.

            Междудругото, никъде в интернет не открих новина някой да е оправдаван в дело за трафик на наркотици, но открих няколко агенции, който са се специализирали в такива дела и си следят как протичат делата за контрбанда и трафик на хора.

            Коментар


            • Абе хора, 160-70 кг наркотик пренасян на кораб. Вие наясно ли сте, когато се пуща пратка по кораб и капитана е в играта за какви количества се говори. Не цитирайте закони, ами помислете. Няма такъв капитан на кораб, който да рискува за 100 000 $, при положение, че при подобна далавера може да прибере милион. В случая е или постановка или някой от екипажа без знанието на капитана или капитана си го е купил сам( което е пълна глупост ).
              Много добре изглеждащо средностатистическо българско прасе, мутирало по време на чернобилската радиа

              Коментар


              • Така, понеже много се разгорещи темата, ще ви покажа какво казва българското законодателство по отношение на кораб превозващ наркотици през териториалното й море:

                ЗАКОН
                за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България


                Чл. 32. (1) Наказателната юрисдикция на Република България не се разпростира по отношение на престъпления, извършени на борда на чуждестранен невоенен кораб при преминаването му през териториалното море, освен за:1. престъпление, извършено от български гражданин;
                2. престъпление, което нарушава спокойствието в страната или добрия ред в териториалното море;
                3. престъпление от общ характер, което засяга интересите на Република България или на български гражданин;
                4. незаконно пренасяне на наркотични, психотропни или радиоактивни вещества;5. противозаконно лишаване от свобода;
                6. престъпление против мира и човечеството.
                (2) Наказателната юрисдикция на Република България се прилага по отношение на всяко престъпление, извършено на борда на чуждестранен невоенен кораб по време на пребиваването му в български пристанища или във вътрешните морски води. Тя се прилага и след като корабът напусне вътрешните морски води и навлезе в териториалното море.
                Та какво значи? Ако чужд кораб пренася наркотици до БГ, значи има наказателна отговорност съгласно БГ закони. Някой ще е виновен.
                Та другите страни имат подобни законодателства, включителни и Панама.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнение
                  Колега, успокой малко топката.
                  Да, не съм навътре. До толкова че не продължих висше морско образование. Но по всяка вероятност имам на море повече от всеки един от вас.
                  Да, имам много познати капитани, както казах някои от тях мои съученици, други мои преподаватели, трети лични познати. Все пак съм си от Варна.
                  Не говорете за Морско право. В България не е имало и предполагам, че още няма добри специалисти по морско право.

                  Коментар


                  • Lubooil, прав си, че наркотиците и алкохола са си държавен бизнес от едно време.
                    Има Конвенция на ООН по морко право, ратифицирана е и от Панама и в нея пише как стои въпроса със задържането на екипажа и особеносттите на различните случаи на задържане и освобождаване на екипажа. Абсолютно си прав, че няма единно международно морско право.
                    Единственото което пише е това в точка д) и че някъде другаде четох, че подкрепа е можело да се иска от държавата под чиито флаг се пътува, а не от Бойко Борисов или ВМРО. (мини извод: "работете за БМФ, ще си защитаваме капитаните" пред чуждите фирми, уж)


                    Подраздел втори.
                    ПРАВИЛА, КОИТО МОГАТ ДА СЕ ПРИЛАГАТ ПО ОТНОШЕНИЕ НА ТЪРГОВСКИ КОРАБИ И ПО ОТНОШЕНИЕ НА ДЪРЖАВНИ КОРАБИ, ИЗПОЛЗВАНИ С ТЪРГОВСКА ЦЕЛ
                    Член 27
                    Наказателна юрисдикция на борда
                    на чуждестранен кораб

                    1. На борда на чуждестранен кораб, преминаващ през териториалното море, крайбрежната държава не упражнява своята наказателна юрисдикция, за да задържи лице и да извърши разследване във връзка с престъпление, извършено на борда на кораба по време на преминаването, с изключение само на следните случаи:
                    а) ако последиците на престъплението се разпростират върху крайбрежната държава;
                    b) ако престъплението е от такъв характер, че нарушава спокойствието в страната или добрия ред в териториалното море;
                    с) ако съдействието на местните власти е било поискано от капитана на кораба или от дипломатически агент или консулско длъжностно лице на държавата на знамето; или
                    d) ако такива мерки са необходими за пресичане на незаконното пренасяне на наркотични средства или психотропни вещества.2. Разпоредбите на т. 1 не засягат правото на крайбрежната държава да взема мерки, разрешени от нейните закони, за задържане или разследване на борда на чуждестранен кораб, преминаващ през териториалното море, след като е напуснал вътрешните води.
                    3. В случаите, предвидени в т. 1 и 2, крайбрежната държава, ако бъде замолена от капитана, уведомява дипломатически агент или консулско длъжностно лице на държавата на знамето, преди да вземе каквито и да е мерки, и улеснява контакта между такъв агент или длъжностно лице и екипажа на кораба. В изключително спешни случаи това уведомление може да бъде предадено по времето, когато се вземат мерките.
                    4. При решаването на въпроса, дали и по какъв начин да се извърши задържането, местните власти отдават дължимото внимание на интересите на корабоплаването.
                    5. С изключение на случаите, предвидени в част XII, или по отношение на нарушения на закони и правила, приети съгласно част V, крайбрежната държава не може да предприема на борда на чуждестранен кораб, преминаващ през териториалното море, никакви мерки за задържането на което и да е лице или извършване на разследване във връзка с престъпление, извършено преди корабът да е влязъл в териториалното море, ако корабът, плаващ от чуждестранно пристанище, само преминава през териториалното море, без да влиза във вътрешни води.
                    Член 28
                    Гражданска юрисдикция по отношение на
                    чуждестранни кораби
                    1. Крайбрежната държава не трябва да спира или отклонява чуждестранен кораб, преминаващ през териториалното море, с цел да упражни гражданска юрисдикция по отношение на лице, намиращо се на борда на кораба.
                    2. Крайбрежната държава не може да предприема изпълнителни мерки или арест по отношение на такъв кораб по каквото и да е гражданско дело освен само във връзка с поети задължения или по силата на гражданска отговорност




                    Та, нз каква е тази конвенция, но в нета, четох, че някакви филипинци са били разстреляни в Китай, защото били заловени с 5 кг кокаин.

                    Освен това имаше и "статистическа" новина, че на някакъв капитан му били предложени 3000$ на килограм кокаин за да го превози някъде от южна Америка до Мексико. В случая, дъщерята на капитана едва ли щеше да се срамува да каже, че без пари работите никак не вървят тъй като 169кг. носят доходност около 500 000$ на превозвача.
                    И все пак си е средно кокошкарска история, тъй като са залавяли кораби с няколко тона кокаин. Модерно е да се използват миниподводници, военни кораби. Трябва да си самоубиец за да контрабандираш на товарен или пасажерски кораб без специален статут на движение.
                    Приятен обяд на всички Обядът дойде.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
                      Корабът не е бил много голям http://www.marinetraffic.com/ais/shi...mmsi=244178000
                      но все пак 170 килограма наркотици могат да се метнат без проблем. Вие сте по зле и от тези дето го държат без присъда. Та вие даже му издадохте присъда
                      КАПИТАН звучи гордо, гордея се с българските капитани по цял свят. Горд съм че познавам много капитани и че всички, които познавам са доблестни мъже. Не вярвам във вината на този човек.
                      Колега, успокой малко топката.

                      Ако прочетеш внимателно и аз и Гигов сме написали:

                      И ако не е знаел, то няма да е първият, нито последният, наказан за незнание.
                      Т.е. ние смятаме, че той е невинен, т.е. вината му е за това, че не е знаел.
                      Ние коментираме, че по принцип морското право и отношенията между екипаж и местни власти не са в полза на капитана, а НЕ ЧЕ Е ВИНОВЕН или че го съдим.

                      Отделно, използвайки думата "каюта" разбирам, че не си чак толкова навътре. Може би имаш познати и приятели плаващи. Та да те питам, ако тези 160 кг не са били в кабината на капитана - добре - той не е виновен, ами ако тези 160 кг не са в ничия кабина - кой е виновен? И този въпрос не го задавам аз, а местните власти. Разбери, че за да се помогне на този човек, трябва да се разбере мисленето на местните власти, а не какво ние искаме. И разбира се, кой е този луд дето ще си сложи 160 кг в кабината? И тука ще ти кажа, че дори и 160 кг могат да се скрият на кораба, така, че никой член на екипажа да може да ги намери, но 160 кг са много са специализирани звена за борба с трафика на наркотици и още повече ако има информатор, за което почти съм сигурен.
                      Да, 160 кг могат лесно да се скрият, но качването им е друга работа. Там трябва да има замесени от екипажа, скрито не може да остане.
                      Та тъй де, ние не го съдим, точно обратното, дори съм на 100% сигурен, че капитана не е знаел.

                      Коментар


                      • Корабът не е бил много голям http://www.marinetraffic.com/ais/shi...mmsi=244178000
                        но все пак 170 килограма наркотици могат да се метнат без проблем. Вие сте по зле и от тези дето го държат без присъда. Та вие даже му издадохте присъда
                        КАПИТАН звучи гордо, гордея се с българските капитани по цял свят. Горд съм че познавам много капитани и че всички, които познавам са доблестни мъже. Не вярвам във вината на този човек.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                          Колега, нямах предвид единно морско право относно наркотици.
                          По-скоро исках да кажа, че морският обичай от векове е за ВСИЧКО на кораба да отговаря капитанът. И за добро и за лошо.
                          Жалко за човека. Очевидно екипажът му го е натопил. А местната полиция вероятно се е опитала да установи истината. Затова първоначално е задържала целия екипаж. Но мръсниците са се наговорили и са дали показания срещу него.
                          Но би трябвало като стар морски вълк да знае с какво се е заел. Да е наясно с рисковете.
                          Екипаж изцяло от филипинци. На такива не бих доверил и старите си ботуши.
                          И би трябвало да знае от кои пристанища се контрабандира кокаин. И да бъде нащрек. Да си отваря очите какво се товари на кораба. Количеството не е никак малко, 170 кг.
                          А е възможно и да е бил наясно с какво се захваща. Всички сме хора. И обичаме парите.
                          Още веднъж ви казвам стига сте се цепили неподготвени. 170 кг не са малко но могат да бъдат 1/1000 част от тонажа и 1/100000 част от обема на натоварената стока. Няма информация къде е намерен наркотика, ако е намерен в каютата на капитана ОК, но ако е намерен в запечатан контейнер примерно или в обмитен сандък - не ми казвай че капитанът носи автоматично отговорност. Толкова ли е трудно да подкрепите българин в нужда

                          Коментар


                          • Точно така е - ръководната позиция означава, че можеш да бъдеш държан отговорен и за действията на другите...

                            Макар, че моето лично мнение е, че човека е знаел.

                            Остава да са му шмугнали тия кила незабелязано... тогава, човека си е сбъркал професията.

                            Нормално е дъщеря му да го защитава, но също така е нормално и той да не й е споделил какви ги дялка, затова да е останала с впечатление, че баща й е жертва на несправедливост.

                            Некои хора са големи подводници, гледаш ги на външен вид нормални се явяват, ама никой не ги знае какво им е в главата.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнение
                              Няма международно морско право относно наркотиците. Важи местното законодателство.Иначе другото е вярно - И ако не е знаел, то няма да е първият, нито последният, наказан за незнание.

                              Малко се позабавих с отговорът по тази тема, защото исках да прегледам всичко което има като материали - а то е много малко.
                              Относно това с наркотиците - това е държавен бизнес, както е държавен бизнеса с пиратите край Сомалия, както пиратите край Малака са държавно субсидирани. Нищо, че по новините се казва как държавите се били борили срещу пиратството и преноса на наркотици - всъщност самите тези държави ги спонсорират тези дейности, защото печелят много. За пиратите сигурен съм знаете, милиони откупи - които надали остават в ръцете на невръстни младежи - пирати.
                              За наркотиците - работата също е нагласена - при задържане на кораб корабособственика губи стотици хиляди долара на ден (цифрата е точна), затова е готов да плати всякаква глоба за да освободят кораба. Защото ако задържат кораба 30 дена смятайте какви са загубите. Та затова корабособственикът си плаща глобата, обаче щом има глоба някой трябва да е виновен за пред света, та се сещате кой го отнася.
                              За конкретния случай - намерени били 160 кг наркотици. Вярно е, че на кораба всичко може да се скрие, но все пак това са 160 кг, а не 1-2 кила. Още повече, за такава пратка голяма, 100% е имало информатор. В такива случаи, за да се спаси капитана, ако е знаел, той първи е трябвало да се обади на местните власти, че има наркотици на борда - така ще бъде помощник при разкриване на престъплението, а не съучастник - е компанията ще го уволни, но няма да бъде в затвора.
                              Колега, нямах предвид единно морско право относно наркотици.
                              По-скоро исках да кажа, че морският обичай от векове е за ВСИЧКО на кораба да отговаря капитанът. И за добро и за лошо.
                              Жалко за човека. Очевидно екипажът му го е натопил. А местната полиция вероятно се е опитала да установи истината. Затова първоначално е задържала целия екипаж. Но мръсниците са се наговорили и са дали показания срещу него.
                              Но би трябвало като стар морски вълк да знае с какво се е заел. Да е наясно с рисковете.
                              Екипаж изцяло от филипинци. На такива не бих доверил и старите си ботуши.
                              И би трябвало да знае от кои пристанища се контрабандира кокаин. И да бъде нащрек. Да си отваря очите какво се товари на кораба. Количеството не е никак малко, 170 кг.
                              А е възможно и да е бил наясно с какво се захваща. Всички сме хора. И обичаме парите.
                              Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Бате Пешо Разгледай мнение
                                Koгато си началник на нещо не си началник само за да получаваш голяма заплата и да нареждаш на хората.Не може хубавите работи за началника а лошите за всички.Няма такъв филм.Знам че е жестоко но когато човек е решил да става началник трябва да си дава ясна сметка с какво се захваща.И да знае че правосъдието по света няма нищо общо с българското.Освен това аз не съм Господ или Ванга за да знам дали този човек наистина не е замесен и с какво се е занимавал.Незнам дали също цялата тази работа не е измама
                                Бате Пешо,

                                може ли да уточниш, кои са хубавите и лошите работи за конкретната началническа длъжност - капитан на кораб? И то тези, които да са общи за екипажа, защото така казваш, сякаш един човек е обсебил всичко хубаво на кораба, а всички други - за тях лошо.

                                Коментар

                                Working...
                                X