IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Стамболов
    Не те ли е срам, мейси, да лъжеш най-безобразно!?
    В предстоящия доклад ЕК просто ни е разсипала. Ясно е, че проваленото крадливо комунистическо правителство ще лъже - те са на принципа плюят ни в лицето, пък ние казваме божа росица...

    ЕК иска специални структури за разследване на корупцията във властта
    Липсва политическа воля за преодоляване на проблемите
    16 Юли 2009
    http://mediapool.etaligent.net/show/...54474&srcpos=1

    Европейската комисия (ЕК) очаква от новото българско правителство да създаде специални структури за разследване и наказване на организираната престъпност и корупцията по високите етажи на властта, които да са с ясен мандат и гарантирана независимост.

    Това е една от препоръките във вече готовия проект на мониторговия доклад, който официално ще бъде публикуван на 22 юли.

    Както се очакваше, той не съдържа препоръка за активиране на предпазна клауза, въпреки че посочва сериозни слабости,предаде в четвъртък БНР.

    Еврокомисията обаче оставя в действие мониторинговия механизъм за неопределено време, докато бъдат изпълнени всички изисквания.

    Корупцията по върховете на властта и организираната престъпност остават проблем номер едно, като наред с тях този път е многократно подчертана липсата на политическа подкрепа за преодоляването им. Това, според ЕК, създава сфера на несигурност в полицията, в съдебната система и в администрацията.

    Експертите констатират, че уличните убийства продължават да са ежедневие в България и в същото време явни престъпници биват пускани от затвора или получават леки присъди и така изглеждат недосегаеми.

    Експертите правят пряка връзка между напредъка, който трябва да се постигне България в борбата с организираната престъпност и корупцията и присъединяването на страната ни към Шенген.

    Другите критики към България са за несъстоялата се реална реформа в съдебната система, за пасивността на прокурори и адвокати, които не се самосезират, а работят само по сигнали, както и за остарелия Наказателен кодекс и силно формализирания Наказателно-процесуален кодекс.

    Брюксел препоръчва пълно преработване на НК и промени в НПК.

    Настоява се отделните случаи на работа на съвместни екипи между разследващи и прокуратура да станат постоянни и да се създадат специализирани съдебни състави и прокуратури за корупцията по високите етажи на властта и организираната престъпност.

    Както се очакваше, на остри критики е подложена кадровата политика на Висшия съдебен съвет. В доклада се подчертава, че три назначения на шефове в съдебната власт са предизвикали негативни реакции от страна на граждански организации. Пристрастност, липса на обективност и прозрачност са докладвани при конкурсната процедура за нов шеф на Софийския градски съд.

    Посочва се също, че съдилищата не публикуват решенията си в Интернет, въпреки законовото задължение.

    В проекта е отбелязано още, че има случаи на намеса в работата на прокурори и съдии, че съдебните производства се бавят без основание, че понякога се издават снизходителни присъди, които създават усещане за безнаказаност.

    От ЕК настояват за активен подход, който да се прилага и от прокуратурата, и от съда, и от инспекторатите в различните институции, както и от Държавен фонд "Земеделие", Национална агенция "Пътна инфраструктура", одитната агенция, Агенцията по приходите.

    На комисията за изземване на незаконно придобити доходи и имущество, известна повече като комисията "Кушлев, трябва да бъдат дадени повече правомощия.

    Законът за конфликт на интереси трябва да се прилага по-ефективно и при равни условия. България трябва да започне да разследва и наказва прането на пари, смятат евроекспертите.

    Критикува се и липсата на парламентарен контрол над ДАНС.

    В доклада се критикува също така липсата на напредък в борбата с корупцията в чувствителни сектори като здравеопазването и образованието, а от Националната агенция за приходите и Сметната палата се изисквала по-голяма активност в превенцията.

    Препоръчва се забрана за плащанията в брой за сделки с недвижими имоти и задължително вписване на сключените заеми в данъчните декларация.

    В проектодоклада се говори и за първи резултати срещу корупцията и организираната престъпност. Един от посочените примери са смесените екипи срещу злоупотребите с еврофондове. Отбелязани са и промяна на подхода и по-открит и честен подход от страна на българските власти през последната една година, което се тълкува като знак, че когато има политическа воля, има и резултати.

    Борисов поиска ЕК да даде гратисен период на правителството му

    Бъдещият премиер Бойко Борисов съобщи, че е помолил посланиците на страните от ЕС у нас да не прехвърлят негативите на правителството на Станишев върху новия кабинет.

    "Помолили сме пасивите от старото правителство да не се прехвърлят върху българския народ в близко бъдеще и да се даде един гратисен период. Аз съм убеден, че още на третия месец ще си проличат мерките, които ще предприемем”, посочи Борисов.

    Първоначално изпратено от мейси
    ЕК ни хвали в предстоящия доклад за правосъдието
    16.07.2009 11:29
    Документът ще бъде представен официално на 22 юли
    Много ми е интересно на база на какво ни хвалят от ЕК в докладът си?
    Стамболов ако някой лъже ,то е този който е публикувал тая новина в линка който дадох , а не аз .Така ,че не ме изкарвай мене лъжкиня
    http://www.dnes.bg/bulgaria/2009/07/...osydieto.74505
    Не ти ли направи впечатление коментарът ми който беше така
    Много ми е интересно на база на какво ни хвалят от ЕК в докладът си
    Един вид ,че не вярвах на тая новина ?
    Може би трябваше да проверя тая новина и с още един източник и тогава да направя паралел ,но грешката е моя ,че се доверих на днес.бг
    http://dnevnik.bg/evropa/novini_ot_e...eska_podkrepa/

    [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

    Коментар


    • Не те ли е срам, мейси, да лъжеш най-безобразно!?
      В предстоящия доклад ЕК просто ни е разсипала. Ясно е, че проваленото крадливо комунистическо правителство ще лъже - те са на принципа плюят ни в лицето, пък ние казваме божа росица... :P :lol:

      ЕК иска специални структури за разследване на корупцията във властта
      Липсва политическа воля за преодоляване на проблемите
      16 Юли 2009
      http://mediapool.etaligent.net/show/...54474&srcpos=1

      Европейската комисия (ЕК) очаква от новото българско правителство да създаде специални структури за разследване и наказване на организираната престъпност и корупцията по високите етажи на властта, които да са с ясен мандат и гарантирана независимост.

      Това е една от препоръките във вече готовия проект на мониторговия доклад, който официално ще бъде публикуван на 22 юли.

      Както се очакваше, той не съдържа препоръка за активиране на предпазна клауза, въпреки че посочва сериозни слабости,предаде в четвъртък БНР.

      Еврокомисията обаче оставя в действие мониторинговия механизъм за неопределено време, докато бъдат изпълнени всички изисквания.

      Корупцията по върховете на властта и организираната престъпност остават проблем номер едно, като наред с тях този път е многократно подчертана липсата на политическа подкрепа за преодоляването им. Това, според ЕК, създава сфера на несигурност в полицията, в съдебната система и в администрацията.

      Експертите констатират, че уличните убийства продължават да са ежедневие в България и в същото време явни престъпници биват пускани от затвора или получават леки присъди и така изглеждат недосегаеми.

      Експертите правят пряка връзка между напредъка, който трябва да се постигне България в борбата с организираната престъпност и корупцията и присъединяването на страната ни към Шенген.

      Другите критики към България са за несъстоялата се реална реформа в съдебната система, за пасивността на прокурори и адвокати, които не се самосезират, а работят само по сигнали, както и за остарелия Наказателен кодекс и силно формализирания Наказателно-процесуален кодекс.

      Брюксел препоръчва пълно преработване на НК и промени в НПК.

      Настоява се отделните случаи на работа на съвместни екипи между разследващи и прокуратура да станат постоянни и да се създадат специализирани съдебни състави и прокуратури за корупцията по високите етажи на властта и организираната престъпност.

      Както се очакваше, на остри критики е подложена кадровата политика на Висшия съдебен съвет. В доклада се подчертава, че три назначения на шефове в съдебната власт са предизвикали негативни реакции от страна на граждански организации. Пристрастност, липса на обективност и прозрачност са докладвани при конкурсната процедура за нов шеф на Софийския градски съд.

      Посочва се също, че съдилищата не публикуват решенията си в Интернет, въпреки законовото задължение.

      В проекта е отбелязано още, че има случаи на намеса в работата на прокурори и съдии, че съдебните производства се бавят без основание, че понякога се издават снизходителни присъди, които създават усещане за безнаказаност.

      От ЕК настояват за активен подход, който да се прилага и от прокуратурата, и от съда, и от инспекторатите в различните институции, както и от Държавен фонд "Земеделие", Национална агенция "Пътна инфраструктура", одитната агенция, Агенцията по приходите.

      На комисията за изземване на незаконно придобити доходи и имущество, известна повече като комисията "Кушлев, трябва да бъдат дадени повече правомощия.

      Законът за конфликт на интереси трябва да се прилага по-ефективно и при равни условия. България трябва да започне да разследва и наказва прането на пари, смятат евроекспертите.

      Критикува се и липсата на парламентарен контрол над ДАНС.

      В доклада се критикува също така липсата на напредък в борбата с корупцията в чувствителни сектори като здравеопазването и образованието, а от Националната агенция за приходите и Сметната палата се изисквала по-голяма активност в превенцията.

      Препоръчва се забрана за плащанията в брой за сделки с недвижими имоти и задължително вписване на сключените заеми в данъчните декларация.

      В проектодоклада се говори и за първи резултати срещу корупцията и организираната престъпност. Един от посочените примери са смесените екипи срещу злоупотребите с еврофондове. Отбелязани са и промяна на подхода и по-открит и честен подход от страна на българските власти през последната една година, което се тълкува като знак, че когато има политическа воля, има и резултати.

      Борисов поиска ЕК да даде гратисен период на правителството му

      Бъдещият премиер Бойко Борисов съобщи, че е помолил посланиците на страните от ЕС у нас да не прехвърлят негативите на правителството на Станишев върху новия кабинет.

      "Помолили сме пасивите от старото правителство да не се прехвърлят върху българския народ в близко бъдеще и да се даде един гратисен период. Аз съм убеден, че още на третия месец ще си проличат мерките, които ще предприемем”, посочи Борисов.

      Първоначално изпратено от мейси
      ЕК ни хвали в предстоящия доклад за правосъдието
      16.07.2009 11:29
      Документът ще бъде представен официално на 22 юли
      Много ми е интересно на база на какво ни хвалят от ЕК в докладът си?

      Коментар


      • Забележи обаче снимката. Къде е вперен погледа на другаря Станишев. Радке това ти ли си ма.

        Коментар


        • След почивката:

          Петър Младенов: С внимание изслушах изложението Ви, с надеждата да чуя нещо конструктивно, отговарящо на действителните интереси на нашите страни и народи.

          Някои от оценките Ви споделям, но с други не мога изобщо да се съглася. Оставам с впечатлението, че някои недобронамерени хора и среди неточно Ви информират по въпросите, на които, според собствените Ви думи, придавате голямо значение. Понеже част от тези въпроси са всъщност чисто български въпроси, ще се спра на тях по-подробно. Бих искал да вярвам, че моите пояснения ще помогнат да се разбере за какво става дума.

          Искам определено да заявя, че през последните 20 години до края на 1984 г., никакви особено остри проблеми с Турция не сме имали. И това е така, тъй като нито едно турско правителство през този период не се е опитвало така грубо да се намеси в нашите вътрешни работи, както това става през последните 2 години.

          Разбира се, ние не бихме искали да се намесваме във вътрешните работи на Турция, но въпросът за измененията във военностратегическата обстановка в нашето непосредствено международно обкръжение не може да не ни вълнува. Още повече, от турска страна се чуха войнствен и призиви за поход на турската армия към София. В този враждебен и провокационен хор се включват и по-отговорни турски политици - не друг, а министър-председателят г-н Йозал заплашваше нашата страна и народ с това, какво щяло да им се случи след като минат определени години.

          Нас особено ни тревожи фактът, че сегашното турско правителство реши да издигне знамето на една анахронична и реакционна идеология, отхвърлена още навремето от големия син на турския народ Кемал Ататюрк. Става дума за пантюркизма, превърнат в официална политика на съвременна Турция, поне в отношенията с България, което изцяло засенчва провъзгласения от Ататюрк принцип "мир в страната, мир в света".
          Налице са не по-малко съмнителни и вредни спекулации с исляма, опити за разпалване на религиозни страсти. Тази тактика е стара колкото света. В Средновековието, а и в по-ново време, тя е била причина за безцелно проливане на потоци от кръв. Законно е да се постави въпросът - защо Турция се захваща с подобни спекулации. Може би това произтича от основите й като държава? Но, доколкото зная, Република Турция бе създадена като светска, а не като шариатска държава. У вас законите и съдилищата преследват различните ислямски течения. От турски официални лица съм чувал, че вие сте против ислямските революции. От вашите средства за масова информация ми е известно, че в Турция има много мюсюлмани със смъртни присъди, а десетки хиляди правоверни лежат в турските затвори. Цял свят знае, и това е невъзможно да се скрие, че в Турция има десетки милиони мюсюлмани, които не са турци, които обаче са лишени от правото да говорят на родния си език, да живеят по традициите и обичаите на своята народност. Не ви ли се струва, че би било по-полезно, ако турските власти се бяха заели с решаването на тези реално съществуващи проблеми на мюсюлманите в самата Турция, вместо да измислят и да се опитват да създават изкуствено проблеми в България?

          Що се касае до положението с религията у нас, накратко може да се каже следното. Ние не водим статистика кой каква вяра изповядва. Това е личен въпрос на хората, на всеки отделен човек. От социологически и други проучвания обаче се знае, че болшинството от нашето население, особено младите, хората в активна възраст, са атеисти. От вярващите, подавляващото мнозинство са християни - източноправославни, католици, протестанти, има мюсюлмани, юдеи и др. За нас главното е да създадем условия на всички свободно да изповядват своята вяра. Аз вече споменах - мюсюлмани в България има. Това е факт. Но от това, далеч не следва, че тези мюсюлмани са турци. Дълбоко погрешно е да се смесва религиозната с националната принадлежност. Слушайки внимателно вашето изложение, аз не можех да не отбележа, че вие говорите за мюсюлмани в Сараево и Скопие, а за "турци" в България. Не ви ли изглежда подобна постановка абсурдна, нелогична и провокационна? Вярно е, че във вашите учебници по география пишат, че в чужбина, като се започне от Китай, живеят над 100 милиона турци. Как ги броите, кого слагате в тази категория, на нас не ни е известно. Но ако се възприеме вашият подход, че в Турция живеят само турци, че всеки мюсюлманин е турчин, очевидно далеч не може да се стигне.

          Същото може да се каже и но въпроса за езика. Някои хора в България говорели турски и по тази причина ги обявявате за турци. Но подобно твърдение е абсолютно необосновано и нелогично. Така например в България живеят 4 милиона души, която говорят руски език. Може ли от това да се направи извод, че те са руснаци? У нас много хора говорят по 2 и 3 езика. За принадлежащи към коя националност трябва да ги обявим?

          Главна причина за влошаването на българо-турските отношения, по наше дълбоко убеждение, с широкомащабната и крайно враждебна по характер и съдържание антибългарска пропагандна кампания, съпроводена с ултимативни претенции, дипломатически ходове и действия, целящи оклеветяването на България и нанасянето на вреда на нейните интереси.

          Какви могат да бъдат причините за това поведение на Турция? Очевидно, една от причините е, че и след повече от 100 години някои в Турция все още не могат да се примирят с факта, че България е суверенна държава, че тя сама решава своите собствени проблеми и че няма да разреши на никого, независимо кой е той, да се намесва във вътрешните й работи. Очевидно тези хора забравят факта, че България отдавна не е турски вилает.

          Целта е ясна: тя пролича и във вчерашното Ви изказване пред съвещанието, и в сегашния ни разговор. Тя се състои в това - ни повече ни по-малко да се накара нашата страна да приеме диалог с Турция по свои вътрешни въпроси, но въпроси от изключителната компетенция на българската държава. Едва ли е нужно да Ви разяснявам, че никоя суверенна държава няма да позволи подобна чужда намеса във вътрешните й работи, не може да приеме на нея и гражданите й да се диктува чужда воля. Българите-мюсюлмани, за които се вдига толкова много шум, са наши сънародници и съграждани. Те не са ваши сънародници, нито пък турски граждани. По този въпрос нашата позиция е пределно ясна и не вярвам турското правителство да има някакви илюзии относно нея.

          Вие изложихте претенциите на своето правителство за съществуването в България на турско малцинство и предложихте масово изселване с цел решаването на проблема. Аз внимателно Ви изслушах. Чуйте и нашия отговор:

          Първо: Никога в българо-турския диалог от освобождението на България от турско робство досега не е ставало дума за "турско малцинство". Турско малцинство в България няма. Вие знаете много добре кой измисли това понятие. То е рожба на сегашното турско правителство. Не случайно някои във Вашата страна и досега ненавиждат Мидхад паша, за това, че преди повече от 100 години каза истината за българите-мюсюлмани.

          Мидхад паша не беше българин, а турчин. При това той не бе кой да е в Турция, а велик везир, пръв държавник, нали така?

          Второ: Правят се опити да се докаже недоказуемото. За тази цел някои в Турция се опитват да спекулират с Ньойския, Парижкия и някои двустранни договори. Какво може да се каже във връзка с това? Версайската система, подобно на мюнхенския диктат и тем подобни е изхвърлена отдавна на бунището на историята. Що се касае до Парижкия договор, то там нищо не пише за малцинствата, в него се говори за равноправието на гражданите, Такова равноправие е гарантирано от нашата конституция. То реално съществува. Турското правителство няма какво да търси от тези договори.България няма никакви дългове по тях.

          По-нататък. В нито един от двустранните българо-турски договори не се говори за "турско малцинство" в България. Нещо повече, единственото малцинство, признато от така често цитираните от турска страна документи е "българско малцинство" - забележете, именно "българско малцинство" в Турция. Мисля, че Турция трябва да бъде благодарна на България, че до този момент не сме поставили въпроса за историческата участ на българското малцинство във вашата страна. Съдбата на това малцинство не се различава от тази на другите национални малцинства в Турция. Вие, между впрочем, добре знаете каква е била и каква е тяхната съдба, били те християни, юдеи или мюсюлмани, били те българи, гърци, евреи, араби, арменци или кюрди.

          Трето: Не по-малко парадоксални са исканията на турската страна за разрешаване на изкуствено създадения от нея въпрос за положението на българите-мюсюлмани чрез изселване.

          Както е добре известно, въпросът за изселването бе окончателно решен на най-високо равнище и но взаимна договореност бе снет от нашите отношения. Нека ми бъде позволено да припомня съвместното съобщение за посещението на г-н президента на Република Турция Кенан Еврен в НРБ от 27.11.1982 г. По време на това посещение г-н Еврен предложи да се смятат спогодбите за изселване между двете страни за приключени. Такъв текст се записа. Вие вчера говорихте за 1,5 млн. души "турци" в България. В Бангладеш завчера г-н Йозал говори за 1 млн. Други говорят за 4 млн., трети, че прабългарите са турци. Както е тръгнало, може би ще поискате всички да се изселим в Турция, или отново да ни поробите. Но това сега не може да стане. Времената са други. Вашите претенции са несериозни.

          Четвърто: По наше убеждение Вие предявявате претенции към това население без всъщност да сте си направили труда да го опознаете добре. Ако официална Турция беше направила това, то щеше да й е ясно, че българите-мюсюлмани нямат и не могат да имат нищо общо с Турция. Щеше да се знае, че всички те се радват на благосъстояние, че са грамотни, че имат обезпечена безплатна медицинска помощ, че образованието на децата им е безплатно и задължително. Много ли са народите в света с такива придобивки? Щеше да се знае, че българите с мюсюлманска вяра, подобно на техните съграждани, изповядващи християнска или юдейска религия, или атеисти, активно се трудят и участват в обществено-политическия живот на страната. Щеше да се знае, че българският народ е единен и неделим, че той отдавна е изхвърлил национализма и шовинизма.

          Да се мисли и да се вярва, че това население ще се надигне срещу своята родина, против собствените си интереси, значи най-малкото да се демонстрира силно развита фантазия.

          Що се отнася до положението в България, бих си позволил една забележка. Не се осланяйте само на внушенията на изселническите организации и на вашата платена агентура. И ние знаем, и вие знаете кой ги ръководи и кой им плаща. Не вярвайте и на тези информатори, които не смеят да кажат истината, за да не си загубят хляба. Не мисля, че е далновидно да се осланяте и на помощта на "доброжелателите", които с готовност ви помагат в борбата срещу нас. Те много добре знаят, че всичко, което говорят - и за стотици и хиляди убити, и за ранени, за обезчестени и насилени, за притеснения върху религиозните чувства - те отлично знаят, че всичко е клевета.

          Господин Министър, в днешния разговор обсъдихме редица въпроси. Между нас се размениха и сурови думи. Не стигнахме до единомислие. Но достатъчно ясно се очертаха алтернативите - или да тръгнем по пътя на понататъшно влошаване на отношенията, или да изберем пътя на разума и търпеливо да работим за запазването на това, което сме постигнали с труд през изминалите години. Този избор ще има решаващо значение за нашите по-нататъшни взаимоотношения, той ще окаже безспорно влияние и върху политическия климат на Балканите.

          Аз вярвам, че все пак ще изберем втората алтернатива, че трезво и реалистично ще се договорим, въпреки различията, да не допускаме по-нататъшна конфронтация и обтягане. В интерес на бъдещето на нашите страни и народи е да положим усилия за връщане към предишното ниво на отношенията.

          Ние отстъпки от заетите от нас и сега изложени позиции не можем и няма да направим. Това са справедливи и законни позиции. Не можем да позволим и няма да позволим на никого да се меси в нашите вътрешни работи
          [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ахмак
            Мейси Не забравяй че дори и в 1-вото Народно събрание през 1879г. е имало турци. Избрани. И то потомствени турци а не българомохамедани.
            От столетия в България живеят български граждани,говорещи турски, с мюсюлманско вероизповедание-заявява във Виена през януари 1990г тогавашния министър на външните работи на Турция-Месут Иълмаз/в.Отечествен фронт 15.01.1999г/След задължителната смяна на имената точно в тези български граждани се появява духът на национално малцинство.

            Пред националната статистика в България преброяването на основните етноси е голямо предизвикателство, защото цифрите са въпрос на методология.

            Официално статистиката на етническата структура на населението у нас се основава на методологията, в която основното е самоопределението, иначе казано как човек се чувства като етническа принадлежност.

            Българската статистика не предлага надеждна методика за етническа самоидентификация. Други характеристики сигурно биха определели принадлежността към друга група, коментират експерт
            Ето линк с две таблици за Население по вероизповедание и години на преброявания
            http://www.nsi.bg/Census/StrReligion.htm

            Има ли турско малцинство
            Отново за турското малцинство в България и кой, защо и кога го измисли
            Документация "Строго секретно"
            Изострянето от провокатори на така наречения "етнически проблем" в България поставя отново въпроса за българската национална идея и за ролята, която България играеше и играе като челен бастион на европейското християнство на Балканите. Особено сега, когато в Западна Европа има проблеми с нарастващата вълна от ислямизъм и мюсюлмански фундаментализъм там би трябвало да се сетят, че с този проблем България се сблъска още в средата на 80-те години, когато Турция, по нареждане на САЩ, провеждаше срещу нас широка агентурна, политическа, националистическа, провокационна дейност.

            България се защитаваше достойно, но в основните западноевропейски столици предпочитаха да се преструват, че това не ги засяга и че този проблем няма да стигне до тях. Стигна, за да се разбере, че от тази гледна точка почти нищо не се е променило.

            Заради това, и преди всичко заради днешния ден, ще се върнем към стенограмата на срещата на тогавашния министър на външните работи Петър Младенов с тогавашния министър на външните работи на Турция Вахин Халефоглу на 7 ноември 1986 г. във Виена в двореца Хофбург.

            За първи път публикувахме този секретен документ през април 1995 г., но тогава той беше подминат от самите Младенов, Луканов, и от тяхното обкръжение, от което голяма част продължава да е на сцената - отляво и отдясно.

            Тогава зададохме на Петър Младенов няколко въпроса - кой, защо и по какъв начин ви накара да отстъпите след 1989 г. от тези справедливи и законни позиции на България, защо позволихте, заедно с Луканов, регистрирането на една етническа, верска и антиконституционна заплаха - ДПС, и кой ви накара да свалите бариерата пред ислямската агресия на Балканите, в южните части на бившия СССР, в Босна, Херцеговина, Косово и въобще в югоизточна Европа.

            Както виждате, тези въпроси днес са с още по-голяма актуалност, защото вече стигнаха и до сърцето на Западна Европа.

            Убедени сме, че този път там няма да се правят, че не ни разбират.

            ***

            Петър Младенов: Очевидно най-напред следва да се договорим как ще процедираме. Ние имаме опит за това що се отнася до двустранните срещи, когато единият от нас е бил домакин, а другият - гост. Но сега се срещаме на неутрален терен, на територията на неутрална Австрия.

            В. Халефоглу: Не възразявам Вие първи да говорите.

            Петър Младенов: Ние неведнъж сме заявявали, че придаваме голямо значение на добрите отношения със съседните страни, в това число и с Република Турция. Нашата страна винаги се е обявявала и сега се обявява за активен диалог с Турция. Тази неизменна българска позиция бе потвърдена още веднъж от председателя на Държавния съвет на НРБ Тодор Живков по време на състоялата се в Правец на 12 септември пресконференция.

            Ние бихме искали нашата днешна среща да бъде делова, полезна и конструктивна.

            Спирам се малко по-подробно на мотивите, от които се ръководехме, за да предложим провеждането на сегашната среща, защото някои изказвания на отговорни турски представители целят да създадат впечатлението и директно внушават,че ние специално сме молили турската страна за днешната среща. Каква е истината по въпроса? Истината е такава, че никого за нищо не сме молили. Истината също е такава, че ние сметнахме, че и двете страни са заинтересовани от провеждането на разговора, Истината е такава, че ние предложихме да се срещнем, ръководени от чувството за отговорност, от желанието да се спре хлъзгането на отношенията между двете страни в нежелана посока, а не защото се боим от някого или защото сме притиснати.

            Българското ръководство оценява, че нашите двустранни отношения се нуждаят от нови сериозни импулси. Според нас крайно време е да се създаде една нормална атмосфера за контакти на различни равнища.

            Вярно е, че историята ни е оставила нелеко наследство и горчиви уроци, както и някои противоречия, които постепенно се изживяват. По тях ние сме говорили, готови сме да разговаряме и занапред. Българският народ не е злопаметен. Той не прави съвременна политика от онова, което е преживял през трагичните векове на турското робство. Той се отнася с уважение към турския народ и иска да живее с него в добросъседство и приятелство.

            За съжаление в последно време и както ние мислим, не по наша вина, българо-турските отношения бяха тласнати към една нежелана от нас посока, към конфронтация и общо влошаване и тази тенденция се запазва до днес.

            Ние сме огорчени от разгърнатата антибългарска кампания. Поставят се в изопачена светлина наши български въпроси на международни форуми, трови се атмосферата между двата съседни народа, злепоставят се и двете страни. Това не ни харесва, но ние проявяваме държавнически подход и търпение. Идва момент обаче, когато ние, като суверенна държава, убедена в своята правота, сме длъжни да реагираме и отговаряме.

            По нашето дълбоко убеждение, пътят към влошаване и замразяване на нашите отношения е път за никъде. Той е в разрез с трайните интереси на двата съседни народа. Наш дълг като правителства, носещи отговорност пред своите народи и пред историята е не да гледаме назад, а да проявим далновидност и да отправим поглед към утрешния ден, да открием нови перспективи пред нашите отношения.

            От турска страна се поставят някои хуманитарни въпроси. Ние се отнасяме положително към тях и ги решаваме в духа на Хелзинки.

            Ние вярваме, че разумът ще надделее. Дълбоко сме убедени, че в интерес на бъдещето на нашите народи и страни е да се въздържаме от всякакви необмислени и емоционални действия, недостойни призиви и епитети, уронващи престижа на държавните ръководители, правителствата и народите. Да не допускаме пропагандни кампании и дипломатически офанзиви за оклеветяване и злепоставяне на другата страна пред своето и международно обществено мнение. Да не допускаме намеса във вътрешните работи на другата страна, да запазим уважението и зачитането на взаимните интереси.

            При такъв подход ние бихме укрепили духа на доверие и добросъседство, бихме открили нови страници в нашите отношения.

            Това бяха въпросите, които исках да споделя с Вас.

            В. Халефоглу: По въпроса за изселването от българска страна неколкократно получавахме различни ноти, с които се потвърждаваше българската линия по този въпрос. Ние многократно предлагахме на българската страна провеждане на разговори, като заявихме, че ако е необходимо, бихме могли да се договорим за изселването на някои хора, но за съжаление на тези наши молби и до днес от българска страна не бе даден никакъв положителен отговор. В Турция живеят милиони хора, които са се изселили от България заедно със семействата си. Тези хора представляват една голяма група, която оказва натиск и влияние както върху общественото мнение, така и върху печата и другите държавни органи. Разбира се, нито едно турско правителство не е в състояние да избегне този натиск и да остане безразлично.

            Когато тези съобщения на световния печат започнаха все повече да се разпространяват, това даде отражение и в самата Турция. По това време започнаха да пристигат и обезпокояващи съобщения от роднините на тези изселили и се от България в Турция наши граждани, пък и от други страни. При наличието на всичко това по-нататък не беше възможно турското правителство да остане безучастно и то не можеше да не заеме официална позиция по този въпрос. Ние искаме живеещите мюсюлмански турски малцинства в България, Югославия, Гърция и други страни да представляват добра връзка в отношенията ни с тези страни, искаме тези страни да имат човешко отношение към тези хора. Т.е. да им се признават правата на малцинства, съгласно многостранните и двустранни споразумения. Същевременно искаме да им се разреши, в случай, че те пожелаят да се изселят от тези страни.

            Следователно, ако ми разрешите, искам да направя следното предложение: нашите помощници да се съберат и да се помъчат да разрешат проблемите на турското малцинство в България.

            Още веднъж искам да отбележа, че дори и през ум не ми е минавало да се намесвам във вътрешните работи на България, Считаме, че ще бъде добре, ако подходим към въпроса съобразно интересите и на двете страни.

            Преди да завърша изложението си, аз искам да отбележа, че човек не може да промени нито географията, нито историята. Следователно, ние (и България и Турция) трябва да имаме предвид нашата история и география и като умни хора, мисля, че можем да твърдим, че сме разумни хора, трябва да можем да решим този въпрос. Невъзможно е от Турция да се иска да не се занимава с мюсюлманското турско малцинство в България. Когато решим този въпрос, лесно можем да намерим решение на всички останали въпроси.

            Петър Младенов: Ако нямате възражения да направим прекъсване от 5 минути, за да може да се посъветвам с моите колеги за отговора на Вашето изложение. В противен случай можем да бъдем обвинени в липса на демократизъм.

            ***
            следва продължение:
            [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

            Коментар


            • Задръжте си го. По този начин още веднъж ще докажете, че сте защитници на корупцията и организираната престъпност...
              Първоначално изпратено от Radoslava
              Социалистите в страната си искат Станишев

              Коментар


              • http://www.dnes.bg/politika/2009/07/...tanishev.74531

                Социалистите в страната си искат Станишев
                В специални писма местните структури искат задълбочен анализ на изборите




                Общински и областни съвети на БСП в страната изразяват пълната си подкрепа за председателя на Националния съвет на партията Сергей Станишев, съобщиха от пресцентъра на партията.
                В специални писма до Националния съвет на столетницата местните структури се обявяват за задълбочен анализ на изборните резултати.
                Твърдо зад Сергей Станишев застават Общинският и Областният съвет на БСП в Кюстендил, общинските съвети на БСП в Хасково, Невестино, Рила, Бобов дол, Трън, Перник и др.
                Председателите на Областния съвет и общинските съвети на БСП в област Силистра също са изпратили декларация, с която дават пълната си подкрепа за Сергей Станишев като лидер на БСП.
                Спонтанната подкрепа на все още изпълняващия длъжността премиер дойде ден след като от лявото крило на партията поискаха оставката му като председател на БСП.

                Коментар


                • Не те ли е срам, мейси, да лъжеш най-безобразно!?
                  В предстоящия доклад ЕК просто ни е разсипала. Ясно е, че проваленото крадливо комунистическо правителство ще лъже - те са на принципа плюят ни в лицето, пък ние казваме божа росица...

                  ЕК иска специални структури за разследване на корупцията във властта
                  Липсва политическа воля за преодоляване на проблемите
                  16 Юли 2009
                  http://mediapool.etaligent.net/show/...54474&srcpos=1

                  Европейската комисия (ЕК) очаква от новото българско правителство да създаде специални структури за разследване и наказване на организираната престъпност и корупцията по високите етажи на властта, които да са с ясен мандат и гарантирана независимост.

                  Това е една от препоръките във вече готовия проект на мониторговия доклад, който официално ще бъде публикуван на 22 юли.

                  Както се очакваше, той не съдържа препоръка за активиране на предпазна клауза, въпреки че посочва сериозни слабости,предаде в четвъртък БНР.

                  Еврокомисията обаче оставя в действие мониторинговия механизъм за неопределено време, докато бъдат изпълнени всички изисквания.

                  Корупцията по върховете на властта и организираната престъпност остават проблем номер едно, като наред с тях този път е многократно подчертана липсата на политическа подкрепа за преодоляването им. Това, според ЕК, създава сфера на несигурност в полицията, в съдебната система и в администрацията.

                  Експертите констатират, че уличните убийства продължават да са ежедневие в България и в същото време явни престъпници биват пускани от затвора или получават леки присъди и така изглеждат недосегаеми.

                  Експертите правят пряка връзка между напредъка, който трябва да се постигне България в борбата с организираната престъпност и корупцията и присъединяването на страната ни към Шенген.

                  Другите критики към България са за несъстоялата се реална реформа в съдебната система, за пасивността на прокурори и адвокати, които не се самосезират, а работят само по сигнали, както и за остарелия Наказателен кодекс и силно формализирания Наказателно-процесуален кодекс.

                  Брюксел препоръчва пълно преработване на НК и промени в НПК.

                  Настоява се отделните случаи на работа на съвместни екипи между разследващи и прокуратура да станат постоянни и да се създадат специализирани съдебни състави и прокуратури за корупцията по високите етажи на властта и организираната престъпност.

                  Както се очакваше, на остри критики е подложена кадровата политика на Висшия съдебен съвет. В доклада се подчертава, че три назначения на шефове в съдебната власт са предизвикали негативни реакции от страна на граждански организации. Пристрастност, липса на обективност и прозрачност са докладвани при конкурсната процедура за нов шеф на Софийския градски съд.

                  Посочва се също, че съдилищата не публикуват решенията си в Интернет, въпреки законовото задължение.

                  В проекта е отбелязано още, че има случаи на намеса в работата на прокурори и съдии, че съдебните производства се бавят без основание, че понякога се издават снизходителни присъди, които създават усещане за безнаказаност.

                  От ЕК настояват за активен подход, който да се прилага и от прокуратурата, и от съда, и от инспекторатите в различните институции, както и от Държавен фонд "Земеделие", Национална агенция "Пътна инфраструктура", одитната агенция, Агенцията по приходите.

                  На комисията за изземване на незаконно придобити доходи и имущество, известна повече като комисията "Кушлев, трябва да бъдат дадени повече правомощия.

                  Законът за конфликт на интереси трябва да се прилага по-ефективно и при равни условия. България трябва да започне да разследва и наказва прането на пари, смятат евроекспертите.

                  Критикува се и липсата на парламентарен контрол над ДАНС.

                  В доклада се критикува също така липсата на напредък в борбата с корупцията в чувствителни сектори като здравеопазването и образованието, а от Националната агенция за приходите и Сметната палата се изисквала по-голяма активност в превенцията.

                  Препоръчва се забрана за плащанията в брой за сделки с недвижими имоти и задължително вписване на сключените заеми в данъчните декларация.

                  В проектодоклада се говори и за първи резултати срещу корупцията и организираната престъпност. Един от посочените примери са смесените екипи срещу злоупотребите с еврофондове. Отбелязани са и промяна на подхода и по-открит и честен подход от страна на българските власти през последната една година, което се тълкува като знак, че когато има политическа воля, има и резултати.

                  Борисов поиска ЕК да даде гратисен период на правителството му

                  Бъдещият премиер Бойко Борисов съобщи, че е помолил посланиците на страните от ЕС у нас да не прехвърлят негативите на правителството на Станишев върху новия кабинет.

                  "Помолили сме пасивите от старото правителство да не се прехвърлят върху българския народ в близко бъдеще и да се даде един гратисен период. Аз съм убеден, че още на третия месец ще си проличат мерките, които ще предприемем”, посочи Борисов.

                  Първоначално изпратено от мейси
                  ЕК ни хвали в предстоящия доклад за правосъдието
                  16.07.2009 11:29
                  Документът ще бъде представен официално на 22 юли
                  Много ми е интересно на база на какво ни хвалят от ЕК в докладът си?

                  Коментар


                  • Мейси Не забравяй че дори и в 1-вото Народно събрание през 1879г. е имало турци. Избрани. И то потомствени турци а не българомохамедани.

                    Коментар


                    • ЕК ни хвали в предстоящия доклад за правосъдието
                      16.07.2009 11:29
                      Документът ще бъде представен официално на 22 юли
                      Докладът на ЕК за България в областта на правосъдието и вътрешния ред е много добър за страната ни, съобщи министърът в оставка Миглена Тачева преди заседанието на правителството.

                      Документът ще бъде представен официално на 22 юли.

                      Министър Тачева допълни, че по доклада се работи в тясно сътрудничество в комисията, но отказа повече подробности.
                      http://www.dnes.bg/bulgaria/2009/07/...osydieto.74505
                      Много ми е интересно на база на какво ни хвалят от ЕК в докладът си?
                      [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от diletant
                        Мила ми непонятна Мейси! Отново проявяваш незнание. Този път не правиш разлика между народност и гражданство. Може за си гражданин (поданик) на една държава и да имаш различна народност. За това можеш да попиташ всеки турчин и той ще ти отговори веднага и точно, за разлика от теб.
                        Не зная какво образование имаш (защо не го споделиш с нас). Но ако искаш да правиш политически коментари, трябва общата ти култура да бъде на висота. А имаш проблеми и с немския език, чиито думи пишеш с граматически грешки. Не бъди като Гугълчо, който прави един тюрлюгювеч от нападки, обиди, емоции, неточна информация, граматически грешки и т.н. С такива знания човек може да бъде само забавен, но не и сериозен събеседник.
                        Май нещо не вникна във въпросът ми за да ми пишеш така,но това си е твой проблем ,а не мой .Относно квалификациите ти не си човекът който ще ми прави оценка каква съм що съм.Пак повтарям в Бългрия няма Турци.Сегашните 'турци' са продукт и като такъв нямат вина за самосъзнанието си, нито за религията си.
                        Какво значи думата „турчин”? – не съм специалист по български език, но следвайки простата логика, то думата турчин е като думата българин, американец, сърбин, етиопец и т.н. или иначе казано, думата турчин следва да обозначава човек, който е гражданин на Република Турция, човек роден в Турция и имащ турски паспорт. Това е то да си турчин и нищо повече!

                        След това следва да направим разграничение между 3 неща: национална, етническа и религиозна принадлежност. Това разграничение е изключително важно и именно то се пренебрегва, от където идват и простотиите като да наричаме част от населението на България – турци.

                        Нека на кратко да дадем елементарно обяснение на дефинициите по-горе, въпреки че може би е излишно (няма нужда от сухи дефиниции изкарани от речник, а по-скоро как разбираме тези дефиниции):

                        Национална принадлежност – принадлежност към определена нация. В днешно време това се определя чрез конституциите на различните държави, на базата на които се издават документи удостоверяващи принадлежността на даден индивид към съответната нация. Или иначе казано – ако си американец – имаш американски паспорт, ако си българин – имаш български паспорт и т.н., независимо, че по етнос си циганин да речем.

                        Етническа принадлежност – принадлежност към определен етнос, често в рамките на дадена нация. Етносите са най-грубо казано по-малки „формирования” от нацията, които нямат толкова обединителни звена, но наличните са достатъчни за изграждането на определено самосъзнание и самоопределение като индивид към дадена етническа общност.

                        Религиозна принадлежност – принадлежност към определена религия. Религията пък няма нищо общо нито с нацията или етноса, поне на ниво определения. Връзката, която се изгражда по-скоро е историческа, но по своята същност, религиозната самоопределеност няма нищо общо с националната и етническата.

                        Елементарен пример: аз съм да речем циганин, който е роден и живее в САЩ, и имам американски паспорт. По неведоми пътища божи съм решил да изповядвам Будизъм. И какъв съм аз? Аз съм по националност американец, по етнос съм циганин, а религиозната ми принадлежност е Будизъм. И тук задавам следните въпроси: Това, че съм циганин прави ли ме по-малко американец? Това, че съм будист прави ли ме по-малко американец? Отговор – НЕ, разбира се!

                        И вече да се прехвърлим в България. Пак казвам: В България турци няма! Или на практика има, но са съвсем малко, защото както вече показахме, да си турчин означава да си гражданин на Турция, да си роден и израснал там и да имаш турско самосъзнание.

                        Какви са т.нар. български турци или накратко – турци?

                        Това са (в най-общия случай) хора, които са родени в България, израснали в България, имащи български паспорт (лична карта) и често изповядващи ислям. Техните бащи, майки и / или дядовци, баби, и / или прадядовци, прабаби, и / или пра-прадядовци, пра-прабаби и т.н. са били турци. Какви са те?

                        Ами много ясно, че са българи! По етнос може да принадлежат към селджуксите турци на пример, но щом имат издаден български документ на базата на конституцията на България, следователно тяхната националност е българска. А религията, както вече казахме, няма нищо общо с това.

                        Една от най-големите простотии, които се шири из България е, че щом си мюсюлманин, значи си турчин. Това е велика глупост! По тази логика всеки мюсюлманин по света следва да бъде турчин, а Турция далеч не е най-големият защитник и пазител на исляма.

                        По мое скромно мнение, най-правилния начин за обозначаване на тези българи е: българи от турски (етнически) произход. Слагам „етнически” в скоби, защото за тази дума можем да спорим, защото трябва да изясним с коя дума би трябвало да се определи етноса и с коя националността.

                        Никой от нас (нормалните хора в тая държава) няма нужда от изкуствено разделение на населението, защото именно това става, когато наречеш сънародника си просто „турчин”, той съответно по някаква причина се мисли за такъв, въпреки че може би е виждал Турция само на картинка и изобщо не иска да се преселва там.

                        Нека ви разкажа за един мой експеримент с мой приятели, които са българи от турски произход.

                        Сядам аз (с всеки поотделно разбира се) на кафе и започва следния разговор:

                        Аз: Ти какъв/ва си?
                        Тя/Той: Как така какъв съм?
                        Аз: Българин ли си, турчин ли си, какъв си?
                        Тя/Той: Е, как, турчин/туркиня съм.
                        Аз: Добре, ти къде си роден?
                        Тя/Той: В България.
                        Аз: Приятелите ти какви са?
                        Тя/Той: И българи и турци...
                        Аз: Говориш ли турски?
                        Тя/Той: 1) Да, но не много добре; 2) Да; 3) Не.
                        Аз: Искаш ли да ходиш да живееш в Турция?
                        Тя/Той: Не. Семейство, приятели, всичко ми е тук. Само на ваканция или на гости.
                        Аз: Ами тогава какъв турчин си?
                        Тя/Той: Е, мюсюлманин/нка съм.
                        Аз: Е, добре, аз ако съм протестант няма ли да бъда пак българин?
                        Тя/Той: Това е друго...
                        Аз: Как така друго? Арабите мюсюлмани турци ли са?
                        Тя/Той: Не.
                        Аз: Ами тогава? Какво общо има религията с националността?
                        Тя/Той: Ами... няма...
                        http://ganspace.blogspot.com/2008/02/blog-post_18.html
                        Ето един цитат от Мидхат паша, който е бил управител на Дунавския вилает (статия печатана през 1878 г.).
                        Трябва да се отбележи, че сред българите има повече от един милион мохамедани. В това число не са включени нито татари, нито черкези. Тези мохамедани не са дошли от Азия, както обикновено се мисли. Това са потомци на същите тези българи, преобърнати в исляма през епохата на завоеванието и през следващите години. Това са чеда на същата тази страна, на същата тази раса, произлезли са от същото това коляно. А между тях има една част, които говорят само български.
                        [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                        Коментар


                        • Борисов: Имаме пълното морално право да съставим самостоятелно правителство

                          От Юлиана Колева
                          Дневник
                          16 юли 2009,

                          Спазвайки нашият ангажимент към обществото и към тези, които гласуваха 116 депутати на ГЕРБ да бъдат в българския парламент, ще съставим самостоятелно правителство. Това обяви лидерът на ГЕРБ и кандидат за премиер Бойко Борисов при получаването от президента Георги Първанов на мандата за съставяне на кабинет. Неправилно е да се казва "правителство на малцинството", защото следващата партия има 40 депутати - сиреч ГЕРБ има мнозинство в Народното събрание и пълното и морално право да състави самостоятелен кабинет, допълни той. Каза още, че всеки извън БСП и ДПС може да подкрепи неговото правителство в името на стабилността.

                          Вотът на избирателите беше категоричен - да направим кабинет, който да изведе България от кризата, да гарантира стабилност, спазването и върховенството на закона и в същото време много ясно е казал с кои може и с кои не може да се прави коалиционен кабинет, заяви Бойко Борисов. Обави, че ще се постарае да спази конституционния срок и в рамките на 7 дни да върне на президента изпълнен мандата за съставяне на правителство - неговата структура и състав.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Ocтап Бендер
                            Бойко перна Костов през крадливите ръчички. Оттделен е въпросът, че Гаргамел няма да престане да протяга крадливи кунки към кацата с държавен мед.
                            Ти остави Бойко и Костов - кажи стана ли депутатин ?
                            или е тайна ...
                            Нищо не препоръчвам!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Стамболов
                              Остапе, какво стана? Нали Станишев беше най-успешния премиер? Нали БСП беше най-организираната партия и щеше да спечели изборите?
                              ]

                              Те бяха, но коалиционният им партньор ги издебна изотзаде и им го...за радост на целокупното натодонаселение. Сега мязат на разбитите авари,

                              Коментар


                              • Остапе, какво стана? Нали Станишев беше най-успешния премиер? Нали БСП беше най-организираната партия и щеше да спечели изборите?

                                А иначе от сегашната позиция на Сидеров аз съм много доволен.

                                Първоначално изпратено от Ocтап Бендер
                                Бойко перна Костов през крадливите ръчички. Оттделен е въпросът, че Гаргамел няма да престане да протяга крадливи кунки към кацата с държавен мед.

                                Коментар

                                Working...
                                X