If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прогнози и развитие през 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014
Дакс би следвало да пада (долу има графика и нива) - поне на мен ми се ще, а после вече ще видим. Дори да настъпи следващата поред криза швабите се представят по-добре от САЩ в такива ситуации и дори големия брад да ги повлече няма да паднат с толкова много като тия отвъд океана. За Гърция съм писал назад из темата, а преди това и следното:
Досега не съм бил песимист за тях.. В сравнените с БВП който имат, дълговете не са кой знае колко големи, а имат и много активи. Стига да не "продават" като нас след 97 няма да имат проблеми.
Мда, ясно, мерси! Зачетох се, и особено интересно ми стана за гръцките ДЦК - наистина, доходността стигна 30% миналата седмица. Аз на това не му казвам CCC, а луда далавера?! Според мен си е по-безрисково от марджин търговия или събпрайм ипотеки, ама айде....
А интересно ми е за Дакс какво мислиш, също. Както знаем често става, най-вероятно накъдето еврото - натам и той. Признавам, в момента ми е пълна мъгла около Гърция, менят се слуховете през 2 часа... Как виждаш нещата? По-скоро песимист, или оптимист? Аз май съм по-скоро оптимист - големите няма да позволят нещо неизгодно да им се случи, по-скоро я вадят Гърция когато им стане скъпо еврото на немските износители... Вариант - а ла Леман май е изключен.
Дакс би следвало да пада (долу има графика и нива) - поне на мен ми се ще, а после вече ще видим. Дори да настъпи следващата поред криза швабите се представят по-добре от САЩ в такива ситуации и дори големият брат да ги повлече, няма да паднат с толкова много, като тия отвъд океана. За Гърция съм писал назад из темата, а преди това и следното:
Досега не съм бил песимист за тях.. В сравнените с БВП който имат, дълговете не са кой знае колко големи, а имат и много активи. Стига да не "продават" като нас след 97ма, няма да имат проблеми.
+ ... след него също, но още не съм закрил ... тази вечер ще видим.
А интересно ми е за Дакс какво мислиш, също. Както знаем често става, най-вероятно накъдето еврото - натам и той. Признавам, в момента ми е пълна мъгла около Гърция, менят се слуховете през 2 часа... Как виждаш нещата? По-скоро песимист, или оптимист? Аз май съм по-скоро оптимист - големите няма да позволят нещо неизгодно да им се случи, по-скоро я вадят Гърция когато им стане скъпо еврото на немските износители... Вариант - а ла Леман май е изключен.
Блъфират на чифт 2-ки, така да се каже
(7) ... Макар че производството и заетостта в отраслите с изнасяна продукция нараснаха, по-ниската активност в строителството, недвижимите имоти и търговията на дребно
ограничаваха темпа на възстановяване през изминалата година. Спадът на
производството се отрази най-тежко на заетостта, довеждайки до загубата на
близо 358 000 работни места след най-високото равнище от 2008 г. В резултат на
това безработицата нарасна с няколко процентни пункта до 10,2 % през 2010 г. и
в средносрочен план не се очаква заетостта да се възстанови на нивото си
отпреди кризата.
(9) Коригирането на прекомерния дефицит до края на 2011 г. съгласно плановете ще
спомогне за възстановяване на доверието и за повишаване на надеждността на
държавната политика. В средносрочен план е важно да се постигне целта за
нисък структурен бюджетен дефицит от 0,6 % от БВП, за да се гарантира, че
фискалната политика подкрепя действащия паричен режим. Фискалната
консолидация обаче е възпрепятствана от неефикасността на публичния сектор...
(12) Препятствията пред участието на трудовия пазар се дължат отчасти на факта, че
не се вземат достатъчно целенасочени и целесъобразни активни мерки по
заетостта, както и на неефективните и недостатъчно финансирани публични
служби по заетостта. Качеството на публичните услуги по активизиране, помощ
при търсенето на работа и преквалификация е ниско..
(14) Въпреки че населението в България има образователно равнище над средното,
над 40% от населението има ниска езикова и математическа грамотност. Това
показва, че има възможности да се внесат подобрения в образователната
система, за да отговаря по-добре на потребностите на пазара на труда. Като
допълнение към положителните резултати от неотдавнашната реформа на
училищата чрез децентрализация се очаква бъдещият Закон за предучилищното
и училищното образование да съдържа решения по отношение на финансовата
автономия, дела на децата на етапа на предучилищно образование и външното
оценяване, както и да осигури отчетност; тези решения могат да бъдат
допълнително подсилени. Делът на преждевременно напусналите училище деца
(14,7 % през 2009 г.) е близо до средния за ЕС, но е особено висок сред ромското
население (43 % през 2008 г. според приблизителните оценки). Делът на лицата с
висше образование (27,9 % през 2009 г.) остава под средния за ЕС (32,2 %).
България забави значително реформата на висшето образование.
(17)Ниската ефикасност на публичните услуги остава пречка пред растежа. Въпреки
неотдавнашните промени с цел рационализиране на публичната администрация
при реформата ѝ не бе разгледан въпросът за повишаване на качеството на
работа на служителите или ключовите ведомства.
(18)Делът на нередностите при възлагането на обществени поръчки е до 60 % от
всички проверени процедури, като при големите публични инфраструктурни
проекти, при които органите имат задължение да упражняват предварителен
контрол, този дял е още по-висок.
(19)Енергийната интензивност на българската икономика е една от най-високите в
ЕС. Красноречив пример за това е жилищното отопление, при което проблемът е
свързан главно с отоплението на лошо поддържаните жилищни блокове. С
неотдавнашните промени в правилата за допустимост се създава възможност за
използване на средства от структурните фондове на ЕС в подкрепа на
инвестициите за повишаване на енергийната ефективност. Инвестициите са
малко, а приходите от данъците върху енергията и транспорта намаляха като дял
от БВП и в сравнение с данъците върху труда, които са значително по-високи от
средното за ЕС. Достъпът до енергийния пазар е възпрепятстван от ограничената
конкуренция и непрозрачните механизми за ценообразуване.
ПРЕПОРЪЧВА на България да предприеме следните действия през периода 2011—
2012 г.:
(1) Да продължи с ефективното изпълнение на бюджета с цел коригиране на
прекомерния дефицит през 2011 г....
...(5) Да предприеме действия за борба с бедността и насърчаване на социалното
приобщаване, особено по отношение на уязвимите групи от населението,
изправени пред множество затруднения, чрез: разширяване на пазара за
частните посредници по заетостта; модернизиране на публичните служби по
заетостта с цел повишаване на способността им да откриват работници с
подходящ профил за задоволяване на търсенето на трудовия пазар;
съсредоточаване на повече усилия за подпомагане на младежите с ниска
квалификация. Да продължи образователната реформа чрез приемане на Закон
за предучилищното и училищното образование и на нов Закон за висшето
образование до средата на 2012 г. ...
(6) Да положи повече усилия за повишаване на административния капацитет в
ключовите държавни ведомства и регулаторни органи, за да се осигури по-
висока ефективност на публичните услуги при задоволяване на потребностите
на гражданите и предприятията; да въведе разпоредби за извършване на
проверки на обществените поръчки въз основа на оценка на риска; да повиши
капацитета на органите да предотвратяват и санкционират нередностите, за да
се подобри качеството и ефикасността при използването на публичните
средства.
(7) Да премахне пречките за навлизане на пазара, разпоредбите за гарантирана
печалба и контрола на цените и да осигури пълна независимост на българския
орган за енергийно регулиране, за да се отворят пазарите на електроенергия и
газ за по-голяма конкуренция. Да въведе стимули за повишаване на
енергийната ефективност на сградите.
Коментар